Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa toisen miellyttäminen, kuinka eroon?

Vierailija
25.07.2021 |

Kuinka päästä tästä eroon? Miesystävälläni on vahvat mielipiteet mistä hän minussa pitää. Huomaan eläväni hänen kanssaan niin että olisin mahdollisimman täydellinen.

Hänellä on takana pitkä avioliitto ja muutaman kuukauden tapailu hirviö-naisen kanssa ja nyt hän on niin onnellinen että on löytänyt minut. Olen kuulemma niin erilainen hyvällä tavalla

Tiedän että tuo kuulostaa narsistiselta käytökseltä muttei se ole sitä. Pointtini tässä on se että hän aiheuttaa minulle tuota miellyttämistä koska haluan olla niin hyvä hänelle.

Ideoita kuinka päästä tästä miellyttämisestä eroon. Haluan olla oma itseni.
Olen kyllä aina ollut kiltti miellyttää. Johtuu lapsuudestani.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylistämisen kautta alistamista.

Tämä!

Vierailija
82/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö, sinä jonka mies paasaa, sanomaan suoraan, ettet nyt jaksa kuunnella? Voitte puhua asiasta myöhemmin, jos asia on tärkeä käsitellä. Voit sanoa, että sinulla on nyt omia juttuja meneillään niin paljon, ettet jaksa/pysty/halua keskittyä miehen ongelmiin. Jos sama levy pyörii, niin voit sanoa että aihe on jo käsitelty. Onhan suhde vastavuoroinen, mies on myös kiinnostunut sinun ajatuksistasi ja tukee silloin kun tarvitset? 

Omat jaksamisen rajat pitää löytää, ja jos mies sinua rakastaa, niin ei hän halua kuormittaa sinua liikaa. 

En saa sanottua kun menen jotenkin lukkoon eikä ole suunvuoroa.

Miehellä on just nyt rankkaa niin en ole avautunut omista asioistani mitään pitkään aikaan. Olen sanonut olevani väsynyt mutta se viesti ei mene perille.

T. Se jonka mies paasaa ja terapeutti hymistelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa toisen miellyttäminen on luonnollista ja molemminpuolista. Kyse ei ole ap:een kaltaisesti toisen henkilön muuttamisesta vaan mennessäni keittämään aamukahvia niin kysyn aina puolisoltasi, haluaako hän kahvia ja kuinka monta kupillista. Hän ei juo aina aamuisin kotona kahvia, mutta kysyn silti.

Puolisoni tekee myös päivittäin asioita puolestani samalla, kun tekee jotain itselleen tai nappaa vaikka roskiksen mennessään ulos mennessä, vaikka olin alunperin sen itseäni varten odottamaan laittanut.

Toista miellytetään ja toisen puolesta tehdään asioita. Kyse on tällöinen rakkauden kielestä nimeltä tekeminen. Toisen muuttaminen ja hänen mieleisekseen itsensä muuttaminen ei ole rakkautta, se on omistamista ja vallankäyttöä.

Niin, tässä kuvaillaan toimiva suhde, jossa ei ole psyykkisiä stressitekijöitä nimeksikään. Tai esimerkiksi oma suhteeni silloin, kun itsekeskeinen mies on vetänyt senverran överiksi, että häntä on alkanut vaihteeksi hävettää ja hän on muutaman päivän oikein mukava.  Että olen ylipäätään saanut hänet tekemään mitään ilman raivoisaa mutinaa miten häntä tossutetaan, olen joutunut tekemään Ranskan suuren vallankumouksen joka toinen viikko. Ja muistuttamaan, että se on kuule vapauden ja veljeyden lisäksi se tasa-arvo myös. Että jos minä teen sinun hyväksesi asioita, miksi sinä et halua tehdä minun? 

Kun toinen heittäytyy epäreiluksi, mitäs sitten teet, otatko eron samoin tein? Mitä niiden pitäisi tehdä, joille ei sitten näitä rakastavia puolisoita riitä? Pitäisi vain olla omistamatta edes omia varpaitaan ja ahnehtimatta valtaa sen vertaa, että toinen ei hyökyisi päälle koko ajan? 

Olisiko kuitenkin aika paksua sanoa, että nämä ongelmaliitot eivät sisällä lainkaan rakkautta, pelkkää vallankäyttöä ja omistamista vain? Nykyisin on kovin muodikasta tämä keskiluokkainen tuomitsevuus, jossa muiden ongelmat eivät kosketa lainkaan, koska ne on luokiteltu viallisuudeksi. Ja jos vialliset valittavat, voi nakella niskoja ja kehottaa syömään kakkua jos ei leipää ole. 

Vierailija
84/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee se päivä, kun sinä olet se hirviö ex…

Äh, miksi näihin ketjuihin AINA eksyy näitä katkeria ex-vaimoja.

Olenko ainoa, joka ymmärsi tuon kommentin niin, että ei ole terve alku suhteelle, jos siinä puhutaan hirviö-existä? Se ex on voinut olla hirviö tai sitten ei, mutta minulle olisi valtava hälytysmerkki, jos eksästä puhuttaisiin tuolla tavalla. Se todellakin enteilee, että jos ap:lle tulee ero niin luultavasti hänestäkin puhutaan selän takana.

Ihminen on terve aloittamaan suhteen vasta, kun ne edellisen suhteen asiat on käsitelty itsensä kanssa ja sellaisella ihmisellä ei ole tarvetta puhua siitä entisestä rakkaasta kumppanista rumasti. En minä näe tulevaisuutta suhteelle, jossa molemmat on rikki ja vielä kiinni menneessä.

Eikä kenellekään pitäisi olla mikään meriitti, eikä tarve kuulla olevansa parempi ihminen kuin joku muu.

Höpsistä pönttöön! :D

Et sinä voi muiden puolesta määritellä milloin joku toinen on terve aloittamaan suhteen :D

Eikähän jokainen kumppani ole rakas aluksi. Monella vain käy niin että joko toinen tai molemmat esittävät aluksi muuta kuin ovat, ja todellisen karvan palajstuttua on vaihtoehtona ainoastaan ero. Jos tätä ei heti ymmärrä tehdä, niin on iso riski että siitä entisestä rakastetusta tuleekin pikkuhiljaa hirviömäinen, ja hän sitä myös loppuelämänsä toiselle on.

Oman mieheni entinen naisystävä mm. löi miestäni, heitti hänen päälleen tavaroita, ja väitti eron jälkeen ympäri kylää että mieheni oli ollut häntä kohtaan väkivaltinen. Ja ei, mieheni ei edelleenkään puhu tästä naisesta kauniisti.

Olet kuullut vain miehen version. Miksi juuri se olisi koko totuus?

Ei ole totta, sillä tiedän tämän naisen myös, ja olen todistanut useiden kymmenien muiden silminnäkijöiden kanssa tilannetta jossa tämä nainen käy ilman mitään kenenkään havaitsemaa syytä miehen kimppuun julkisella paikalla, ja sen jälkeen sitä että hän väittää miehen lyöneen ensin. Kukaan ei kuitenkaan nähnyt tätä lyömistä.

Että kyllä on täysin mahdollista että ihminen on jossain vaiheessa elämäänsä ollut sekopäähirviön kanssa yhdessä. Suomessa on aika paljon miehensä käden kautta henkensä menettäneitä naisia, joten ei luulisi että tämä on uutinen kenellekään, mutta nähtävästi aina löytyy joku jonka mielestä väkivaltainen käytös onkin ollut uhrin vika. Vai johtuuko tämä uhrin syyllistäminen siitä että uhri oli mies eikä nainen? 

Hetkinen nyt. Mikä tämä purkaus on kun sinulta on kysytty minun käsittääkseni, voiko olla että et ole kuullut koko totuutta. No ilmeisesti tiesit sitten paljon enemmän mutta nyt suutut kun täällä ei ymmärretty asioita joista et ole kertonut. 

Tilanne ilmeisesti edelleen aiheuttaa paineita suhteeseenne jos olet se sama tapaus jonka mies kaipaisi tukea ja sinä et aina jaksa ottaa vastaan ja terapeuttisikin hymistelee miehen asioita unohtaen puhua siitä, miten sinä asiat jaksat. Ja miehellä on ollut omakin terapeutti? 

Itse en oikein ymmärrä, miksi reagoitte noin rajusti kaikki jos hirviöex on kerran ollut aivan selvästi päästään vialla. Ennen kaikkea, miten tämä kaikki liittyy siihen, että tosi monella on kokemusta näistä hirviöex-tarinoista, jotka ovat vain tarinan toinen puoli ja se toinen puoli kumoaa pitkälle sen toisen, saattaapa jopa kääntyä ympäri. Jos sinun tapauksessasi on toisin, väitätkö että nämä muut puhuvat potaskaa? 

En ymmärtänyt tästä oikein mitään :D 

Törkeää vähätellä miehen kokemaa väkivaltaa ja epäillä että syy on uhrissa. Kaksoisstandardit jylläilee.

Vierailija
85/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap nyt ajattelee?

Vierailija
86/99 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toinen tekee, jos ET miellytä?

Kokeile.

Saat tietää, onko tämä pääsi sisäinen ongelma vai suhteen ongelma.

Vierailija
87/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap linjoilla?

Vierailija
88/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ketju. Miksi ihmeessä exää ei saisi sanoa hirviöksi, jos hän on sellainen oikeasti ollut? Jos sinulla on ollut edellisessä työpaikassa tyranni pomo, saat sinä senkin sanoa ääneen eikä se tarkoita millään tavalla, että jotenkin vielä märehtisi sitä entistä työpaikkaa tai ei olisi valmis uuteen työhön. Saako sitten sanoa, että ex oli alkoholisti, vai onko sekin epäkypsää? 

Vierailija
89/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hep, käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet, että olette niiiin erilaisia kuin se hirviö ex?

En ymmärrä mikä tässä on aina niin kauheaa että nykyinen on parempi kuin ex? Itse ainakin olen vaihtanut parempaan ja olen tämän nykyiselle kertonutkin.

Olen onnekas vai mitä? :)

Kuka huonompaan vaihtaisi??

Minä en ole vaihtanut ketään kenenkään vaan elänyt sen vanhan suhteen ensin läpi, enkä ole entisiä tuonut uuteen suhteeseeni. Eka mieheni oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja ketään hänen veroista ei ole elämääni tullut vaikka minulla nyt ihan hyvä mies onkin.

En minäkään ole lennosta vaihtanut, mutta kyllä minusta on ihan luonnollista todeta, että uusi kumppani on parempi kuin edellinen. Sehän vain tarkoittaa, että erolle on ollut syy ja nyt on lähdetty uuteen suhteeseen ajatuksella, että ainakaan samanlaista kumppania ei ole enää huolittu vaan on haluttu nimenomaan parempaa. 

Vierailija
90/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa toisen miellyttäminen on luonnollista ja molemminpuolista. Kyse ei ole ap:een kaltaisesti toisen henkilön muuttamisesta vaan mennessäni keittämään aamukahvia niin kysyn aina puolisoltasi, haluaako hän kahvia ja kuinka monta kupillista. Hän ei juo aina aamuisin kotona kahvia, mutta kysyn silti.

Puolisoni tekee myös päivittäin asioita puolestani samalla, kun tekee jotain itselleen tai nappaa vaikka roskiksen mennessään ulos mennessä, vaikka olin alunperin sen itseäni varten odottamaan laittanut.

Toista miellytetään ja toisen puolesta tehdään asioita. Kyse on tällöinen rakkauden kielestä nimeltä tekeminen. Toisen muuttaminen ja hänen mieleisekseen itsensä muuttaminen ei ole rakkautta, se on omistamista ja vallankäyttöä.

Niin, tässä kuvaillaan toimiva suhde, jossa ei ole psyykkisiä stressitekijöitä nimeksikään. Tai esimerkiksi oma suhteeni silloin, kun itsekeskeinen mies on vetänyt senverran överiksi, että häntä on alkanut vaihteeksi hävettää ja hän on muutaman päivän oikein mukava.  Että olen ylipäätään saanut hänet tekemään mitään ilman raivoisaa mutinaa miten häntä tossutetaan, olen joutunut tekemään Ranskan suuren vallankumouksen joka toinen viikko. Ja muistuttamaan, että se on kuule vapauden ja veljeyden lisäksi se tasa-arvo myös. Että jos minä teen sinun hyväksesi asioita, miksi sinä et halua tehdä minun? 

Kun toinen heittäytyy epäreiluksi, mitäs sitten teet, otatko eron samoin tein? Mitä niiden pitäisi tehdä, joille ei sitten näitä rakastavia puolisoita riitä? Pitäisi vain olla omistamatta edes omia varpaitaan ja ahnehtimatta valtaa sen vertaa, että toinen ei hyökyisi päälle koko ajan? 

Olisiko kuitenkin aika paksua sanoa, että nämä ongelmaliitot eivät sisällä lainkaan rakkautta, pelkkää vallankäyttöä ja omistamista vain? Nykyisin on kovin muodikasta tämä keskiluokkainen tuomitsevuus, jossa muiden ongelmat eivät kosketa lainkaan, koska ne on luokiteltu viallisuudeksi. Ja jos vialliset valittavat, voi nakella niskoja ja kehottaa syömään kakkua jos ei leipää ole. 

Tiedän todellakin, miten turhauttavaa on odottaa toiselta asioita, jotka itsestä tuntuvat luontevilta. Olen kuitenkin viime aikoina alkanut myös miettiä, missä menee raja, että tuo muuttuu vallankäytöksi eikä ole enää normaalia parisuhdetoimintaa. Itse olen pitänyt tuota ihan normaalina parisuhdekäytäntönä, että molemmilta odotetaan omaa osuuttaan, mutta kun olen jatkuvasti lyönyt päätä seinään tämän asian kanssa ja keskustellut tästä esim tällä palstalla, olen alkanut epäillä, onko se sittenkin parisuhteessa liikaa pyydetty. Olenko alusta asti ymmärtänyt parisuhteen (tai oikeastaan minkä tahansa ihmissuhteen) ihan väärin. Että ei saa antaa palveluksia yksipuolisesti, ettet ole kynnysmatto, mutta toisaalta et saa odottaa myöskään toiselta niitä vastapalveluksia, ettet ole manipuloija ja oman edun tavoittelija. Hankala on tuollainen yhtälö ihmiselle, jonka mielestä parisuhteessa kuuluu huomioida ja tehdä välillä palveluksia ja olla kiva toiselle. 

eri

Vierailija
91/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee se päivä, kun sinä olet se hirviö ex…

Äh, miksi näihin ketjuihin AINA eksyy näitä katkeria ex-vaimoja.

Yksinäisiä ressukoita. Ensin iloitaan kun päästiin miehestä eroon. Sitten parempaa ei löytynytkään. Katkeroidutaan.

Ollaan realisteja. Mitä tapahtuu jos et enää miellytä? Ei kukaan loputtomiin jaksa /ei pidä miellyttää. Siirryt hullujen-ex puolisoiden kastiin. Sanoit että vaikuttaa narsistiselta käytökseltä ja sitä se on.

Vierailija
92/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep, käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet, että olette niiiin erilaisia kuin se hirviö ex?

Täällä. Ja sitten kieroiltiin sen hirviö exän kanssa mun selän takana. Valheita ja hulluja juttuja riitti.

Vierailija
93/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Miellyttämisenhaluisen ihmisen saa alistumaan omiin päämääriinsä, kehumalla hänen tekojaan, jotka miellyttävät alistajaa.

Jos haluaa naisesta (olen mies ja käyttänyt tekniikkaa) kotihran, synnytyskoneen joka pysyy kodin seinien sisäpuolella, kannattaa ylistää naista maailman parhaaksi äidiksi.

Jos haluaa lopettaa kotityöt, kannattaa aloittaa ajoissa kehuminen kuinka siisti koti on, astiat tiskattuina ja pyykit pestyinä, "olet oikein kodin hengetär, kiitos rakas siitä kuinka paljon arvostat meitä ja kotiamme".

Ja ylistetyn, tosiasiassa alistetun silmät loistavat ja kämppä kiiltää seuraavana päivänä entistä ehompana :-)

Esimerkkejä voisi antaa kymmeniä, mutta jokainen tajuaa jo pointin.

Kehutaan toisessa niitä tekoja jotka johtavat positiiviseen kehitykseen kehujan kannalta, eli käytetään naiseen samaa tekniikkaa kuin lapsiin ja palveluskoiriin.

Toimii.

Vierailija
94/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Miellyttämisenhaluisen ihmisen saa alistumaan omiin päämääriinsä, kehumalla hänen tekojaan, jotka miellyttävät alistajaa.

Jos haluaa naisesta (olen mies ja käyttänyt tekniikkaa) kotihran, synnytyskoneen joka pysyy kodin seinien sisäpuolella, kannattaa ylistää naista maailman parhaaksi äidiksi.

Jos haluaa lopettaa kotityöt, kannattaa aloittaa ajoissa kehuminen kuinka siisti koti on, astiat tiskattuina ja pyykit pestyinä, "olet oikein kodin hengetär, kiitos rakas siitä kuinka paljon arvostat meitä ja kotiamme".

Ja ylistetyn, tosiasiassa alistetun silmät loistavat ja kämppä kiiltää seuraavana päivänä entistä ehompana :-)

Kehutaan toisessa niitä tekoja jotka johtavat positiiviseen kehitykseen kehujan kannalta, eli käytetään naiseen samaa tekniikkaa kuin lapsiin ja palveluskoiriin.

Toimii.

Entäs sitten, jos se toinen tekee kotityöt, mutta toinen ei edes kehu? Ainoastaan haukkuu, jos toinen ei ole tehnyt niitä. Eikö se ole paljon ilkeämpää? 

eri

Vierailija
95/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Toimii.

Entäs sitten, jos se toinen tekee kotityöt, mutta toinen ei edes kehu? Ainoastaan haukkuu, jos toinen ei ole tehnyt niitä. Eikö se ole paljon ilkeämpää? 

eri

Samaan päämäärään pääsemiseksi on useita tapoja.

Ennen lasten/koirien/naisten tottelvaisuuskoulutuksessa käytettiin keinoja jotka nykyään katsotaan usein jopa laittomiksi, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää positiivisen palautteen antaminen, eli ylistämisen kautta alistaminen.

Positiivisen lähestymistavan kautta alistettu ei useimmiten edes ymmärrä alistettua asemaansa.

Vierailija
96/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Toimii.

eri

Ennen lasten/koirien/naisten tottelvaisuuskoulutuksessa käytettiin keinoja jotka nykyään katsotaan usein jopa laittomiksi, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää positiivisen palautteen antaminen, eli ylistämisen kautta alistaminen.

Positiivisen lähestymistavan kautta alistettu ei useimmiten edes ymmärrä alistettua asemaansa.

No missä sitten menee se raja, että se positiivisuus muuttuu hyväksikäytöksi ja alistamiseksi. Jos toinen tekee kotityöt ja toinen saa siitä toivomansa kehut ja kiitokset, niin missä on ongelma? 

Vierailija
97/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Toimii.

eri

No missä sitten menee se raja, että se positiivisuus muuttuu hyväksikäytöksi ja alistamiseksi. Jos toinen tekee kotityöt ja toinen saa siitä toivomansa kehut ja kiitokset, niin missä on ongelma? 

Koko homman ideanahan on, ettei hyväksikäytetyn ja hyväksikäyttäjän välillä ole mitään ongelmia.

Molemmat saavat mitä ovat tilanneetkin.

Miellyttämisenhaluisen ihmisen kanssa eläminen on helppoa, joskin pitkään jatkuessaan aika tylsää, haasteetonta.

Vierailija
98/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetetaanko parisuhdeterapiassakin siis alistamista, kun siellä käydään läpi, millä tavalla asiansa kannattaa ilmaista, että tulee kuulluksi eikä toisesta tunnu ikävältä? 

Vierailija
99/99 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää?

Toimii.

eri

Koko homman ideanahan on, ettei hyväksikäytetyn ja hyväksikäyttäjän välillä ole mitään ongelmia.

Molemmat saavat mitä ovat tilanneetkin.

Miellyttämisenhaluisen ihmisen kanssa eläminen on helppoa, joskin pitkään jatkuessaan aika tylsää, haasteetonta.

Niin? Eli miellyttäjä ei koe mitään ongelmaa, miellytettävä ei näe ongelmaa, mutta kun sinä sanot, niin siellä on kuitenkin jokin ongelma? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän