Kuinka paljon te läskit oikein syötte? Oikeasti?
Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.
En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?
Kommentit (140)
Aikamoisia ikiliikkujia nämä ylipainoisten vartalot. Syödään minimaalisesti, mutta keho pystyy tyhjästä tuottamaan energiaa jota sitten varastoi rasvaksi. "Joillakin läski on tiukemmassa". No ei ole. Olen aivan satavarma, että jos 1200kcal energiansaannilla ei normaali ihminen laihdu, niin jossain on vikaa. Veikkaan että energiansaanti onkin napostelujen takia jotain ihan muuta, näitä pikkuaterioita ei vain tule mihinkään merkittyä.
Minun puolestani jokainen saa painaa ihan miten paljon haluaa, mutta tuollaiset selitykset ei tarkastelua kestä.
Me mitään koskaan syödä - maistellaan vaan.
Mun tuntemat reilusti ylipainoiset henkilöt ovat koko ajan napostelemassa jotain (ne keksit!!) ja istuvat harva se ilta viini/siiderilasi kädessä. Lisäksi ovat sellaisia, että kaikenlaista liikuntaa ja muuta ylimääräistä aktivoitumista vieroksutaan viimeiseen asti, mieluummin möllötetään koko ajan paikallaan ja napostellaan/juodaan jotakin epäterveellistä.
Putosin.
Vaikkei toisaalta ole mitään nauramista, päinvastoin, sananmukaisesti kuolemanvakavia asioita nämä itselleen valehtelijat. Kun nilkat on niin paksut että näyttävät kuin niissä olisi läskilahkeet tai ovat paksummat kuin normipainoisen kaksi reittä, ja aina vaan vähän maistellaan ja vika on kaikkialla muualla paitsi itsessä... :-O
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 12:59"]
Me mitään koskaan syödä - maistellaan vaan.
[/quote]
Ne lihavat jotka mä tunnen, eivät harrasta liikuntaa ollenkaan. Eikä ole ikinä harrastaneetkaan. Ja kaikki ienetkin matkat mennään autolla/bussilla.
AP, sanoit, että tuttavasi urheilee paljon. Oletko siis ihan varma, että hänessä on kuitenkin läskiä, kun on vankkatekoinen. Ettei kyseessä olisikin lihas eikä läski. Ja miksi sinä kohkaat siitä? Onko hän pyytänyt sinua kantamaan läskejään? Ja minkäslainen läskimooses sitten itse olet? Puskista on hyvä uhota, miten hoikka ja hyvämuotoinen on. Todellisuus voi olla toisenlainen.
Silloin kun itse humpsahdin huomaamatta tonne 70 kiloon, niin mussutin makeisia/leipomuksia joka päivä. Syötävissä määrin vähän, mutta kaloreissa aika hemmetisti. Olen lyhyt, 200 gramman levy näkyy minussa varmaan paremmin kuin 20-senttiä pitemmässä. Ruokaa en syönyt silloinkaan juuri lainkaan. Sellaista fuckin pipertämistä: karjalanpiirakka juustolla, oho nälkä jäi, otan toisen. Puolenb tunnin päästä edelleen nälkä, kahvi ja muffinssi jne.
Tämän kestää kroppa muuten, mutta silloin oli liikkumattomuuskausi selän takia.
Kyllä mä ainakin kehtaan myöntää että herkuilla sitä on lihonut. Olen aiemmin ollut hyvin hoikka, mutta lihoin raskauksien myötä, koska typerästi annoin itselleni siihen luvan. Jos leivoin pullaa, söin niitä itse päivän aikana 5. jos taas ostin jäätelöä, söin itse puoli pakettia. Leipää saattoi mennä vuorokaudessa 7 palaa. Siis en joka päivä syönyt näitä kaikkia, mutta joka päivä jotakin liikaa. Kyllä ne kilot on ihan itse aiheutettuja, ihan itseäni saa syyttää. Mua kans ärsyttää, miksei voida vaan rehellisesti myöntää että omat valinnat ne läskit luo. Kukaan, ei siis kukaan, joka puputtaa vaan salaattia ja vähän raejuustoa, liho, ei kukaan! Suurin osa lihavista mussuttaa jotakin iltaisin kun muut nukkuvat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:10"]
AP, sanoit, että tuttavasi urheilee paljon. Oletko siis ihan varma, että hänessä on kuitenkin läskiä, kun on vankkatekoinen. Ettei kyseessä olisikin lihas eikä läski. Ja miksi sinä kohkaat siitä? Onko hän pyytänyt sinua kantamaan läskejään? Ja minkäslainen läskimooses sitten itse olet? Puskista on hyvä uhota, miten hoikka ja hyvämuotoinen on. Todellisuus voi olla toisenlainen.
[/quote]
No kyllä hänessä on läskiä, en minä sokea ole, erotan kyllä lihaksen läskistä. Aivan taatusti hänellä on myös hyvät lihakset, mutta niiden päällä silti melkoinen kerros läskiä. Eikä se läski itsestään tule vaikka muuta täällä väitätte, kyllä se siitä tulee että liikaa saa kaloreita. Minä vaan ihmettelen että kuinka hervottomasti tuonkin tuttavani täytyy syödä kun hän kuitenkin urheileekin niin paljon että varmasti päivittäin niitä kaloreita kuluukin aika reippaasti. Silti tulee aina pakosti vähintään sama määrä. Itse olen 160cm/50kg. -ap
165/75 vastaa kertomalla, että läskiä kertyy mm. kun syön purkillisen Ben & Jerrysiä illalla, tai puolikkaan sipsipussin, keksejä, karkkeja, siis herkkuja. Syön kyllä tosi tieteellisesti mutta syön kyllä herkkuja enkä liiku tarpeeksi = ylipaino.
Tosi harvassa on ne, joilla EI ole aineenvaihduntaan vaikuttavaa sairautta mutta silti "kilot ei karise". Kyllä be karisee jos laihduttaa, itse oon jojoillut siitä lähtien kun lihoin, eli paino putoaa ja nousee suoraan suhteessa siihen, mitä syön. En huijaa itseäni.
Tieteellisesti = terveellisesti :D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:49"]
Läskeillä on huonompi aineenvaihdunta, ko ne ei liiku. Lisäks ne saattaa just "salaa" napostella ja annoskoot ovat isoja.
[/quote]
Plus jos on mässäillyt pitempään, sanotaan vuosikymmeniä, vähän ja enemmän epätervellisempää ruokaa joka hapattaa elimistöä, ja happamoituminen taas hidastaa ainennevaihduntaa huomattavasti. Raskas työ, pikkulapset, stressi, lainat, yövalvimiset (stressi aihuttaa kortisolia), ihmekös se. Puhumattakaan liikakaloreista. Lihoaa jatkossa paljon helpommin. Oravanpyörä pitäisi saada poikki jostain kohtaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:42"]
[/quote]
No kyllä hänessä on läskiä, en minä sokea ole, erotan kyllä lihaksen läskistä. Aivan taatusti hänellä on myös hyvät lihakset, mutta niiden päällä silti melkoinen kerros läskiä. Eikä se läski itsestään tule vaikka muuta täällä väitätte, kyllä se siitä tulee että liikaa saa kaloreita. Minä vaan ihmettelen että kuinka hervottomasti tuonkin tuttavani täytyy syödä kun hän kuitenkin urheileekin niin paljon että varmasti päivittäin niitä kaloreita kuluukin aika reippaasti. Silti tulee aina pakosti vähintään sama määrä. Itse olen 160cm/50kg. -ap
[/quote]
Ap on siis sekä kääpiö että ruipelo. Voin hyvin kuvitella, että ap esim minut nähdessään (177cm 63kg) osoittaisi sormella ja huudahtaisi IIK, ISO LÄSKI IHMINEN! :)
Ekaluokkalaisen kokoiset "aikuiset" ovat pahimpia muiden arvostelijoita.
Olen 25 ja tiedostan että kohta alankin lihoamaan oikeasti jos en muuta suuntaa nyt heti. Olen aina ollut mässäilyyn taipuvainen, myös hieman ylipainoinen. Lopetin bilettämisen ja sillä lähti 10kg (kävi jopa 12kg), mutta niistä 5-6-7 hiippaili takaisin (riippuu kk-kierrosta jne). Harrastan aika paljon liikuntaa, ja se pitää painoani aisoissa jotenkin. Bmi on nyt joku 25, ja olen huomannut salakavalaa makkaroitumista.
Liikunnalla olen saanut vaatekokoa todella paljon pienemmäksi, mutta nyt on pakko laittaa mässäilyyn joku raja. Ostan herkkuja monta kertaa viikossa ja jos en niin teen kauralastuja tms. Välillä onnistu ostamaan "vain" pikkupussin mutta usein siinä itsekusetuksen pöhinässä tulee vielä napattua matkaan 100gr suklaalevy (ei ole niiiin paha, eipä niin) ja patonkeja. Viime mässy2-päiväisenä meni juustonaksupussi ja lirta kermajäätelöä- näistä tuli vain kepeät 7000kcal ylimääräistä :)) Mulla ei oikein ole itsekuria ja yhdestä suklaapatukasta tulen vaan vihaiseksi. Sitten kun mässätään niin se tehdään kunnolla. Ja jos mulla on herkkuja, ne pitää vetäistä heti alta pois. (Siksi sanoinkin että mässy2päiväinen :D )
No, paras varmaan olla ostamatta kokonaan. Mitään "vierasvarakeksejäkään" en ole ostanut aikoihin, tunnen tapani, vieraille ei jää mitään.. Kompensoin syömisellä siis tyhjää elämää ja puuttuvia ihmissuhteita. Perus tarina siis..
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:10"]Ei sitä kysyttykään. On se nyt helvetti, kun ei toisen vastaus kelpaa. Mitä haluat vastaukseksi? Söin kolme pussia sipsejä, kaksi suklaalevyä, kaksi kerrosateriaa ja päälle valkosuklaajuustokakun? Kelpaisiko se? Sitten tulisi sinulle hyvä olo? Tulisi todistettua, että LÄSKIT syö ihan hirveitä määriä joka helvetin päivä ja ovat ällöttäviä ihrakasoja jne.
Tämä ehkä tulee sinulle yllätyksenä, utta monet läskit ei koko ajan liho lisää ja vedä aamusta iltaan sipsejä ja suklaata. Ne on pieniä valintoja. Yksi ylimääräinen juustoviipale päivässä tekee vuodessa äkkiä 2-3kg ja 10 vuodessa jo kunnolla lisäpainoa. Entäs se pullero, joka muuten syö viikon ihan painoonsa nähden ok, mutta joka sunnuntai syö sen hamppariaterian ylimääräistä. Siis muuten syö koko viikon asiallisesti, mutta se yksi ateria, joka jää vyötärölle. Ei sitä hamppariaterian kiskojaakaan voi jatkuvasti liikoja syöväksi sanoa, jos vain kerran viikossa sortuu ylensyöntiin kertaalleen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]Tän päivän syömiset:
1 raejuusto
1 peruna, grillimakkara, salaattia, kurkkua, tomaattia, lasi maitoa
1 rivi pienestä geishasuklaalevystä
vielä tänään syön
2 ruisleipäpalaa maksamakkaralla
vesimelonia
pieni pala omenapiirakkaa, jos nyt sen leivon. Omenat putoilee puusta eli pitäisi.
[/quote]
Unohdit kertoa menneiden vuosien syömistottumuksesi.
[/quote]
[/quote]
Sori mutta ei se yksi ateria jää vyötärölle. Jos yhden kerran viikossa syö liikaa niin ei siitä liho. Pitää syödä jatkuvasti liikaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:10"]Ei sitä kysyttykään. On se nyt helvetti, kun ei toisen vastaus kelpaa. Mitä haluat vastaukseksi? Söin kolme pussia sipsejä, kaksi suklaalevyä, kaksi kerrosateriaa ja päälle valkosuklaajuustokakun? Kelpaisiko se? Sitten tulisi sinulle hyvä olo? Tulisi todistettua, että LÄSKIT syö ihan hirveitä määriä joka helvetin päivä ja ovat ällöttäviä ihrakasoja jne.
Tämä ehkä tulee sinulle yllätyksenä, utta monet läskit ei koko ajan liho lisää ja vedä aamusta iltaan sipsejä ja suklaata. Ne on pieniä valintoja. Yksi ylimääräinen juustoviipale päivässä tekee vuodessa äkkiä 2-3kg ja 10 vuodessa jo kunnolla lisäpainoa. Entäs se pullero, joka muuten syö viikon ihan painoonsa nähden ok, mutta joka sunnuntai syö sen hamppariaterian ylimääräistä. Siis muuten syö koko viikon asiallisesti, mutta se yksi ateria, joka jää vyötärölle. Ei sitä hamppariaterian kiskojaakaan voi jatkuvasti liikoja syöväksi sanoa, jos vain kerran viikossa sortuu ylensyöntiin kertaalleen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]Tän päivän syömiset:
1 raejuusto
1 peruna, grillimakkara, salaattia, kurkkua, tomaattia, lasi maitoa
1 rivi pienestä geishasuklaalevystä
vielä tänään syön
2 ruisleipäpalaa maksamakkaralla
vesimelonia
pieni pala omenapiirakkaa, jos nyt sen leivon. Omenat putoilee puusta eli pitäisi.
[/quote]
Unohdit kertoa menneiden vuosien syömistottumuksesi.
[/quote]
[/quote]
Sori mutta ei se yksi ateria jää vyötärölle. Jos yhden kerran viikossa syö liikaa niin ei siitä liho. Pitää syödä jatkuvasti liikaa.
[/quote]
Kerta viikossa joka viikko on jatkuvasti. Esim 500 kcal hampurilainen ylimääräisenä ruokana joka viikko ympäri vuoden tuottaa laskennallisesti 3,7 kg läskiä vuodessa.
Eihän sitä tarvi syödä kuin normaalin ruoan lisäksi vaikkapa pulla ja suklaapatukka joka päivä, niin paino nousee. Eli ei vättämättä suuria määriä vaan kaloripitoisia herkkuja.
Huomattavasti vähemmän kuin 40kg 13v. teinipoika.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 16:42"]
[/quote]
[/quote]
Ap on siis sekä kääpiö että ruipelo. Voin hyvin kuvitella, että ap esim minut nähdessään (177cm 63kg) osoittaisi sormella ja huudahtaisi IIK, ISO LÄSKI IHMINEN! :)
Ekaluokkalaisen kokoiset "aikuiset" ovat pahimpia muiden arvostelijoita.
[/quote]
Olipa huono. Enkä ymmärrä miksi otit nokkiisi kun mittojesi puolesta et selvästikään ole läski. -ap
Vittu sä olet tyhmä. Pois mun planeetalta heti.