Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mummu, joka auttaa ja hoitaa, mutta surettaa

Vierailija
14.05.2023 |

Tuntuu pahalta, puran tänne, en muualle kehtaa.
Olen neljän mummu, kaikki lapset ovat poikani perheessä.
Hoidan lapsia paljon ja autan muutenkin, käyn kaupassa ja kuljetan lapsia harrastuksiin ja lainaan autoani, ostan vaatteita.
Nyt on äitienpäivä ja taas minut ohitetaan, miniä vie katraansa katsomaan äitiään, jota näkevät kaksi kertaa vuodessa ja joka ei ole koskaan itse käynyt perheen luona, ei edes nähnyt heidän uutta taloaan. Eikä koskaan ole lapsia hoitanut.
Tyttäreni onneksi tulee miehineen kahville ja tuo herkut tullessaan, heillä ei ole lapsia vaikean sairauden takia.
Surettaa tosi paljon.
Enkä minä lahjoja kaipaa, mutta olisipa kiva kun muistettaisiin eikä aina vaan vaadita.
Kun viimeksi hoidin lapsia, toivotin tervetulleeksi kahville, miniä tuumasi, että menemme äitini luo, poikani yritti lempeästi sanoa, että käydään hänen luonaan lauantaina, ei sopinut miniälle, nosti minun kuullen rähäkän.
Päätin, että kun miniä pyytää apuun seuraavan kerran, sanon, että en pääse. Nyt loppuu minun voimat.
Anteeksi valitus.
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja mummuille!

Kommentit (452)

Vierailija
1/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua

Vierailija
2/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin välillä sanoa, että juuri nyt ei sovi.

Monet pitävät isovanhempaa itsestäänselvyytenä ja orjana. Itse sun täytyy niitä rajoja laittaa. Teet sen, minkä itsestä hyvältä tuntuu.

Olisihan se mukava pientä muistamista saada äitienpäivänä, mutta toisaalta ei ole hyvä, jos nuorten perhe joutuu tilanteeseen, jossa heidät pakotetaan valitsemaan, kuka on tärkein. On kai se hyvä, että suhteita molempiin mummuihin vaalitaan. Sinä olet varmaan lapsenlapsille paljon tärkeämpi, mutta on hyvä, että myös sitä toista mummua huomioidaan edes äitienpäivänä, se on sellainen peruskohteliaisuus,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, Ap. Jos olisin samassa tilanteessa, tekisin samoin. Ihan sama, onko kyseessä äiti, veli, sisko, anoppi, naapuri: Ei toinen voi vain vaatia ja vaatia ja samalla kuultesi nostaa meteliä siitä ettei edes edellisenä päivänä voi piipahtaa kahville!

Nauti päivästä tyttäresi kanssa!

Tässä sinulle ruusu 🌹

Vierailija
4/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, poikani kävi juuri kukkien ja lahjojen kanssa nolona yksin, suru oli silmissään, valitteli, että lapset nuhassa, yritti rassukka lievittää asiaa. Miniä oli määrännyt varmaankin, että nyt kiharretaan hiuksia jne., valmistaudutaan sen toisen mummun, joka ei koskaan laita rikkaa ristiin, luo kahville. Saapa nähdä milloin poika hakee eroa miniän itsekkyyden takia, merkit on sellaiset, että pian. Surettaa pojan valinta ja niin hän näyttää surevan itsekin.

Minä päätin myös, että miniän pyyntöihin auttaa vastaan, että valitettavasti ehdin sopia muuta. Varasin mökin heinäkuussa, en todellakaan ota lapsenlapsia sinne ilman vanhempia, hoitakoon miniä lomalla lapsensa itse, pojallani ei lomaa ole, aloittaa uudessa paikassa heinäkuun alussa.

Vierailija
5/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua, Ap. Jos olisin samassa tilanteessa, tekisin samoin. Ihan sama, onko kyseessä äiti, veli, sisko, anoppi, naapuri: Ei toinen voi vain vaatia ja vaatia ja samalla kuultesi nostaa meteliä siitä ettei edes edellisenä päivänä voi piipahtaa kahville!

Nauti päivästä tyttäresi kanssa!

Tässä sinulle ruusu 🌹

Kiitos!

Mukavaa päivää sinullekin! 🌺

Vierailija
6/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin lukenut samanlaisen aloituksen eilenkin...?

Vierailija
7/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet pitävät isovanhempaa itsestäänselvyytenä ja orjana. Itse sun täytyy niitä rajoja laittaa. Teet sen, minkä itsestä hyvältä tuntuu.

Olisihan se mukava pientä muistamista saada äitienpäivänä, mutta toisaalta ei ole hyvä, jos nuorten perhe joutuu tilanteeseen, jossa heidät pakotetaan valitsemaan, kuka on tärkein. On kai se hyvä, että suhteita molempiin mummuihin vaalitaan. Sinä olet varmaan lapsenlapsille paljon tärkeämpi, mutta on hyvä, että myös sitä toista mummua huomioidaan edes äitienpäivänä, se on sellainen peruskohteliaisuus,

Minä kyllä ajattelen, että hän, joka aikaansa antaa, olisi etusijalla myös äitienpäivänä, se vasta kohteliasta olisi!

Ap hyvää äitienpäivää sinulle.

Vierailija
8/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taatusti olet, näitä törkeitä miniöitä on Suomi pullollaan.

Hyvää äitienpäivää ap!

Vierailija
9/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se joskus on. Pojat soittelee äitienpäiväonnittelut salaa tämmöselle huonommalle mummolle. Keksivät jonkun pihatyön tai kaupassa käynnin.

Vierailija
10/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se toinen mummo ei varmaan näe lapsia yhtä paljon. Kai hänelläkin joskus on vuoro.

Vierailija
11/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuttua, minä päätin jo kolme vuotta sitten, että yksipuolinen hyysääminen loppuu. Mieheni sanoi, että tuossa ei ole järkeä, miniä juoksuttaa sinua kuin marsua juoksupyörässä, eikä koskaan itse huomioi.

Nyt on ihanan rauhallista, saamme olla mökilläkin niin, että itsekin ehtii nauttia.

Miniä valitti viime viikolla, että poikani päivystää ja hänen pitää itse hoitaa lapset. Nauratti.

Vierailija
12/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotakin on mennyt poikasi kasvatuksessa pieleen. Ei hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen mene kenenkään tossun alle.

Vierailija
13/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ajattelen, että hän, joka aikaansa antaa, olisi etusijalla myös äitienpäivänä, se vasta kohteliasta olisi!

Että pitäisi se aika olla 100 % vain toisen mummon kanssa? Toisiaan kadehtivat mummot ovat *örp*.

Vierailija
14/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen minä valitti anopista joka ei auta. Oma äiti katsoo kaikki iltapäivät hänen ainokaistaan.

Niin, miniän kaikki vapaa-aika meni anopin laskujen maksamisessa ja kolmen kuukauden välein käymässä miehen äidin luona. Sellanen aikasyöppö anoppi

Vierailija
15/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se toinen mummo ei varmaan näe lapsia yhtä paljon. Kai hänelläkin joskus on vuoro.

Juu on toki, ollutkin joka kerta.

Minun vuoroni apuautomaattina on nyt ohi.

Minullakin on tunteet. Meillä kaikilla on.

Vierailija
16/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se joskus on. Pojat soittelee äitienpäiväonnittelut salaa tämmöselle huonommalle mummolle. Keksivät jonkun pihatyön tai kaupassa käynnin.

Todellisuudessa tilanne voi olla se, että miniäsi muistuttaa poikaasi soittamaan.

Vierailija
17/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa teidän pojat tehneet huonon valinnan vaimon suhteen. Eikö ne raukat osaa edes eroa laittaa vireille, kun voivat noin huonosti parisuhteissaan?

Vierailija
18/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan auta eikä hoida, joten vietän äitienpäivän omalla perheellä ja käydään mummot moikkaan viikolla.

Vierailija
19/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pitäisi se aika olla 100 % vain toisen mummon kanssa? Toisiaan kadehtivat mummot ovat *örp*.

Sanoiko joku niin, miksi minä en löydä sitä kohtaa.. Käsittääkseni ap puhuu vain äitienpäivästä, jolloin häntä ei huomioida mutta hän on se joka auttaa ja jolta apua vaaditaan.

Ap, kun miniä tai poikasi pyytää taas apuun, voi rauhallisesti sanoa, että annetaanpa nyt toiselle mummullekin aikaa olla lasten kanssa, pyytäkää hänet apuun. Niin minä tein, välit meni joksikin aikaa, kunnes miniä tuli hattu kourassa pyytämään anteeksi. Oli huomannut, että ilman apua jää, jos äitiinsä turvaa.

Niin se elämä opettaa.

Ilmeisesti minö en osaa lukea.

Vierailija
20/452 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa teidän pojat tehneet huonon valinnan vaimon suhteen. Eikö ne raukat osaa edes eroa laittaa vireille, kun voivat noin huonosti parisuhteissaan?

Luulenpa, että laittavat. Juuri mieheni sanoi, että onneksi vaadimme pojan tekemään avioehdon ennen liittoa. Ei mene pojan omaisuus miniän mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi