Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein tutulleni kotitekoista leipää

Mielensäpahoittaja
20.07.2021 |

Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.

Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vienyt sinne samaan vanhainkotiin minne sinun olisi pitänyt viedä se lohisoppakin. Oliko tämä se sama tuttu joka syötti antamasi lohisopan variksille? ;) 

Tyhmä trolli.

Vierailija
42/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista leipää?

Mulle ainakin tulee vaaleasta vehnästä huono olo, en siksi halua syödä sitä. Inhoan pullaa ja vehnäsämpylöitä sen olon takia.

Itse tehty ruisleipä sen sijaan olisi ihanaa <3

Itse en veisi ikinä mitään syötävää kenellekään jos en ole varma että tulee syötyä, nykyään on niin monia eri ruokavalioita ja rajoitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi minäkään edes tuttavan itse leipomaa leipää. Ties millä kakkasormilla sitäkin on vaivattu. Roskiin menis suoraan.

Vierailija
44/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi minäkään edes tuttavan itse leipomaa leipää. Ties millä kakkasormilla sitäkin on vaivattu. Roskiin menis suoraan.

Olen vähän samaa mieltä, vaikka leipä sentään paistetaan. Vielä enemmän ihmettelen sellaisia erilaisista massoista väkerrettyjä ja nykerrettyjä kakkuja. Niitä en syö. Niiden osalta todella iljettää ajatus, että niitä pieniä koristeita on rähmäkäsin nysvätty.

Vierailija
45/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä hän arvasi, että olit leiponut sen kissanpyllypöydällä.

Vierailija
46/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te ihmiset nykyisin niin hienoja. Ettekö te tiedä, että pöpöt on hyväksi, ei kaiken aina pidä olla niin steriiliä. Uskallatteko te kylässä käydessä syödä mitä tarjolle laitetaan, vai viettekö mukana omat eväät?

Vierailija
47/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivässä 1 viipaleen leipää. Tuliaiskäntty ehtii homehtua ennenkuin tulee syödyksi. Varmaan viipaleen maistaisin, mutta jos en tykkää niin en toisena päivänä enempää söisi vaan valitsisin mieluisampaa.

Tässä on kyse vain siitä, että ap ei tuntenut ystäväänsä, luuli tämän ilahtuvan, mutta eipä ilahtunutkaan. Ap ilmeisesti itse ilahtuisi leivonnaisista ja siksi niitä innoissaan kuskaa muille.

Vierailija
48/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla tiukkaa mutta sinä ravaat siellä peräkkäisinä päivinä kahvipöydässä? Millainen vieras tonkii toisen roskista vai miten muka tiedät että leipä oli täysin koskematon?

Vierailija
49/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekkin ottaisin loukkauksena jos joku toisi mulle itse leipomansa leivän ja seuraavana päivänä kärkkyisi taas kahville. Jos oikeasti haluaa auttaa kaveria rahapulassa sinne ovelle mennään kunnon ruokakassien tai setelinipun kanssa. Todella nöyryytävä joku leivänkannikka.

Vierailija
50/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap:/ Ei näin.

Opettele edes jonkunlaiset käytöstavat.

Vierailija
51/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vahvasti mieleen Toosateeveen sossuäidit.

Ostitko tutullesi syntymäpäivä lahjaksi huuhteluainetta?

Vierailija
52/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on ihan uskomatonta porukkaa kirjoittelemassa. Jos tänne kirjoittaisi "hyvää huomenta", niin todennäköisesti jo toisessa vastauksessa olisi "haista vitxx, sxxtxnxn huorx" tai jotain muuta yhtä viisasta. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun mistään ei voi puhua/kirjoitella normaalien ihmisten tavoin ilman haukkumista tai muuta päänaukomista?

Vierailija
53/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuttavuus olis kyllä siinä.

Mielummin hiiva vaikka pillussa kun tuttavan leipoma suussa!

Vierailija
54/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on ihan uskomatonta porukkaa kirjoittelemassa. Jos tänne kirjoittaisi "hyvää huomenta", niin todennäköisesti jo toisessa vastauksessa olisi "haista vitxx, sxxtxnxn huorx" tai jotain muuta yhtä viisasta. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun mistään ei voi puhua/kirjoitella normaalien ihmisten tavoin ilman haukkumista tai muuta päänaukomista?

Ihan todellako luulit että sen limpun piti olla todellinen siunaus tuttavalle?Seuraavaksi Ap muuttaa veden viiniksi😁🍷

Vierailija
55/269 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🍞

Vierailija
56/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi korona aikana toisten tekemiä leipiä. Roskiin menisi.

Miksi et? Käynyt uunissa = virus kuollut 100 varmasti. Kaveri tulee teille. Jos leivässä virus, on se hänessäkin = saat sen silti... Tiedättekös - jos virus liikkusi esineiden ukana olisitten 100 varmasti sairaita... Kaupan vihannekset, hedelmät yms... Ei siinä käsidesit auta - vai keitättekö hedelmätkin...?

Vierailija
57/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole se ihminen, joksi hänet luulit.

Vastaleivotun leivän vieminen ystävälle tai naapurille on vanha hieno tapa.

Ei ollut vastaleivottu mutta itse tehty kuitenkin. Pari päivää sitten.

Ap

Siis AP vienyt  köyhälle kaverilleen jalosti itseleivottua vanhaa leipää. Voi kamu sitten nälissään järsiä, niin aikakin kuluu.

Vierailija
58/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeita kommentteja ihmisillä; kertoo katkeroitumisesta. Kauniisti teit kun veit leivän. Olisin ottanut ilolla vastaan. Tuttavasi heitti roskiin. Älä vie hänelle enää mitään. Olen nähnyt monen köyhän olevan vähän samanmoinen. Tavaraa heitetään kevyin perustein pois ja uutta hankitaan tilalle. Siinä syy köyhyyteen.

Vierailija
59/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä on keliakia tai joku muu rajoite eikä uskalla syödä kun ei tiedä mitä leivässä on.

Kerran, kun poikani oli alakoulussa, tein juuri joulun alla lusikkaleipiä ja suurena aarteena laitettiin niitä muutamaan joulutervehdykseen, myös pojan opettajalle. Seuraavana keväänä olin luokkaretkellä valvojana ja kun mentiin syömään, selvisi, että opettaja syö vain gluteenitonta ruokaa. Tunsin itseni aika typeräksi.

Vierailija
60/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivan leivänkäntyn veit sitten .Leipä viedään tuoreena eikä kaksi päivää vanhana. 

Provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä