Parisuhteessa toisen miellyttäminen, kuinka eroon?
Kuinka päästä tästä eroon? Miesystävälläni on vahvat mielipiteet mistä hän minussa pitää. Huomaan eläväni hänen kanssaan niin että olisin mahdollisimman täydellinen.
Hänellä on takana pitkä avioliitto ja muutaman kuukauden tapailu hirviö-naisen kanssa ja nyt hän on niin onnellinen että on löytänyt minut. Olen kuulemma niin erilainen hyvällä tavalla
Tiedän että tuo kuulostaa narsistiselta käytökseltä muttei se ole sitä. Pointtini tässä on se että hän aiheuttaa minulle tuota miellyttämistä koska haluan olla niin hyvä hänelle.
Ideoita kuinka päästä tästä miellyttämisestä eroon. Haluan olla oma itseni.
Olen kyllä aina ollut kiltti miellyttää. Johtuu lapsuudestani.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee se päivä, kun sinä olet se hirviö ex…
Äh, miksi näihin ketjuihin AINA eksyy näitä katkeria ex-vaimoja.
Olenko ainoa, joka ymmärsi tuon kommentin niin, että ei ole terve alku suhteelle, jos siinä puhutaan hirviö-existä? Se ex on voinut olla hirviö tai sitten ei, mutta minulle olisi valtava hälytysmerkki, jos eksästä puhuttaisiin tuolla tavalla. Se todellakin enteilee, että jos ap:lle tulee ero niin luultavasti hänestäkin puhutaan selän takana.
Ihminen on terve aloittamaan suhteen vasta, kun ne edellisen suhteen asiat on käsitelty itsensä kanssa ja sellaisella ihmisellä ei ole tarvetta puhua siitä entisestä rakkaasta kumppanista rumasti. En minä näe tulevaisuutta suhteelle, jossa molemmat on rikki ja vielä kiinni menneessä.
Eikä kenellekään pitäisi olla mikään meriitti, eikä tarve kuulla olevansa parempi ihminen kuin joku muu.Höpsistä pönttöön! :D
Et sinä voi muiden puolesta määritellä milloin joku toinen on terve aloittamaan suhteen :D
Eikähän jokainen kumppani ole rakas aluksi. Monella vain käy niin että joko toinen tai molemmat esittävät aluksi muuta kuin ovat, ja todellisen karvan palajstuttua on vaihtoehtona ainoastaan ero. Jos tätä ei heti ymmärrä tehdä, niin on iso riski että siitä entisestä rakastetusta tuleekin pikkuhiljaa hirviömäinen, ja hän sitä myös loppuelämänsä toiselle on.
Oman mieheni entinen naisystävä mm. löi miestäni, heitti hänen päälleen tavaroita, ja väitti eron jälkeen ympäri kylää että mieheni oli ollut häntä kohtaan väkivaltinen. Ja ei, mieheni ei edelleenkään puhu tästä naisesta kauniisti.
Olet kuullut vain miehen version. Miksi juuri se olisi koko totuus?
Ei ole totta, sillä tiedän tämän naisen myös, ja olen todistanut useiden kymmenien muiden silminnäkijöiden kanssa tilannetta jossa tämä nainen käy ilman mitään kenenkään havaitsemaa syytä miehen kimppuun julkisella paikalla, ja sen jälkeen sitä että hän väittää miehen lyöneen ensin. Kukaan ei kuitenkaan nähnyt tätä lyömistä.
Että kyllä on täysin mahdollista että ihminen on jossain vaiheessa elämäänsä ollut sekopäähirviön kanssa yhdessä. Suomessa on aika paljon miehensä käden kautta henkensä menettäneitä naisia, joten ei luulisi että tämä on uutinen kenellekään, mutta nähtävästi aina löytyy joku jonka mielestä väkivaltainen käytös onkin ollut uhrin vika. Vai johtuuko tämä uhrin syyllistäminen siitä että uhri oli mies eikä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on juututtu tuohon eksä-kommenttiin...
Olisiko yleisempiä vinkkejä miellyttämisen lopettamiseen?
Ap:n tilanne kuulostaa tutulta. Minulla on olo, että mieheni. "pakottaa" kuuntelemaan murheitaan kun olen niin empaattinen, etten kehtaa sanoa että kuuntelu on raskasta ja joudun toipumaan siitä kun olen yksin. Hän myös saattaa julistaa pitkään vihaisesti esim . politiikasta enkä saa suunvuoroa. Olen kyllästynyt tähän dynamiikkaan. Toki mukaviakin hetkiä on.
"En nyt pysty ottamaan tätä vastaan. Puhutaan myöhemmin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ymmärsi tuon kommentin niin, että ei ole terve alku suhteelle, jos siinä puhutaan hirviö-existä? Se ex on voinut olla hirviö tai sitten ei, mutta minulle olisi valtava hälytysmerkki, jos eksästä puhuttaisiin tuolla tavalla. Se todellakin enteilee, että jos ap:lle tulee ero niin luultavasti hänestäkin puhutaan selän takana.
Ihminen on terve aloittamaan suhteen vasta, kun ne edellisen suhteen asiat on käsitelty itsensä kanssa ja sellaisella ihmisellä ei ole tarvetta puhua siitä entisestä rakkaasta kumppanista rumasti. En minä näe tulevaisuutta suhteelle, jossa molemmat on rikki ja vielä kiinni menneessä.
Eikä kenellekään pitäisi olla mikään meriitti, eikä tarve kuulla olevansa parempi ihminen kuin joku muu.Höpsistä pönttöön! :D
Et sinä voi muiden puolesta määritellä milloin joku toinen on terve aloittamaan suhteen :D
Eikähän jokainen kumppani ole rakas aluksi. Monella vain käy niin että joko toinen tai molemmat esittävät aluksi muuta kuin ovat, ja todellisen karvan palajstuttua on vaihtoehtona ainoastaan ero. Jos tätä ei heti ymmärrä tehdä, niin on iso riski että siitä entisestä rakastetusta tuleekin pikkuhiljaa hirviömäinen, ja hän sitä myös loppuelämänsä toiselle on.
Oman mieheni entinen naisystävä mm. löi miestäni, heitti hänen päälleen tavaroita, ja väitti eron jälkeen ympäri kylää että mieheni oli ollut häntä kohtaan väkivaltinen. Ja ei, mieheni ei edelleenkään puhu tästä naisesta kauniisti.
Parisuhde on aina kahden kauppa, joissa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Sinulle on esitetty miehen entisen parisuhteen ongelmat vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna.
Eli se miehensä pahoinpitelemäkin nainen on ollut mielestäsi itse syyllinen pahoinpitelyynsä, vai mitä tarkoitat sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaa häneen kuitenkin aikaa puhumalla hänestä?
Harvemmin, mutta kyseinen nainen tulee montaa muuta kautta välillä esiin, toimintatapansa nimittäin eivät ole muutuneet, on yhteisiä tuttuja, ja sama kaupunki. Miehelleni jäi myös trauma tuosta suhteesta jota on joutunut käsittelemään, ja on myös käynyt terapiassa sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta, sillä tiedän tämän naisen myös, ja olen todistanut useiden kymmenien muiden silminnäkijöiden kanssa tilannetta jossa tämä nainen käy ilman mitään kenenkään havaitsemaa syytä miehen kimppuun julkisella paikalla, ja sen jälkeen sitä että hän väittää miehen lyöneen ensin. Kukaan ei kuitenkaan nähnyt tätä lyömistä.
Että kyllä on täysin mahdollista että ihminen on jossain vaiheessa elämäänsä ollut sekopäähirviön kanssa yhdessä. Suomessa on aika paljon miehensä käden kautta henkensä menettäneitä naisia, joten ei luulisi että tämä on uutinen kenellekään, mutta nähtävästi aina löytyy joku jonka mielestä väkivaltainen käytös onkin ollut uhrin vika. Vai johtuuko tämä uhrin syyllistäminen siitä että uhri oli mies eikä nainen?
Hetkinen nyt. Mikä tämä purkaus on kun sinulta on kysytty minun käsittääkseni, voiko olla että et ole kuullut koko totuutta. No ilmeisesti tiesit sitten paljon enemmän mutta nyt suutut kun täällä ei ymmärretty asioita joista et ole kertonut.
Tilanne ilmeisesti edelleen aiheuttaa paineita suhteeseenne jos olet se sama tapaus jonka mies kaipaisi tukea ja sinä et aina jaksa ottaa vastaan ja terapeuttisikin hymistelee miehen asioita unohtaen puhua siitä, miten sinä asiat jaksat. Ja miehellä on ollut omakin terapeutti?
Itse en oikein ymmärrä, miksi reagoitte noin rajusti kaikki jos hirviöex on kerran ollut aivan selvästi päästään vialla. Ennen kaikkea, miten tämä kaikki liittyy siihen, että tosi monella on kokemusta näistä hirviöex-tarinoista, jotka ovat vain tarinan toinen puoli ja se toinen puoli kumoaa pitkälle sen toisen, saattaapa jopa kääntyä ympäri. Jos sinun tapauksessasi on toisin, väitätkö että nämä muut puhuvat potaskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on juututtu tuohon eksä-kommenttiin...
Olisiko yleisempiä vinkkejä miellyttämisen lopettamiseen?
Ap:n tilanne kuulostaa tutulta. Minulla on olo, että mieheni. "pakottaa" kuuntelemaan murheitaan kun olen niin empaattinen, etten kehtaa sanoa että kuuntelu on raskasta ja joudun toipumaan siitä kun olen yksin. Hän myös saattaa julistaa pitkään vihaisesti esim . politiikasta enkä saa suunvuoroa. Olen kyllästynyt tähän dynamiikkaan. Toki mukaviakin hetkiä on.
Avun hakeminen niihin itsetunto ongelmiin.
Miten? Olen terapiassa ja terapeutti hymistelee, miten rankkaa mielelläni on.
Mitä hän on sanonut, kun olet tuonut tämän esille?
Antanut vinkkejä, miten voisin kestää paremmin, laittanut minut kokemaan miltä miehestäni tuntuu, jotta voisin olla (vielä) ymmärtäväisempi, kehottanut tekemään mindfulness-kävelyn jos en kestä. Mutta myös sanoo, etten voi olla mieheni terapeutti. Kyselee, mitä minä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen nyt. Mikä tämä purkaus on kun sinulta on kysytty minun käsittääkseni, voiko olla että et ole kuullut koko totuutta. No ilmeisesti tiesit sitten paljon enemmän mutta nyt suutut kun täällä ei ymmärretty asioita joista et ole kertonut.
Tilanne ilmeisesti edelleen aiheuttaa paineita suhteeseenne jos olet se sama tapaus jonka mies kaipaisi tukea ja sinä et aina jaksa ottaa vastaan ja terapeuttisikin hymistelee miehen asioita unohtaen puhua siitä, miten sinä asiat jaksat. Ja miehellä on ollut omakin terapeutti?
Itse en oikein ymmärrä, miksi reagoitte noin rajusti kaikki jos hirviöex on kerran ollut aivan selvästi päästään vialla. Ennen kaikkea, miten tämä kaikki liittyy siihen, että tosi monella on kokemusta näistä hirviöex-tarinoista, jotka ovat vain tarinan toinen puoli ja se toinen puoli kumoaa pitkälle sen toisen, saattaapa jopa kääntyä ympäri. Jos sinun tapauksessasi on toisin, väitätkö että nämä muut puhuvat potaskaa?
Tämä on eri!
T.se jonka terapeutti hymistelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Tämä pätee molempiin sukupuoliin kun löytää uuden kumppanin, eli entinen vaimo/avovaimo hirviö-ex, entinen aviomies/avomies ex-hirviöäijä. Näin se menee, kunnes uusi kumppani on jälleen pian EX-HIRVIÖ, voi hitto mitä ruljanssia, ei minun hermot kestäisi.
Minulla on yksi hirviöex, ja miehelläni myös. Muut exät ovat ihan normaaleja :)
Jos muut exänne olivat normaaleja, olitteko te sitten epänormaaleja, kun teistä otettiin ero?
AV:lla parisuhde on taistelukenttä, jossa on voittaja ja häviäjä, ja jossa toiselle pitää näyttää kaapin paikka. Oikeassa maailmassa täysijärkisten ihmisten keskuudessa parisuhde on yhteistyötä, jossa halutaan olla toiselle mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
AV:lla parisuhde on taistelukenttä, jossa on voittaja ja häviäjä, ja jossa toiselle pitää näyttää kaapin paikka. Oikeassa maailmassa täysijärkisten ihmisten keskuudessa parisuhde on yhteistyötä, jossa halutaan olla toiselle mieliksi.
Epäsuhta onkin siinä, että vain toinen miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ylistämisen kautta alistamista.
Kolme aika hiton osuvaa sanaa. Aivan loistava kuvaus, näin se menee.
Annat sille anaalia 3 kertaa päivässä ja imet vielä loppuun. Aika helppoa.
Pystytkö, sinä jonka mies paasaa, sanomaan suoraan, ettet nyt jaksa kuunnella? Voitte puhua asiasta myöhemmin, jos asia on tärkeä käsitellä. Voit sanoa, että sinulla on nyt omia juttuja meneillään niin paljon, ettet jaksa/pysty/halua keskittyä miehen ongelmiin. Jos sama levy pyörii, niin voit sanoa että aihe on jo käsitelty. Onhan suhde vastavuoroinen, mies on myös kiinnostunut sinun ajatuksistasi ja tukee silloin kun tarvitset?
Omat jaksamisen rajat pitää löytää, ja jos mies sinua rakastaa, niin ei hän halua kuormittaa sinua liikaa.
Parisuhteessa toisen miellyttäminen on luonnollista ja molemminpuolista. Kyse ei ole ap:een kaltaisesti toisen henkilön muuttamisesta vaan mennessäni keittämään aamukahvia niin kysyn aina puolisoltasi, haluaako hän kahvia ja kuinka monta kupillista. Hän ei juo aina aamuisin kotona kahvia, mutta kysyn silti.
Puolisoni tekee myös päivittäin asioita puolestani samalla, kun tekee jotain itselleen tai nappaa vaikka roskiksen mennessään ulos mennessä, vaikka olin alunperin sen itseäni varten odottamaan laittanut.
Toista miellytetään ja toisen puolesta tehdään asioita. Kyse on tällöinen rakkauden kielestä nimeltä tekeminen. Toisen muuttaminen ja hänen mieleisekseen itsensä muuttaminen ei ole rakkautta, se on omistamista ja vallankäyttöä.
AP! Olen lukenut elämääsi muutamissa otsikoissa. Näin tuntematta ja näkemättä, kokematta vaikutat, anteeksi nyt, epätasapainoiselta ja jopa bi-polaariselta. En diagnosoi, mutta kirjoituksesi ovat hyvin epäloogisia ja jopa passiivis-aggressiivisia. Perustelut: aloitat otsikot hakemalla sympatiaa tai esität elämässäsi epäkohtia, OK, mutta, sen jälkeen, kun saat vastauksia, alatkin puolustamaan epäkohtaa, johon hait sympatiaa, vastauksia tai kokemusneuvoja. Minulle näyttäydyt kaksisuuntaisena tai vaihtoehtoisesti oma linjasi on häilyvä ja epävarma. Koeta päättää, mitä suuntaa edustat äläkä vatuloi ja vatkaa edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät halua myöntää omaa epäonnistumistaan vaimoina, vaan haluavat itseään suojellakseen syytää kaiken syyn ja vastuun exmiehelle.
Miten pitäisi nimittää ihmisiä, jotka katkeroituvat siitä, että toiset ovat katkeria? Seurauksena nämä ryhmätuomiot, joissa ei ole minkäänlaista myötätunnon ajatustakaan. Etenkin kun tässäkin keskustelussa ei tainnut olla käsittelyssä niinkään katkeria ex-vaimoja kuin ex-vaimoista katkeria miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep, käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet, että olette niiiin erilaisia kuin se hirviö ex?
En ole kuullut. Emme vertaa toisiamme exiin. Se on lapsellista semmoinen. Pikkulapset vertailee.
Oi katsokaa, tänne on tullu aito AIKUINEN nainen joka on niiiiiiiin paljon parempi kuin kukaan muu. Meidän pikkulasten on hyvä ottaa mallia!
Eli olet itse vertaillut omaa miestäsi exään? Kysymys oli mielestäni että käsi ylös NAISET joita on verrattu exään ja sanottu niiiin erilaiseksi. Olen kyllä joo aikuinen, mutta käsitin että te muutkin olette, vai teidän miehenne ovat olleet lapsellisia.
Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitä sinä haet takaa?
Sille en voi mitään.
Kuka näin vastaa jos toinen sanoo ettei ymmärtänyt mitä toinen yrittää sanoa? Miksi? Miksei yritä selittää uudelleen paremmin?
Hyi helvetti mitä paskaa, mutta valitettavasti jotkut elävät tuollaisessa suhteessa.
Suosittelen eroamaan ja aloittamaan uuden ja paremman oman elämän.
Minulla on yksi hirviöex, ja miehelläni myös. Muut exät ovat ihan normaaleja :)