Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon te läskit oikein syötte? Oikeasti?

Vierailija
10.08.2014 |

Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:02"]

Bulimia-aikoina saatoin kerralla syödä kaksi lautasellista kaurapuuroa, reilun litran maitoa, noin kaheksan palaa ruisleipää voin kera, pari rahkapurkkia ja muutaman banaanin. Voin kertoo että yrjö lens sen jälkee helposti, kun maha niin kipee sen syömisen jälkeen. En kuulemma ole lihava mutta voisin kuvitella että ylipainoiset ihmiset syövät tuohon malliin ja syöminen ajoittuu ennen kaikkea iltaan. Ja lisäksi ne varmasti syö paljon epäterveellisemmin. Itsellä ei niinkään ollut himoa ahmia epäterveellisiä ruokia silloin mikä on ehkä vähän outoa. Onneksi bulimia-aika on taakse jäänyttä. Nyt vaihtunut ortoreksiaan ja anoreksiaan. Sairas maailma, kun niin paljon monen elämässä syöminen vaikuttaa liikaa omaan mieleen. Koskahan tästä itse pääsee irti... Olis vaa rohkeutta hakea apua.

[/quote]

Kuvittelet väärin, minulla on 40 kg ylipainoa eikä se ole tullut ahmimalla kerralla isoja annoksia. Huonot ruokatottumukset ja liian vähäinen liikunta minulla syynä. Olen myös kranttu, syön vain sitä mistä pidän ja mitä mieli tekee. Inhoan jauhomakkaroita ja läskisiä leikkeleitä, juustot maistuu

Vierailija
82/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni kanssa syödään saman kokoisia annoksia ja mulle maistuu vielä suklaapatukka silloin tällöin. Kummallakin istuma työ, lenkkeillään yhdessä. Mulla paino pysyy samana, mutta mies paisuu. Luulisi että sen pitäisi laihtua... ehkä mulla on joku lapamato..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]

Tän päivän syömiset:

1 raejuusto

1 peruna, grillimakkara, salaattia, kurkkua, tomaattia, lasi maitoa

1 rivi pienestä geishasuklaalevystä

vielä tänään syön

2 ruisleipäpalaa maksamakkaralla

vesimelonia

pieni pala omenapiirakkaa, jos nyt sen leivon. Omenat putoilee puusta eli pitäisi.

[/quote]

Tää on ihan tyypillinen ylipainoisen ruokapäivä, ainakin mitä itse tunnen ylipainoisia.

Erona tuntemiini ns. hoikkiin on tuossa se, että usein ylipainoiset syö todella paljon maitotuotteita (kaikki tuntemani ylipainoiset esim. juovat maitoa ruoan kanssa, en tunne itse hoikkia ihmisiä, joille maito on ruokajuomana), ja närppii noita suklaapatukoita yms.

Eli ainakin itse olen huomannut, että hoikat syövät paljon, mutta oikeaa ruokaa, kun ylipainoiset syövät vähän oikeaa ruokaa ja korvaavat niitä puuttuvia kaloreita niin sanotulla välipalaruoalla, luulen, että noi välipalatyyppiset ruoat hidastaa aineenvaihduntaa.

Ylipainoisilla tulee usein huono omatunto, tai joku syyllisyys, jos ne syö paljon oikeaa ruokaa, mutta ne ei sillä tavalla välitä pienistä määristä jotain suklaapatukoita, maitolaseja, juustoja, vanukkaita, kourallinen sipsiä silloin tällöin jne. vaikka noista närppimisruoista tulee loppupeleissä enemmän kaloreita kuin oikeasta ruoasta, eikä noi närppimisruoat täytä samalla tavalla kuin oikea ruoka.

Vierailija
84/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]

Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.

[/quote]

Yhdessä suklaalevyssä on n. 1000 kaloria. Jos ei sen lisäksi päivässä syö paljon muuta, niin ei tuossa helposti päästä ylimääräisille kaloreille. Taidat huijata itseäsi. T: ap

[/quote]

Tuolla lihoo kilon viikossa vaikka muuten söisi normaalisti eli kilot tulevat todella helposti ilman suurempaa mässäilyä. 52 kiloa vuodessa.

[/quote]

Miksi lihoisi jos ihminen syö vain yhden suklaalevyn päivässä hän laihtuisi kuolemaan asti. 1000kaloria päivä on 40kiloisen tarve.

Vierailija
85/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1372730501852

laitan tämän tähän uudestaan. te lihavat jotka ajattelette syövänne melko vähän mutta olette liikkumattomatuutenne takia lihavia lukekaa ERITYISESTI. läskisolut tarvitsevat enrgiaa pysyäkseen hengissä, jos teillä on kymmeniä kiloja ylipainoa mutta syötte vähän olette pystyneet luomaan sisällänne jonkun ihmeellisen ikiliikkujan joka on bilogisesti mahdoton asia.

laihduttamisesta tulee huomattavasti helpompaa kun tämän perusasian todella oivaltaa.

t.itsekin läski

Vierailija
86/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:24"]Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?

[/quote]

Se on joillain myös sairaudesta johtuvaa. Mulla on työkaveri joka on ylipainoinen, vaikkaa liikkuu ja syö suunnilleen samalla tavalla kuin esim minä joka olen hoikka.

Vierailija
87/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"]

Tänään olen syönyt kaksi isoa Ciapatta palaa, oivariinia, juustoa ja tomaattia. suklaapatukka, pepsi Maxia ja painoa on lähemmäs 100 kiloa. Mielestäni en syö järkyttäviä määriä mutta kun paino on päässyt näin korkeaksi, niin sen ylläpitoon ei tarvitse kamalasti mässäillä.

[/quote]

heh, se on just päinvastoin. Tollasen painon ylläpitoon tarvitsee kamalasti mässäillä. En sano tätä pahalla vaan ihan oikesti. Mitä painavampi olet sitä enemmän tarviit energiaa ja sitä nopeampi on aineenvaihduntasi.

[/quote]

Hehheh itsellesi. Minä myös liikun paljon. En mässäile ja jos et sitä usko, niin se on sinun ongelmasi. Suklaata syön paljon normiruokailun lisäksi ja siinä on hemmetisti kaloreita.

Vierailija
88/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]

Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.

[/quote]

Yhdessä suklaalevyssä on n. 1000 kaloria. Jos ei sen lisäksi päivässä syö paljon muuta, niin ei tuossa helposti päästä ylimääräisille kaloreille. Taidat huijata itseäsi. T: ap

[/quote]

Tuolla lihoo kilon viikossa vaikka muuten söisi normaalisti eli kilot tulevat todella helposti ilman suurempaa mässäilyä. 52 kiloa vuodessa.

[/quote]

Niin, no minä lihon ehkä keskimäärin kilon vuodessa, pari kertaa elämässä on ollut aikoja että paino on "pompsahtanut" enemmän lyhyessä ajassa ylöspäin, mutta en ole saanut laihdutettua niitä koskaan pois, paino hilautuu vaan pikkuhiljaa ylöspäin. Minä olen alkanut lihoa n. 17-18-vuotiaana ja nyt täytän jo 40v. vuonna -94 painoin 88kg vaikka sain sinä aikana lapsen, paino oli sama kun synnäriltä lähdin kuin ennen raskautta. 5 vuotta sitten kun sain kaksoset laihduin n. 15kg, mutta ne kilot on tulleet takaisin, ja muutama lisää kun se paha uupumus alkoi juuri silloin kun kaksoset syntyi.

36

Vierailija
89/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]

Tän päivän syömiset:

1 raejuusto

1 peruna, grillimakkara, salaattia, kurkkua, tomaattia, lasi maitoa

1 rivi pienestä geishasuklaalevystä

vielä tänään syön

2 ruisleipäpalaa maksamakkaralla

vesimelonia

pieni pala omenapiirakkaa, jos nyt sen leivon. Omenat putoilee puusta eli pitäisi.

[/quote]

Tää on ihan tyypillinen ylipainoisen ruokapäivä, ainakin mitä itse tunnen ylipainoisia.

Erona tuntemiini ns. hoikkiin on tuossa se, että usein ylipainoiset syö todella paljon maitotuotteita (kaikki tuntemani ylipainoiset esim. juovat maitoa ruoan kanssa, en tunne itse hoikkia ihmisiä, joille maito on ruokajuomana), ja närppii noita suklaapatukoita yms.

Eli ainakin itse olen huomannut, että hoikat syövät paljon, mutta oikeaa ruokaa, kun ylipainoiset syövät vähän oikeaa ruokaa ja korvaavat niitä puuttuvia kaloreita niin sanotulla välipalaruoalla, luulen, että noi välipalatyyppiset ruoat hidastaa aineenvaihduntaa.

Ylipainoisilla tulee usein huono omatunto, tai joku syyllisyys, jos ne syö paljon oikeaa ruokaa, mutta ne ei sillä tavalla välitä pienistä määristä jotain suklaapatukoita, maitolaseja, juustoja, vanukkaita, kourallinen sipsiä silloin tällöin jne. vaikka noista närppimisruoista tulee loppupeleissä enemmän kaloreita kuin oikeasta ruoasta, eikä noi närppimisruoat täytä samalla tavalla kuin oikea ruoka.

[/quote]

Ei mulla tule mitään huonoa omaatuntoa tms. mistään ruuasta, mutta kun ei tee mieli sitä tavallista ruokaa kun voi syödä suklaatakin. Ja suklaa on mulle se mistä tulee hyvä mieli. Kun olen koko ikäni ollut masentunut, se suklaa on mun ystävä, ja siihen on addikti, en juo alkoholia, kahvia tai mitään sellaista, limsaa joskus, en polta enkä käytä lääkkeitä kuin viimeisessä hädässä. Minulla ei ole muita addiktioita kuin suklaa. Toiset saavat ne kiksinsä vaikka juoksemisesta, minulla se on suklaa.

36

Vierailija
90/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:18"]

http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1372730501852

laitan tämän tähän uudestaan. te lihavat jotka ajattelette syövänne melko vähän mutta olette liikkumattomatuutenne takia lihavia lukekaa ERITYISESTI. läskisolut tarvitsevat enrgiaa pysyäkseen hengissä, jos teillä on kymmeniä kiloja ylipainoa mutta syötte vähän olette pystyneet luomaan sisällänne jonkun ihmeellisen ikiliikkujan joka on bilogisesti mahdoton asia.

laihduttamisesta tulee huomattavasti helpompaa kun tämän perusasian todella oivaltaa.

t.itsekin läski

[/quote]

No mua saa tulla vapaasti tutkimaan, kyllä mun kroppa pitää läskeistä tiukasti kiinni. Kerran vuosia sitten hain Suurin pudottaja-ohjelmaan, pääsin koekuvauksiin asti 30 joukkoon, ehkä jos olisin päässyt ohjelmaan tämä munkin ongelma olisi ratkennut.

36

Vierailija
91/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan enemmän syön kuin kulutan kun läski olen. Ruoka maistuu, niin myös niille muillekin läskeille vaikka muuta väittäisivät. Kerran sain itseni laihdutettua alle 70-kiloiseksi syömällä monena päivänä viikossa vain omenan päivässä ja joka päivä tunnin lenkin vetämällä. 

Vierailija
92/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt oikeesti!!

"syömällä monena päivänä viikossa vain omenan päivässä ja joka päivä tunnin lenkin vetämällä"

+ miljoona muuta "syön tosi vähän, en vaan laihdu", olen lääketieteellinen ihme- kommenttia. Olen aina puolustellut meitä läskejä sillä, että harva oikeasti ei kerro rehellisesti syömisistään tai kertoo syövänsä tosi vähän vaikka todellisuus tietysti on jotain muuta. Miksi ette myönnä itsellenne todellisia ruoka määriänne?

Ja laihtuakseen alle 70kiloiseksi ei välttämättä tarvitse syödä yhtä omenaa päivässä ja liikkua maanisesti :D

Vierailija
93/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:24"]Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

[/quote]

En syö paljon. Arjessa 1000-1600 kal/pv. Lomilla syödään liikaa ja niistä se läski kertyy kun 1,5 kk vuodessa mässätään.

Vierailija
94/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aloittajankin ruoat, siksi hän on niin kiukkuinen.

Vierailija
95/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:47"]

Hei nyt oikeesti!!

"syömällä monena päivänä viikossa vain omenan päivässä ja joka päivä tunnin lenkin vetämällä"

+ miljoona muuta "syön tosi vähän, en vaan laihdu", olen lääketieteellinen ihme- kommenttia. Olen aina puolustellut meitä läskejä sillä, että harva oikeasti ei kerro rehellisesti syömisistään tai kertoo syövänsä tosi vähän vaikka todellisuus tietysti on jotain muuta. Miksi ette myönnä itsellenne todellisia ruoka määriänne?

Ja laihtuakseen alle 70kiloiseksi ei välttämättä tarvitse syödä yhtä omenaa päivässä ja liikkua maanisesti :D

[/quote]

Etkö sinä millään ymmärrä että ei se määrä, vaan laatu. Minä syön vähän, mutta kun se vähän on kaloripitoista, enkä liiku, niin kyllä läskit pysyy tiukasti kropassa. Tule vaikka itse katsomaan jos et usko!

36

Vierailija
96/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:47"]

Hei nyt oikeesti!!

[/quote]

Etkö sinä millään ymmärrä että ei se määrä, vaan laatu. Minä syön vähän, mutta kun se vähän on kaloripitoista, enkä liiku, niin kyllä läskit pysyy tiukasti kropassa. Tule vaikka itse katsomaan jos et usko!

36

[/quote]

Niitä kaloripitoisiakin saat aikamoisen määrän silti syödä päivässä, että energiantarve täyttyy ja jopa ylittyy. Kun siinä suklaalevyssäkään ei lopulta ole "kuin" se 1000 kaloria. T: ap

Vierailija
97/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:24"]

Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

[/quote]

Se kuinka paljon syön,riippuu ihan siitä kuinka paljon kotona on mielestäni syömäkelpoista ruokaa :) Ei,en kisko salaa yhtään mitään tai paastoa tai muuten "feikkaa" terveellistä ruokavaliota. Pyrin syömään ainakin yhden lämpimän aterian päivässä,mutta muuten napostelen kaikenlaista pitkin päivää.Roskaruokaa,karkkia,sipsiä yms. menee kyllä paljon.Olen siis rehellinen läski! :)

Vierailija
98/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä muuten normaalipainoisilla ihmisillä ei ole yhtään kokemusta siitä, miten syödään vähemmän kuin kulutetaan. Silti vaan jauhavat siitä ylipainoisille. Kyllä minäkin pystyn syömään yhtä paljon kuin kulutan, mutta se vähennys onkin se haastava puoli. Eli jossain vaiheessa tulleet kilot on vaikeampi karistaa kuin ylläpitää normaalipaino. (Tämähän on itsestäänselvyys, mutta kun nämä lihavien haukkujatkin tuntuvat haluavan selittää itsestäänselvyyksiä, niin kannampa oman korteni kekoon.)

Vierailija
99/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reilusti ylipainoinen, 125kg. Lihoin kun jouduin syövän takia aloittamaan hormonaalisen lääkityksen. En syö enempää kuin ennenkään, kun olin vielä normaalipainoinen. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja huomannut, että painoni laskee, jos syön noin 500 kcal/vrk. Sitä enemmillä se pysyy samana tai nousee. Liikun normaalit hyötyliikunnat ja teen fyysisesti melko rankkaa työtä. En syö salaa tai käytä alkoholia. Juon vain light limuja. Tällä hetkellä syön 1700-2500 kcal/vrk. Punnitsen usein ruokani. Muuta kysyttävää?

Vierailija
100/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kaksi häiritsevää asiaa,ensinnäkin tuo sanonta närppijästä,että syödä kuin lintu,ne vasta syöppäjä on http://yle.fi/uutiset/sinitiainen_syo_paivassa_3_kertaa_oman_painonsa_verran_ruokaa/6989829

Toisekseen:"kaikki läskit napostelee salaa".Salaa keneltä?Menee naamioituneena kauppaan ostamaan mässyä ja syö kotona vessassa lukkojen takana? Itse ainakin herkuttelen silloin kun haluan,ja missä haluan,mitä se kenellekään kuuluu.Ei ole mitään salattavaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi