Vein tutulleni kotitekoista leipää
Kävin eilen kylässä tutullani ja vein mennessäni leipää, jonka olin tehnyt ihan häntä ajatellen. Tiedän, että hänellä on aika tiukkaa rahasta, joten arvelin, että hän ilahtuisi eleestäni.
Tänään kävin pikaisesti hänen luonaan kahvilla ja satuin heittämään paperinpalan roskikseen. Huomasin samalla, että leipä oli heitetty sinne täysin maistamatta.
Tuli aika paha mieli. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (269)
hippirhonda kirjoitti:
Kiittämättömyys on maailman palkka!
Olen pahoillani puolestasi..Minä olisin ilolla syönyt tuon leivän!
Ei moitita ihmistä, jota ei tunneta.
Ehkä hänellä on vilja-allergia, tai jos leipä sisältää maitoa ja henkilö on laktoosille tai kokonaan maidolle allerginen ?
Olisit voinut kohteliaasti kysyä, eikö leipä maistunut. Hän olisi kertonut syyn.
Gluteeni/vehnä/hiilarivälttelijä. Ei kehdannut sinulle sanoa.
Olit kivasti unohtanut, että minulla on keliakia. Niin hieno ystävä olet.
Vähän aikaa sitten veljeni leipoi sämpylöitä ja vei niitä yksinäiselle äidillemme. Huomasi päiviä myöhemmin kyläillessään seuraavan kerran, että kaikki leipomukset olivat yhä jääkaapissa maistamatta. Arvasin, että ei syö sämpylöitä, koska on hapanleivän ystävä. Turhaan veljeni vei ja turhaan loukkaantui. Itsekin syön vain tiettyä leipää, jonka olen todennut omasta mielestäni parhaimman makuiseksi. Voisin hyvin kuvitella kiittäväni kohteliaasti saamastani leivästä ja heittäväni leivän sen jälkeen biojätteeseen. Kyllä köyhälläkin voi olla mielileipiä ja edullisia sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on ihan uskomatonta porukkaa kirjoittelemassa. Jos tänne kirjoittaisi "hyvää huomenta", niin todennäköisesti jo toisessa vastauksessa olisi "haista vitxx, sxxtxnxn huorx" tai jotain muuta yhtä viisasta. Mikä ihme ihmisiä vaivaa, kun mistään ei voi puhua/kirjoitella normaalien ihmisten tavoin ilman haukkumista tai muuta päänaukomista?
Mikä muu tämän aloituksen tarkoitus muka oli, kuin saada ihmiset haukkumaan leivän pois heittänyttä? Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanha aloitus, mut apn olisi kannattanut kysyä, et mikä leivässä oli vikana..........
Niin, mutta sitten pitäisi tunnustaa, että on käynyt kyyläämässä toisen roskia.
Mielestäni olisi ihan hyvä reilusti kysyä missä oli syy. Itse vein aikoinaan ihastuttavan kukkakimpun ystävälle. Se oli tekokukkaa mutta tiesin ystäväni pitävän myös tekokukista oikeiden lisäksi. Hänelle värisävy ei ihan sopinut, joten kallis pieni kimppu lensi roskiin kun olin lähtenyt. Harmitti, koska olisin mielelläni itsekkin pitänyt sen, mutta halusin kuitenkin antaa rakkaalle ystävälle. Oli melko kalliskin. Jatkossa vein vain valkoisia kukkia merkkipäivinä.
Simmost se on. Harmi vaan, että huomasit muuten olisi kaikki hyvin.