Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?

Vierailija
06.08.2014 |

Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.

En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään. 

Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:56"]

Onko perheessä omia lapsia? Vai onko kaverisi lapseton sinkku? Mitä ajattelit, että yksi ihminen lähtee viemään pihaleikeissä itsensä satuttanut lasta, ja kolmea muuta päivystykseen. Taksilla?

Missä lapsesi nukkuisivat? Veisitkö lapsillesi omat petivaatteet tai makuupussit mukaan? Sen lisäksi, että jos hoitaisin neljää alle kymmenvuotiasta 3 vrk, ja vielä pyykkäisin heidän lakanansa ja pyyhkeensä, siitäkin voisin laskuttaa muutaman kympin.

Oletko aapee tarjoutunut tekemään mitään oikeasti vaivannäköä ja aikaa vaativaa kaverisi puolesta aikaisemmin? Maksoiko kaverisi siitä, vai onko nyt kiitollisuudenvelassa?

[/quote]

Laskutat varmaan muutenkin yövierailtasi lakanoiden käytöstä? Muutama kymppi parista kokeellisesta, voi jee :D

Vierailija
62/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneellisesta siis. Pyykkiä. -62

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:21"]Ikinä, en siis ikinä kehtaisi ottaa euron euroa ystävältäni lastenhoidosta!! Mutta nämä ovatkin oikeita ystäviä.

[/quote]

En minäkään ottaisi, mutta ei todellakaan ole varaa ruokkia toisten 4lasta...

Vierailija
64/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan NELJÄN lapsen hoitaminen aivan mieletön lisänakki tuolle kaverillesi. Itse miettisin tarkkaan, viitisinkö 3 vrk hoitaa neljää lasta 400 Eurosta. Vähän skaalaa siitä, että maksoin sukulaistytölle 300 Euroa, kun asui meillä koiravahtina viikon. Meillä on kaksi pienehköä, kilttiä koiraa. Ja eiköhän koirat nyt ole paljon pienempi työ kuin lapset. Riittää, että huolehtii ruuat pari kertaa päivässä kuppiin ja antaa vettä. Ulos kolmesti päivässä ja pienille seurakoirille riittää hyvin lyhyetkin lenkit viikon ajan. Jos itse mietin, kumpi on helpompi: kaksi pientä ja vanhaa koiraa viikon vai neljä lasta 3vrk, niin ei tarvi kahta kertaa miettiä. Koirat voi jättää kotiin ja painella itse vaikka baariin.

Vierailija
65/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä suostuisi ottamaan yhdenkään ystäväni 4 lasta meille 3 vuorokaudeksi! Ystävyys ei ole toisen hyväksikäytöä, joten jos ystäväni vaikka sairastuisi, niin olisin akuutissa kriisissä apuna, mutta sen jälkeen kyllä koko ystävän suku saisi luvan ottaa vastuuta.

Jos ap:n mielestä on liikaa maksaa 400e, niin sitten ottaa lapset mukaan kylpylään. Halvemmaksiko se tulee?

Vierailija
66/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täh? meillä on usein lasten kaverit ilmaiseksi tuon ajan, yötä-päivää, 5-6 v lapsia...

Vierailija
67/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:43"]

siis täh? meillä on usein lasten kaverit ilmaiseksi tuon ajan, yötä-päivää, 5-6 v lapsia...

[/quote]

Neljä kaveria kerralla?

Vierailija
68/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neljän lapsen 3 vrk hoito on raskas nakki. En tiedä, miksi ap, vähättelet hommaa. On pitkä aika, ruokaa kuluu, tekemistä on keksittävä paljon jne. 400 tuntuu paljolta, mutta ei työmäärään ja kuluvaan ruokamäärään nähden ehkä sitä kuitenkaan ole.

Mitäs jos olette vain 1 vrk kylpylässä? Kyllähän siinäkin ajassa rentoutuu! Hoitomaksu laskisi kolmannekseen alkuperäisestä.

Toinen hyvä idea oli tuo, että hoitaisit vuorostasi 6 vrk ystäväsi kahta lasta - raha ei liikkusi, vaan ainoastaan palvelukset.

Vierailija
69/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:48"]

[/quote]

Neljä kaveria kerralla?

[/quote]isarukset, en tunne vanhempia edes.

Vierailija
70/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä suostuisi ottamaan yhdenkään ystäväni 4 lasta meille 3 vuorokaudeksi! Ystävyys ei ole toisen hyväksikäytöä, joten jos ystäväni vaikka sairastuisi, niin olisin akuutissa kriisissä apuna, mutta sen jälkeen kyllä koko ystävän suku saisi luvan ottaa vastuuta.

Jos ap:n mielestä on liikaa maksaa 400e, niin sitten ottaa lapset mukaan kylpylään. Halvemmaksiko se tulee?

[/quote]

Onneksi muilla on vähän parempia ystäviä:) 

Mulla oli justiinsa koko viikonlopun hoidossa 2 ystävän lapset, yhteensä 5 kpl ja siihen omat päälle 2 kpl

Kaikilla oli oikein mukavaa, en kokenut tuota edes hoitamiseksi, lapset leikkivät keskenään (4-9) ja nauru raikui, minun tarvitsi vain istua lepolassessa ja seurata leikkiä kirjan lomasta:)

ruuaksi valitsin niitä helpoimpia kuten laatikkoruokia ja illalla grillasimme makkaraa.

Nukkumaan menossa laistin ja laitoin filmin pyörimään, puolessa välissä filmiä koko konkkaronkka nukkui.

Hirrrrrrveetä hyväksikäyttöä:D

Vierailija
71/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:56"]

[/quote]

Onneksi muilla on vähän parempia ystäviä:) 

Mulla oli justiinsa koko viikonlopun hoidossa 2 ystävän lapset, yhteensä 5 kpl ja siihen omat päälle 2 kpl

Kaikilla oli oikein mukavaa, en kokenut tuota edes hoitamiseksi, lapset leikkivät keskenään (4-9) ja nauru raikui, minun tarvitsi vain istua lepolassessa ja seurata leikkiä kirjan lomasta:)

ruuaksi valitsin niitä helpoimpia kuten laatikkoruokia ja illalla grillasimme makkaraa.

Nukkumaan menossa laistin ja laitoin filmin pyörimään, puolessa välissä filmiä koko konkkaronkka nukkui.

Hirrrrrrveetä hyväksikäyttöä:D

[/quote]

Samaa mietin, miten joku saa kaiken kuulostamaan niin äly vaikealta? Mä usein itse pyydän meille lapsille kavereita kun en jaksa sitä ainaista kinastelua sisarusten kesken.

Käyn kaupassa ja valitsen helpoimmat ruuat koko viikonlopuksi. Ohjelmaa löytyy ihan omasta pihasta ja kavereista. Ja mä saan olla koko viikonlopun ihan rauhassa:)  

Ja bonuksena päälle, ystävät kutsuvat vastavuoroisesti mun lapsia niille kylään. Ja kukaan ei kaiva taskulaskinta esille tai mieti paljonko pyykkikone kuluttaa kierroksella.

Ystävät ovat onni<3

Vierailija
72/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän päivän itsekkäät vanhemmat =/

4 kakaraa 3 päivää hoidossa? huhhuh. tuo 400 on aivan sopiva summa.

johan ne kakarat sotkee, tulee pyykkiä, tiskiä , ruoanlaittoa jne.

mutta ilmaiseksi pitäisi toisten kakarat hoitaa hymyssäsuin? never.

Vierailija
73/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Tämän päivän "ystävät"

Laskutetaan kaverilta kahvikupinkin hinta kun se tulee kylään, lopuksi pyydetään vielä rahaa siitä kun tuolin päällynen kului istumisestaja ulko-oven sarana joutui rasitukselle.

Vierailija
74/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pyytää rahaa ystävän lasten hoidosta ? ruokakassin/pienen rahasumman voisin huolia mutta itse mielelläni autan ystävää ja annan hänelle hengähdystauon. Kummalliseksi on maailma mennyt..

Vierailija
75/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:01"]

[/quote]

Ihmettelen jos joku nimittää sinua ystäväksi.. never!

Vierailija
76/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jänniä vastauksia on ap saanut. Itse olen ystävien lapsia ottanut hoitoon ihan ilmaiseksi. Omat ovat sitten vastavuoroisesti hoidossa ystävilläni. Koska olen aika köyhä yh niin olen joskus joutunut sanomaan ettei nyt ole varaa. Joskus on sovityu parempi aika joskus olen saanut ruokarahaa tai ruuat tulleet lasten mukana. Itsellä siis 1v ja 2v. Omani eivät ole vielä olleet yönyli hoidossa, mutta muutamia tunteja esim silloin jos olen käynyt lääkärissä tai vaikka kampaajalla. Nyt olen suunnitellut yhden yön reissua kylpylään. Kaverin lapsia varsinkaan neljää en ilmaiseksi hoitaisi, ystäviä autan tietenkin.

Vierailija
77/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:05"]

Kuka pyytää rahaa ystävän lasten hoidosta ? ruokakassin/pienen rahasumman voisin huolia mutta itse mielelläni autan ystävää ja annan hänelle hengähdystauon. Kummalliseksi on maailma mennyt..

[/quote]

Ylläoleva näköjään laskuttaa pyykistä, tiskeitä, siivouksesta tms.. tosi mahtava frendi, mistä tuollaisia helmiä löytää;D

Vierailija
78/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas, en kyllä kehtaisi pyytää satoja euroja lasten vahtimisesta.. ruokakulut juu, jos ei mitään gourmeeta tartte tehä eikä erikoisruokavalioita oo niin joku 50-100 riittäis varmasti. Ja jos on niin ylivoimaista ystävällä hoitaa lapsia, niin harkitsisin uudestaan.. vielä tuntipalkkoja lasketaan :D kyllä on ahnetta.. eri asia jos on hyvää hyvyyttään tarjottu rahaa, mutta ei nyt herranjestas 400.. mä en kehtaisi, en millään..!

Vierailija
79/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 300. Ei ollut ystäväperhe.

Vierailija
80/187 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä "400€:n ystävistä" kukaan ei varmaan koskaan ole tehnyt vapaaehtois-, talkoo yms työtä. Paljon jäisi Suomessa näkemättä ja kokematta jos kaikesta pitäisi maksaa. Ystäviä autetaan; joskus korjataan autoa, maalataan aitaa, hoidetaan lapsia tai poimitaan mustikoita. Arvostan ystäviäni entistä enemmän ja aion sen myös kertoa heille. Kiitos tästä kiskuriketjusta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä