Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä kateellinen lomasuunnitelmista?

Vierailija
09.07.2014 |

Voiko tällaista enää ollakaan? Ystäväni on monta viikkoa hehkuttanut lähtevänsä romanttiselle reissulle Kalajoen rannoille ja vuolaasti kertonut kuinka ihana reissu heillä tulee olemaan. Itse sain vihdoin tietää lyhyen lomani ajankohdan ja varasimme heti äkkilähdön Kroatiaan samoihin aikoihin kuin ystäväni matka on. Mutta mitä, kun tästä kerroin niin hiljaisuus laski ylle, eikä hän enää halunnutkaan puhua lomasuunnitelmista eikä oikein mistään muustakaan. Jotain mumisi, että toisilla on rahaa...

Onko tämä nyt sitä suomalaista kateutta vai mikä on? Rahallisesti meidän pikareissu on varmasti jopa halvempi kuin Suomen hotellihinnat ym. Ja mitä ihmeen väliä minne me menemme, aikuiset ihmiset. Olisiko ystäväni halunnut päästä kertomaan ihanista rannoista ja toivonut minun odottavan vihreänä kateudesta hänen kotiinpaluaan? Jotenkin ymmärtäisin asenteen, jos olisi kyse 80-luvusta tms, mutta nykyaikana kun kaikki reissaavat vähän väliä ei oikein avaudu ajatusmaailma.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, taitaa olla. Siinähän on. Mitä väliä kuitenkaan?

Vierailija
2/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen oppinut, että kaikille ei voi lomasuunnitelmistaan kertoa. Suomalaista kateutta parhaimillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa tekee sukulaiseni. Tilanne meillä sellainen, että hänen intohimonsa on amerikanautot. Hänellä on sellainen ja satsaa siihen rahaa ja aikaa. Ja käy eri tapahtumissa. Ja silti usein sanoo, että rahat vähissä. Ja miten taas tuli vakuutuslasku jne.

Kuuntelen ja kommentoin sen minkä osaan. Tuo autoilu ei ole itselle tärkeä. Harrasteena.

Jos taas kerron vuorostani, että olemme lähdössä viikoksi matkalla Kreikkaan niin hän kommentoi miten ei itsellä ole varaa. Ja miten meillä on tai toisilla.

Olen sanonut, että hänen rahansa mene autoharrastukseen ja meidän matkoihin. Hän ei näe asiaa samalla tavalla.

Joskus, kun hän on kertonut miten tilasin osan harrastuautoonsa jenkeistä ja kertonut mitä maksaa kaikkineen niin olen ajatuksissani vain miettinyt et huhheijaa siinä meidän perheen yksi matka.

Vierailija
4/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi lienee hyvin nuori, kun noin oudosti arvottaa maailmaansa

Vierailija
5/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuollaisessa se, että kateelliset kaverit aina olettavat minun olevan heille kateellinen milloin mistäkin.

Vierailija
6/6 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään sepostaa lomasuunnitelmiaan etukäteen? Ketä ne voivat kiinnostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi