Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?

Vierailija
06.08.2014 |

Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.

En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään. 

Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni? Iso vastuu, koti sotkeutuu, täytyy keksiä tekemistä ja ikäväkin voi tulla, joten se niistä rauhallisista öistä

Vierailija
2/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

300

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 kuulostaa minusta aika kohtUulliselta kyllä. Tuostahan on ihan hirveä riesa sille hoitajalle! Mieti nyt ite vähän, että sulla olisi neljä jonkun toisen penskaa hoidossasi yli kolme vuorokautta.

Vierailija
4/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä toi 100e/lapsi on kohtuullinen, enpä itse suostuisi jos saisin vain 50e/nuppi

Vierailija
5/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vrk = 72 tuntia.

Jos maksat 180 e, tekee se tunnilta kokonaista 2.5 e. Sillä summalla saa varmaan todella laadukasta hoitoa?

Sopiva korvaus viikonloppuun ajoittuvasta 72 tunnin työstä (koko ajan on vastuussa lapsista) on minusta lähempänä 500 euroa kuin 200 euroa. Itse en suostuisi ottamaan lapsia vastuulleni noin pitkäksi ajaksi ilman 500 euron korvausta (+ sivukulut).

Vierailija
6/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ihan täyspäväistä työtä silti on neljän kanssa, ja vastuu on iso, eli en kehtaisi lähteä tinkimään. Ymmärrän kyllä, että summa tuntuu isolta, mutta jos voitte luottaa, että ovat hyvissä käsissä, eikä ystäväsi tee tätä pelkästään rahan vuoksi, (ja jos ruoka kuuluu hintaan; tuon ikäiset syövät jo paljon) niin kyllä maksaisin.

Vierailija
7/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5e tuntipalkka siis..todella vähän. Vaikka olisi kaveri niin pitää silti voida maksaa jos itse haluaa lomalle. 3 päivää häneltä pois. Jos palkkaat ammattilaisen niin tulee todella kalliiksi. 400e on pieni hinta lasten hyvinvoinnista :)

Vierailija
8/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille hoitoon? Minä hoitaisin kyllä kaverin muksut ihan ilman "muuta korvausta". Tietysti kohteliasta antaa ruokarahaa.

Mihin tää maailma on mennyt?? :O

Vierailija
9/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi hyvästä ystävästä kyse, ottaisin ilmaiseksi, kunhan vanhemmat hoitaa ruokatarvikkeet/antaa ruokarahaa. Vähän etäisemmältä kaveriltakaan en kyllä kehtaisi yli 100€ pyytää. Mutta meitä on moneen junaan :)

Vierailija
10/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kompromissi ja 300e?

Vierailija
11/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa sen 400-500 euroa + kulut (ruoka, kuljetukset rientoihin, mahd sisäänpääsymaksut kaikille myös omani jne). Yhteensä varmaan lähemmäs 1000 euroa jos riittäiskään.

Vierailija
12/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi 6v lapsi. Jos hänet jättäisin jonkun kaverin tms luo pitkäksi viikonlopuksi (niin ettei itse kutsuta vaan hoitoon) niin maksaisin kyllä vähintään 250€.

Vierailija
13/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta kyllä mustakin toi 400€ on melko kohtuullinen siihen nähden että kyllä 4 lapsen ruokiinkin menee helposti satku.

Jos on rahasta tiukkaa, niin ehdota: 200€ + 2 täyttä kassillista ruokaa. (jogurttia, leipää, maidot, lihaa, juustoa, hedelmiä jne)

Vierailija
14/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdota 300e kummatkin tulisi vastaan?

Vierailija
15/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 100e/vuorokausi tuntuu liian isolta korvaukselta, niin sittenhän otat lapsesi reissuun mukaasi. Tosi helppo päättää, maksaako vai matkustaako lasten kanssa.

Maksaisin ainakin sen 500 koko pitkästä viikonlopusta kahdesta lapsesta, ja ruokarahat päälle.

Nyt jos alat tinkimään hinnasta, niin et ikinä saa kaveriasi lastenhoitoavuksi rahallakaan. Kaverisihan uhraa noin monta vapaapäiväänsä sinulle ja sinun perheellesi.

Vierailija
16/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:43"]Vaikea sanoa, mutta kyllä mustakin toi 400€ on melko kohtuullinen siihen nähden että kyllä 4 lapsen ruokiinkin menee helposti satku.

Jos on rahasta tiukkaa, niin ehdota: 200€ + 2 täyttä kassillista ruokaa. (jogurttia, leipää, maidot, lihaa, juustoa, hedelmiä jne)

[/quote]

Siis en todellakaan usko että torstai-illasta sunnuntaihin menee neljän lapsen ruokiin satanen!

Mitä hittoa sä niille syöttäisit? Sisäfilettä aamusta iltaanko?

Vierailija
17/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis 400euroon kuuluu sekä ruoka, että hoito. Tietysti vaihtovaatteet pesen itse jos/kun likaantuvat hoidon aikana.

Se tuntuu kalliilta, koska meillä aika tiukka rahatilanne tällä hetkellä ja tietysti joku kylpyläreissu maksaa + siihen vielä tuo 400 niin eipä paljon naurata. Ja kaverini kyllä tietää tämänhetkisen rahatilanteemme.

En toisaalta kehtaa pyytää hinnan alennustakaan, mutta kova hinku lomalle olisi. Ei hän tuota vain rahan takia tekisi. On hän ennenkin hoitanut lapsiamme ilmaiseksi muutaman tunnin, mutta pitkään aikaan ei ole hoitanut. Ymmärän kyllä, että pidemmästä hoidosta täytyy jonkinlainen korvaus saada. Olin ajatellut 180e, mutta sitten tulikin viesti, että 400e. 

Ap

Vierailija
18/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisi kaverista kysymys, niin kyllä lapset saisi meille tulla ihan ilman korvausta. Maitoa voisin odottaa että tuovat tullessaan kun se tuppaa olemaan niin "raahattavaa" kaupasta mutta muuten saisivat syödä samasta jääkaapista kuin omatkin. Vastavuoroisesti voisit ehdottaa, että entäs jos sovittu jo valmiiksi milloinka he voisivat jonkun reissun heittää ja te ottaisitte sitten heiltä hoitoon lapset siksi aikaa? Pakko ei ole kenenkään lapsia tietenkään hoitaa ja kaverilta tuollaisen summan heitto tuntuu minusta vähän siltä, että ei kiinnosta ottaa lapsia sinne joten etsisin toisen paikan jo senkin vuoksi

Vierailija
19/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän lapsen ruokiin kolmessa päivässä menee vähintään 120 euroa. Jos laskee, että kymmenen euroa menee yhden lapsen yhden päivän syömisiin. Neljä lasta neljäkymppiä per ruoka per päivä kertaa kolme päivää = 120 euroa. Vähintään.

Vierailija
20/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostatte vastaajat mukavilta ja auttavaisilta ystäviltä :) Vittu mitä ahneita paskoja :D Mä en ikinä kehtaisi ystävän auttamisesta pyytää rahaa. Paitsi tässä tilanteessa tietysti lapsille ruokarahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän