Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?
Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.
Kommentit (170)
Mulla on tämän tyylinen. Vesi pitää olla mukana. https://www.addnature.fi/deuter-pulse-1-waist-pack-M936468.html?vgid=G1…
Mulla on vyölaukku, ihan kännykälle tarkoitettu. Siihen ei siis oikein muuta mahdu kuin kännykkä ja ehkä avain.
Olen suunnitellut ostaa älykellon, jossa on myös puhelin. Voi soittaa apua tarvittaessa.
Ei sitä tarvitse raahata juoksulenkillä mukana.
Voisitte unohtaa sen kännykän muutamaksi tunniksi vai onko se kasvanut käteen kiinni?
Sellainen just kännykän kokoon joustava vyölaukku on paras. Niitä saa ihan vaikka Tokmannilta, eivätkä edes maksa paljon.
En minäkään lähde ilman kännykkää liikkeelle, edes lenkille.
Rintaliiveihin.
Mutta kyllähän sinun pitää avaimiakin kantaa, joten kannattaa hommata jonkinlainen pieni laukku jossa säilyttää tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Jos juoksee yksin metsässä tms. En suosittele jättää kotiin. Voi tulla tilanne että apua tarvii soittaa.
Parempi sitten vaan pysyä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.
Tarvii.
"Pimeällä kadulla makasi eloton mies naama veressä – nuoren perheenisän elämä sai jatkua, koska paikalle sattunut ohikulkija tiesi mitä tehdä"
https://yle.fi/uutiset/3-10328377
Vierailija kirjoitti:
Voisitte unohtaa sen kännykän muutamaksi tunniksi vai onko se kasvanut käteen kiinni?
Kyllä mulla on metsälenkillä aina puhelin mukana ihan turvallisuuden takia.
Tarkoitus ei ole käyttää sitä, vaan pitää mukana juuri siltä varalta, että jotain sattuu ja joskus voi laskea reitin ja ajan mitä meni sen avulla. Naapuri sai hiihtolenkillä sydärin ja ei ollut kännykkä mukana, joku toinen hiihtäjä soitti ambulanssin. En toki sitä käyttää edes ajattele, en aio edes musaa kuunnella, koska haluan kuulla mitä ympärillä tapahtuu. Jotain hihakoteloita olen nähnyt kyllä salilla, urheiluliikkeeseen siis ehkä kannattaa mennä. Mutta olisi hyvä ettei se olisi ihan näkösällä kuitenkaan. Ehkä laitan vain pikkurepun selkään tai hommaan vyölaukun. Nehän taitaa olla taas muotia, eli niitä saa ostettua jostain?
Vierailija kirjoitti:
Minä kuuntelen lenkillä äänikirjoja. Kännykkä (ja avaimet) kulkee mukana vyölaukussa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus ei ole käyttää sitä, vaan pitää mukana juuri siltä varalta, että jotain sattuu ja joskus voi laskea reitin ja ajan mitä meni sen avulla. Naapuri sai hiihtolenkillä sydärin ja ei ollut kännykkä mukana, joku toinen hiihtäjä soitti ambulanssin. En toki sitä käyttää edes ajattele, en aio edes musaa kuunnella, koska haluan kuulla mitä ympärillä tapahtuu. Jotain hihakoteloita olen nähnyt kyllä salilla, urheiluliikkeeseen siis ehkä kannattaa mennä. Mutta olisi hyvä ettei se olisi ihan näkösällä kuitenkaan. Ehkä laitan vain pikkurepun selkään tai hommaan vyölaukun. Nehän taitaa olla taas muotia, eli niitä saa ostettua jostain?
Juoksemiseen sopivia vyölaukkuja saa urheilukaupoista, missä on muutkin juoksukamat.
Se on todella typerä muoti, ettei naisten urheiluvaatteisiin tehdä taskuja. Mä haluan pitää puhelinta mukana, koska kuuntelen musiikkia juostessani. Avaimet pitää myös olla mukana. Olenkin ostanut löysempiä juoksuhousuja, joissa on taskut, myös miesten osastolta löytyy hyviä. Tai käytän vyötä, jossa on tasku puhelimelle ja avaimille.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.
Mulla se on sen takia mukana, että kuuntelen joko musiikkia tai äänikirjaa. Välillä en jaksa käyttää urheilukelloa, jolloin sitten puhelimessa on päällä myös SportsTracker. Harvoin tarvitsen puhelinta puheluihin tai viesteihin lenkillä, mutta onhan se hyvä olla mukana edes varalta.
Itse en ole niin riippuvainen puhelimesta että kantaisin sitä aina mukanani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännykän voi myös jättää kotiin - usko tai älä! Juostessa ei edes voi oikein puhua eikä selata sosiaalista mediaa.
Työkaveri kaatui ja jalka murtui. Yli kaksi tuntia odotti, kunnes seuraava ulkoilu ja tuli.
Kännykällä olisi voinut soittaa heti apua.
Kaikkia epätodennäköisiä riskejä ei kannata yrittää ehkäistä ennakolta.
Aika hurjaa on, jos ihminen ei voi poistua kotoaan ilman kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Juoksuvyölaukku. Itsekään en tykkää pitää puhelinta esillä, joten tämä on mulla aina paidanhelman alla.
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden väliin.
Tämä on hyvä. Voinen kuvitella kun rauhallisena kävelen iltapolulla ja mutkasta syöksyy 50v nainen hampaat kipinää iskien ja näen kuinka puhelin on jo osittain kadonnut nieluun. Tavoittelen hädissäni syrjään hypäten puhelintani vartalon myötäisestä trikoostani soittaakseni 112 lisäohjeita saadakseni ja huomaan samalla too fast for me...
Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.
Jos juoksee yksin metsässä tms. En suosittele jättää kotiin. Voi tulla tilanne että apua tarvii soittaa.