Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vein tutulleni kotitekoista leipää

Mielensäpahoittaja
20.07.2021 |

Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.

Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Kommentit (269)

Vierailija
61/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää vanha itse leivottu leipä on jo kuivaa eikä maistu kovin hyvältä. Itse leivottu leipä vanhenee paljon nopeammin kuin kaupan leipä. Ap:n tarkoitus oli varmasti hyvä, mutta hänen ystävällään ei ollutkaan niin nälkä, että vanha kuivunut armopala olisi maistunut.

Vierailija
62/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tietää sinut epäsiistiksi, eikä halua syödä syyläisillä sormillasi leipomaa leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi ei ole kuitenkaan heittänyt heti leipää pois. Todennäköisesti juuri ennenkuin tulit. Jos se oli siinä roskiksen päällä niin, että näit jopa, ettei sitä ole maisteltu. Ethän tiedä mikä leivän heiton syy oli. Olisit kysynyt. Turha meidän muiden on tällä palstalla ottaa kantaa asiaan kun emme tiedä syytä.

Vierailija
64/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäsi oli luultavasti pahaa

Esim äitini laittaa leipään aina kuminaa ja itse inhoan sitä.

Jos ystäväsi on pa ja hakee ruokajonosta ruokaa, siellä on leivästä ylitarjontaa.

Vierailija
65/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävää :(

Vierailija
66/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus yks tuttu, joka aina välillä valitteli miten tiukkaa on. Autoin pari kertaa n. 30 e ruokakassilla. Ja muutama päivä apuni jälkeen hän hehkutti, mitä jotain kivaa oli tilannut (yleensä tarpeetonta krääsää kotiin). Aika nopeasti opin, ja annoin "on niin tiukkaa" -juttujen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei olla enää tuttuja, ja hyvä niin.

Vierailija
67/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi minäkään kulkutaudin aikana syönyt sitä leipää. Mutta siis vain satuit kahvilla käydessä laittamaan paperilappusen roskiin ja näit sen leivän siellä koskemattomana? Kuulostaa aika epätodennäköiseltä. Meillä roskikselle menee vain talonväki, ja harvoin on roskapussi niin tyhjä että pikaisella vilkaisulla voisi sanoa minkä kuntoinen joku yksittäinen asia siellä on.

Voit ottaa ystäväsi kylään (kahvittelemaan ilman maskia), mutta et voi syödä hänen leipomaansa leipää koska siitä saa koronan? Vähän valoja päälle...

Vierailija
68/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi minäkään edes tuttavan itse leipomaa leipää. Ties millä kakkasormilla sitäkin on vaivattu. Roskiin menis suoraan.

Hankkisit parempia ystäviä jos nykyiset on noin epäilyttäviä. Ai niin, ei kukaan huoli tuollaista tyyppiä.

Vierailija
69/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällainen voimatarina tällä kertaa?

Vierailija
70/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En söisi minäkään edes tuttavan itse leipomaa leipää. Ties millä kakkasormilla sitäkin on vaivattu. Roskiin menis suoraan.

Olen vähän samaa mieltä, vaikka leipä sentään paistetaan. Vielä enemmän ihmettelen sellaisia erilaisista massoista väkerrettyjä ja nykerrettyjä kakkuja. Niitä en syö. Niiden osalta todella iljettää ajatus, että niitä pieniä koristeita on rähmäkäsin nysvätty.

Oletko suojakäsineistä kuullut?

Vierailija
71/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puheeksi siten, että kysyt mitä pidit viemästäsi leivästä? Oliko syötävää ja miten voisit parantaa kun leivot seuraavan kerran?

Vierailija
72/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä kuuluisi kyllä laittaa bioastiaan eikä roskiin.

Vierailija
73/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskaltanut edes maistaa, koska hänellä on sellainen vakava terveysongelma, jonka vuoks ei voi syödä leipää. Hän ei vaan halua kertoa siitä kenellekään.

Vierailija
74/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoinen provo tällä kertaa. Oliko tää nyt sama ystävä, joka ei syönyt myöskään sun tekemää kalakeittoa? Pihanurmelleko se oli sen kaatanut vai mitenhän se meni, en ihan tarkalleen muista. Harmittelit, koska olisit voinut viedä keiton myös vanhainkotiin. Leipääkö et sentään veisi sinne?

Vierailija
75/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystäväni tykkää leipoa. Mutta minä en koskaan syö mitään leipomuksia. Aluksi tein juuri niin että laitoin roskiin, opettelin sanomaan suoraan: ei kiitos! Näillä leipojilla on ongelmana tyrkyttäminen, ota nyt,sinua varten leivottu ym.

Vierailija
76/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin aloitus on ollut aikaisemmin. Aika tylsiä.

Vierailija
77/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko leivässä jotain viljaa jota ystävän maha ei kestä ja sinä unohdit sen? Tai onko ystäväsi kertonut jättäneensä hiilihydraatit ruokavaliostaan, mutta sinä unohdit senkin?  Onko kotonasi sokeritoukkia ja niistä olet kertonut? Nehän pesii jauhoissa ja muissa elintarvikkeissa. Oliko leipää leikattu ollenkaan? Jos oli, oliko se ehkä umpiraakaa sisältä? Nämä tuli itselläni ensin mieleen ja tekisin samalla tavalla eli leipä roskiin.

Vierailija
78/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on nykyään kun ruokaa pidetään itsestäänselvyytenä ja on monenlaista ruokavammaista joille ei normaali ruoka kelpaa.

Vierailija
79/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulle ystävä tuo onnessaan itse leipomiaan sämpylöitä.

Otan ne vastaan kehuin ja kiitoksin ja kun silmä välttää, laitan roskiin.  Selvennyksenä, että tuo 1-2 kpl, ei pellillisiä.

Syynä se, että hän tykkää hädin tuskin paistetuista, valkoisista leivonnaisista ja itse saan yökkäysrefleksin huonosti paistetuista, sisältä taikinaisen tahmaisista leivonnaisista.

Tästä on hänen kanssaan jostakin yhteydessä puhuttukin, ei vaan näemmä osaa yhdistää sitä noihin sämpylöihin.

Mutta toivoisin, että ihmiset veisivät leivonnaisiaan harkiten ja sinne, missä tietävät niistä tykättävän.  Tai sitten eivät loukkaannu jos ne jäävät syömättä.  Elettä voi arvostaa suuresti vaikkei itse tekeleestä tykkäisikään.

Vierailija
80/269 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla aloitus totta.

Eilen vei leivän ja tänään jo kahvia kyttäämässä samassa paikassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme