Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alfa pvp, kuinka nopeasti käyttäjän luonne voi muuttua?

Vierailija
15.09.2025 |

Kysymys on esitetty heille, kenellä on oikeaa tietoa läheisen ihmisen kanssa. Jättäkää huomionkipeä ja turha kommentointi pois.

Nuorehko tuttava on käyttänyt runsasti alkoholia. Jonkin verran myös kannabista.

Nyt lyhyellä aikaa hän on alkanut muuttua "änkyräksi" eikä aina tajua lausetta. Hermostuu heti,  kun käsittää itse väärin. Muutos on ollut todella nopea. Ymmärrän, että stressi jne voivat vaikuttaa, mutta asumme alueella, jossa liikkuu todella paljon huumausaineita.

Miten nopea muutos voi olla? Ennen niin höveli ihminen on tämän kesän aikana muuttunut. Olen alkanut hienotunteisesti jo vältellä, kun ei ole "pakko" olla kanssakäymisissä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on portti muihinkin huumeisiin

Vierailija
2/27 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysynyt sitä

Ap

Vierailija
4/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä omaisia, ystäviä tai seurustelu kumppaneita tmv. jotka osaavat kertoa muuttuuko luonne esim 5 tai 30 käyttökerran jälkeen. .? Ymmärrän kyllä, että ihmisissä on eroja. Toinen kestää enemmän kuin toinen.

Olen siis väjän huolestunut tästä tuttavasta. En ole kylläkään hänen nähnyt käyttätyvän "peukkumaisesti". Niitäkin täällä näkee välillä heilumassa.

Olkaa asiallisia kun kommentoitte. Päihderiippuvuus on sairaus ja harva sieltä pystyy nykymenolla nousemaan. Terveydenhoito on mitä on.

Ap

Vierailija
5/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
6/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis lisää aggressiivisuutta monella käyttäjällä pitkään jatkuneella käytöllä, mutta kaikille ei käy näin

Alfa pvp puolestaan blokkaa aivoista proteiinit niin rankasti että usein jo kahden käyttökerran jälkeen aivot reitittyvät siihen, että pakko saada uusi annos ennenkuin vanhat nousut on kunnolla edes laskeneet pois

Vierailija
7/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabis lisää aggressiivisuutta monella käyttäjällä pitkään jatkuneella käytöllä, mutta kaikille ei käy näin

Alfa pvp puolestaan blokkaa aivoista proteiinit niin rankasti että usein jo kahden käyttökerran jälkeen aivot reitittyvät siihen, että pakko saada uusi annos ennenkuin vanhat nousut on kunnolla edes laskeneet 

Ai, mulla oli käsitys, että peukku blokkaa dopamiinit ja noradrenaliinit hermonpäistä. En tiennyt mitään proteiineista. Linkkaatko tänne ton proteiiniasian?

Ap

Vierailija
8/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä sillä hetkellä, kun huumaava aine vaikuttaa kropassa, voi luonne muuttua. PVP:n kaltaisten erittäin voimakkaan fyysisen riippuvuuden aiheuttavissa aineissa se ulospäin selkeästi näkyvä luonteen muuttuminen voi syntyä alle viikossa, kun elämä rupee pyörimään sen ympärillä milloin ja miten se seuraava annos saadaan.

AP:n kuvailemat muutokset läheisessään kuulostaa tyypilliseltä päihdeongelmaisen nuoren käytökseltä omaan korvaani. Sitä on vaikea sanoa, mistä päihteestä kyse. Pilven polttelijat yleensä muuttuu elämässään passiivisiksi ja jotenkin yksinkertaisen oloisiksi ulkopuolisen silmin, niitä olen itse pääasiassa nähnyt.

Vierailija
9/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen luonne muutu mihinkään, käytös voi muuttua.

Vierailija
10/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin yks tuttu pilasi vuodessa koko elämänsä. Oli lähihoitaja vaan eipä oo enää kun oli näköjään jo oikeudet viety pois. Päätyi myös asunnottomaksi 

Vierailija
11/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä sillä hetkellä, kun huumaava aine vaikuttaa kropassa, voi luonne muuttua. PVP:n kaltaisten erittäin voimakkaan fyysisen riippuvuuden aiheuttavissa aineissa se ulospäin selkeästi näkyvä luonteen muuttuminen voi syntyä alle viikossa, kun elämä rupee pyörimään sen ympärillä milloin ja miten se seuraava annos saadaan.

AP:n kuvailemat muutokset läheisessään kuulostaa tyypilliseltä päihdeongelmaisen nuoren käytökseltä omaan korvaani. Sitä on vaikea sanoa, mistä päihteestä kyse. Pilven polttelijat yleensä muuttuu elämässään passiivisiksi ja jotenkin yksinkertaisen oloisiksi ulkopuolisen silmin, niitä olen itse pääasiassa nähnyt.

Sulla siis on omakohtaista kokemusta joko läheisestä tai itsestäsi..? Kuulosti kyllä vähän sanomalehdestä luetulta...

Kun mä näen noita päihdeihmisiä tossa naapurustossa joka päivä ihan irl. Monet tosi kivoja ihmisiä vaikka en kylään kutsukaan heitä. Kohtelevat tosi kivasti minua, vaikka en polta edes tupakkaa enkä käytä alkoholia. 

Mun filosofia on kuitenkin se, ettei kukaan pienenä lapsena päätä alkaa päihderiippuvaiseksi, lihavaksi tai esim. monisairaaksi. Ihmisiä ovat hekin. Mulla on eri sairaudet ja heillä eri.

Ap

Vierailija
12/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin yks tuttu pilasi vuodessa koko elämänsä. Oli lähihoitaja vaan eipä oo enää kun oli näköjään jo oikeudet viety pois. Päätyi myös asunnottomaksi 

Sä siis tiedät, että hän käytti just nimenomaan a-pyrrolidiinivalerofenolia sen vuoden? Millä tavalla hänen luonne sitten muuttui? Oliko hän sinua kohtaan väkivaltainen? Jos oli niin millaisissa tilanteissa?

Ap

Vierailija
13/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaudenhan huumeet yleensä iskevät käyttäjäänsä.

Vierailija
14/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 7 sekuntia. 

Vierailija
15/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaudenhan huumeet yleensä iskevät käyttäjäänsä.

Tehokkain sodankäynnin muoto.

Vierailija
16/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa.

Vierailija
17/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat huumeet muuttavat käyttäjää. Käytännössä aina huonompaan suuntaan. Piri eli amfetamiini tekee käyttäjistä kus päitä niin peukku tekee sen nopeammin.

Vierailija
18/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet eivät muuta persoonaa. Ne vain laskevat estoja, jolloin ihminen uskaltaa tehdä asioita, joita haluaa tehdä valmiiksi. 

Vierailija
19/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö siis varmaksi, että käyttää alfa-pvp:tä?

Nämä ovat aina yksilöllisiä, mutta ei 15-30 käyttökerran jälkeen luonne muutu millään pysyvällä tavalla. Toki jos käyttö on jatkuvaa ja sitten tauko, vieroitusoireet voivat aiheuttaa tuollaista käytöstä, mutta se on eri asia kuin luonteen muuttuminen.

En vähättele aineen vaaroja ja sen aiheuttamia ongelmia, mutta käsittääkseni alfa-pvp:n lyhyt vaikutusaika on aineen haittoja vähentävä tekijä, eli vaatii todellakin kattavaa binge-käyttöä, että isoja muutoksia alkaa tapahtumaan. Toksikologisissa tutkimuksissa ei ole havaittu mitään stimulanteille poikkeuksellista ominaisuutta, joka tekisi siitä erityisen paljon koukuttavamman tai vaarallisemman käyttää kuin muita stimulantteja. Esim. sukulaisaine MDPV on ilmeisesti huomattavasti voimakkaampi ja haitallisempi.

Vierailija
20/27 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britit viljelivät Kiinan täyteen oopiumia aikoinaan ja vetäytyivät sitten taka-alalle kuten jenkit sotaseikkailuillaan. 

Uuden hallinnon astuessa voimaan Kiinassa sikäläisiä oopium-kauppiaita roikkui narussa suunnilleen joka toisen kulman takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi