Säikäytin naapurin kakaran hiljaiseksi
Jatkuva lapseni haukkuminen ja kiusaaminen käy hermooni ja tämän kakaran äiti ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. Äsken kakara tuli rapussa vastaan, tokaisi minun edessä lapselleni, että lapseni on adoptoitu.
Kumarruin kakaran eteen ja katsoin syvälle silmiin, sanoin "Tiedätkö mitä sinunlaisillesi ilkeille ja epätoivotuille lapsille käy? Tuossa viereisessä metsässä asuu punasilmäinen noita, joka vie sinut mökkiinsä. Hän repii kielesi irti, ettet voi huutaa äitiä, jalkasi irti ettet voi juosta kotiin ja kätesi irti, ettet voi pyyhkiä kyyneleitäsi. Lopuksi hän repii silmät päästäsi, etkä enää ikinä näe äitiäsi. Kiusaapa vielä kerran lastani, niin tämä noita tulee ja vie sinut".
Olikohan sinun 5v kakarasi Helsingissä?
Kommentit (42)
Hyi olkoon miten lapsellinen olet!!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 08:28"]
Jatkuva lapseni haukkuminen ja kiusaaminen käy hermooni ja tämän kakaran äiti ei ole kiinnostunut keskustelemaan asiasta. Äsken kakara tuli rapussa vastaan, tokaisi minun edessä lapselleni, että lapseni on adoptoitu.
Kumarruin kakaran eteen ja katsoin syvälle silmiin, sanoin "Tiedätkö mitä sinunlaisillesi ilkeille ja epätoivotuille lapsille käy? Tuossa viereisessä metsässä asuu punasilmäinen noita, joka vie sinut mökkiinsä. Hän repii kielesi irti, ettet voi huutaa äitiä, jalkasi irti ettet voi juosta kotiin ja kätesi irti, ettet voi pyyhkiä kyyneleitäsi. Lopuksi hän repii silmät päästäsi, etkä enää ikinä näe äitiäsi. Kiusaapa vielä kerran lastani, niin tämä noita tulee ja vie sinut".
Olikohan sinun 5v kakarasi Helsingissä?
[/quote]Olet lapsellisempi kuin se 5 vuotias. Tiesitkö että pelottelu on laitonta?
No porvoostahan tämä taas oli...
[/quote]
Pelottelu laitonta HAHHAHAHA HHAHHAHAH SAANKO NAURAA?
Ensin puhutaan lapsen vanhemmille ja jos mitään ei tapahdu niin sitten keskustellaan JÄRKEVÄSTI suoraan sen lapsen kanssa ja jos sekään ei auta niin sitten voi "pistää stopin" kiusaamiselle ap: tapaan mutta se on vata viimeinen keino.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
Heheh! Kyllä munapäille saa olla ilkeä, vaikka olisikin lapsesta kyse.
Todennäköisesti se naapurin lapsi saa tuollaista kohtelua kotonakin. Siitähän se on oppinut kiusaamisen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[/quote] Vähän sellaisen kuvan saa ap:n viestistä, että ensin on kyllä yritetty hyvällä, mutta äiti ei ole vastaanottavainen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:22"]
Heheh! Kyllä munapäille saa olla ilkeä, vaikka olisikin lapsesta kyse.
[/quote]
Tai sitten hänen kanssaa pitäisi keskustella, niin että hän ymärtää asian. Muutenhan tilanteessa on kaksi munapäätä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[/quote] Vähän sellaisen kuvan saa ap:n viestistä, että ensin on kyllä yritetty hyvällä, mutta äiti ei ole vastaanottavainen.
[/quote]
ja koska äiti ei ole vastaanottavainen, niin sitten aikuinen saa kostaa lapselle..? Todella sairasta! Todennäköisesti lapsi voi huonosti ja tarvitsee enemmän apua ongelmiinsa kuin vieraan aikuisen kiusaamista. Ei lapsi voi ymmärtää, että tämä kiusaaja-aikuinen ei ole terve mieleltään!
Noinhan se ennen vanhaakin tehtiin. Vai luuleetko äitsykät, että Disneyn Lumikit, Prinsessa Ruususet ja HannuKertut ovat alkuperäisiä tarinoita?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[/quote] Vähän sellaisen kuvan saa ap:n viestistä, että ensin on kyllä yritetty hyvällä, mutta äiti ei ole vastaanottavainen.
[/quote]
No ei kai ratkaisuna voi olla se, että ap alkaa kiusata naapurin lasta?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[/quote] Vähän sellaisen kuvan saa ap:n viestistä, että ensin on kyllä yritetty hyvällä, mutta äiti ei ole vastaanottavainen.
[/quote]
ja koska äiti ei ole vastaanottavainen, niin sitten aikuinen saa kostaa lapselle..? Todella sairasta! Todennäköisesti lapsi voi huonosti ja tarvitsee enemmän apua ongelmiinsa kuin vieraan aikuisen kiusaamista. Ei lapsi voi ymmärtää, että tämä kiusaaja-aikuinen ei ole terve mieleltään!
[/quote]Jos omaa lasta kiusattaisiin, niin ei voisi vähempää kiinnostaa minkään huonosti kasvatetun kiusaajaäpärän ongelmat.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote]
opettelepa ensin termi kiusaaminen, ennen kuin tunget tänne palstoille :-)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:59"]
Oot sitten samalla tasolla kuin tuo naapuri kakara.Eli kiusaaja.
[/quote] Mitähän tuolle olis sit pitäny tehdä?
[/quote]
Ei ainakaan mennä samalle 5 v tasolle. Olisit mennyt soittamaan lapsen kodin ovikelloa, niin minä olisin tehnyt.
[/quote] Vähän sellaisen kuvan saa ap:n viestistä, että ensin on kyllä yritetty hyvällä, mutta äiti ei ole vastaanottavainen.
[/quote]
No ei kai ratkaisuna voi olla se, että ap alkaa kiusata naapurin lasta?
[/quote]
Tuskin tarvii toista kertaa tuolle muksulle sanoa asiasta.
Buhuu. Toihan on just toimiva keino pienille. Mun kolmevuotiaan otti yks vuotta vanhempi silmätikuksi heti ekasta päiväkotiviikosta alkaen ja sitä kiusaamista jatkui n. 3kk. Henkilökunta vähätteli asiaa ja yritti lakaista sitä maton alle. Johtuu kuulemma siitä et mun poika oli uusi siellä ja kyllä se menee ajan myötä ohi. Ajan myötä? Sitten kun mun lapsen itsetunto on tuhottu täysin vai ja sitten kun se pelkää mennä hoitoon?
Yhtenä päivänä hain poikani ja tämä kiusaaja sattui tulemaan pihalla vastaan. Tein kuten ap, kummarruin sen silmien tasolla ja sanoin et jos mun pojan kiusaaminen ei lopu, mä vien sen mun kotiin ja syötän meidän lemmikkirotille elävältä. Sit kysyin salaperäisesti tietääkö hän kauanko se kipu ja kuoleminen kestää kun rotat aloittaa syöminen jalkopäästä?
Siihen loppui kiusaaminen. Nyt ne pojat jopa leikkii siellä yhdessä. Myönnetään et jännitin pari viikkoa koska poliisit tulee noutamaan minut. =)
Oppiipahan olemaan. Jos lasta alkaa pelottamaan niin ei varmaan käy ekana mielessä jatkaa kiusaamista. Ei siitä mitään traumoja jää ja kautta aikojen on lapsia peloteltu mm. Mustalaiset vie jos et ole kiltisti tai joku mörkö tulee ja vie jos ei ole kunnolla.
Ja kummakos jos sen kakaran äitiä ei kiinnosta, kotoaan se on varmaan oppinut ja kuullut kaikki kiusaamis jutut ja kyllä se on kiusaamista kun lapselle sanotaan että se on adoptoitu...sen on varmasti penskan äiti möläyttänyt ja lapsi toistaa perässä.
Miettikää mitä lastenne kuullen puhutte! Jos noin nuorelle ei tehdä selväksi ettei saa kiusata niin ties kenet se kiusaisi hengiltä vanhempana?
Oikein!