Meillä on pörssisähkö ja huomenna lähdetään Meksikon Kankuniin luksuslomille säästeityiilä rahoilla.
Olipas se naapurin määris-pertti kateudesta vihreä kun kerrottiin..
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kävin Cancúnissa. En mene toiste.
Sellaista se on kun kituu torakkamotelleissa ja syö omia voileipiä.
Kaikista mahdollisista paikoista meksikon persiiseen.
Köyhän osana on säästää mistä pystyy.
Ap, opettele ennen matkaa edes paikan nimi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas ole koskaan ymmärtänyt, että miksi mennä jonnekkin rannalle istumaan hotellin uima-altaalle vaikka meri on vieressä. Enkä myöskään sitä, miksi syödään samassa paikassa ja samaa ruokaa läpi koko reissu. Itse ainakin haluan nähdä paikallista elämää, en keinotekoista höttöä all-inclusivessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas ole koskaan ymmärtänyt, että miksi mennä jonnekkin rannalle istumaan hotellin uima-altaalle vaikka meri on vieressä. Enkä myöskään sitä, miksi syödään samassa paikassa ja samaa ruokaa läpi koko reissu. Itse ainakin haluan nähdä paikallista elämää, en keinotekoista höttöä all-inclusivessa.
Mikään ei estä muualla liikkumaasta
Mulla määräaikainen ja säästörahoilla menen kuukaudeksi Mauritiukselle.
Se on vaan tyhmää maksaa pörssissä liikaa.
Meillä pörssisähkö ja vuodessa sähkössä säästyneillä rahoilla ostettiin uudehko matkailuauto ja käytiin alpeilla laskettelemassa.
Nytkin just taas oli miinushinnat.
Pörssisähköllä ja tarkalla optimoinnilla voisin säästää 60 euroa vuodessa. Eipä vaikuta minun talouteeni
Miten raaskitte lähteä, kun huomenna on niin halpaa sähköä tarjolla?
Lasketaans,
meillä sähkölämmitteinen rivari. About 15000 kWh vuodessa.
Jos kiinteä hintaan 10 senttiä niin energian vuosikulu €1500.
Jos pörssisähköstä maksaisi vaikka 5 senttiä (tänä vuonna tähän mennessä 5.28), niin €750.
Erotus siis €750 ja sillä mä en kyllä matkusta mihinkään.
(laskuista jätetty pois esim. siirto koska molemmissa se sama)
Mulla Mexicon matka maksaa n. €6000 joten pitäisi kuluttaa yli 100 000 kWh jotta säästäisi tarpeeksi ja sellaista linnaa mulla ei ole mihin noin paljoa sähköä saisi menemään.
Hamppuako olet kasvatellut, kun noin suuret säästöt olet sähkölaskusta saanut?
En tiedä onko järjevää lähteä Meksikoon jos ekaluokkalainen vieä yökastelee, mutta huvinsa kullakin
HAHAHAHA