Sopiva korvaus neljän lapsen 3vrk hoidosta?
Olen suunnittelemassa 3vrkn lomaa mieheni kanssa. Lapset menisi kaverilleni hoitoon. Kun kysyin asiaa, hän sanoi, että kyllä mielellään hoitaa, että täytyy vaan sopia ruoka (ja muusta)korvauksesta. Sitten häneltä tuli viesti, että 400euroa olisi hänestä sopiva. Mielestäni tuo summa tuntuu isolta. En tietenkään ilmaiseksi ajatellut lapsia hoidattaa, mutta 180euroa olisi ollut sopivampi, kuitenkin alle 200euroa.
En kehdannut laittaa viestiä takaisin, että sopisiko 200e tai alle, mutta lomalle olisi mukava mennä. Tarkoitus olisi siis, että torstai-illasta sunnuntai-iltaan lapset olisi hoidossa. Lapset on 9, 7, 6 ja 4. Eli nukkuvat yönsä eikä ole vaippoja kellään.
Mikä on teistä sopiva korvaus 3vrk neljän, jo aika ison lapsen hoidosta?
Kommentit (187)
ja sit pitää kökkiä kotosalla ei tollasta laumaa kuljetalla kun on niitä omiakin
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:47"]Neljän lapsen ruokiin kolmessa päivässä menee vähintään 120 euroa. Jos laskee, että kymmenen euroa menee yhden lapsen yhden päivän syömisiin. Neljä lasta neljäkymppiä per ruoka per päivä kertaa kolme päivää = 120 euroa. Vähintään.
[/quote]
Ei varmaan mene! Aamusin puuroa, keitot on edullisia, makatonilaatikko, jogurtti ja ruisleipä tai muroja iltapalaksi tms. Ei varmaan mene 120e.
Saahan sitä rahaa kulumaan kun pistää haisemaan!
[/quote] ja sit tekee omille sitä parempaa ruokaa niin yhyyy
[/quote]
Mitä parempaa? Kai senkin kakarat soppaa syö tai makaronilaatikkoa? Niistähän lapset tykkää.
Vai onko ideana se että nyt on hyvä sauma ostaa sitä sisäfilettä ja antaa kaverin maksaa? Huhhuh.
En hoitaisi tuohon tarjoamaasi hintaa edes läheisiä siskon lapsia, koska tuo raha menee jo melkeen ruokaan.
Toisten lapsia on raskas hoitaa ees ilta. Ne on kokoajan siinä ja viihdytettävä yms, ei siinä voi itse rentoilla. Aika monta päivää on tuo kyllä!
Pihi olet. Eriasia otatko hänen neljä vastavuorosesti kolmeksi päivää?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:47"]Neljän lapsen ruokiin kolmessa päivässä menee vähintään 120 euroa. Jos laskee, että kymmenen euroa menee yhden lapsen yhden päivän syömisiin. Neljä lasta neljäkymppiä per ruoka per päivä kertaa kolme päivää = 120 euroa. Vähintään.
[/quote]
Ei varmaan mene! Aamusin puuroa, keitot on edullisia, makatonilaatikko, jogurtti ja ruisleipä tai muroja iltapalaksi tms. Ei varmaan mene 120e.
[/quote]
entäs vihannekset? hedelmät?
[/quote]
No banaania ja omenaa kun ostaa ja pakasteesta vihreää niin ei mene siltikään. Sori ;)
[/quote]
mitä sori? ihmettelin vaan, kun ruokalistalla ei ole mitään kasviksia tai hedelmiä.
[/quote]
Ei ollutkaan tarkoitus nyt vääntää kolmen päivän ruokalistaa vaan antaa esimerkkiä.
Ehdota että viet ruoat lapsillesi tuodessasi lapset ja maksat hoidosta lisäksi vaikka 200-250 €.
[/quote]
Ei ootko tosissasi? :D
Ei ihme kun av-mammoilla ei rahat riitä mihinkään :D
Kaverini lapset ovat 10 ja 7v ja rehellisesti, eivät ole koskaan olleet meillä hoidossa. Olen kyllä ehdottanut, mutta ei ole kuulemma tarvetta. Joskus on lapseni ollut heillä hoidossa pari tuntia ilmaiseksi. Tällöin kaverini itse ehdottanut. Vajaa vuoteen ei ole hoitanut. Nyt pyysin kun haluaisin reissuun ja ilman lapsia. Ja hinta tuntuu kalliilta. On luotettava.
En ilmaiseksi kehtaisi. Olin ajatellut 180e juuri ruokarahaa ja pieni korvaus hoidosta. Ap
Ei ole kohtuuton hinta, ja saattaisin pyytää samansuuntaisia summia.
Tingi jos kehtaat, ja lupaa vastapalveluksia.
Voi apua! En toki ole hoitanut siskon lapsia (2poikaa) kuin vuorokauden mutta en ole kyllä mitään siitä saanut/pyytänyt/halunnut. Olen ruuat maksanut, monesti käyty kimpassa kaupassa lasten kanssa niin tulee mieleistä. Useammasta päivästä juurikin ruokakorvaus olisi mielestäni hyvä ja ehkä varmuudeksi vähän taskurahaa lapsille jos menemme jonnekin mutta sekin siis jäisi lapsille jos emme menisi minnekään. Ihme bisnestä jos tuon verran tarvitsee "ystävän avusta" korvausta, harmi että nykyään tällaista.
vastavuoroisuus ,ruoat voi tuoda tai antaa rahat ruokaan
Jos riittävän paljon haluat lähteä miehesi kanssa reissuun, niin sitten varmaan miehesikin osallistuu tähän keskusteluun. Kuinka paljon hän on valmis maksamaan kolmesta vuorokaudesta kanssasi? Jos ette saa 400 euroa kasaan lastenhoitopalkkiota, niin varmaan sitten jätätte sen kylpyläreissun käymättä ja olette kahdestaan kotona. Mutta jos haluatte kahdestaan huvittelemaan, niin maksat vähintään sen 400 e + ruokarahat, eikö niin? Jos se on liian kallista, niin sitten otat lapset mukaan.
Pakkohan sinne kylpylään ei ole mennä. Sinä halusit 4 lasta, ajattelitko silloin tätä ongelmaa, ettei teillä ole rahaa mennä minnekään lasten kanssa tai ilman?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:11"]
Kaverini lapset ovat 10 ja 7v ja rehellisesti, eivät ole koskaan olleet meillä hoidossa. Olen kyllä ehdottanut, mutta ei ole kuulemma tarvetta. Joskus on lapseni ollut heillä hoidossa pari tuntia ilmaiseksi. Tällöin kaverini itse ehdottanut. Vajaa vuoteen ei ole hoitanut. Nyt pyysin kun haluaisin reissuun ja ilman lapsia. Ja hinta tuntuu kalliilta. On luotettava.
En ilmaiseksi kehtaisi. Olin ajatellut 180e juuri ruokarahaa ja pieni korvaus hoidosta. Ap
[/quote]
todella pieni. harva jaksaa tällä helteellä kokkailla, joten valmisruoilla menee, jäätelöt yms päälle. teillä kun on jo ihan isoja kin lapsia, niin helposti menee 8-10 euroa syömisiin päivässä lasta kohden. Näin ruoat maksaisivat 96-120€ ja palkaksi tulisi 60-84€. tuo palkka on kyllä aikasta vähän neljän lapsen hoidosta kolmen vuorokauden ajan.
Voiko sinun tai miehesi vanhemmat hoitaa lapsia pitkän viikonlopun? Minusta tuntuu että kaverisi ei halua hoitaa lapsiasi, mutta ei kehtaa sanoa suoraan joten laittoin sellaisen hinnan jolla peruisit kylpyläsuunnitelmasi.
Ikinä, en siis ikinä kehtaisi ottaa euron euroa ystävältäni lastenhoidosta!! Mutta nämä ovatkin oikeita ystäviä.
Oon kyllä hämmästynyt. Hirveitä summia väki pyytäisi. Mä oon työtön lapseton sinkku ja mielihyvin tulisin ilmaiseksi hoitamaan lapsia (omaan kämppään ei mahdu). Ruokarahaa ehkä 50 € vois jättää. Hoidan paria kummilasta ehkä joka toinen kuu viikonlopun ja maksan kaikki teatterit, huvipuistot, ratsastustunnit. Voisko lapset viedä eri paikkoihin esim. kummeille tms.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:21"]
Ikinä, en siis ikinä kehtaisi ottaa euron euroa ystävältäni lastenhoidosta!! Mutta nämä ovatkin oikeita ystäviä.
[/quote]
Samaa mieltä ja jotkut laskevat taskulaskimen kanssa tuntitaksaa.. mistä tunnet sä ystävän?!?
M
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 21:11"]Kaverini lapset ovat 10 ja 7v ja rehellisesti, eivät ole koskaan olleet meillä hoidossa. Olen kyllä ehdottanut, mutta ei ole kuulemma tarvetta. Joskus on lapseni ollut heillä hoidossa pari tuntia ilmaiseksi. Tällöin kaverini itse ehdottanut. Vajaa vuoteen ei ole hoitanut. Nyt pyysin kun haluaisin reissuun ja ilman lapsia. Ja hinta tuntuu kalliilta. On luotettava.
[/quote]
Hän hoitaa sinun lapsia kolme vuorokautta ja sinä hänen kahta lasta yhteensä kuusi vuorokautta. Rahaa ei liiku ja hoitaja hommaa ruoat jne.
Näin meillä toimii ystävien ja sisarusten kanssa. Ei olla niin tarkkoja, mutta vastavuoroisuus toimii. Jos ystäväni lapset eivät ikinä tule meille hoitoon, niin en itsekään kehtaa sinne omiani monesti viedä. En tykkää olla jatkuvassa kiitollisuudenvelassa.
Itse en ikinä kehtaisi ottaa (enkä tod. pyytää) YSTÄVÄLTÄ rahaa lastenhoidosta, ruokarahan huolisin (jos hän ei pysty hoitamaan vastaavasti omiani). Mutta ei ystävän auttamisella pidäkään tienata, eikä sille lasketa tuntipalkkaa. Aika isoja lapsia ap:lla jo, ettei tarvi kokoaikaa paapoa ja yötkin nukkuvat varmasti hyvin.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:57"]
180€ = 45€/lapsi = 15€/päivä jos ruokaan menis vaikka 10€/päivä per lapsi = 120€ itse korvausta jäisi 60€ = 15€/lapsi eli 5€/lapsi per päivä
400€ = 100€/lapsi = 33, 33€/päivä jos ruokaan menis vaikka 10€/päivä per lapsi = 120€ itse korvausta jäisi 280€ = 70€/lapsi eli 23, 33€/lapsi per päivä
[/quote]
Veikkaisin että sulla ei ole ainuttakaan ystävää! Ps. muista nyt vielä tarkistaa laskusi ja pyöristää aina ylöspäin
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:50"]
[/quote]
[/quote]
Hedelmät ja vihannekset? Jäätelö, herkut? Niihin uppoaa jo nopeasti rahat!
[/quote]
Vai että herkkuja, kuka niitä tarvitsee? Litra jätskiä ei paljon maksa tai leipoo itse.
Hedelmät ja vihannekset esim omena ja banaani ei saa siltikään kulumaan monia kymppejä.
Ensin ollaan niin huolissaan vihanneksista ja perään vaaditaan karkkia :D Eihän kunnon äidit sellaista paskaa lapsilleen syötä.