Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?
Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.
En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään.
Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?
Kommentit (187)
Minulla on usein monta ylimääräistä lasta viikonloppuna ja lomilla yökylässä tai hoidossa ja koskaan en ole ottanut mitään maksua. Heinäkuun lopussa oli esim ti-to 5 lasta hoidossa ja oli ilo omien lasten lisäksi keitellä isolla soppakattilalla soppaa porukalle ja ihailla pieniä pipopäitä pöydässä. Mitä ihmeen työtä niistä muka on. Pihalla saivat leikkiä ja olkkarissa nukkuivat siskonpedissä ja rannalla käytiin uimassa. Ostin jätskit ja tein ruoat, mutta ei pienet syö paljoa.
Ei kannata ottaa lapsia hoitoon, jos muutaman ylimääräisen suun ruokkiminen vie konkurssiin.
Mitä köyhää wt-porukkaa tällä palstalla lusmuaa, kun pitää pyytää rahaa ystävän lapsien hoidosta. Hävetkää. Ystävän lapsia hoidetaan ilmaiseksi. Piste.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:52"]Mitä köyhää wt-porukkaa tällä palstalla lusmuaa, kun pitää pyytää rahaa ystävän lapsien hoidosta. Hävetkää. Ystävän lapsia hoidetaan ilmaiseksi. Piste.
[/quote]
Köyhää on jos ei voi lastensa hoitamisesta maksaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:52"]Mitä köyhää wt-porukkaa tällä palstalla lusmuaa, kun pitää pyytää rahaa ystävän lapsien hoidosta. Hävetkää. Ystävän lapsia hoidetaan ilmaiseksi. Piste.
[/quote]
Köyhää on jos ei voi lastensa hoitamisesta maksaa.
[/quote] Hyi kun olette ahneita. Ystävän lapsia on aina ilo hoitaa. Neljä ylimääräistä lasta kahden lisäksi ei vie kyllä paljoa ruokaa. Aamulla puuroa ja päivällä makaroonia ja kastiketta ja illalla vaikka puuroa ja leipää. Leikkivät keskenään ja hoitavat toinen toisiaan. Olimme lapsillekin olisi ilo, kun on paljon kavereita.
Taitaa täällä vain ahneet yhden lapsen äidit olla kateellisia, kuin joillan on isoja perheitä ja leikkikaverit omasta takaa ja käsi ojossa kuolaavat rahaa hoidosta.
Kunnon ystävä auttaa ilmaiseksi. Ap.n kaveri on itsekäs paska. Minä olisin ottanut ilomielin ap.n lapset ilmaiseksi ja käyttänyt vaikka huvipuistossa omilla rahoillani, koska sen verran on aina sukanvarressa, että on varaa muutama lapsi ruokkia.
Kysyin mieheltäni äsken luettuani ap:n tekstin, että paljonko olisimme valmiit maksamaan jos kolme lastamme menisi hoitoon jollekin ystävälle tai sukulaiselle? Mietti hetken ja sanoi, että kyllä se 400 € voisi olla sopiva.
en edes sanonut paljonko ap:n lasten hoitaja oli pyytänyt.
Eli juu me maksaisimme 400€.
Eihän tuo 400€ ole kuin 33€/ lapsi/ vuorokausi ja sisältää vielä ruokakulut. Halpa hinta on.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:43"]Minulla on yksi 6v lapsi. Jos hänet jättäisin jonkun kaverin tms luo pitkäksi viikonlopuksi (niin ettei itse kutsuta vaan hoitoon) niin maksaisin kyllä vähintään 250€.
[/quote]
mahtaa olla aika kauhukersa sulla. mutta voisit tuua mulle. lupaan pärjätä.
jos ystävä olisin niin ottaisin ilmaiseksi. Jos taas rahalla niin "ystävälle" varmaan n. 200 euroa, jos olisin sen tarpeessa. Rahalla varmaan se 400 euroa on varmaan aika ok taksa jos siis rahalla ajatellaan, mutta silloin ei puhut ystävyydestä.
Mä en ymmärrä, oli ystävä mikä hyvänsä, mutta sinä et ole ap kovin hyvä ystävä jos olet valmis hyväksikäyttämään tuolla tavalla.
Sopiva korvaus on se jonka hoitaja pyytää, häntä ei näetsen voi pienemmällä summalla pakottaa hoitamaan. Ap:n tehtävä on päättää, onko valmus maksamaan tuon sopivan hinnan.
Se, jos puhutaan molemmille osapuolille sopivasta hinnasta, on taas ihan toinen tarina.
Ajattelin siten että 2 lasta + 1 aikuinen saa kyllä 50€ menemään viikonlopun ostosksiin. Kaikki tuplana.
4 lasta + aikuinen. Pelkästään aamiaistarpeisiin tulee menemään 20€ ihan köykäsesti. Ei tarvi syödä sisäfilettä vaan riittää ihan tavallinen lasagne siihen että ruokakassille tulee hintaa kun ruokittavia suita onkin 5kpl.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:43"]Vaikea sanoa, mutta kyllä mustakin toi 400€ on melko kohtuullinen siihen nähden että kyllä 4 lapsen ruokiinkin menee helposti satku.
Jos on rahasta tiukkaa, niin ehdota: 200€ + 2 täyttä kassillista ruokaa. (jogurttia, leipää, maidot, lihaa, juustoa, hedelmiä jne)
[/quote]
Siis en todellakaan usko että torstai-illasta sunnuntaihin menee neljän lapsen ruokiin satanen!
Mitä hittoa sä niille syöttäisit? Sisäfilettä aamusta iltaanko?
[/quote]
En kyllä ymmärrä sinua ap. Mitä helvettiä sä oikein itse odotit kaverisi vastaavan?
Kyllä mäkin hoitaisin ilmaiseksi 1-2 lasta päivän ajan. Viikonlopusta ottaisin kyllä sitten ruokarahan reilumpana. Jos lapsia on 4kpl, todellakin odottaisin että siitä maksettaisiin. Se yhdenkin lapsen hoitaminen käy työstä jos on vuorokautta pidemmän ajanjakson hoidossa. Vielä sun lapset sen verran pieniä, että niiden perässä saisi kulkea koko ajan.
Et voi nyt lastea pelkästään niin että maksat omiesi ruoat. Jos kaverillasi on 2 lasta entuudestaan ja viet sinne 4kpl omiasi, maksat koko porukalle sen viikonlopun ruoat! Sen lisäksi kaverille 200€ vaivan palkkaa. Laske itse paljonko siitä tulee.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:57"]
180€ = 45€/lapsi = 15€/päivä jos ruokaan menis vaikka 10€/päivä per lapsi = 120€ itse korvausta jäisi 60€ = 15€/lapsi eli 5€/lapsi per päivä
400€ = 100€/lapsi = 33, 33€/päivä jos ruokaan menis vaikka 10€/päivä per lapsi = 120€ itse korvausta jäisi 280€ = 70€/lapsi eli 23, 33€/lapsi per päivä
[/quote]
Veikkaisin että sulla ei ole ainuttakaan ystävää! Ps. muista nyt vielä tarkistaa laskusi ja pyöristää aina ylöspäin
[/quote]
Jos kerran ap:n kaveri ei ole koskaan hoidattanut omia lapsiaan ap:lla, ei hän ole ystävyyden nimissä myöskään velvollinen hoitamaan ap:n lapsia. Ja onhan hoitanut ilmaiseksi.
Eihän se kaveri kuitenkaan siinä työtä tee. Vai aikooko leikittää, tehdä askarteluja, vääntää jumpparatoja jne.?
Päivähoito maksaa 250 euroa/kk. Lapseni oli viikon leirillä ja maksoi 100 euroa/kk. Tuo 400 euroa on siis täysin kohtuuton pyyntö kaikin tavoin.
Kaikki lapset ovat niin isoja, että leikkivät keskenään ja kaverin lapsetkin vielä varmasti siinä mukana. KAveri ei siis joudu lapsia varsinaisesti hoitamaan muuten kuin järjestämään ruoat ja lukemaan ehkä iltasadun. Aika kova taksa siitä. Koululainen syö keskimäärin 100 eurolla kuussa. Neljä päivää ja neljä lasta siis pystyttäisiin ruokkimaan noin 50 eurollakin mutta ehkä kohteliaisuutta voisi tarjota sen 100 euroa ruoista.
Olin ystäväni kanssa 3 vrk lastenhoitajana 3 lapselle ja meille maksettiin 100 e/pvä/nenä. Eli siis molemmat saimme 300 e, 600 e yhteensä. Mielestäni reilu korvaus, koska onhan niissä lapsissa tosi paljon hommaa, vaikka nämä olivatkkin erittäin kilttejä.
Oikeesti, mikä näitä nykyihmisiä vaivaa. Kaikesta pitäis saada aina rahaa. Ite olisin iloinen jos voisin olla avuksi ystävälle ja hoitaa niiden lapsia. Aika monella se kahdenkeskinen aika ja raha on vaan aika tiukilla. Mielestäni ruokakulut on ihan hyvä korvaus mitä itse voisin ottaa vastaan. M36
MLL:n hoitajalle maksetaan 8,20 tunti, Pyhäpäivinä tuplasti... Kerropa 72 tunnilla ja huomaat ystäväsi tehneen reilun tarjouksen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:27"]
Oikeesti, mikä näitä nykyihmisiä vaivaa. Kaikesta pitäis saada aina rahaa. Ite olisin iloinen jos voisin olla avuksi ystävälle ja hoitaa niiden lapsia. Aika monella se kahdenkeskinen aika ja raha on vaan aika tiukilla. Mielestäni ruokakulut on ihan hyvä korvaus mitä itse voisin ottaa vastaan. M36
[/quote]
Koska elämä on aika helkkarin kallista nykyään.
4 lasta 3 vuorokauden aikana kuluttaa kivan määrän vettä, sähköä, ruokaa, juomaa, pesuaineita... kaikkea. Takkiinko pitäisi sitten ottaa?
Minusta kiitollisuus on hyvä korvata jotenkin, eikä vain olettaa että toinen on ilmainen apu kun kiinnostaa.
No millä hinnalla hoitaisit itse muiden lapsia, esimerkiksi tämän kaverin 2 lasta?
90 euroa/3 päivää? M40
On se hyvä, että on näitä kynnysmattoja, jotka hoitaa kuuttakin lasta ilmaiseksi viikonloppuisin ja maksaa leffaliput yms.
Saa suurperheet ilmaisia hoitopaikkoja ja hoitaa parisuhdetta.