Äitien roikkuvat mahat.
Olen itsekkin 3 lapsen äiti, ja vatsani on palautunut litteäksi. Olen tietysti tehnyt töitä, ei tulisi mieleenkään jättää masua jumppaamatta raskauden jälkeen.
Mutta miten kuitenkin niin monella mahalla jää pullottaa yhdenkin lapsen jälkeen? ettekö tee töitä sen pois saamiseksi?
Ja miten koette naisellisuutenne roikkumahan kanssa (eli jos vähänkin tai enemmänkin housunvyötärön päällä röllöttää) eikö se pistä haluamaan tekemään töitä jotta sen saa pois? ainakin jokaikinen mies jonka kanssa olen asiasta jutellu, on sanonut sellaista mahaa hyvin inhottavaksi, rumaksi jopa etovaksi.
En tarkoita tätä pahalla, en vain mitenkään ymmärrä kuin näin asia voi olla. Että eikö sille mitään vaa jotkut oikeasti voi?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:11"]Mulla ainakin maha palautui synnytyksen jälkeen samanlaiseksi pallomahaksi mitä se oli ennen raskauttakin! En minä ainakaan ole ikinä jumpannut. En tajua miten joku voi olla niin pinnallinen että tekee töitä sen eteen, että saa litteän mahan!
[/quote]Tähän voisin kommentoida, että vahvat vatsalihakset (syvä ja pinnalliset) antavat hyvän tuen selälle ja voit välttyä moneltakin selkäongelmalta. Eli ei kyse ole välttämättä pinnallisuudesta vaan terveydestä.
Minulla vatsa palautui heti synnytysten jälkeen ennalleen, joka johtui ennen kaikkea kudostyypistäni. Iho siis palautui nopeasti eikä raskausarpia tullut. Lisäksi rasva kehossani tuppaa menemään lantion seudulle, ei vatsan alueelle.
En treenannut yhtään ennen raskauksia enkä niiden aikana. Lihoin 20 kiloa mikä lähti imettämällä. Vatsa litistyi ilman treeniä.
Nykyisin treenaan kyllä koska se tekee paremman mielen. Vatsa edelleen litteä ja muutenkin olen hoikka.
Sääli, että joidenkin täytyy olla kovin kurinalaisia ja koko ajan pelätä repsahtamista, kuten ap:n. Toisilla meistä vain on parempi tuuri =)
Ei ne pienet pömppämahat mitään haittaa. Ne on ne isot tankkimammat jotka hirveitä ovat! Yäk!
6 lapsen äiti
Miettikää, millaisia tulee niistä lapsista, joiden äiditkään eivät osaa käyttäytyä. On tässä elämässä muitakin paikkoja kuin oma napa...
Ihmisiä on siunattu erilaisilla geeneillä. Tiesin ettei kroppani käy kuinkaan vaikka lapsen sain, kun katsoin omaa äitiäni joka on saanut viisi lasta ikävälillä 18-39v. Itse näytän samalta kuin ennen lasta ja synnytystä, kiitos geenien.
Kaikilla iho ei palaudu venymisestä ja myös vatsalihasten väliin voi jäädä aukko joka jättää pömpön. Näihin asioihin ei voi vaikuttaa. Tunnen myös aktiiviliikkujoita joilla näin käynyt!
Vuosisadat vierivät, ihminen on käynyt kuussa ja keksinyt antibiootit, mutta yksi asia ei ole muuttunut. Yhä edelleen naiset kyttäävät toistensa vyötärönseutua ja päättelevät siitä ihmisen moraalin ja itsekurin. Ennen tarkkailtiin ettei nainen vaan ole raskaana ennen avioliittoa, ja sen jälkeen että onko raskaana ja miksi se ei ole raskaana, ja nyt tarkkaillaan sitä ettei nainen vaan näytä siltä että olisi ikinä ollut raskaana. Oli aika mikä tahansa, niin naisen elämä pyörii vatsanseudun ympärillä. Ei ihme ettei sitä energiaa riitä enää niihin tärkeämpiin asioihin kuten yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.
No hyvä että sinä edes olet treenannu mahasi kuntoon. Olet varmaan muutenkin ainutlaatuinen.
Minulla vatsa pömpöttää ekan lapsen jäljiltä, vaikka harrastan monipuolisesti liikuntaa ja olen normaalipainon alarajoilla. :( Haluaisin korjausleikkauksen, mutta eihän sitä vielä kannata suorittaa, kun vielä toisen lapsen haluaisimme. On vaan sinniteltävä tämän roikkomahan kanssa siihen asti, että on lapsiluku täynnä. :)
:D kylläpä sohvaperunat puolustautuu. Minusta aloitus oli asiallinen. " Kärsin" itsekin 10 vuotta roikkuvasta raskausvatsasta koska"eihän sille voi mitään". Urheilin n. 3krt/vko ja söin suht ok omasta mielestäni. 30v palkkasin pt:n ja kerroin muiden toiveideni lisäksi että vatsaan olisi kiva saada jotain muotoa mutta se ei taida olla mahdollista roikkuvan raskausihon takia. vielä tässä oli siis se että olen aina ollut normaalipainoinen. PT sanoi että tuo on niin vanha vitsi... :) käski ottaa kuvan kropastani alkuvaiheessa ja siitä kk välein. Noudatin aika tarkasti ohjeita, välillä herkuttelin ja jätin treenejä väliin mutta ihan tiukkaa linjaa en halunnutkaan. 2,5 kk päästä aina roikkuva raskausvatsani näytti varsin.edustuskelpoiselta. 2,5,kk!!! En olisi tuota ikinä uskonut. Nyt olen oppinut että tekosyitä kyllä tässä maailmassa riittää ihmisillä oman laiskuuden takia. Eri asia siis -kuten jotku ketjussa sanoivat- jos ei HALUA tehdä asialle mitään. Minusta se on ihan ok. Mutta voin kyllä sanoa että uusi treeni ja ruokavalio on parantanut elämänlaatuani huimasti! Ja tuo kudoksen veltostuminen/vatsalihasten palautuminen, pt oli sitä mieltä että 1/1000 kärsii tästä oikeasti. Lopuille olisi mahdollista korjata HALUTESSAAN treenillä ja ruokavaliolla vatsa. Joten naiset, niskasta kiinni ja treenaamaan :) !
t. 4 lapsen äiti, aamutreeni takapihalla tehty, illalla kun viilenee niin iltalenkki
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:28"]Vatsalihasten venähtymä eli rektusdiastaasi – mikä se on?
Vatsanpeitteet menettävät muotonsa useimmiten raskauksien myötä sekä painonvaihtelun seurauksena. Raskauden aikana suorat vatsalihakset erkanevat kauas toisistaan, ja palautuvat useimmiten ennalleen ensimmäisen ja vielä toisenkin lapsen jälkeen, mutta joskus ne venähtävät pysyvästi jo ensimmäisestä lapsesta. Silloin vatsan muoto on tyypillisesti pömpöttävä, ikään kuin olisi edelleen raskaana. Selällään makuulla päätä nostaessa vatsa nousee kaarelle. Keskellä vatsaa pystysuunnassa voi tuntua lihasten välissä sormille avoin rako. Navan seudussa on useimmiten pullottava napatyrä. Tätä pysyvää tilannetta eivät naiset itse eivätkä aina lääkäritkään tunnista, ja heitä kehotetaan vain treenaamaan vatsansa kuntoon. Mutta vaikka kuinka treenaisi, vatsan muoto ei parane. Luonnon tiukaksi tarkoittama, selkää tukeva korsetti on jäänyt auki, ja osalla potilaista tämä johtaa ajan mittaan ristiselkävaivoihin.
[/quote]
Minulla juuri näin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]
:D kylläpä sohvaperunat puolustautuu. Minusta aloitus oli asiallinen. " [/quote]
Jonkun haukkuminen rumaksi, inhottavaksi ja etovaksi on sinusta asiallista? Et muuten ole tainnut juurikaan lukea tässä ketjussa olleita viestejä. Lue uudestaan.
Se, että treenaa ja syö terveellisesti näyttää monesti olevan av:lla punainen vaate TAI yhtäkuin kaloreiden kyttäämistä ja sairaalloista fitnesstouhua :D terveet elämäntavat ovat oikeasti todella hyvä juttu, ei sairaus! Myös raskaus tuntuu olevan hyvä syy selitellä omaa laiskuutta, haluttomuutta, rumuutta... Toki itselleen pitäö olla armollinen, mutta jatkuva höpöttäminen siitä miten raskaus pilaa kaiken, on höpönlöpöä. Se on asenteesta kiinni tämä elämä. Siitä, että jos sulla on ongelmia niin teetkö sä niille jotain vai et?
Jos nyt joku vähän roikkuu niin se on vaan elämää. Mä en ainakaan tahdo mitään barbieta littanamahaa, ihan normaali naiset ovat kaikkein viehättävämpiä.
MIES
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 10:08"]
Miksi tämä olisi vitsi kysymys. En usko että varmasti kukaan nainen haaveilee roikkuvasta mahasta. Joten miksi antaa sellainen tulla itselleen. Kovalla jumpalla saa ihmeitä aikaan. Ja kysymyksenihän oli myös;
että onko joku tehnyt aivan kaikkensa mahansa eteen ja silti roikkuu? sitten siinä ei ole mitään ongelmaan, se on sitten luonnollista :)
[/quote]
Katsos kun se ei vain haittaa kaikkia. Onko AIVAN mahdoton ymmärtää, että kaikki naiset EIVÄT haaveile timmistä vatsasta? Ei ainakaan minun prioriteettilistalta löydy, ei miltään kohtaa.
[/quote]
Juuri näin. Minä TYKKÄÄN pehmeästä pömpöstäni enkä vielä ole äitikään, saati raskaana! Mies ei taas pysy erossa vatsastani, aina on puristelemassa ja hipelöimässä ;) Ja sitä vatsaa on ihan kunnolla: 85cm vyötärö ja vaatekoko 42-44. Hajotkaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]
:D kylläpä sohvaperunat puolustautuu. Minusta aloitus oli asiallinen. " [/quote]
Jonkun haukkuminen rumaksi, inhottavaksi ja etovaksi on sinusta asiallista? Et muuten ole tainnut juurikaan lukea tässä ketjussa olleita viestejä. Lue uudestaan.
[/quote]
Luin ja punaisena lankana jäi mieleen ap:n ihmettely roikkuvista vatsoista. Vastaukset oli niin selityksen makua täynnä että! Tiedän että toisilla vatsanahka ei palaudu/vatsalihakset on erkaantuneet mutta se on oikeasti todella pieni prosentti. Googlaa vaikka aiheesta! Synnytyksen jälkeen kannattaa todella aloittaa rauhassa, mutta suurimmalle osalle esim. päivittäiset lenkit ja pilates tms. on täysin ok. On lapsellekin parasta kun äiti voi hyvin eikä sysää kaikkea laiskuuttaan kategoriaan: koska raskaus.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:32"]
Se, että treenaa ja syö terveellisesti näyttää monesti olevan av:lla punainen vaate TAI yhtäkuin kaloreiden kyttäämistä ja sairaalloista fitnesstouhua :D terveet elämäntavat ovat oikeasti todella hyvä juttu, ei sairaus! Myös raskaus tuntuu olevan hyvä syy selitellä omaa laiskuutta, haluttomuutta, rumuutta... Toki itselleen pitäö olla armollinen, mutta jatkuva höpöttäminen siitä miten raskaus pilaa kaiken, on höpönlöpöä. Se on asenteesta kiinni tämä elämä. Siitä, että jos sulla on ongelmia niin teetkö sä niille jotain vai et?
[/quote]
JOs olet lukenut tätä ketjua, punainen vaate tuntuu olevan lähinnä toisten ulkonäön haukkuminen ja arvostelu. Sä oot selvästi lukenut, mitä haluat lukea. Mä olen kertonut tässä ketjussa omista kokemuksistani vatsan ja ulkonäön suhteen, mutta jättänyt mainitsematta, että liikun ja syön terveellisesti - ilmeisesti se pitäisi aina mainita, muuten on vapaata riistaa syyllistäjille.
Fakta on se, että raskaus muuttaa kehoa pysyvästi, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Se pitää hyväksyä, mutta siihen ei auta tippaakaan se, että saa jatkuvasti lukea ulkonäköön kohdistuvaa haukkumista. Ulkonäkö on vain yksi puoli ihmisessä, mä en ymmärrä, miksi sitä pitää jatkuvasti vatvoa.
Terveet elämäntavat eivät saa ihmistä näyttämään välttämättä tosi hyvältä ja timmiltä, myöskään vatsaa. Ja toisten morkkaaminen on myös asenteesta kiinni. Sen voi lopréttaa omalla päätöksellä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:27"]
[/quote]
Luin ja punaisena lankana jäi mieleen ap:n ihmettely roikkuvista vatsoista. Vastaukset oli niin selityksen makua täynnä että! Tiedän että toisilla vatsanahka ei palaudu/vatsalihakset on erkaantuneet mutta se on oikeasti todella pieni prosentti. Googlaa vaikka aiheesta! Synnytyksen jälkeen kannattaa todella aloittaa rauhassa, mutta suurimmalle osalle esim. päivittäiset lenkit ja pilates tms. on täysin ok. On lapsellekin parasta kun äiti voi hyvin eikä sysää kaikkea laiskuuttaan kategoriaan: koska raskaus.
[/quote]
Selityksen makua... ilmeisesti ap:lla ja muilla hänen kaltaisillaan on oikeus morkata toisten ulkonäköä, mutta muilla ei ole oikeus kertoa omaa tarinaansa, koska se on selityksen makua. Selvä. Minusta ap:n viestissä oli punaisena lankana halu loukata toisia ihmisiä nimittelemällä, puutteelliset tiedot sekä halu kohottaa itsensä muiden yläpuolelle. Aistin sinussa samaa.
Lapselle on parasta, että äiti voi hyvin, mutta kun kaikki hyvinvointi ei ole kiinni vain siitä, että harrastaa liikuntaa. On tosi paljon muitakin asioita. Pienten lasten äidillä on voi monesti olla vaikeaa löytää aikaa liikkumiseen, ja yksin hyvin syöminenkin kysyy sitä aikaa. En ole koskaan ymmärtänyt, mitä tuo tarkoittaa, mutta nyt toisen lapsen saatuani tiedän: kun on vauva ja taapero, ei ole aikaa laittaa itselleen kunnon annoksia, vaan ottaa äkkiä kaapista jotain, jolla saa pahimman imetysnälän taltutettua. Eilenkin mulla oli illalla niin nälkä, että alkoi käsivarret täristä, kun imetin vauvaa (mies oli nukuttamassa esikoista).
Ensimmäisen lapsen jälkeen liikuin tosi paljon, mutta en ole ollenkaan varma, että saan liikuttua läheskään yhtä paljon nyt, kun on kaksi. Uskon, että moni muukin äiti jakaa kokemukseni.
Luuletko olevasi jotenkin kaunis kun olet kuitenkin rupsahtanut? Kiva, että sinulla on vatsa kunnossa. Entä takapuolesi tai rintasi? Ne voivat roikkua puhumattakaan hampaistasi.
Ap:n aloitus oli omahyväisen akan tyypillinen vuodatus omasta paremmuudestaan.
Kaappiin voi tehdä valmiiksi kanasalaatin, rahkan ym. Tuo on itsestään kiinni että haluaako. "kun on vauva...kun on lapsia, ei ehdi." no kyllä muuten ehtii. Tuplarattaat ja vauva ja taapero niihin ja lenkille. Illalla paistat paketillisen kanaa ja teet salaatin jääkaappiin.
Miksi xenia sitten on palautunut sitten niin hyvin ja hänellä on kaunis maha ? Syy, hän treenaa , treenasi ennen raskauttakin. Toisin kuin te!
Hahahahaha koita sinä nerokas kommentoija tehdä edes se ensimmäinen lapsi niin tiedät raukka mistä edes tässä ketjussa puhutaan. Tosin kommenttisi jälkeen toivon ettet tee sitä ensimmäistäkään ennenkuin kypsyt aikalailla..... Lapsen parasta ajatellen.
Terv. neljän äiti jonka maha on treenin ja geenien (ja kyllä, treeniä ennen ja jälkeen raskauden) ansiosta ok, mutta ei todella sellainen kuin 25veenä ennen raskauksia. Tai 26veenä ensimmäisen raskauden jälkeen....