Äitien roikkuvat mahat.
Olen itsekkin 3 lapsen äiti, ja vatsani on palautunut litteäksi. Olen tietysti tehnyt töitä, ei tulisi mieleenkään jättää masua jumppaamatta raskauden jälkeen.
Mutta miten kuitenkin niin monella mahalla jää pullottaa yhdenkin lapsen jälkeen? ettekö tee töitä sen pois saamiseksi?
Ja miten koette naisellisuutenne roikkumahan kanssa (eli jos vähänkin tai enemmänkin housunvyötärön päällä röllöttää) eikö se pistä haluamaan tekemään töitä jotta sen saa pois? ainakin jokaikinen mies jonka kanssa olen asiasta jutellu, on sanonut sellaista mahaa hyvin inhottavaksi, rumaksi jopa etovaksi.
En tarkoita tätä pahalla, en vain mitenkään ymmärrä kuin näin asia voi olla. Että eikö sille mitään vaa jotkut oikeasti voi?
Kommentit (136)
Mä olen menettänyt litteän mahan kahden raskauden jälkeen. Joku siinä vaan on. Jos oikein näen nälkää, on maha litteä, mutta yksi ateria pullauttaa heti esille sen 3-4 kk:n raskauspömpän. Eli mun mahasta näkee heti, olenko syönyt muutamaan tuntiin. Toinen synnytyksistä oli sektio, toinen alakautta. Veikkaan, että mun on lihakset lopullisesti venähtäneet.
Olen 7 lapsen äiti ja mahani on aivan järkyttävä :(
Heti kun saan kerättyä rahaa niin leikkautan sen. Jumpalla ei selviä.
Satavarmasti vatsaröllö häiritsee ja inhottaa miestäkin mutta varsinkin itseäni, se on kuvottavan ruma eikä tosiaan mikään "kunniamerkki" lasten saamisesta. Vaikuttaa todella paljon itsetuntoon ja häpeän sitä. Ja tulee aika paha mieli ap:n aloituksesta (tosin se taisi olla tarkoituskin)
Näitä keskusteluita on kyllä ilo lukea ensimmäistä lastaan odottavana :D Itselläni on ihan nätti maha ollut aina, treenillä siitä saanut erittäinkin hyvän. Olen silti tietoinen siitä faktasta, että mun mahalle voi tän raskauden seurauksena käydä mitä vain :( Itse sitä on itsensä pahin kriitikko, mutta tekee kyllä pahaa ajatella, että aikuiset ihmiset tuolla kauhistelee toisten naisen vatsoja- vielä kun niihin ei tosiaan aina voi itse vaikuttaa.
Kyllähän se nahka jää löysäksi raskauksien jälkeen. Joillain enemmän ja joillain vähemmän.
Mutta roikkuva vatsanahka on eriasia kuin liikakilot vyötäröllä. Niitä löytyy useinkin äideiltä, kuten muiltakin kansalaisilta. Roikkuvan vatsanahkan kanssa kilot näkyvät selkeämmin.
Minulta löytyy löysistynyt nahka, jonka huomaa esim. kumartuessa. Lisäksi ruokailujen jälkeen ja illaksi masu pullistuu vähän liikaa mun silmään. Kokeilen vielä kilon-parin pudottamista
Vatsaani ei saa litteäksi enää ilman leikkausta ja en missään nimessä laittaisi 6000 euroa siihen. Mitä minä hyötyisin leikkauksesta? En koe hyötymisenä sitä, että muutama ukko uimarannalla katsoisi pidempään.
Minä olen 162 cm/55 kg ja mahassa on roikkuva röllykkä. Vähemmän en halua painaa, eikä mulla ole motivaatiota treenatakaan enempää. Sääret ja reidet on todella sutjakkaat, kädet lihaksikkaan hoikat, no rintarangan luut hieman jonka johdosta esim. äitini pitää mua liian hoikkana mutta ei se musta ällöttävälle näytä. Pitäisi laihduttaa reilu viisi kiloa vähintään (+treenata enempi, mut rasvaa pitäis saada pois) jotta mahani olisi ihan litteä. Ja sen jälkeen olisin muualta kropasta todella hoikka. Sen lisäksi, vaikka olisi mikä timmi six pack, mahanahkani on rryppyinen eikä ilman veistä muuksi muutu. Neljä vuotta on vikasta synnytyksestä.
Eikä haittaa tilanne hirveesti, tunnen itseni seksikkääksi ja mies himoitsee ihan yli oman tarpeen :)
Ihmiset on erilaisia.
Valitettavasti treenin tulokset ei näy arpisen nahkaröllön alta. Nahka ei palaudu kuin kirurgin veitsellä ja leikkaus on aina riski joten vatsaröllö saa olla. Ei se kyllä housujen päällä roiku jos seison, mutta ruma se silti on.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:44"]Ai. Mä en ole tajunnut, että nahkaan auttaa jumppa! No mutta hei hitto, rupeen tekemään vielä enemmän vatsoja :) Kyllä se nahka siitä sitten palautuu... eiku ei, ei se palaudu. Hoikka olen aina ollut, jättimaha*3, venynyt vatsanahka, joka on kyllä ruma. Tiedän. Ei ole varaa kururgin veitsen alle mennä, joten ylimääräinen nahka roikkuu mukana. Sain kuitenkin tällä ällömahalla itselleni uuden, lapsettoman (!) miehen... ja seksiäkin joka päivä!
[/quote]
Voi raukka mies kun se ei kellekään muulle kelvannut
[/quote]
Niin, onneksi löytyi tuo yksi raukka ja munaton, jonka sain huijattua itselleni :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 09:56"]
Olen itsekkin 3 lapsen äiti, ja vatsani on palautunut litteäksi. Olen tietysti tehnyt töitä, ei tulisi mieleenkään jättää masua jumppaamatta raskauden jälkeen.
Mutta miten kuitenkin niin monella mahalla jää pullottaa yhdenkin lapsen jälkeen? ettekö tee töitä sen pois saamiseksi?
Ja miten koette naisellisuutenne roikkumahan kanssa (eli jos vähänkin tai enemmänkin housunvyötärön päällä röllöttää) eikö se pistä haluamaan tekemään töitä jotta sen saa pois? ainakin jokaikinen mies jonka kanssa olen asiasta jutellu, on sanonut sellaista mahaa hyvin inhottavaksi, rumaksi jopa etovaksi.
En tarkoita tätä pahalla, en vain mitenkään ymmärrä kuin näin asia voi olla. Että eikö sille mitään vaa jotkut oikeasti voi?
[/quote]
En tarkoita tätä pahalla? Ööö...
Luitko itse tekstisi ennen kuin lähetit?
[/quote]
Luin, Miten tämän voi nätimmin sanoa? en usko että tällästä asiaa sellaseen muotoon ettei tää näköjään suututtas. Mikä tässä on muka törkeää? tosiasioita. Ja siksi kysyn kun en tiedä, mistä mä voisin tietää kun itsellä ei kyseistä ongelmaa ole. Ap.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:59"]
[/quote]
[/quote]
Luin, Miten tämän voi nätimmin sanoa? en usko että tällästä asiaa sellaseen muotoon ettei tää näköjään suututtas. Mikä tässä on muka törkeää? tosiasioita. Ja siksi kysyn kun en tiedä, mistä mä voisin tietää kun itsellä ei kyseistä ongelmaa ole. Ap.
[/quote]
Kauanko ajattelit teeskennellä tyhmää, ap? Koko pitkän päivän kun sulla ei taida kovin paljon olla omaa elämää muutenkaan?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:25"]
Täytyy sanoa, että kun viime aikoina täällä on ollut niin paljon keskusteluja siitä, miten raskauden jäljet naisessa ovat oksettavia, olen alkanut inhota itseäni enemmän. Mulla on synnytyksestä kuukausi ja maha pömpöttää ja raskauskilojakin löytyy. Ekalla kerralla palauduin huomattavasti nopeammin, nyt tokalla kerralla mahankin vetäytymisessä näköjään kestää ja syömiset ovat ihan rempallaan, koska ei ole aikaa syödä kunnolla.
Ahdistaa aina, kun pitää lähteä julkiselle paikalle. En ole oikeastaan koskaan aiemmin miettinyt, mitä ihmiset ulkonäöstäni ajattelevat, mutta nyt ahdistaa, kun pitää elää tämän muuttuneen kropan ja sen lisäksi toisten ihmisten oletettujen ajatusten kanssa.
Joten kiitos vain ap sinulle ja kaltaisillesi.
[/quote]
Sinun ei kannattaisi missään nimessä lukea tätä av:ta. Ei minunkaan, vaikka en ole synnyttänyt taikka ylipainoinen. Empatiakykyni haittaa näissä tilanteissa sen verran, että tuntuu oikeasti pahalta kaikkien niiden ihmisten puolesta, joita tällainen jatkuva kirjoittelu loukkaa. Ja ihmettelen, millainen aivovamma pitää tällaisella henkilöllä olla, joka jatkuvasti yrittää loukata mahdollisimman pahasti muita. Tuntuu todella pahalta teidän puolesta ja oksettaa. Palasin pitkän tauon jälkeen lukemaan av:ta, kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa ja aika pitäisi saada jotenkin kulumaan, mutta nyt kadun jälleen syvästi. Ei täältä tule kuin paska fiilis, kaikki vinksahtaneet ihmiset ovat kertyneet tänne av:lle loukkaamaan ihmisiä ihan vain siksi, kun siitä saa niin paljon hupia.
Internetin oksettavin palsta.
[/quote]
Hahhahaga
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos et ole näitä viestejä lukemalla viisastunut, niin eihän sille mitään voi. Mäkin tiedän kaikenlaisista asioista, jotka eivät mua itseäni kosketa, koska suhtaudun maailmaan ja sen asioihin avoimin mielin. Mitä jos sinäkin alkaisit itse ottaa selvää, ettei tarvitsisi tehdä ikäviä aloituksia AV:lle? Et voi väittää, että susta on ihan neutraalia kirjoittaa, miesten "miesten" mukaan pömpöttävä tai roikkuva maha on "inhottava", "ruma" tai "etova". Jos tuo on sun mielestä ihan nätisti sanomista, voisin kuvitella, että sulla ei ihan hirveästi ole oikeassa elämässä kavereita.
Täällä 25v nainen joka painaa 46kg, olen timmissä kunnossa ja vatsalihakset näkyvät mutta alavatsa roikkuu arpisena pussina vielä vuosi synnytyksestä enkä sille mitään voi, samoiten rintani jotka ovat olleet aina a-kupit paisui radkausaikana sekä imetylsessä d-kuppiin, nyt taas a-kuppi ja roikkuuhan nekin nyt ja ihjan tyhjän näköset mutta minkäs teen, halua eikä rahaa ole korjata näitä.
En ole tästä masentunut vaan hyväksynyt kropan muutokset täysin ja jos jotain ne häiritsee niin ei se minulta ole pois :)
Mulla ainakin maha palautui synnytyksen jälkeen samanlaiseksi pallomahaksi mitä se oli ennen raskauttakin! En minä ainakaan ole ikinä jumpannut. En tajua miten joku voi olla niin pinnallinen että tekee töitä sen eteen, että saa litteän mahan!
Auttaako se mahan sitominen, ettei tule tuota roikkonahkaa?
Minulla on jonkinlainen pömppö. Synnytin 7 kk sitten. Nyt kun mietin, en koe tarpeelliseksi tehdä sille mitään. Se ei häiritse minua. Olen muuten hoikka ja aina olut tyytyväinen kroppaani ja kasvoihini. Minulla on hyvä itsetunto. Miehen kanssa seksi ja läheisyys on ennallaan, eikä parisuhteessa ole ongelmia. En ylipäätään ajattele ulkoista olemustani kovinkaan paljoa. Päässä pyörii tärkeämpiä asioita kuten lapseni, perheeni ja työni. Työskentelen politiikan parissa ja parhaillaa näen maailmassa tärkeämpiäkin kohteita suunnata energiaani (Ukraina, Lähi-idän tilanne) kuin vatsanseutuni.
Minulla oli ennen lapsia litteä maha, enkä ollut ikinä treenannut, syönytkin aina mitä sattuu. Kolme lasta synnytin, ikäeroa kaikilla kolme vuotta, vatsa palautui aina litteäksi ja ilman treenejä tms.. No, neljäs kun tuli niin eipä enää palautunutkaan! Pieni röllykkä jäi ja pari kk synnytyksen jälkeen aloitin sitten kunnon treenit ja ruokavalio sai muutoksen ja jätin herkut pois. Kyllähän se on pienentynyt vähäsen, mutta voi jumaliste on sitkeä röllykkä. Ärsyttää kieltämättä todella paljon kun ei ole tällaiseen ees tottunu, mutta olenkin jo sopinut pt:n tapaamisen ja käyn inbody mittauksessa, toivottavasti sais ennen ens kesää palikat näkymään tai edes litteäksi tän mahan. Että kyllä, töitä tehdään ja se näyttää olevan ihan kropasta kiinni ja raskauksien määrästä tuo palautuminen. Ei siitä kuin paljon on treenannut tai treenaa..
Minua taas puistattaa noin yksinkertaiset äidit, kuin sinä ap. Kudokset palautuvat eri tavoin eri ihmisillä. Itselleni jäivät lihakset erilleen pysyvästi raskauden jälkeen. Ja vatsalihakset niin timmit, ettei sektiossa lääkäri saanut niitä melkein poikki. Ylipainoinen en ole.
Mikä olikaan koulutustaso, elämänkokemus ap ??
Vatsalihasten venähtymä eli rektusdiastaasi – mikä se on?
Vatsanpeitteet menettävät muotonsa useimmiten raskauksien myötä sekä painonvaihtelun seurauksena. Raskauden aikana suorat vatsalihakset erkanevat kauas toisistaan, ja palautuvat useimmiten ennalleen ensimmäisen ja vielä toisenkin lapsen jälkeen, mutta joskus ne venähtävät pysyvästi jo ensimmäisestä lapsesta. Silloin vatsan muoto on tyypillisesti pömpöttävä, ikään kuin olisi edelleen raskaana. Selällään makuulla päätä nostaessa vatsa nousee kaarelle. Keskellä vatsaa pystysuunnassa voi tuntua lihasten välissä sormille avoin rako. Navan seudussa on useimmiten pullottava napatyrä. Tätä pysyvää tilannetta eivät naiset itse eivätkä aina lääkäritkään tunnista, ja heitä kehotetaan vain treenaamaan vatsansa kuntoon. Mutta vaikka kuinka treenaisi, vatsan muoto ei parane. Luonnon tiukaksi tarkoittama, selkää tukeva korsetti on jäänyt auki, ja osalla potilaista tämä johtaa ajan mittaan ristiselkävaivoihin.
Vaikk