Lääkärin mukaan painoa pitäisi saada pois vähintään 30 kg
Kokemuksia millä keinoin olette onnistuneet laihduttamaan vastaavan määrän?
Oma tavoiteaikani on yksi vuosi.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että ylensyönti on kuin huumetta. Tekee mieli lisää ja lisää vaikka ruokailusta on puoli tuntia ja mahalaukku vielä melkein täynnä. Sillä tavalla lihoin, sen vastustamisella laihduin. Väh kolme tuntia totaalista syömistaukoa ruokien ja välipalojen välillä.
Sipsiä sisältävät natriumglutamaattia joka saa syömään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso laskurista sun kulutus, vähennä siitä 300-600 kcal, osta keittiövaaka ja syö kaloreita tavoitemäärän mukaan. Silloin saat syödä mitä haluat, kunhan kalorit eivät mene yli rajan. Esim. 300 miinuskaloria ei tunnu yhtään missään.
Mulla on toiminut tämä! Nyt vuoden olen tämmöisellä kuurilla ja olen saanut itseltäni kaiken ylipainon pois. Silti tunnne, että syön koko ajan. Syön siis 6 kertaa päivässä. Mulla on valmis ruokaohjelma, jossa on joka aterialle kolme vaihtoehtoa. Lisäksi syön paljon proteiinia eli jokaisella aterialla. Esim. lisään aamupalaan proteiinia näin: Lautasellinen kaurapuuroa ja 1 dl marjoja, sekä lisäksi 125 g raejuustoa. Syön raejuuston siis erikseen puuron jälkeen. Tuntuu, että paino tippuu itsekseen ja ei tarvitse olla edes nälässä. Mulle auttoi siis valmis ruokaohjelma, jonkin ostin itselleni.
Miten ja mistä tällaisen ruokaohjelman saa hankittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso laskurista sun kulutus, vähennä siitä 300-600 kcal, osta keittiövaaka ja syö kaloreita tavoitemäärän mukaan. Silloin saat syödä mitä haluat, kunhan kalorit eivät mene yli rajan. Esim. 300 miinuskaloria ei tunnu yhtään missään.
Mulla on toiminut tämä! Nyt vuoden olen tämmöisellä kuurilla ja olen saanut itseltäni kaiken ylipainon pois. Silti tunnne, että syön koko ajan. Syön siis 6 kertaa päivässä. Mulla on valmis ruokaohjelma, jossa on joka aterialle kolme vaihtoehtoa. Lisäksi syön paljon proteiinia eli jokaisella aterialla. Esim. lisään aamupalaan proteiinia näin: Lautasellinen kaurapuuroa ja 1 dl marjoja, sekä lisäksi 125 g raejuustoa. Syön raejuuston siis erikseen puuron jälkeen. Tuntuu, että paino tippuu itsekseen ja ei tarvitse olla edes nälässä. Mulle auttoi siis valmis ruokaohjelma, jonkin ostin itselleni.
Miten ja mistä tällaisen ruokaohjelman saa hankittua?
Suunnittelemalla vaikka itse. Eiköhän googlellakin löydy yhtä sun toista. Menet vaikka finellin sivuille, teet kolme eri ruokaohjelmaa ja lasket kalorien määrän, proteiinien ja kuidun määrän. Ei vaadi kuin yhden illan istumisen ja kirjaamisen. Niitä on sitten helppo muutella vastaavilla eri ruoka-aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa tulee lisätä alusta lähtien eikä vasta kuukausien kuluttua. Liikunnan määrä tulee suhteuttaa painoon ja kuntoon jotta siitä ei tulisi vastenmielistä, mutta liian helpolla ei kannata itseään päästää.
Hänellä on 30 kg ylipainoa, joten hän rikkoo nivelensä, jos liikkuu tuolla ylipainolla. Polvet ja lonkat eivät vaan kestä. Liikunnan vaikutus laihtumisessa on pieni, mutta sillä on kiinteyttävä vaikutus lihasten kasvaessa. Lihakset painavat kuitenkin enemmän kuin rasva, joten painonpudotus voi jopa hidastua liikkuessa, vaikka rasvaa poistuisikin.
Kokemuksesta tiedän, ettei 30 kilon ylipaino estä pyöräilyä, kävelyä eikä uintia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa tulee lisätä alusta lähtien eikä vasta kuukausien kuluttua. Liikunnan määrä tulee suhteuttaa painoon ja kuntoon jotta siitä ei tulisi vastenmielistä, mutta liian helpolla ei kannata itseään päästää.
Hänellä on 30 kg ylipainoa, joten hän rikkoo nivelensä, jos liikkuu tuolla ylipainolla. Polvet ja lonkat eivät vaan kestä. Liikunnan vaikutus laihtumisessa on pieni, mutta sillä on kiinteyttävä vaikutus lihasten kasvaessa. Lihakset painavat kuitenkin enemmän kuin rasva, joten painonpudotus voi jopa hidastua liikkuessa, vaikka rasvaa poistuisikin.
Kokemuksesta tiedän, ettei 30 kilon ylipaino estä pyöräilyä, kävelyä eikä uintia.
Eikä tanssimista, kahvakuulausta, intervallijumppaa tai kuntosaliharjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse kuvittelet painon putoavan?
Mitä sinä kuvittelet vertaistuen tarkoittavan?
En tarkoittanut olla ilkeä.
Mutta jos on reippaasti ylipainoa eikä itsellä ole hajuakaan kuinka voisi painoa pudottaa niin sitten on aika pahassa jamassa.
Netti ja tämä palsta on täynnä aloituksia miten painoa voi tiputtaa. Lehdet, telkkari ja some pursuaa vinkkejä. Jos on ummistanut silmänsä siltä kaikelta niin silloin on hyvä aloittaa koko touhu varmaan joltain syömisklinikalta tai vastaavalta. Enää tänä päivänä kasvisten lisääminen, liikunta ja kalorien tarkkailu ei pitäisi tulla täytenä yllätyksenä.
"En tarkoittanut olla ilkeä.
Mutta jos on reippaasti ylipainoa eikä itsellä ole hajuakaan kuinka voisi painoa pudottaa niin sitten ON AIKA PAHASSA JAMASSA."
...
Eikös tuo sen takia apua hae täältä!
Ja sä vain vit tuilet "Miten itse kuvittelet painon putoavan?", kun toinen kysyy neuvoa "miten olette saaneet painon tippumaan"?
Vierailija kirjoitti:
Ole kehopositiinen, pääset helpommalla.
En osaa itseni suhteen olla positiivinen
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana alkoholi pois. Se on aikuisväestön suurin lihottaja. Alkoholi tulee aina kaiken muun lisäksi ja siitä saa todella paljon energiaa.
No joo, viikonlopun viinipullon ja saunasiiderit vois jättää pois
No on taas ongelma. Voiko elämässä helpompaa ollakaan kuin painonsa pudottaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumisen ei aina tarvitse olla kävelemistä tai juoksemista. Yllättävän hyvin voi kuntoilla ihan vaan vaikka sellaisella muutaman kympin maksavalla tuolin eteen laitettavalla polkupyörän poljin osaa muistuttavalla laitteella. Sängyssä maaten mahalihaksia ja muutama käsipaino, joita nostelee aina kuin ne näkee siinä edessä.
Siinä kun joka päivä vaikka samalla telkkua katsoen polkee uutisten ajan, nostaa painoja tms. Kaloreita kuluu siinä samalla. Kunhan ottaa sen rutiiniksi itselleen. Ei tarvitse miettiä vaatteita, ei säitä, eikä vaadi paljon motivaatiota edes ja siihen lisäksi sitten pätkäpaasto 16:8 ja herkkujen vähentäminen.
Laitan tämän ketjun linkin itelle talteen ja kerron sitten väliaikatietoja :)
ap.
Vierailija kirjoitti:
Kalorien laskeminen on mennyttä aikaa etenkin kun kalori ja kalori ei ole saman arvoisia.
Lopeta kaloreiden juomiset. Älä juo mitään missä on yli 10 kcal per desilitra. Sekin on jo 50kcalia puolessa litrassa. Kun juo kaloripitoisia juomia ei edes huomaa kuinka äkkiä viikossa on juonut tuhansia kaloreita.
Itse olen saanut parhaiten pudotettua siten, että olen vähentänyt leivän syönnin minimiin. Jos esim. aamulla syön aamupuuron, en ota enää leipää kahvin kanssa. Jos päivän pääruokana (päivällinen) on keittoa, otan sen kanssa leipäpalan, mutta muun ruuan kanssa en. Lounaaksi joku salaatti tai kevyt keitto ilman sitä leipää. Nyt kesäaikaan on helppoa, kun on tuoreita marjoja saatavana ja kaikki vihannekset ovat halpoja. Iltapalan korvaan marjoilla maustamattoman jugurtin tai maidon kanssa. Tärkeintä tietysti on, että miettii omia ongelmakohtiaan syömisessä ja välttää niitä. Sanoitkin senverran, ettei makeanhimo ole sinulle ongelma ja se on jo hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Nutrilett- tuotteita. Heitä kaikki muut ruuat roskiin ja syöt vain viisi Nutrilett- tuotetta päivässä kunnes olet saavuttanut tavoitepainon. Elämä on helppoa, kun ei tarvitse kikkailla ruokien kanssa.
Ne patukat on hyvän makuisia ja pitää nälän poissa monta tuntia.
Oikea ruoka on paremman makuista ja pitää nälän poissa monta tuntia. Ja keho saa hyvää ravintoa.
Nutrilett-ruuat on ihan kamalan makuisia, ei niitä pysty syömään normaali ihminen! Eivät varmasti korvaa oikean ruuan makua ja ovat pelkkää lisäainetta. Ne ovat lisäksi vain ongelman lakaisemista maton alle vai aiotko elää loppuelämäsi sellaisella moskalla?
Vierailija kirjoitti:
Lisää ruokavalioosi vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä. Pääpaino maan päällä kasvavissa kasviksissa. Voit tätä halutessasi harjoitella ostamalla esim näitä puolen kilon wokkivihanneksia. Ne auttavat havainnollistamaan määrän sekä sen, että niistä voi ruokaa tehdä.
Helppo mitta on syödä 5 handfuls a day marjoja ja vihanneksia (luin ohjeen jostain englanniksi joskus), mukana voi olla myös hedelmiä välillä. Sokeroimaton marjamehu on terveellistä ja puolukkamehu saattaa tutkimuksen mukaan jopa auttaa painonpudotuksessa.
Kaikki teollinen ruoka pois, tarkkaile piilosokereita, ei siis maustettuja jugurtteja ja sokerimehuja. Totut uuteen ruokavalioon pian ja sitten et enää halua sokeroitua teollista mössöruokaa.
Liiku paljon, hyötyliikuntaa aina kun mahdollista ja muuten vähintään 30 min. vaikka kävelyä tai pyöräilyä joka päivä. Tsemppiä, hienoa että laihdutat!
Kun/jos lasket kaloreita, Googlellakin löytyy kalorit hyvin, esim. hakusanoilla:
"banaani fatsecret"
saat selville, että keskikokoinen banaani on 105 kcal.
Tässäkin ketjussa on mainittu "säästöliekki".
Mututiedon sijaan kannattaa perehytä tutkimuksiin aiheesta. Löytyy nimellä adaptive thermogenesis. Kuten tutkimuksia lukevat pian huomaavat, se edellyttää melkoista kalorivajetta eikä laske kalorien kulutusta paljoakaan.
Näin on pakko ollakin, koska elimistö tarvitsee energiaa, ihan jo siihen että pysyt elossa.
Mututiedon mukaanhan jos syömistä vähentää edes vähänn keho menee säästöliekille ja vaikka et söisi mitään, paino ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan juuri sanottiin, että liikunnan määrä tulee suhteuttaa painoon. Ap on ihan liikkumuskykyinen ja voi hyvin aloittaa päivittäiset kävelylenkit tai käydä uimassa alkuun. Pikkupuntteja voi nostella kotona tai pyörittää hulavannetta. Liikunta on terveydelle tärkeää!
Oikea ruoka on paremman makuista ja pitää nälän poissa monta tuntia. Ja keho saa hyvää ravintoa.