Kuinka paljon te läskit oikein syötte? Oikeasti?
Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.
En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?
Kommentit (140)
Limuistakin jos juo cokis zeroa tms niin se ei lihota yhtään sen enempää kuin vesikään. Vaikka kiskoisi litratolkulla (muuhun terveellisyyteen en ota kantaa nyt)
On mun ihan tavallinen ruokavalio.
Mulla on 20 kg ylipainoa, ja senhän tavallaan pystyy laskemaan monta kaloria syön jos en laihdu enkä liho. Näiden läskien ylläpitäminenhän on nimittäin kovaa työtä, läski tarvitsee energiaa elääkseen. Veikkaisin syöväni päivittäin noin 2500 kaloria, huom. ja tämä on määrä jolla en oikeastaan ole lihonut enkä laihtunut vuoteen.
Kaltaiselleni läskillehän painonpudotus tässä alkuvaiheessa onkin ihan mielettömän helppoa, koska energian saanti tarvitsee tiputtaa johonkin 1800kaloriin( normi ihmisen syömä energia määrä) ja silti laihtuu.
Asiasta oli taannoin hesarissa hyvä, ja erittäin valaiseva juttu:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"]
Tänään olen syönyt kaksi isoa Ciapatta palaa, oivariinia, juustoa ja tomaattia. suklaapatukka, pepsi Maxia ja painoa on lähemmäs 100 kiloa. Mielestäni en syö järkyttäviä määriä mutta kun paino on päässyt näin korkeaksi, niin sen ylläpitoon ei tarvitse kamalasti mässäillä.
[/quote]
Aika hiton paljon on kuitenkin pitänyt syödä tai juoda liikaa että on satakiloiseksi lössähtänyt. T: ap
En syö paljon, mutta liikun tosi vähän. Ja alkoholi maistuu aina välillä. BMI tällä hetkellä taas 31, välillä sain sen jo alle 29, mutta sitten oli ensin pitkä infektio, liikuntaharrastus lakkasi menin stressaavaan työhön, tuntuu että pari viime kuuta olen vain istunut päätteen ääressä stressaamassa ja syönyt epäterveellisesti. Nyt rupean taas käymään salilla, kyllä se siitä. Mutta jotenkin tuntuu, että on ihmisiä, jotka eivät ole ihan näin herkkiä lihoamaan, vaan kaikki menee hetkessä läpi elimistöstä, eikä ehdi imeytyä. Ainakin yksi exä oli sellainen. Söi enemmän kuin minä, ja oli ihan pulkannaru kuutamolla.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]
Tän päivän syömiset:
1 raejuusto
[/quote]
Sulla varmaan kaikki raejuusto paketit homehtuu. Vaikka ostaisit sen pienimmän purkin raejuustoa, niin sielläkin on varmaan yli 100 raejuustoa. Ja päiväykset ei ole 100 päivän päähän. Puhumattakaan jos ostat semmoisen ison 500g paketin raejuustoa :D
Ja juu oli ihan pakko...
[/quote]
;-) kiitos, tää oli tosi hyvä
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]
Tän päivän syömiset:
1 raejuusto
[/quote]
Sulla varmaan kaikki raejuusto paketit homehtuu. Vaikka ostaisit sen pienimmän purkin raejuustoa, niin sielläkin on varmaan yli 100 raejuustoa. Ja päiväykset ei ole 100 päivän päähän. Puhumattakaan jos ostat semmoisen ison 500g paketin raejuustoa :D
Ja juu oli ihan pakko...
[/quote]
Tän päivän syömiset:
1 raejuusto
[/quote]
Ja juu oli ihan pakko...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:24"]
Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.
En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?
[/quote]
Tästähän on ihan asiallistakin artikkelia, johon voisi tutustua. Ei ole sen vaikeampaa tekstiä kuin Iltalehdestä löytyvää
"Kahden ihmisen, joilla on sama lihasmassa ja sama fyysinen aktiivisuus, pitäisi teoriassa kuluttaa saman verran energiaa. Käytännössä näin ei ole. Ero kulutuksessa voi olla lähes 1000 kilokaloria päivässä, kertoo ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm Helsingin yliopistosta."
Ja linkki koko juttuun
Kahden ihmisen, joilla on sama lihasmassa ja sama fyysinen aktiivisuus, pitäisi teoriassa kuluttaa saman verran energiaa. Käytännössä näin ei ole. Ero kulutuksessa voi olla lähes 1000 kilokaloria päivässä, kertoo ravitsemustieteen professori Mikael Fogelholm Helsingin yliopistosta.
Painan 110 kiloa. Tänään olen syönyt yhden sämpylän Edam-juustolla.
miksi kaikki läskit vetää proteiinirahkoja/juomia/vähäkalorisia ruokia? huvittavaa kun töissä tauolla läskit vetää jotain maitorahkaa suoraan purkista ja luulevat että laihtuvat sen avulla,vaikka ylipainoa on +30 kg :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:47"]
miksi kaikki läskit vetää proteiinirahkoja/juomia/vähäkalorisia ruokia? huvittavaa kun töissä tauolla läskit vetää jotain maitorahkaa suoraan purkista ja luulevat että laihtuvat sen avulla,vaikka ylipainoa on +30 kg :D
[/quote]
Eihän se tosiaan auta kun vetävät ne rahkansa kaiken muun sikailun päälle, joka ilmeisesti tapahtuu sitten piilossa katseilta... T: ap
Läskeillä on huonompi aineenvaihdunta, ko ne ei liiku. Lisäks ne saattaa just "salaa" napostella ja annoskoot ovat isoja.
Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:46"]
Painan 110 kiloa. Tänään olen syönyt yhden sämpylän Edam-juustolla.
[/quote]
Kannattaisi syödä enemmän. Mutta olet kyllä syönyt aivan hirveästi liikaa että olet yli satakiloiseksi paisunut. T: ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:40"]Limuistakin jos juo cokis zeroa tms niin se ei lihota yhtään sen enempää kuin vesikään. Vaikka kiskoisi litratolkulla (muuhun terveellisyyteen en ota kantaa nyt)
[/quote]
Kaikki kevyt limut on jopa epätervellisempiä kuin normi limut,niissä ei ehkä oo sitä sokerii ja kaloreita mutta kaikkee muuta paskaa niissä on.
Ja miksiköhän ap on tästä kiinnostunut.... Kannattaisi ehkä laittaa luppoaika sivistystason nostoon, eikä muiden ihmettelyyn. Kaikki ylipainoiset voivat laihtua, mutta tuota talia, mikä sinulla on korvien välissä, ei ehkä koskaan saa sulamaan...
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]
Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.
[/quote]
Yhdessä suklaalevyssä on n. 1000 kaloria. Jos ei sen lisäksi päivässä syö paljon muuta, niin ei tuossa helposti päästä ylimääräisille kaloreille. Taidat huijata itseäsi. T: ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:31"]
Samaa ihmettelen, et mitä ne syö. Tai on syöneet siemmin. Ei kukaan tyhjästä liho. Julkisestihan moni lihava syö jonkun salaatinvain.
[/quote] sama havainto. Monen lihavan olen ajatellut lihoneen limsoista.