Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitien roikkuvat mahat.

Vierailija
30.07.2014 |

Olen itsekkin 3 lapsen äiti, ja vatsani on palautunut litteäksi. Olen tietysti tehnyt töitä, ei tulisi mieleenkään jättää masua jumppaamatta raskauden jälkeen. 

Mutta miten kuitenkin niin monella mahalla jää pullottaa yhdenkin lapsen jälkeen? ettekö tee töitä sen pois saamiseksi?

Ja miten koette naisellisuutenne roikkumahan kanssa (eli jos vähänkin tai enemmänkin housunvyötärön päällä röllöttää) eikö se pistä haluamaan tekemään töitä jotta sen saa pois? ainakin jokaikinen mies jonka kanssa olen asiasta jutellu, on sanonut sellaista mahaa hyvin inhottavaksi, rumaksi jopa etovaksi.

En tarkoita tätä pahalla, en vain mitenkään ymmärrä kuin näin asia voi olla. Että eikö sille mitään vaa jotkut oikeasti voi?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on läsnä lapsen elämässä, jos äidin elämän tärkein asia on litteä vatsa ja timmi kroppa?

En voi puhua kuin omasta vatsastani, mutta ku jännitän vatsalihakset, niiden väliin jää kolmen sentin rako.. Tuo kuvaus vatsalihasten erkanemisesta oli kuin olis kuvailtu mun mahaa.. Ja painoa raskausaikana tuli n. 5kg.. Mutta mulla onkin ollu kaikissa (7) raskauksissa valtava maha. Siis puolivälissä sellainen kuin monella tutulla ihan viimeisillään..

Toisaalta mä en oo ikinä ollu ulkonäkökeskeinen, ni en jaksa edelleenkään piitata.

Vierailija
102/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]

:D kylläpä sohvaperunat puolustautuu. Minusta aloitus oli asiallinen. " Kärsin" itsekin 10 vuotta roikkuvasta raskausvatsasta koska"eihän sille voi mitään". Urheilin n. 3krt/vko ja söin suht ok omasta mielestäni. 30v palkkasin pt:n ja kerroin muiden toiveideni lisäksi että vatsaan olisi kiva saada jotain muotoa mutta se ei taida olla mahdollista roikkuvan raskausihon takia. vielä tässä oli siis se että olen aina ollut normaalipainoinen. PT sanoi että tuo on niin vanha vitsi... :) käski ottaa kuvan kropastani alkuvaiheessa ja siitä kk välein. Noudatin aika tarkasti ohjeita, välillä herkuttelin ja jätin treenejä väliin mutta ihan tiukkaa linjaa en halunnutkaan. 2,5 kk päästä aina roikkuva raskausvatsani näytti varsin.edustuskelpoiselta. 2,5,kk!!! En olisi tuota ikinä uskonut. Nyt olen oppinut että tekosyitä kyllä tässä maailmassa riittää ihmisillä oman laiskuuden takia. Eri asia siis -kuten jotku ketjussa sanoivat- jos ei HALUA tehdä asialle mitään. Minusta se on ihan ok. Mutta voin kyllä sanoa että uusi treeni ja ruokavalio on parantanut elämänlaatuani huimasti! Ja tuo kudoksen veltostuminen/vatsalihasten palautuminen, pt oli sitä mieltä että 1/1000 kärsii tästä oikeasti. Lopuille olisi mahdollista korjata HALUTESSAAN treenillä ja ruokavaliolla vatsa. Joten naiset, niskasta kiinni ja treenaamaan :) !

t. 4 lapsen äiti, aamutreeni takapihalla tehty, illalla kun viilenee niin iltalenkki

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen vai mitä? No suosittelen vaikka jotain aikuiskoulutusta, jotta saat vähän tuota puuttuvaa henkistä pääomaa kun vartalosi on jo kunnossa. Ehkä miehesi ei kuitenkaan ole sinuun tyytyväinen vaan se ajaa sinua treenaamaan vielä lisää.... Ehkä jonain kauniina päivänä hän löytää sinua kauniimman/fiksumman naisen? Mietipä sitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]

:D kylläpä sohvaperunat puolustautuu. Minusta aloitus oli asiallinen. " Kärsin" itsekin 10 vuotta roikkuvasta raskausvatsasta koska"eihän sille voi mitään". Urheilin n. 3krt/vko ja söin suht ok omasta mielestäni. 30v palkkasin pt:n ja kerroin muiden toiveideni lisäksi että vatsaan olisi kiva saada jotain muotoa mutta se ei taida olla mahdollista roikkuvan raskausihon takia. vielä tässä oli siis se että olen aina ollut normaalipainoinen. PT sanoi että tuo on niin vanha vitsi... :) käski ottaa kuvan kropastani alkuvaiheessa ja siitä kk välein. Noudatin aika tarkasti ohjeita, välillä herkuttelin ja jätin treenejä väliin mutta ihan tiukkaa linjaa en halunnutkaan. 2,5 kk päästä aina roikkuva raskausvatsani näytti varsin.edustuskelpoiselta. 2,5,kk!!! En olisi tuota ikinä uskonut. Nyt olen oppinut että tekosyitä kyllä tässä maailmassa riittää ihmisillä oman laiskuuden takia. Eri asia siis -kuten jotku ketjussa sanoivat- jos ei HALUA tehdä asialle mitään. Minusta se on ihan ok. Mutta voin kyllä sanoa että uusi treeni ja ruokavalio on parantanut elämänlaatuani huimasti! Ja tuo kudoksen veltostuminen/vatsalihasten palautuminen, pt oli sitä mieltä että 1/1000 kärsii tästä oikeasti. Lopuille olisi mahdollista korjata HALUTESSAAN treenillä ja ruokavaliolla vatsa. Joten naiset, niskasta kiinni ja treenaamaan :) !

t. 4 lapsen äiti, aamutreeni takapihalla tehty, illalla kun viilenee niin iltalenkki

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen vai mitä? No suosittelen vaikka jotain aikuiskoulutusta, jotta saat vähän tuota puuttuvaa henkistä pääomaa kun vartalosi on jo kunnossa. Ehkä miehesi ei kuitenkaan ole sinuun tyytyväinen vaan se ajaa sinua treenaamaan vielä lisää.... Ehkä jonain kauniina päivänä hän löytää sinua kauniimman/fiksumman naisen? Mietipä sitä!

[/quote]

Öö? Kolahtiko jotenkin pahastikkin sinuun tuo tekstini? Vai miksi olet noin ilkeä ja hyökkäävä ja nimittelet? Ja mieheni on minuun tyytyväinen,mutta jos ei olisi niin hänellä on täysi vapaus lähteä "paremman" mukaan.

Vierailija
104/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:00"]Kuka on läsnä lapsen elämässä, jos äidin elämän tärkein asia on litteä vatsa ja timmi kroppa?

En voi puhua kuin omasta vatsastani, mutta ku jännitän vatsalihakset, niiden väliin jää kolmen sentin rako.. Tuo kuvaus vatsalihasten erkanemisesta oli kuin olis kuvailtu mun mahaa.. Ja painoa raskausaikana tuli n. 5kg.. Mutta mulla onkin ollu kaikissa (7) raskauksissa valtava maha. Siis puolivälissä sellainen kuin monella tutulla ihan viimeisillään..

Toisaalta mä en oo ikinä ollu ulkonäkökeskeinen, ni en jaksa edelleenkään piitata.

[/quote]

Ei sen tarvitse, hyvät naiset, olla se tärkein asia elämässä vaan yksi asia muiden joukossa. Iltalenkki voi olla esimerkiksi ihana pieni hengähdyshetki äidille iltaisin. Siihen tuskin vauva kuolee jos "joutuu" viettämään aikaa hetken isänsä kanssa ihan kaksin. Ja tehokas 20-30min kotitreeni sisällä/ulkona tuskin on vauvalta mitenkään pois esim. aamu-unien aikaan. Väitän että äitikin voi paremmin ja on parempi äiti kun liikkuu ja syö hyvin.

Vierailija
105/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:00"]

Kaappiin voi tehdä valmiiksi kanasalaatin, rahkan ym. Tuo on itsestään kiinni että haluaako. "kun on vauva...kun on lapsia, ei ehdi." no kyllä muuten ehtii. Tuplarattaat ja vauva ja taapero niihin ja lenkille. Illalla paistat paketillisen kanaa ja teet salaatin jääkaappiin.

[/quote]

Tää mua just ärsyttää. Annetaan vinkkejä, ja jos sanotaan, että kiitos, mutta ei nyt toimi, vingutaan sitten, ettei hyvät vinkit kelpaa. Joo, tee valmiiksi... millä ajalla? Mulla on tätä ruokahuoltoa muutenkin aika paljon, eikä siihenkään meinaa riittää aika, niin sitten vielä tekemään jotain valmiiksi... Totta kai mä yritän kaupassa miettiä itselleni mahdollisimman hyviä välipaloja, mutta jatkuvasti ei ole kaapissa kuaheasti, mistä nyhjästä.

Mä en myöskään pyytänyt kuntoiluneuvoja. En voi tällä hetkellä lenkkeillä nivelten takia juuri lainkaan. Nivelet löystyivät raskausaikana niin paljon, että särkylääkkeen voimalla mennään. Ja luuletko, että kolmevuotias tykkää istua kaksostenrattaissa pitempiäkin lenkkejä? Meillä on kaksostenrattaat, mutta ei mulla kyllä sellaista illuusiota ollut, että pääsisin tekemään kahden lapsen kanssa mitään pitkiä lenkkejä.

Mä en pyytänyt vinkkejä, joten ihan turha loukkaantua nyt mulle. Sä et tiedä mun elämäntilannetta, joten älä pliis tarjoa mulle mitään "hyviä" neuvoja (tai kanasalaatteja, kun oon kasvissyöjä). Mä aloitan liikunnan omilla ehdoillani, koska itse tiedän fyysisen tilanteeni sekä sen, millainen meininki on kotona. On tosi loukkaavaa luulla, että sä jotenkin pystyisit ratkaisemaan mun ongelmat, kun et tiedä musta mitään. Mulla on ihan omat aivot, joilla ajatella ja ratkaista, mä en kaipaa nyt mitään kanasalaattivinkkejä, vaan aikaa toipua ja saada joku rytmi elämään.

Vierailija
106/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:n ja muiden hänen kaltaistensa kannattaisi nyt sitten huolehtia siitä yläpäästä, jos ne vatsamakkarat on jo kunnossa. Normaali mies kuitenkin välittää siitä pään sisällä olevasta; jos tärkeintä on vatsamakkarat raskauden jälkeen niin... no, kertonee miehestäkin kaiken oleellisen.

Vitsi mitä urpoja...

Vierailija
107/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sekin ärsyttää, että täällä tullaan antamaan vinkkejä, joissa antaja luulee, että kaikki muka välttelee liikuntaa. Vittu, tuli tässä yksi päivä itku, kun kaipasin niin kovasti liikuntaharrastuksiani, joita en voi (kremppojen takia) enkä ehdi (lasten takia) juuri nyt jatkaa. 

Vierailija
108/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin ei mene näköjään jakeluun, että kaikki eivät saa sitä makkaraa vatsalta pois vaikka treenaisi 24h päivässä. Sama on rintojen kanssa. Ei niitä treenaamalla pienennetä tai suurenneta. Väitteet, että se on laiska, joka ei saa itseään kuntoon on täyttä p***aa. Tämän voisi kaikki ohjeen antajat huomioida.

Vierailija
109/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]

[/quote]

Halleluja!!! Ap

Vierailija
110/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:01"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]

[/quote]

[/quote]

Öö? Kolahtiko jotenkin pahastikkin sinuun tuo tekstini? Vai miksi olet noin ilkeä ja hyökkäävä ja nimittelet? Ja mieheni on minuun tyytyväinen,mutta jos ei olisi niin hänellä on täysi vapaus lähteä "paremman" mukaan.

[/quote]

Kolahti sen verran, että 4 lapsen äidille timmi kroppa on kaikki kaikessa. Halleluja!

Vierailija
111/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) voi voi.. Ei voi muuta sanoa! No, nyt lapset autoon ja biitsille. Mukaan saa KÄTEVÄSTI vesimeloonia, viinirypäleitä ja salaattia jääkaapista jonka päälle itsetehtyjä ruiskrutonkeja. Onhan tämä urheilu ja terveellisesti syöminen KAUHEAA :)

t. Se neljän äiti

Vierailija
112/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset 91 sulle! onhan täällä muutamia hienoja, järkeviä naisia.

Se naiset nyt sellanen tosiasia, että satavarmasti jokaista teistä joka kirjoitti äkäisen viestin, harmittaa oma pömppö/roikkuvatsanne. Ettehän te muuten hyökkäisi vastaan.

Suomessa sitä ei vaan olla liian usein valmiita kovaan työhön, kun helpollakin "pärjää". En ole haukkunut ketään. Mutta varmasti myöskään yksikään mies ei voi myöntää että roikkuvatsa olisi seksikkäämpi kuin litteä. Ja sitten itketään kun mies ihasteleekin timmivatsaista salaa. Lapseni ovat mulle kaikkeni, mutta myös saan olla ylpeä siitä että jaksan lasten hoion ohella pitää itseni kunnossa ja terveenä.

Ketju ei antanut minulle vastausta kysymykseeni, mutta kylläpä te naiset annoitte itsestänne ilkeän ja kateellisen kuvan, onko se hyvä esimerkki antaa lapsillenne?

Hyväksykää itsenne, ja opettakaa lapsillenne että kovalla työllä voi saavuttaa paljon! (oli kyse mistä vaan) niin ei tarvitse toisia kadehtia eikä katkeraksi muuttua. Ap

Vierailija
113/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi fitness-harrastaja, jonka maha roikkuu :( Se ei korjasnnu ilman leikkausta mitenkään. Ja minun fysioterapeuttini mukaan tämä on erittäin yleistä, vaivasta arvioidaan kärsivän jopa 50% monisynnyttäjistä. Minulle terveelliset elämäntavat ja kuntoilu ovat tosi tärkeitä, mutta ei tulisi mieleenkään kirjoittaa noin ilkeästi kuin ap.

Vierailija
114/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:37"]

Kiitokset 91 sulle! onhan täällä muutamia hienoja, järkeviä naisia.

Se naiset nyt sellanen tosiasia, että satavarmasti jokaista teistä joka kirjoitti äkäisen viestin, harmittaa oma pömppö/roikkuvatsanne. Ettehän te muuten hyökkäisi vastaan.

Suomessa sitä ei vaan olla liian usein valmiita kovaan työhön, kun helpollakin "pärjää". En ole haukkunut ketään. Mutta varmasti myöskään yksikään mies ei voi myöntää että roikkuvatsa olisi seksikkäämpi kuin litteä. Ja sitten itketään kun mies ihasteleekin timmivatsaista salaa. Lapseni ovat mulle kaikkeni, mutta myös saan olla ylpeä siitä että jaksan lasten hoion ohella pitää itseni kunnossa ja terveenä.

Ketju ei antanut minulle vastausta kysymykseeni, mutta kylläpä te naiset annoitte itsestänne ilkeän ja kateellisen kuvan, onko se hyvä esimerkki antaa lapsillenne?

Hyväksykää itsenne, ja opettakaa lapsillenne että kovalla työllä voi saavuttaa paljon! (oli kyse mistä vaan) niin ei tarvitse toisia kadehtia eikä katkeraksi muuttua. Ap

[/quote]

Jos sä haluat oikeasti keskustella jostain asiallisesti, sun kannattaa tehdä sellainen avaus, jossa ei haukuta ja oleteta, vaan keskustellaan. Sä et halunnut pohtia, etkä myöskään vastaillut mitään niihin viesteihin, joissa pohdittiin. Komppailit muutamaa, joka oli liikenteessä samalla asenteella kuin sinä.

Millaisen kuvan sinä mielestäsi annoit itsestäsi avauksessa? Haukuit toisten vatsoja inhottaviksi, rumiksi ja etoviksi. Eikö se ole mielestäsi ilkeää? Opetetko sinä lapsesi haukkumaan toisia?

Jos haluat keskustella aiheesta, kokeile tehdä vaikkapa huomenna avaus, jossa keskityt enemmän pohtimaan ja vähemmän kehumaan itseäsi. Se on alku. On parempi olla myöskään ottamatta mitään ennakkoasenteita. Kaikki tähän ketjuun kirjoittaneet naiset eivät ole kertoilleet, miten syövät ja treenaavat ja miltä näyttävät, mutta veikkaan, että kaikkien erimielisten viestit olet tulkinnut kateellisten läskien kirjoituksiksi.

Olisi kiva, että pyrkisit vastaamaan tähän minun viestiini. Onnistuisko?

Ps. Itse tykkään liikunnan harrastamisesta ja olen aina (paitsi just nyt synnytyksen jälkeen) ollut normaalipainoinen. Mä en kuitenkaan harrasta liikuntaa siksi, että näyttäisin joltain, enkä myöskään koe, että mun syystä taikka toisesta pitäisi tehdä kovasti työtä sen eteen, että mulla olisi mahdollisimman litteä vatsa. Tarvitsen kyllä aika rautaisat vatsalihakset kompensoimaan rankani puutteita, mutta liikunnassa ei ole mun kohdalla kysymys siitä, että keskittyisin muokkaamaan ulkonäköäni. Äkkiseltään en keksi mitään syitä sille, että mun pitäisi tehdä kaikkeni saavuttaakseni joku tietty ulkonäkö.

Vierailija
115/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ap, kun näet mut kaupungilla ja ajattelet, että taas yks röllövatsa? Niin, neljä kuukautta sitten oli vielä pahempi. Mutta sitähän sä et nähnyt, etkä sitä, kun vuoden päästä vatsani on taas niin hyvässä kunnossa, kuin sen vain treenillä saa. Et voi tietää, missä vaiheessa palautumista/laihduttamista kukakin on. Jos on esim. 3-vuotias lapsi mukana, niin kotona voi silti olla vauva.

Vierailija
116/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5 lapsen äiti ja vatsa repesi täyteen raskausarpia jo ekassa raskaudessa. Olen ilmeisesti huono-onninen niiden suhteen: ekat raskausarvet tuli jo murrosiässä A-kupin rintoihin ja iän myötä niitä on tullut vaikka minne, ilmeisesti hormonien vaikutuksesta.

Ja vatsanahka, se todella roikkuu. Itseasiassa olin paremman näköinen silloin, kun vatsassa oli enemmän rasvaa. Nyt kun läskit on lähteneet, jäljellä on vain röpöliäinen roikkuva nahkapussi, jossa ei paikoittain ole edes tuntoa. Olisipa mielenkiintoista tosiaan löytää se jumppa tai ruokavalio, jolla tuon nahan saa häviämään. Antakaas ihmeessä vinkkejä! Varmaan sillä samalla keinolla saa sitten roikkuvat tissitkin taas terhakoiksi :)

Mutta turha ottaa ap:ta niin vakavasti, veikkaan kyseessä olevan provo. Tuskin kukaan (täysjärkinen) ihan noin itsepintaisen yksinkertainen ja naiivi sentään on :D

Vierailija
117/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee äidin ulkonäkökeskeisyys erityisesti tyttärien psyykkiselle kehitykselle ja minäkuvan muodostumiselle? Ehkä kannattais ottaa selvää.. Kaunis se nainen, joka viihtyy omassa vartalossaan ja hyväksyy muutkin arvostelematta ja "ihmettelemättä" sellaisina kuin nämä ovat.

Vierailija
118/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:44"]Ai. Mä en ole tajunnut, että nahkaan auttaa jumppa! No mutta hei hitto, rupeen tekemään vielä enemmän vatsoja :) Kyllä se nahka siitä sitten palautuu... eiku ei, ei se palaudu. Hoikka olen aina ollut, jättimaha*3, venynyt vatsanahka, joka on kyllä ruma. Tiedän. Ei ole varaa kururgin veitsen alle mennä, joten ylimääräinen nahka roikkuu mukana. Sain kuitenkin tällä ällömahalla itselleni uuden, lapsettoman (!) miehen... ja seksiäkin joka päivä!

[/quote]

Voi raukka mies kun se ei kellekään muulle kelvannut

[/quote]

älä oksenna omaa pahaa oloasi tänne, vaan mene vessaan tai ulos lenkille, olet ilkeä

Vierailija
119/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:24"]

:) voi voi.. Ei voi muuta sanoa! No, nyt lapset autoon ja biitsille. Mukaan saa KÄTEVÄSTI vesimeloonia, viinirypäleitä ja salaattia jääkaapista jonka päälle itsetehtyjä ruiskrutonkeja. Onhan tämä urheilu ja terveellisesti syöminen KAUHEAA :)

t. Se neljän äiti

[/quote]

vähän topic, mutta miten biitsillä olo on urheilua?

Vierailija
120/136 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:24"]

t. Se neljän äiti

[/quote]

vähän topic, mutta miten biitsillä olo on urheilua?

[/quote]

Siis mitä idiootteja täällä on???? uiminen/vedessä touhuaminen etenkin lasten kanssa on aika hyvää liikuntaa, siitä saa jopa urheilua ohessa jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi