Vein tutulleni kotitekoista leipää
Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.
Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (269)
Useassa muussa ketjussa sanotaan ettei epämieluisia lahjoja tarvitse säilytellä.
Miksi sitten pyytämättä saatua kaksi päivää vanhaa leipää ei saa heittää roskiin, kun sitä ei halua syödä?
Kuinka se olisi sen sydämellisempi tuliainen kuin Tokmannilta ostettu kolmen euron vaasi?
Kaksi päivää sitten tehty leipä ei ole vanhaa.Syövätkö kaikki lukijat täällä ostamansa leivän yhdessä päivässä?
no ikävä fiilis tuli varmaan mutta ei kannata viedä toista kertaa leipomusta jos ne ei maistu syystä tai toisesta,esim.lemmikkitalouksien leipomukset,lasten leipomukset jne. jäis multakin syömättä, just hygienia syistä. tarkoitus ei varmaan ole tuttavallasi ollut loukata.
pyytämättä asioiden vieminen ei ole hyvä juttu useinkaan ,varsinkin ruoka vaikea, koska ihmisil,allergioita ym ruokavalio juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää sitten tehty leipä ei ole vanhaa.Syövätkö kaikki lukijat täällä ostamansa leivän yhdessä päivässä?
Onko sulla tapana viedä kaksi päivää vanhoja leipiä tuliaiseksi?
Jos mulle tulee vieraita, käyn ostamassa tuoretta leipää ihan heitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se on nykyään kun ruokaa pidetään itsestäänselvyytenä ja on monenlaista ruokavammaista joille ei normaali ruoka kelpaa.
Leipä on aika tarpeetonta "ruokaa".
Hannele kirjoitti:
Heh, kai sitä voi tavata tuttujaan peräkkäisinäkin päivinä, tuskin hän nyt mitään kahvia siellä "kyttäili".Ap:han kirjoitti käyneensä pikaisesti hänellä.Ikävä vaan ettei kiva yllätys ollutkaan toiselle niin onnistunut.Tuttava tuntuu olevan kiittämätön ja olisi mieluummin kiittänyt kohteliaasti ettei huoli syystä tai toisesta leipää.
No kyttäilihän se, tonki roskista.
Itse tehty leipä on yleensä hiivan makuinen paperipaino.
Vain harva osaa leipoa hyvää leipää.
Roskiin menisi mullakin kaikki mikä tulee ipana- tai kattitaloudesta.
Usein vielä mainostetaan että lasten kanssa leivottiin. Juu ei.
Itse en halua syödä mitään erään sukulaisen tekemää, kun antaa kissansa hyppiä pitkin pöytiä. Ei ne bakteerit ja virukset niin kauhistuta, mutta yksikin kissankarvapulla oli jo aivan liikaa.
Se oli varmaan paska leipä. Älä enää vie jätteitä ystävillesi. Ja keksi parempia provoja.
ilmiselvästi hänellä ei ollut tarpeeksi tiukkaa rahasta, kun voi vielä päättää mitä syö ja mitä jättää syömättä.
Ikävä juttu, mutta sinuna en jatkossa veisi hänelle enää yhtään mitään ellei hän erikseen pyytäisi.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuule useamman leivän.
MINUN leipomani leipä oli siis aivan tuoretta. Tuo aiempi kommentoija on joku muu. Leivoin aamulla ja vein samana päivänä, kun poikkesin kahvilla. En myöskään mene tavan takaa kahville viemättä paketillista mukanani.
Kuten aiemmin totesin, en enää tästä lähtien vie muuta kuin kaupasta ostettuja asioita (kahvipaketin, kahvileivät jne). Tuli vain hetkeksi paha mieli, kun luulin että ystäväni olisi ilahtunut. Väärässä olin, case closed...
Taitaa olla tuo "ystäväsi" sitä sorttia, että mukana olisi pitänyt olla myös tuoteseloste, raaka-aineluettelo ja mahdolliset allergeenit.
Typerää sekä ystävältäsi, että itseltäsi. Ennen kuin ryhdyit leiväntekoon, kysyitkö, onko ystävälläsi joitain allergioita?
Minä syön hiivaleivän tuoreena mutta ruisleipä täytyy käyttää pakkasessa , maha ei kestä. Ap sanoi case closetti.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tuo "ystäväsi" sitä sorttia, että mukana olisi pitänyt olla myös tuoteseloste, raaka-aineluettelo ja mahdolliset allergeenit.
Typerää sekä ystävältäsi, että itseltäsi. Ennen kuin ryhdyit leiväntekoon, kysyitkö, onko ystävälläsi joitain allergioita?
Ei ole allergioita eikä karppaa, tai ainakin aiemmin viemäni kahvikakut ja keksit on ottanut ilolla vastaan. Yleensä kyllä laittaa nuokin kaappiin jemmaan "herkkuhetkiä" varten. Minä käyn usein hänen luonaan/ hän luonani, koska asutaan lähekkäin. Tietää siis kotini hygieniatason olevan ihan normaali. Olen varmaan huono kokki, ei tässä muu selitys tule mieleen...
ap.
Vierailija kirjoitti:
ilmiselvästi hänellä ei ollut tarpeeksi tiukkaa rahasta, kun voi vielä päättää mitä syö ja mitä jättää syömättä.
Ikävä juttu, mutta sinuna en jatkossa veisi hänelle enää yhtään mitään ellei hän erikseen pyytäisi.
Ikävä juttu että kaverilla ei ole niin tiukkaa rahasta että ap:n limppu ei ole viimeinen vaihtoehto hengissä pysymiseen?! Miettikää mitä kirjottelette.
Jos huomasi hometta leivässä, helteillä vaalea leipä saattaa homehtua TODELLA nopeasti.
Jos karppaa tai jos on aloittanut hiljattain hiilaripudotuksen.
Itse pudotin joskus painoa niin että en asiasta puhunut ääneen vaan kaikessa hiljaisuudessa. Usein tuli tilanteita missä käteen väkisin työnnettiin herkkuja ja usein lopulta päätyi roskiin.
Aika härski temppu heittää maistamatta pois, jos ei ole keliakiaa tms. No, nytpähän tiedät ainakin mitä ei kannata viedä tuliaisiksi.
Kaunis ele, mutta minkäs teet jos ei kelpaa. No ajatushan se on tärkein.
Täytyy tunnustaa että kaveri toi meillekin kerran komean pyydystämänsä kalan tuliaisiksi; kiittelin, hymyilin ja ihastelin mutta niin siinä vaan kävi että kaverin mentyä koko kala laitettiin maistamatta roskiin. En pidä kalasta enkä niitä ainakaan ala perkaamaan/fileoimaan jne.