Parisuhteessa toisen miellyttäminen, kuinka eroon?
Kuinka päästä tästä eroon? Miesystävälläni on vahvat mielipiteet mistä hän minussa pitää. Huomaan eläväni hänen kanssaan niin että olisin mahdollisimman täydellinen.
Hänellä on takana pitkä avioliitto ja muutaman kuukauden tapailu hirviö-naisen kanssa ja nyt hän on niin onnellinen että on löytänyt minut. Olen kuulemma niin erilainen hyvällä tavalla
Tiedän että tuo kuulostaa narsistiselta käytökseltä muttei se ole sitä. Pointtini tässä on se että hän aiheuttaa minulle tuota miellyttämistä koska haluan olla niin hyvä hänelle.
Ideoita kuinka päästä tästä miellyttämisestä eroon. Haluan olla oma itseni.
Olen kyllä aina ollut kiltti miellyttää. Johtuu lapsuudestani.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Hep, käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet, että olette niiiin erilaisia kuin se hirviö ex?
En ole kuullut. Emme vertaa toisiamme exiin. Se on lapsellista semmoinen. Pikkulapset vertailee.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että usein palavassa rakastumisessa ihmisten lapsuuden haavat kohtaavat toisensa. Sinulla se on lapsuudesta saakka ollut miellyttäminen, jota toteutat itsesi unohtaen tässä nykyisessä suhteessa. Mies ehkä kaipaa varauksetonta ihailua, ja sitä hän saa sinulta. Pystytkö puhumaan miehen kanssa tästä ongelmasta avoimesti? Tuo dynamiikka ei johda hyvään parisuhteeseen. Muista olla tietoinen omista tarpeistasi ja pitää omista mielipiteistä kiinni. Jossain vaiheessa miehelle joka tapauksessa selviää, ettet ole täydellinen (ei kukaan ole). Miten hän siihen reagoi?
Aika hyvä kuvaus minun ja exän suhteesta.
Eli hänellä ihailun tarve, ja itselläni miellyttämisen.
Lopulta oltiin siinä tilanteessa, että koko elämä pyöri exän elämän ja menojen ympärillä. Itse vain joustin ja voin huonosti.
Tämän näin selkeästi vasta eron jälkeen. Nyt en tiedä, haluanko enää koskaan vakavaan suhteeseen. Ainakin pitkä yksinolo edessä, ihan siis omasta halusta.
Miten lopetat? No lopetat. Alat olemaan oma itsesi. Eiköhän se sun ihana miehesi ole asian kanssa ihan fine. Et sä ainakaan mikään hirviö ole kuten ex vaan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep, käsi ylös kaikki naiset jotka olette kuulleet, että olette niiiin erilaisia kuin se hirviö ex?
En ymmärrä mikä tässä on aina niin kauheaa että nykyinen on parempi kuin ex? Itse ainakin olen vaihtanut parempaan ja olen tämän nykyiselle kertonutkin.
Olen onnekas vai mitä? :)
Kuka huonompaan vaihtaisi??
Hhmmmm.. Mielestäni aikuisen ihmisen tulee ymmärtää että ihmiset ovat keskenään erilaisia, joten ei ole mitään syytä ihmetellä että uusi naisystävä on ihan erilainen kuin entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut. Emme vertaa toisiamme exiin. Se on lapsellista semmoinen. Pikkulapset vertailee.
Oi katsokaa, tänne on tullu aito AIKUINEN nainen joka on niiiiiiiin paljon parempi kuin kukaan muu. Meidän pikkulasten on hyvä ottaa mallia!
Vierailija kirjoitti:
Heh, just joo. Yllättäen huomaat että kohta et olekaan enää niin ihana kun lopetat sen miellyttämisen… been there, done that.
Mutta yhessä me vielä ollaan, ei kaikki aina eroon johda. Me ”rakennettiin” uudelleen meidän valtasuhteet ja vaikka mies selvästi ähävisi” kaupassa, ei halunnut erota ja nyt ollaan tasapuolisia ja uudelleen onnellisia, minusta ainakin.
Kyllähän se huijaamista on jos aluksi esittää olevansa teitynlainen, ja kun mies on satimessa niin muuttuukin ääni kellossa. Eikö se ole ihan sama kuin toisinpäin, monesti täälläkin toitotetaan miten mies muuttuu itsekkääksi paskiaiseksi heti kun pappi sanoo aamen, tai lapsi syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Minusta naisen pitää miellyttää miestå. Teen sen miehelleni mielelläni, olenhan feministi.
Jos ei kelpaa omana itsenään, on parasta lopettaa yhdessäolo.
Ei kukaan jaksa esittää roolia kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee se päivä, kun sinä olet se hirviö ex…
Äh, miksi näihin ketjuihin AINA eksyy näitä katkeria ex-vaimoja.
Koska he eivät halua myöntää omaa epäonnistumistaan vaimoina, vaan haluavat itseään suojellakseen syytää kaiken syyn ja vastuun exmiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keskenkasvuiset vaihtaa kumppania käymättä sitä edellistä suhdetta läpi ensin ja tuo ne vanhan suhteen peikot uuteen suhteeseen. Itse en ole mitenkään imarreltu, jos joku sanoisi vaihtaneensa minut parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miellyttämisenhaluinen lapsuustraumojen takia ja ihan tietoisesti olen harjoitellut ein sanomista parisuhteessa. Kuitenkin niin että olen myös joustava. tyyliin sukulaisiasi on tulossa, voin leipoa mutta jos sinä siivoilisit tai tällä kertaa en lähde mukaan mutta jouluna tulen tottakai. Reilut kompromissit on usein aika helppoa järjelläkin päätellä. Oma hämmästys kun mies ei suutukaan oli alkuun iso. Miellyttämisenhaluiset joutuvat helposti liian dominoivien pareiksi.
Mä olen jo suhteen alussa sanonut miehelle että en lähde joka kissanristiäiseen mukaan, enkä vietä viikkoa missään sukumökillä, kun en sellaiseta tykkää. Edellisessä suhteessa hengailin 25-vuotiaana yli 70v isovanhempien kanssa joka jumalan sunnuntain tuntitolkulla ja se oli niin tylsää. En halunnut lähteä, mutta minua painostettiin miehen vanhempien pahalla mielellä kun he on niin ruokaa laittaneet ja toivovat tulemistani.
Nykyinen mieheni on ihan fine asian kanssa, mutta mitäsmitäs, itse tunnen joka kerta syyllisyyttä kun en niihin kissanristiäisiin mukaan lähde! Syy itselläni on se että HALUAISIN viihtyä noissa paikoissa, mutta en vain viihdy.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä reagoin näin, koska avioliitossani mies ei minua kehunut ja koin aina olevani huono. Mutta nyt kun minulla on mies joka kehuu ja arvostaa minua, alan miellyttämään. Mielenkiintoista!
Ap
Olet riippuvainen niistä kehuista ja ne parantaa sitä sinun minäkäsitystä. Siksi on tärkeää, että itsetunnon ongelmiin haetaan tarvittaessa apua. Moni esim luulee, että masentuneet tuijottaa lamaantuneena, joitain seinää. Mutta masentuneelle on tyypillisiä piirteitä on positiivisten huomioiden hakuisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi katsokaa, tänne on tullu aito AIKUINEN nainen joka on niiiiiiiin paljon parempi kuin kukaan muu. Meidän pikkulasten on hyvä ottaa mallia!
Eli olet itse vertaillut omaa miestäsi exään? Kysymys oli mielestäni että käsi ylös NAISET joita on verrattu exään ja sanottu niiiin erilaiseksi. Olen kyllä joo aikuinen, mutta käsitin että te muutkin olette, vai teidän miehenne ovat olleet lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ymmärsi tuon kommentin niin, että ei ole terve alku suhteelle, jos siinä puhutaan hirviö-existä? Se ex on voinut olla hirviö tai sitten ei, mutta minulle olisi valtava hälytysmerkki, jos eksästä puhuttaisiin tuolla tavalla. Se todellakin enteilee, että jos ap:lle tulee ero niin luultavasti hänestäkin puhutaan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet itse vertaillut omaa miestäsi exään? Kysymys oli mielestäni että käsi ylös NAISET joita on verrattu exään ja sanottu niiiin erilaiseksi. Olen kyllä joo aikuinen, mutta käsitin että te muutkin olette, vai teidän miehenne ovat olleet lapsellisia.
Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitä sinä haet takaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitä sinä haet takaa?
Sille en voi mitään.
Onhan se ihan hirveää, jos haluaa miellyttää puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät halua myöntää omaa epäonnistumistaan vaimoina, vaan haluavat itseään suojellakseen syytää kaiken syyn ja vastuun exmiehelle.
Minun ja exän ongelmat alkoivat pitkälti siitä, että ex oli totaalisen itsekäs. Missään tekemisissään ei ottanut minua huomioon, saattoi siis esim. käyttää tiukassa rahatilanteessa itseensä huomattavia summia rahaa jne.
Olin lopulta koko ajan kireä ja pahantuulinen. Ja kamalalta turhannalkuttaja-exältä minutkin saisi kivasti kuulostamaan, kunhan unohtaa kertoa, miksi olin aina huonolla tuulella.
Ei enää vakavia parisuhteita, yksin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka ymmärsi tuon kommentin niin, että ei ole terve alku suhteelle, jos siinä puhutaan hirviö-existä? Se ex on voinut olla hirviö tai sitten ei, mutta minulle olisi valtava hälytysmerkki, jos eksästä puhuttaisiin tuolla tavalla. Se todellakin enteilee, että jos ap:lle tulee ero niin luultavasti hänestäkin puhutaan selän takana.
Ihminen on terve aloittamaan suhteen vasta, kun ne edellisen suhteen asiat on käsitelty itsensä kanssa ja sellaisella ihmisellä ei ole tarvetta puhua siitä entisestä rakkaasta kumppanista rumasti. En minä näe tulevaisuutta suhteelle, jossa molemmat on rikki ja vielä kiinni menneessä.
Eikä kenellekään pitäisi olla mikään meriitti, eikä tarve kuulla olevansa parempi ihminen kuin joku muu.
Hyvä aloitus. Toisen miellyttäminen on merkki jostakin, eikä todellakaan hyvän tavan merkki. Miellyttäminen kuuluu asiaan, mutta aivan tietyllä levelillä, jos se on jatkuvaa, se EI ole normaalia. Suosittelisin, että lopetat miellyttämisen, siitä tulee aivan järkyttävä taakka ja tuhoaa koko suhteen. Jos et kelpaa omana normaalina itsenäsi, on edessä ongelmia, isoja. Jos olet normaalina ihan NORMAALI, eli ei hirviö-emäntä, pitää sen riittää, jos ei riitä, vaihda.
Minä en ole vaihtanut ketään kenenkään vaan elänyt sen vanhan suhteen ensin läpi, enkä ole entisiä tuonut uuteen suhteeseeni. Eka mieheni oli parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja ketään hänen veroista ei ole elämääni tullut vaikka minulla nyt ihan hyvä mies onkin.