En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan vauvalle vaippaa, mitä teen?
Niin. Vauva on nyt 5 kuukautta vanha ja vieläkään en ole vaihtanut yhtäkään vaippaa. Vaimoni alkaa jo kyllästyä siihen että joutuu aina itse vaihtamaan ne, ja eilen hän raivostui kunnolla. Väittää, että haluan vain päästä helpolla, minua ei kiinnosta lapsi tarpeeksi, en ole valmis tekemään niitä ikäviä juttuja mitä lapsen hoitoon liittyy jne. En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan sitä, se haju (ja näky) on luotaantyöntävä ja muutenkin vaippojen vaihtaminen on liian sotkuista toimintaa minun makuuni. Miten voin saada vaimoni hyväksymään sen, että äitinä hänellä on vauvasta periaatteessa suurempi vastuu ja että en vain pysty vaihtamaan vaippaa? Vai pitääkö minun jotenkin alkaa siedättämään itseäni?
Kommentit (97)
Varmaankin siksi, että vanhat riidat nousevat vuosienkin jälkeen pintaan. Kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:45"]
Hahhahaa, varsinainen mies kun ei kakkaa kestä. Tai teillä vaimo tyhjentää roskikset ja likakaivonkin kun kerta haisevat?
Taidat yksinkertaisesti olla huono isä. Tuskin itkujakaan hoidat, onhan ne epämieluisat jutut "äidin tehtäviä".
[/quote]
Aika helposti olette tuomitsemassa huonoksi isäksi, jonkun vaippajutun takia. Ei Vesa Keskinenkään vaihda vauvalleen vaippoja, vaan äiti hoitaa sen. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288689932263.html ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:48"]
Varmaankin siksi, että vanhat riidat nousevat vuosienkin jälkeen pintaan. Kokemusta on.
[/quote]
Piti kommentoida tuota miksi äiti kertoo lapselle vaipanvaihdosta kohtaa..
Tää nyt varmaan on trolli, mut on näitä oikeestikin. Yhden entisen naapurin mies ei kyennyt vaihtamaan kakkavaippoja (pissavaipat sentään hoitui), ja vaimo oli pitkin hamapain sopeutunut siihen, ettei voinut lähteä kovin kauas kotoa ilman lasta. Oli kuitenkin vakuuttunut siitä, ettei mies ihan oikeasti pysty. Minä en kyllä antaisi periksi vaan mies saisi vaihtaa tai oksentaa ja vaihtaa. Pääasia, että homma hoituisi, ihan sama miten vaikeaa se hälle olisi. Ei tässä minullakaan ole mahdollista olla vaihtamatta. Jännä muuten, että nämä jotka ei millään kykene tai pysty on aina miehiä...
Hahhahaa, varsinainen mies kun ei kakkaa kestä. Tai teillä vaimo tyhjentää roskikset ja likakaivonkin kun kerta haisevat?
Taidat yksinkertaisesti olla huono isä. Tuskin itkujakaan hoidat, onhan ne epämieluisat jutut "äidin tehtäviä".
[/quote]
Aika helposti olette tuomitsemassa huonoksi isäksi, jonkun vaippajutun takia. Ei Vesa Keskinenkään vaihda vauvalleen vaippoja, vaan äiti hoitaa sen. http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288689932263.html ap
[/quote]
Haha, Vesa Keskistä ei ehkä kannata ottaa roolimalliksi, varsinkaan tällaisessa asiassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]
Äitinä suurempi vastuu? Oletko tosissasi?
[/quote]
mammapalstallahan ihmetellään miten homoisä voi olla vanhempana yksin, kun side äitiin on
pakollinen ja lapsen suhde äitiin on aina se luonnollisin?
mieli muuttuu kun puhe siirtyy vaippoihin?
päättäkää jo mielipiteenne?
Voitkin sitten pohtia, kuinka hyvä isä se Keskinen onkaan. Ja kyllä, mielestäni on huono isä, mikäli ei hoida edes lapsen perustarpeita.
Olen tavannut naisen, joka sai ensimmäisen lapsensa 16-vuotiaana ja toisen pari vuotta myöhemmin. Hän kertoi, että vaippojen vaihtaminen teki aivan käsittämättömän pahaa. Niin pahaa että yökkäili. Niinpä hän laittoi hengityssuojaimen naamalle ja naamion sisälle nenäliinan, johon oli laittanut kölninvettä tms. Näin hän teki, koska muuten olisivat vaipat jääneet vaihtamatta (isän tavanneena uskon, ettei hän juuri osallistunut vauvanhoitoon - huomattavasti vaimoa vanhempi, vanhoillinen jössikkä).
Sinulle neuvoksi: kumihanskat käteen (vaikka kertakäyttöiset) ja jos haju tekee pahaa, niin joku vastaava hengityssuojainviritys. Jaa työ vaimon kanssa niin että aloitat puhtaan vaipan laitosta ja etenet pissavaippoihin ja siitä edelleen pesemiseen ja vasta lopuksi kakkavaippoihin. Ja muista ettei sitä vaippaa ole tarkoituskaan katsella tai haistella yhtään pitempään kuin on pakko, nopea kokoontaittelu ja roskiin...
Ihan oikeasti, ette VOI olla tässä asiassa pelkästään vaimon varassa.
Ensimmäiselle isä vaihtoi vaippoja, toiselle ja kolmannelle ehkä 2-3 kertaa ekan vuoden aikana. Enkä pitänyt sitä pahana, hän auttoi sitten jotenkin toisin.
[/quote]
[/quote]
Vesa Keskinen on juntti joten hän ei tee ainakaan hyvää vaikutusta pontillesi.
Lapsesi ei ehkä koskaan saa tietää/muista, ettet vaihtanut vaippoja, mutta sen hän tulee ihan varmasti aavistamaan, että isä pitää kuvottavana ja lapsen luonnolliset tarpeet ovat vastenmielisiä. Lapset kuule aistivat todella paljon.
Huono isä: Paikalla vain hyvinä hetkinä. Muutoin lapsi ei ole olemassa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:54"]
Olen tavannut naisen, joka sai ensimmäisen lapsensa 16-vuotiaana ja toisen pari vuotta myöhemmin. Hän kertoi, että vaippojen vaihtaminen teki aivan käsittämättömän pahaa. Niin pahaa että yökkäili. Niinpä hän laittoi hengityssuojaimen naamalle ja naamion sisälle nenäliinan, johon oli laittanut kölninvettä tms. Näin hän teki, koska muuten olisivat vaipat jääneet vaihtamatta (isän tavanneena uskon, ettei hän juuri osallistunut vauvanhoitoon - huomattavasti vaimoa vanhempi, vanhoillinen jössikkä).
Sinulle neuvoksi: kumihanskat käteen (vaikka kertakäyttöiset) ja jos haju tekee pahaa, niin joku vastaava hengityssuojainviritys. Jaa työ vaimon kanssa niin että aloitat puhtaan vaipan laitosta ja etenet pissavaippoihin ja siitä edelleen pesemiseen ja vasta lopuksi kakkavaippoihin. Ja muista ettei sitä vaippaa ole tarkoituskaan katsella tai haistella yhtään pitempään kuin on pakko, nopea kokoontaittelu ja roskiin...
Ihan oikeasti, ette VOI olla tässä asiassa pelkästään vaimon varassa.
[/quote]
Kiitos, tällaisia perusteellisia ohjeita kaipaankin. Täytyy kokeilla, en kyllä siltikään ole yhtään varma, että onnistun siinä. ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]
Äitinä suurempi vastuu? Oletko tosissasi?
[/quote]
mammapalstallahan ihmetellään miten homoisä voi olla vanhempana yksin, kun side äitiin on
pakollinen ja lapsen suhde äitiin on aina se luonnollisin?
mieli muuttuu kun puhe siirtyy vaippoihin?
päättäkää jo mielipiteenne?
[/quote]
Jännä juttu: Vierailija ei ole yksi ja sama henkilö. Meitä on monta ja mielipiteemme ovat joskus eriäviä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:13"]
Ja tiedoksi kaikille, olen kyllä hyvä isä lapselleni. Ei kai se kerro että olisi huono isä, jos ei pysty vaippoja vaihtamaan kun itsekin varmaan oksentaisi sitä vaihtaessa? ap
[/quote]
No mitä sä tänne tilität, jos oot ok tän asian kanssa?
[/quote]
Aloitusviestin lopusta löytyy syy, miksi kirjoitin. "Miten voin saada vaimoni hyväksymään sen, että äitinä hänellä on vauvasta periaatteessa suurempi vastuu ja että en vain pysty vaihtamaan vaippaa? Vai pitääkö minun jotenkin alkaa siedättämään itseäni?" ap
[/quote]
No koko ajanhan sä nillität vastaan, ajatusta yhteisvastuusta vauvan hoidon(vaipat) suhteen vauvan äidin kanssa.
Eli turha on sulle mitään kommentoida. Olet jo päättänyt mielessäsi olla järkähtämättömän oikeassa tässä asiassa. Ethän sitten joskus ihmettele, kun vaimo ei innostu ehdotukseesi hankkia lisää vauvoja?
Luulisi, että ap:lle lasten tekeminenkin on liian törkyistä puuhaa hänen makuunsa. Jos tämä viesti on totta eikä vedätystä, niin ryhdistäydy hyvä ihminen. Pyyhit ja peset omankin persustasi, mikset avuttoman vauvan?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:13"]
Ja tiedoksi kaikille, olen kyllä hyvä isä lapselleni. Ei kai se kerro että olisi huono isä, jos ei pysty vaippoja vaihtamaan kun itsekin varmaan oksentaisi sitä vaihtaessa? ap
[/quote]
No mitä sä tänne tilität, jos oot ok tän asian kanssa?
[/quote]
Aloitusviestin lopusta löytyy syy, miksi kirjoitin. "Miten voin saada vaimoni hyväksymään sen, että äitinä hänellä on vauvasta periaatteessa suurempi vastuu ja että en vain pysty vaihtamaan vaippaa? Vai pitääkö minun jotenkin alkaa siedättämään itseäni?" ap
[/quote]
No koko ajanhan sä nillität vastaan, ajatusta yhteisvastuusta vauvan hoidon(vaipat) suhteen vauvan äidin kanssa.
Eli turha on sulle mitään kommentoida. Olet jo päättänyt mielessäsi olla järkähtämättömän oikeassa tässä asiassa. Ethän sitten joskus ihmettele, kun vaimo ei innostu ehdotukseesi hankkia lisää vauvoja?
[/quote]
Olet väärässä, olen jo ottanut vastaan ohjeita ja kiittänytkin niistä. Sellaiset viestit on hyödyllisiä ja niitä otan mielelläni vastaan, viestit joissa vain arvostellaan minua isänä ovat melkoisen turhia. ap
[/quote]
[/quote]
No mikäs on vaippoja vaihtaessa, kun käy siivoojat, puutarhurit, Vesa kantaa varmaan kaupasta maasturilla ruokaa jne...(Ja nyt ei sitten sitä kateuskorttia, eihän?)
Appi aina kehuskelee, kuinka ei ole elämässään joutunut ainuttakaan vaippaa vaihtamaan. Kerran oli melkein pakko kun tyttärenpoika oli heillä ja mummu oli kaupassa ja taapero sonti vaipan täyteen. Appi oli jo alistunut ajatukseen ja levitellyt sanomalehtiä eteisen lattialle, kun lapsen kummi oli yllättäen ilmestynyt paikalle ja joutunut hoitamaan homman. Näin jälkeen päin ajatellen kummallista, ettei niinkin napakka täti kuin hän pystynyt pistämään vaaria töihin. Eihän tuo vaipanvaihtamattomuus mikään kehujen aihe ole.
Ootko nimikirjaimesi V. K. ja olet lehdistäkin tuttu kauppias? Tsemppiä vaipanvaihtoon! Kovat kundit uskaltaa vaihtaa vaipat kyllä! ;)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:06"]
Luulisi, että ap:lle lasten tekeminenkin on liian törkyistä puuhaa hänen makuunsa. Jos tämä viesti on totta eikä vedätystä, niin ryhdistäydy hyvä ihminen. Pyyhit ja peset omankin persustasi, mikset avuttoman vauvan?
[/quote]
Lasten tekemisessä ei sentään paskaa ja virtsaa lennä. Sanoinkin jo aiemmin, että oma paska ei okseta mutta toisen kyllä, siinä syy. ap
Miten täällä ollaan niin kiivaita ja hyökkääviä? mä oon luullut että on ihan normaalia, että miehet ei juurikaan vaippoja vaihtele. en vaihtanut itsekään aikoinaan