Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?

Vierailija
06.08.2014 |

Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.

En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään. 

Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:42"]Kaverille hoitoon? Minä hoitaisin kyllä kaverin muksut ihan ilman "muuta korvausta". Tietysti kohteliasta antaa ruokarahaa.

Mihin tää maailma on mennyt?? :O

[/quote]

En ottaisi kaverin neljää lasta kolmeksi päiväksi ilmaiseksi, en todellakaan! Mutta lyhyitä pätkiä hoidetaan ja autetaan kaveripiirissä useinkin.

Vierailija
82/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:01"]

tämän päivän itsekkäät vanhemmat =/

4 kakaraa 3 päivää hoidossa? huhhuh. tuo 400 on aivan sopiva summa.

johan ne kakarat sotkee, tulee pyykkiä, tiskiä , ruoanlaittoa jne.

mutta ilmaiseksi pitäisi toisten kakarat hoitaa hymyssäsuin? never.

[/quote]

Tämän päivän "ystävät"

Laskutetaan kaverilta kahvikupinkin hinta kun se tulee kylään, lopuksi pyydetään vielä rahaa siitä kun tuolin päällynen kului istumisestaja ulko-oven sarana joutui rasitukselle.

[/quote]

kuppi kahvia on pikkaisen eri asia kuin 4 lasta 3 päivää. jos on persaukinen,

ei kannata lähteä reissuun. paljonkos noiden 4 lapsen kulut olisi jo ilman majoituksia kylpylässä?

ruoat jne . laske siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:15"]

Näistä "400€:n ystävistä" kukaan ei varmaan koskaan ole tehnyt vapaaehtois-, talkoo yms työtä. Paljon jäisi Suomessa näkemättä ja kokematta jos kaikesta pitäisi maksaa. Ystäviä autetaan; joskus korjataan autoa, maalataan aitaa, hoidetaan lapsia tai poimitaan mustikoita. Arvostan ystäviäni entistä enemmän ja aion sen myös kertoa heille. Kiitos tästä kiskuriketjusta :)

[/quote]

Samaa mietin, pakko kertoa äkkiä ystävilleni että he ovat maailman parhaita:)

Vierailija
84/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:01"]

tämän päivän itsekkäät vanhemmat =/

4 kakaraa 3 päivää hoidossa? huhhuh. tuo 400 on aivan sopiva summa.

johan ne kakarat sotkee, tulee pyykkiä, tiskiä , ruoanlaittoa jne.

mutta ilmaiseksi pitäisi toisten kakarat hoitaa hymyssäsuin? never.

[/quote]

Tämän päivän "ystävät"

Laskutetaan kaverilta kahvikupinkin hinta kun se tulee kylään, lopuksi pyydetään vielä rahaa siitä kun tuolin päällynen kului istumisestaja ulko-oven sarana joutui rasitukselle.

[/quote]

kuppi kahvia on pikkaisen eri asia kuin 4 lasta 3 päivää. jos on persaukinen,

ei kannata lähteä reissuun. paljonkos noiden 4 lapsen kulut olisi jo ilman majoituksia kylpylässä?

ruoat jne . laske siitä.

[/quote]

No en laske! Mä jaan ystäväni kanssa vaikka viimeset pennoset ja tiedän että hän tekee samoin.

Neljää sataa euroa ei ikinä saa kolmessa päivässä menemään neljään lapseen paitsi jos on niinkuin sinä että tosiaan laskuttaa lakanoiden ja lautasten kulumisen.

Vierailija
85/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitura! Mähän oon ihan hyväkskäytetty. Olen hoitanut kavereiden lapsia vaikka miten paljon mutten ole saanut mitään korvausta. Täytyykin ottaa laskin esille ja kirjoitella kavereille pikku laskut. Voisin niillä rahoilla tehdä pari reissua etelään rentoutumaan, koska on ollut todella rankkaa auttaa ystäviä. Rahantuloa ei voi estää!

Vierailija
86/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan järkyttynyt tästä. Jos joku ystäväni haluaisi viettää 3vrk aikaa miehensä kanssa niin todellakin suostuisin ilman mitään palkkaa. Ihan mietin ystäviäni ja löytyy myös 4 ja 5 lapsisia perheitä (lapset 2v-11v) ja kaikki kelpuuttaisin hoitoon. Vaikka lapset ovat kaikilla pienempiä, kuin ap:n ja omanikin ovat vasta 4v ja 2v.

Meillä käy paljon ihmisiä kylässä ja aina kyläily sattuu johonkin ruoka-aikaan (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala) eikä ikinä ole tullut mieleeni, etten tarjoisi samalla vieraille tai että pyytäisin siitä jotain rahaa!

Vierailija
87/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ajatusta ettei ystäväsi jostain syystä halua lapsia nyt hoitaa ja hinasi hinnan noin ylös jotta peruisit koko ajatuksen. Helpompaa olisi tietysti sanoa suoraan.

Vierailija
88/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Mä en ottais rahaa ollenkaan vaan riittäis jos toisit vaikka ruokakassin jossa jotain perustarvikkeita ja kahvipaketti. Mä en veis tollaselle hoitoon kultakalaakaan.

Vierailija
89/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 + ruokakulut ni täältä ainaki lähtis hyvä ja luotettava hoitaja. Oon hoitanu paljo puenempiäki tuttavaperheessä ja saanut aina vknlopulta 200€. Sillä summalla jo hyvillä mielin hoitaa ja viihdyttääkin lapsia..

Vierailija
90/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh teille. Neljän lapsen hoitaminen TODELLAKIN käy työstä ! Kolme vuorokautta toisten kuin omien lasten hoito on todella kuluttavaa ja saa kokoajan vahtia ja olla tarkkana. Myös ruokaan menee paljon rahaa, pitää käydä kaupassa, tehdä ruokaa, siivota enemmän.. olla ihan eri tavalla läsnä. Ei siis voi rentoutua ollenkaan.

Vaikka kaverisi saisikin 400 euroa näistä kolmesta päivästä, olisi se siltikin liian vähän ja hän todellakin pyysi hinnan alakanttiin. Sori vaan mutta niin se menee. Koska kuka saa 72 tunnin työstä 400 e?

Vierailija
91/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijotuksessa se on noin 500 e... Per vrk.

Vierailija
92/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi neljää lasta kolmeksi vuorokaudeksi hoitoon mistään hinnasta. En kenenkään.

Vierailija
93/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lemmikkikanin neljän päivän hoito on maksanut 180e. Sinä aattelit, että tuolla summalla hoituu neljä vierasta lasta ;)

Vierailija
94/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole kiinnittänyt huomiota siihen, että tämän "kaverin" lapset eivät ole olleet ap:lla hoidossa. Ei siis ole mitään vastavuoroisuutta hoidoissa, jos toinen ei lastenhoitoapua tarvitse. Tai halua... Eri asia jos vuoronperään hoidetaan (ilmaiseksi), mutta tässähän ei niin ole.

Vierailija
95/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tarkoitus on auttaa kaveria (vastavuoroisesti), ei tienata. Lapset hoitoon, ruokia ja herkkuja mukaan ja  vaikka 40 euroa "jätskirahaa".

Vierailija
96/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mulle! Mulla on kolme omaa lasta. Maksa 200e. Käyn sitten omieni kanssa huvipuistossa palkkiona ja varmasti menee hoitoaika hyvin leikkien!

Vierailija
97/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:50"]

Hei, tarkoitus on auttaa kaveria (vastavuoroisesti), ei tienata.

[/quote]

Minä jaan ihan mielelläni ulkopuolelle tällaisesta palvelusten vaihtamisesta. Minusta ne eivät ainakaan paranna ystävyyssuhteita. -93

Vierailija
98/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin aivan hyvin ottaa meille parilla sadalla! Itsellä viisi 2-10v., siinähän nuo seassa menisivät. Mitä ihmeen "hoitamista" noin isoissa on??

Vierailija
99/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:48"]Eikö kukaan ole kiinnittänyt huomiota siihen, että tämän "kaverin" lapset eivät ole olleet ap:lla hoidossa. Ei siis ole mitään vastavuoroisuutta hoidoissa, jos toinen ei lastenhoitoapua tarvitse. Tai halua... Eri asia jos vuoronperään hoidetaan (ilmaiseksi), mutta tässähän ei niin ole.

[/quote]

Samaa katsoin kanssa, ja jos ei tarvitse apua niin tuskin sitä väkisin alkaa lapsiaan tuputtamaan hoitoon. Lisäksi apn lapset voivat olla ihan perusnykyajan hengessä kasvatettuja eli täysin ilman kuria. Kaveri tuntee itsensä hyväksikäytetyksi ja sithän se aapeen puolelta on.

Vierailija
100/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsia voisi hajauttaa? Voisi helpommin saada ilmaisen hoitajan jokaiselle, kun tulossa ei olisi NELJÄÄ lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän