Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limsaa taaperolle? Kyllä vai ei?

Vierailija
25.07.2014 |

Nähtyä: äiti juottaa reilusti alle kaksivuotiaalle lapselleen Coca-Colaa.

Onko tämä kuinka yleistä ja onko se edes missään määrin suotavaa? Eikö tuossa ole kofeiiniakin ja ties mitä sen ikäiselle sopimatonta? Jos on jano, luulisi, että vesi, maito tai hedelmämehu olisi se paras näissä lämpötiloissa. Itse en ole antanut limsaa lapsilleni kuin vasta vanhemmiten synttäreillä, sillä koen ne täysin täysin tarpeettomiksi - varsinkin janonsammuttamista ajatellen.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut maistaa, mutta niin tyhmä minäkään en ole, että noin pienelle limsaa antaisin.

Vierailija
2/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kofeiinia ole kuin colassa ja energiajuomissa? Limu taitaa olla turhaa mutta ei kait siitä haittaa ole? En tiedä, ei ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. En. En missään nimessä.

Vierailija
4/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärinä yms. juhlat.

Vierailija
5/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on täysin turhaa opettaa 2-vuotiasta tai nuorempaa limsojen makuun. Omille lapsilleni (3 kpl) en sitä pienenä antanut. En sitä varsinaisesti kieltänytkään, mutta sitä ei vain koskaan ollut kotona tarjolla enkä muuallakaan aktiivisesti tarjonnut sitä lapsilleni. Hyvänä puolena siinä oli se, että lapseni olivat reilusti yli 10-vuotiaita ennen kuin heille rupesi minkäänlainen limsa maistumaan. Pieni lapsi ei yleensä pidä hiilihapollisista juomista, jos häntä ei ole niihin alusta alkaen totuttanut.

Vierailija
6/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt mikään tavallinen käytäntö taida olla.

Vierailija
7/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset äidit antavat usein colaa jo pienille, olen ainakin Helsingissä huomannut tämmöisen ilmiön.

En antaisi alle 3-vuotiaalle limua tai hiilihapollisia juomia ollenkaan, aivan turhia ja tulee vain vatsa kipeäksi.

Vierailija
8/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse näe limunjuonnissa (lapsella) mitään järkeä enkä usko että omalleni sitä kovin nuorena aion antaakaan. Hampaita ajatellen vesi on toki paras janojuoma, itse vaan olen huono juomaan vettä joten mehua on lähes aina kotona (ei tosin sokerimehuja, mutta silti). Limu kuulostaa paremmalta juurikin juhlajuomana.

Vierailija
9/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut lorauksen lasin pohjalle, en tosin alle vuoden ikäiselle ikinä. Siinä vaiheessa kun syö muutenkin perheen kanssa samoja ruokia. Ei tämä päivittäinen tai edes viikottainen tapa ole, joten moraalisaarnaa en valinnastani kaipaa.

Vierailija
10/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:11"]

Ulkomaalaiset äidit antavat usein colaa jo pienille, olen ainakin Helsingissä huomannut tämmöisen ilmiön.

En antaisi alle 3-vuotiaalle limua tai hiilihapollisia juomia ollenkaan, aivan turhia ja tulee vain vatsa kipeäksi.

[/quote]

Tämä oli ihan suomalainen, 30-40 vuotias äiti, ja kyse ei ollut maistamisesta, vaan lapsella oli oma puolen litran pullo :(

t:Ap

Vierailija
11/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain cola-juomissa sitä kofeiinia on tosi vähän eikä se vaikuta kaikkiin ihmisiin samalla tavalla, ehkä tuohon lapseen ei sitten vaikuta kerta äiti sitä antoi. Saattoihan se kyllä olla vain sellainen herkkupäivän juoma, eli vaikka näit sillä sen pullon, niin ehkä se ei silti juo sitä kuin muutaman kerran vuodessa herkkupäivänä. Itse oon sellainen ihminen johon kokiksen kofeiini ei vaikuta millään tavalla, ei oo ikinä vaikuttanut, mutta ekan kerran join kokista vasta 6-vuotiaana kyllä.

Vierailija
12/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut kun on ollut tarjolla. Mehussa yhtä paljon tai enemmänkin kaloreita, että sen suhteen aivan sama.

Vierailija
13/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta helteellä tuskin kannattaa kofeiinia nauttia yhtään, jos se poistaa nestettä. Vaikkei se lapsi näkyvästi kofeiinista oirehdikaan, niin ei se takaa sen turvallisuutta.

Vierailija
14/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:20"]

Olen antanut kun on ollut tarjolla. Mehussa yhtä paljon tai enemmänkin kaloreita, että sen suhteen aivan sama.

[/quote]

Mutta ravintoarvojen suhteen ei olekaan ihan sama. Onko limuissa vitamiineja?

Vierailija
15/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:21"]

Mutta helteellä tuskin kannattaa kofeiinia nauttia yhtään, jos se poistaa nestettä. Vaikkei se lapsi näkyvästi kofeiinista oirehdikaan, niin ei se takaa sen turvallisuutta.

[/quote]

Juu, ei ainakaan paljoa, parempi on antaa tavallista limpparia tai mehua jos vesi menee huonosti alas.

Vierailija
16/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan limsaa taaperolle!

Vierailija
17/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti alle 2v ? Kysyitkö ikää? Jos näillä helteillä juottaa lapselleen mitä tahansa juotavaa joka kelpaa niin hittojako se aloittajaa kaivelee? Yhden pienen hetken perusteella äiti ei varmaan juota lapselleen ikinä mitään muuta.

Kyllä on niin huenot ongelmat toisilla. Olisipa itselläkin vain tuollaisia.

Vierailija
18/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerilikua ne pillimehutkin on.

Vierailija
19/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kolajuomia suositella raskaanaolevillekaan, joten miksi pienelle lapselle on sitä annettava? Onhan siellä hyllyillä muitakin vaihtoehtoja, niin mikä saa vanhemman päätymään tuohon?

Vierailija
20/83 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:27"]

Reilusti alle 2v ? Kysyitkö ikää? Jos näillä helteillä juottaa lapselleen mitä tahansa juotavaa joka kelpaa niin hittojako se aloittajaa kaivelee? Yhden pienen hetken perusteella äiti ei varmaan juota lapselleen ikinä mitään muuta.

Kyllä on niin huenot ongelmat toisilla. Olisipa itselläkin vain tuollaisia.

[/quote]

Tiedän tarkan iän. t:Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä