Vein tutulleni kotitekoista leipää
Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.
Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (269)
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin aloitus on ollut aikaisemmin. Aika tylsiä.
Miksi luet , sinä tylsä ihminen? Vaikuttaa että täällä yksi mielenterveysasiakas kirjoittaa negajutut , toki voi olla useampikin . So sad. Ap.n idea oli kaunis , minäkin olen törmännyt ihmisiin joilla on ruuanpuute ja ruokakassin saatuaan ilmoittavat iloisesti mitä kaikkea sinne pakastimeen oli jäänytkään. Mikä pers. härö näillä on : D Onneksi näistä pääsee eroon.
Itse sain kerran 1l jäätelökakun ja se jäi pyykkitelineen päälle. Seuraavana päivänä huomasin sen siinä. Hieman vitutti.
Annettu mikä tarjottu. Et voi vaatia että sinun antamasi lahjoja kohdellaan tai käytetään juuri sinun tahtomallasi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Leipä kuuluisi kyllä laittaa bioastiaan eikä roskiin.
Ja paperitkin paperinkeräykseen, eikä sekajätteeseen. Hyi, mitä possuja molemmat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä kuuluisi kyllä laittaa bioastiaan eikä roskiin.
Ja paperitkin paperinkeräykseen, eikä sekajätteeseen. Hyi, mitä possuja molemmat!
Ja sanalliset oksennukset av-astiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin ilahtunut valtavasti. Vaikka meillä ei juuri nyt ole tiukkaa, niin itse leivottu leipä eleenä on jotain aivan ihanaa sekä maistuukin ihan parhaalta!
Tiukkoina aikoina olisin tällaisesta eleestä varmasti purskahtanut itkuun.
Olet selvästi sellainen ystävä, joka jokaisella pitäisi olla. Välittävä, huolehtiva ja hyvin sydämellisesti ajatteleva.Onko ollut rankka päihdeongelma vai miten voi Suomessa elää niin yli varojensa että joutuu itkee leivän perään:/ Toivottavasti sinulla ei sentään lapsia. Parempaa huomista🙏
Aika mulkku komentti :D, toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
En söisi yhdenkään tuttavan tekemiä leipiä tai mitään muutakaan. Olen tarkka hygieniasta ja syön ainoastaan sellaisten ystävien tekemiä leipomuksia joista varmuudella tiedän että noudattavat kunnollista käsihygieniaa.
On tullut nähtyä sitäkin että ensin kaivellaan kasvimaata paljain käsin ja sitten aletaan leipomaan pullaa, pesemättä käsiä välissä, sormukset sormissa ja kynnenaluset mullassa, hyi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin aloitus on ollut aikaisemmin. Aika tylsiä.
Miksi luet , sinä tylsä ihminen? Vaikuttaa että täällä yksi mielenterveysasiakas kirjoittaa negajutut , toki voi olla useampikin . So sad. Ap.n idea oli kaunis , minäkin olen törmännyt ihmisiin joilla on ruuanpuute ja ruokakassin saatuaan ilmoittavat iloisesti mitä kaikkea sinne pakastimeen oli jäänytkään. Mikä pers. härö näillä on : D Onneksi näistä pääsee eroon.
Pilkut ja pisteet sanojen perään, ilman välilyöntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin ilahtunut valtavasti. Vaikka meillä ei juuri nyt ole tiukkaa, niin itse leivottu leipä eleenä on jotain aivan ihanaa sekä maistuukin ihan parhaalta!
Olet selvästi sellainen ystävä, joka jokaisella pitäisi olla. Välittävä, huolehtiva ja hyvin sydämellisesti ajatteleva.Onko ollut rankka päihdeongelma vai miten voi Suomessa elää niin yli varojensa että joutuu itkee leivän perään:/ Toivottavasti sinulla ei sentään lapsia. Parempaa huomista🙏
En ole se kenelle kysymys tarkoitettu, mutta Suomessakin ihminen voi sairastua vaikka olisi vakityöpaikka ja lapset jo tehty. Voi olla ettei kykene enää työhönsä ja alkaa pitkä pallottelu kelan ja lääkärien toimesta ennenkuin pääsee kuntoutukseen ja opiskelemaan uutta sopivaa ammattia. Silloin ollaan aika tiukilla jonkin aikaa tai mahdollisesti loppu elämän. Hienoa että tällainen ei ole sinun kohdallesi sattunut, mutta monelle on ja ihan itsestä riippumattomista syistä.
Vierailija kirjoitti:
En söisi yhdenkään tuttavan tekemiä leipiä tai mitään muutakaan. Olen tarkka hygieniasta ja syön ainoastaan sellaisten ystävien tekemiä leipomuksia joista varmuudella tiedän että noudattavat kunnollista käsihygieniaa.
On tullut nähtyä sitäkin että ensin kaivellaan kasvimaata paljain käsin ja sitten aletaan leipomaan pullaa, pesemättä käsiä välissä, sormukset sormissa ja kynnenaluset mullassa, hyi..
Käyhän ne leipomukset uunissa, eli pöpöt kuolee. Ja sehän tiedetään nykyisin, että mullassa olevat mikrobit yms on terveysvaikkutteisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään kulkutaudin aikana syönyt sitä leipää. Mutta siis vain satuit kahvilla käydessä laittamaan paperilappusen roskiin ja näit sen leivän siellä koskemattomana? Kuulostaa aika epätodennäköiseltä. Meillä roskikselle menee vain talonväki, ja harvoin on roskapussi niin tyhjä että pikaisella vilkaisulla voisi sanoa minkä kuntoinen joku yksittäinen asia siellä on.
Entäpä ruoka kaupoissa kuinka moni on koskenut saastuneilla käsillään niihin? Tuolla suhtautumisella et voi syödä mitään, ellet ole sitä itse alusta alkaen kasvattanut ja valmistanut.
Voihan syödä kun kuumentaa. Leivänkin olisi voinut vielä kuumentaa uunissa. Mutta itse en syö esim gluteenia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kenelle kysymys tarkoitettu, mutta Suomessakin ihminen voi sairastua vaikka olisi vakityöpaikka ja lapset jo tehty. Voi olla ettei kykene enää työhönsä ja alkaa pitkä pallottelu kelan ja lääkärien toimesta ennenkuin pääsee kuntoutukseen ja opiskelemaan uutta sopivaa ammattia. Silloin ollaan aika tiukilla jonkin aikaa tai mahdollisesti loppu elämän. Hienoa että tällainen ei ole sinun kohdallesi sattunut, mutta monelle on ja ihan itsestä riippumattomista syistä.
Ja etenkin jos ei saanut laillisia tuki rahoja silloin kun tttuki oli kunnissa.
Se tarkoittaa vaan ettei sun kaveri osaa lajitella, bioskaanhan se olisi kuulunut.
Kyllä on ikäviä kommentteja. Kauniisti ajateltu viedä leipä mukanaan. Minäkin saan naapurista kerran vuodessa simaa ja itse tehtyjä munkkeja ja arvostan tätä suuresti. Ei hyvällä sydämellä annettua lahjaa, ei varsinkaan ruokaa saa heittää roskiin.
Miksi veit vanhaa leipää hänelle?
Jos se oli jo kuivunutta, niin ajatteli sinun pitävän häntä pilkkanaan.
Heh, kai sitä voi tavata tuttujaan peräkkäisinäkin päivinä, tuskin hän nyt mitään kahvia siellä "kyttäili".Ap:han kirjoitti käyneensä pikaisesti hänellä.Ikävä vaan ettei kiva yllätys ollutkaan toiselle niin onnistunut.Tuttava tuntuu olevan kiittämätön ja olisi mieluummin kiittänyt kohteliaasti ettei huoli syystä tai toisesta leipää.
Oliko sama joka viskasi lohikeiton variksille?
Vierailija kirjoitti:
Oliko sama joka viskasi lohikeiton variksille?
No juu. Ap on sama kirjoittaja/trollaaja joka oli tehnyt mukamas lohikeittoa ja vei sen tuttavalleen. Ihan sama kirjoitustyyli ja taisi kirjoitella siitä toista viikkoa sitten. Myöhemmin ap mukamas näki kun keiton saaja oli antanut sen variksille ja valitteli sitä, että miksi hän ei vienyt sitä paikalliseen vanhainkotiin. Ihan niin kuin vanhainkodit ottaisivat vastaan jotain epämääräisiä keittoja..
Pysyy kädet puhtaana, kun syö kakkaista leipää