Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet lapset kassajonossa ARGH!

Vierailija
31.07.2014 |

Äidit ja isät siis vaikka se on todella kivaa että lapsi opetetaan osallistumaan arkiaskareisiin niin onko ihan pakko ruuhka-aikaan kun kaupan kassalla on kymmenien ihmisten jono antaa se kaksivuotias taapero latoa tavarat kauppahihnalle? Sen voi tehdä silloin kun ei ole muita ihmisiä takana odottamassa vuoroansa. Minullakin on neljä lasta ja kaikki niistä on myöskin ollut siinä iässä milloin se on tärkeää olla äidille ja isille avuksi, olen silti ollut niin kohtelias että en ole viitsinyt lapsineni jäädä maleksimaan muiden ihmisten edessä. Siis silloin kun kaupassa on ruuhkaa jokainen voisi yrittää ottaa muut huomioon ja välttää toimintaa mikä hidastaa koko jonon etenemistä.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun ne hellanduudelit aina järjestään juoksee sinne kassahihnan loppupäähän ja kiipeävät siihen "hyllylle" ihmettelemään ostoksia ja tukkivat samalla sen toisenkin puolen, mihin edellisen asiakkaan tavarat kasaantuvat.

Vierailija
42/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useilla tuntemillani pikkulapsilla on paremmat hermot kuin ruuhka-ajan kassalle jonottajista. Miksi hermo on tiukalla mitättömästä asiasta ja mitä sille voisi tehdä? (Vinkki: vastaus ei löydy muista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan myös (alle)2v osallistua maksamiseen, painaa debit ja vihreetä. Revi siitä ;)

Vierailija
44/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närkästyneen suppusuinen "Mitä vikaa ottaa lapsi mukaan ostotapahtumaan?" on ilmapalloiskän/-mutsin repliikki parhaasta päästä.

Vierailija
45/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"]Omilla kauppareissuilla saa 3vee ja isompi lapsi auttaa sen minkä kerkeävät, mutta ei se kaupan kassajono ole mikään opetustuokio. Reseptejä ja laskuoppia voi harjoittaa muualla. Mikään ei estä keskustelemasta taaperon kanssa samalla kuin latoo tavaroita hihnalle, maksaa ja pakkaa. Omat kasvatusperiaatteet ilmeisesti eroavat totaalisesti keskivertokansasta, mutta lapsille opetetaan pienestä pitäen myös tilannetajua. Sillä lailla lisäntyy myös suvaitsevaisuus. Ei sillä itsekkyydellä, että jesperpetterin tarpeet ovat etusijalla joka tilanteessa. 

[/quote]

Voithan sinäkin tietty vaikka autolla ajamista harjoitella pulkassa, miksi sitä liikenteessä muiden tukkeena pitää opetella??

[/quote]

Niitä reseptejä ja kurkkujen laskemista voi harrastaa kotona, kun ladotte tavaroita kaappeihin. Autokoulussakin käydään ensin teoriatunnit luokkahuoneessa. Vaikka ne lapset ovat ihania ja suloisia ja elämän keskipisteitä itse kullakin, niin maailmassa on muitakin ihmisiä. Lapset voi viedä kauppaan, ravintolaan, tapahtumiin, kunhan vanhemmat osaavat huomioida tilanteiden eri käänteet ja muun ympäristön. Sitä kutsutaan vain hyväksi käytökseksi ja muiden huomioonottamiseksi. Sinulle ei ilmeisesti näitä asioita kotona opetettu?

Vierailija
46/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan ihmiset nyt pikkusen liiotella. Ihan kuin lapsiperheillä ei olisi työ- ja tarhapäivien jälkeen kiire kotiin. Tuskinpa ne siellä kassan tukkeena tuntikausia on.

Vierailija
47/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:39"]

Ja voisiko ne lapset pitää erossa minun ostoksistani? Ei ole kerta eikä kaksi kun joku innokas ipana jonosta kiipeää katsomaan, mitä olen ostanut (ja maksanut). Äidit tai isät eivät mitenkään voi sanoa lapselleen, että ne eivät ole meidän ostoksia, mutta ei hätää, minä sanon sen itse ja erittäin selkeästi. Nappaan tavaran lapsen kädestä ja sanon kuuluvalla äänellä "Yritätkö sinä VARASTAA sen". Ja sitten totean kassalle, että "aikaisin nämä nykyisin aloittavat, tarkkana saa olla, ettei jo kaupassa napata muiden ostoksia".

[/quote]

Amen! Komppi! Tästä juuri kirjoitin. Pitäkää ne yasmin-nico-yanette -kullanmurunne erossa minun ostoksistani. En todellakaan kaipaa ainuttakaan kihomadonmunaa tai noroa sieltä lapsenne kynsien alta omiin ostoksiini. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
48/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen joku mamma ajo toistuvasti kassajonossa mun kantapäille niillä sellasilla kärryillä mitä muksu voi "ajaa" eli tässä tapauksessa istua sisällä, kiljua ja huutaa. Jonotusvaiheessa mukula oli jo pihalla ajoneuvostaan, lisäsi tuuttijäätelönsä mun ostoksiin ja meni kassahihnan päähän odotteleen minun ostoksiani sekä hypistelemään purkkapussiani.

Monta kertaa jouduin kyllä syvään hengittämään etten kääntynyt takanani jonottavan mamin puoleen ja antanut täyslaidallista.

Jos tunnistit itsesi ja kersasi, parempi kuri ensi kerralla, kiitos.

Vierailija
49/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:24"]Omilla kauppareissuilla saa 3vee ja isompi lapsi auttaa sen minkä kerkeävät, mutta ei se kaupan kassajono ole mikään opetustuokio. Reseptejä ja laskuoppia voi harjoittaa muualla. Mikään ei estä keskustelemasta taaperon kanssa samalla kuin latoo tavaroita hihnalle, maksaa ja pakkaa. Omat kasvatusperiaatteet ilmeisesti eroavat totaalisesti keskivertokansasta, mutta lapsille opetetaan pienestä pitäen myös tilannetajua. Sillä lailla lisäntyy myös suvaitsevaisuus. Ei sillä itsekkyydellä, että jesperpetterin tarpeet ovat etusijalla joka tilanteessa. 

[/quote]

Voithan sinäkin tietty vaikka autolla ajamista harjoitella pulkassa, miksi sitä liikenteessä muiden tukkeena pitää opetella??

[/quote]

Niitä reseptejä ja kurkkujen laskemista voi harrastaa kotona, kun ladotte tavaroita kaappeihin. Autokoulussakin käydään ensin teoriatunnit luokkahuoneessa. Vaikka ne lapset ovat ihania ja suloisia ja elämän keskipisteitä itse kullakin, niin maailmassa on muitakin ihmisiä. Lapset voi viedä kauppaan, ravintolaan, tapahtumiin, kunhan vanhemmat osaavat huomioida tilanteiden eri käänteet ja muun ympäristön. Sitä kutsutaan vain hyväksi käytökseksi ja muiden huomioonottamiseksi. Sinulle ei ilmeisesti näitä asioita kotona opetettu?

[/quote]

No mistäs tiedät, ollaanko me jo kotona tuota tehty useaan otteeseen?

Vierailija
50/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:34"]

Annan myös (alle)2v osallistua maksamiseen, painaa debit ja vihreetä. Revi siitä ;)

[/quote]

Niin minäkin annan, sikäli kun takana ei ole jonoa. 

Vierailija
51/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lähtien ihmisillä on ollut tää kiire kiire kiire ja stressi... ollaan todella suvaitsemattomia ja kiukkuisia. tää minä minä minä, se mulla pistää vihaksi. ja tämä nykyinen lapsiviha on kamalaa! tässäkin ketjussa tullut useasti ilmi, vaikka olisi omia lapsia silti toisten 'kakaria' vihataan. säälittävää!

Vierailija
52/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:39"]

Ja voisiko ne lapset pitää erossa minun ostoksistani? Ei ole kerta eikä kaksi kun joku innokas ipana jonosta kiipeää katsomaan, mitä olen ostanut (ja maksanut). Äidit tai isät eivät mitenkään voi sanoa lapselleen, että ne eivät ole meidän ostoksia, mutta ei hätää, minä sanon sen itse ja erittäin selkeästi. Nappaan tavaran lapsen kädestä ja sanon kuuluvalla äänellä "Yritätkö sinä VARASTAA sen". Ja sitten totean kassalle, että "aikaisin nämä nykyisin aloittavat, tarkkana saa olla, ettei jo kaupassa napata muiden ostoksia".

[/quote]

Amen! Komppi! Tästä juuri kirjoitin. Pitäkää ne yasmin-nico-yanette -kullanmurunne erossa minun ostoksistani. En todellakaan kaipaa ainuttakaan kihomadonmunaa tai noroa sieltä lapsenne kynsien alta omiin ostoksiini. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

[/quote]

Ei vittu tätäkin. Joo, eihän toi ole hyvien käytöstapojen mukaista, mutta ei lapsi välttämättä hahmota mikä on kenenkin ja milloin on minkäkin vuoro. Tuskin sä minkään pakkauksen muoveja ja kääreitä imeskelet kotonas, että joku noro vois niistä suhun tarttua.

Vierailija
53/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tehkää vielä lisää kuivaharjoittelua. Kyllä se siitä. Oma kärsimätön 3veekin ymmärtää, ettei aina voi saada tahtoaan läpi, kun sen hänelle kertoo. Se opetushetki ei ole silloin kuin ollaan muiden tukkeena. Onko se todella niin vaikea sisäistää?

Vierailija
54/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on vaikeeta. Millon sinne kauppaan/ravintolaan/bussiin/minnekään saa sitten mennä lasten kanssa ettei se häiritse ketään?

Vierailija
55/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:01"]

Ja kauanko tämän vuoksi sun kauppareissu kestää pidempään? Miksi itse painelet sinne ruuhka-aikaan?

[/quote]

Kuule, moni työssäkäyvä aikuinen joutuu painelemaan sinne kauppaan juurikin ruuhka-aikaan. Sinä voisit pitää lapsesi pois käpälöimästä tuotteita, joita lapsesi ei kuulu käpälöidä (mm. minun ostoksiani joko silloin, kun lastaan niitä hihnalle tai silloin, kun alan pakkaamaan niitä kasseihin), ja myöskin nopeuttaa toimintaa kassajonossa kuten ap ehdotti. Niin, ja pitää lapsesi pois möyrimästä käytävällä niin, ettei kukaan muu pääse kärryjensä kanssa ohitse, ja huolehtia siitä, ettei mukelo kilju ja kiljahtele ja päästele infernaalisia kirkunoita koko teidän kauppareissun ajan. (Ymmärrän sen, että lapset kiukuttelevat ja itkevät, nyt en puhu siitä). Niin usein on kaupassa vanhempia, joiden vaahtosammuttimen kokoiset kersat saavat tehdä mitä vaan, kirkua, huutaa, juosta ja möyriä käytävillä jne. eikä vanhemmat kiinnitä asiaan mitään huomiota. TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ:

Ja juu, minulla itselläni on kolme lasta, joten tiedän kyllä.

[/quote]

Ei vittu..

[/quote]

Siinäpä fiksu kommentti keskusteluun.

Vierailija
56/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:08"]

Lapsiperheet eivät minua ärsytä, vaan etuilevat mummot!

[/quote]

Missä ihmeessä näitä etuilevia mummoja on? Olen 68-vuotias mummo, en ole koskaan etuillut enkä nähnyt yhdenkään muunkaan mummon etuilevan. Taitaa olla urbaanilegendaa koko juttu.

Vierailija
57/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:08"]Lapsia kasvatetaan ottamalla ne arkisiin toimiin mukaan. Näin lapset oppivat paikkansa ja tehtävänsä, ovat osa laumaa ja tärkeitä yksilöitä, jotka toimivat odotusten mukaan. Jos lasta estetään osallistumasta ja passivoidaan (istu tässä kärryssä ja katsele purkkapakettia, me tehdään isin kanssa kun osataan ja ollaan tehokkaita), lapsi alkaa pitää itseään arvottomana, laumansa tehtäviin kelpaamattomana yksilönä. Tällaisesta kasvaa se kaupassa kiukutteleva, huomiota vaativa rasittava pentu. Lapsen täytyy saada tuntea itsensä tärkeäksi, ja kyllä, se on psykologisesti tärkeää, niin tärkeää, että ohittaa tärkeydessään aikuisen ihmisen kiireen. Kiireen, joka on keinotekoista ja aikuisen huonosta arjenhallinnasta johtuvaa.

Me ollaan kaikki yhteiskunnan jäseniä, joilla on oikeus asioida kaupassa, ikään katsomatta. Vauva, taapero, leikki-ikäinen, teini, aikuinen tai vanhus. Meidän täytyy hyväksyä muut ympärillä.

[/quote]

Aamen!

Tuntuu hullulta että aikuinen ihminen menee kauppaan ruuhka-aikana ja pahoittaa mielensä jos joutuu jonottamaan. Oli se jonottamisen syy mikä tahansa.

Hyväksy asiat joita et voi muuttaa ja muuta ne jotka voit. Ap, sinun kiireesi ei ole muiden asiakkaiden vika tai ongelma.

Vierailija
58/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tehkää vielä lisää kuivaharjoittelua. Kyllä se siitä. Oma kärsimätön 3veekin ymmärtää, ettei aina voi saada tahtoaan läpi, kun sen hänelle kertoo. Se opetushetki ei ole silloin kuin ollaan muiden tukkeena. Onko se todella niin vaikea sisäistää?

[/quote]

Ei hyvänen aika, kun minä ja mun 3,5vee lapataan yhdessä tavaroita hihnalle, minä maksan tavarat, pakkaan kamat kasseihin ja kärryyn, lapsi odottaa sen aikaa vieressäni pitäen kärrystä kiinni ja samalla seuraa muita ihmisiä, niin en kyllä ole sen kauempaa tukkeena, kuin olisin yksin kaupassa ilman lasta.

Vierailija
59/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:43"]

No on vaikeeta. Millon sinne kauppaan/ravintolaan/bussiin/minnekään saa sitten mennä lasten kanssa ettei se häiritse ketään?

[/quote]

Ihan milloin vain, jos omaa sen verran tilannetajua että ymmärtää maailmassa olevan muitakin ihmisiä. Mutta jos katsot läpi sormien sitä että taapero ravintolassa vetää pöytäliinat pöydistä ja konsertoi häiriten muita asiakkaita, niin please pysy poissa samoista ruokapaikoista. Itse yritän opettaa omat lapseni tavoille. 

Vierailija
60/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 22:36"]

Eilen joku mamma ajo toistuvasti kassajonossa mun kantapäille niillä sellasilla kärryillä mitä muksu voi "ajaa" eli tässä tapauksessa istua sisällä, kiljua ja huutaa. Jonotusvaiheessa mukula oli jo pihalla ajoneuvostaan, lisäsi tuuttijäätelönsä mun ostoksiin ja meni kassahihnan päähän odotteleen minun ostoksiani sekä hypistelemään purkkapussiani.

Monta kertaa jouduin kyllä syvään hengittämään etten kääntynyt takanani jonottavan mamin puoleen ja antanut täyslaidallista.

Jos tunnistit itsesi ja kersasi, parempi kuri ensi kerralla, kiitos.

[/quote]

Pelottavia psykopaatteja liikenteessä, huh. Uskaltaako tuolla lasten kanssa edes käydä kaupassa kun joku psykomamma ei kestä lapsia.

Menkää hoitoon tai hakeutukaa johonkin vanhainkotiin asumaan, niin ette törmää vahingossakaan lapsiin, sairaat lapsenvihaajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi