En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan vauvalle vaippaa, mitä teen?
Niin. Vauva on nyt 5 kuukautta vanha ja vieläkään en ole vaihtanut yhtäkään vaippaa. Vaimoni alkaa jo kyllästyä siihen että joutuu aina itse vaihtamaan ne, ja eilen hän raivostui kunnolla. Väittää, että haluan vain päästä helpolla, minua ei kiinnosta lapsi tarpeeksi, en ole valmis tekemään niitä ikäviä juttuja mitä lapsen hoitoon liittyy jne. En yksinkertaisesti pysty vaihtamaan sitä, se haju (ja näky) on luotaantyöntävä ja muutenkin vaippojen vaihtaminen on liian sotkuista toimintaa minun makuuni. Miten voin saada vaimoni hyväksymään sen, että äitinä hänellä on vauvasta periaatteessa suurempi vastuu ja että en vain pysty vaihtamaan vaippaa? Vai pitääkö minun jotenkin alkaa siedättämään itseäni?
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]
Äitinä suurempi vastuu? Oletko tosissasi?
[/quote]
Kyllä olen, sehän on ihan fakta. Enhän minä esim. imettämistäkään voi äidin puolesta hoitaa, ja lapsi muutenkin on yleensä läheisempi äidin kanssa. ap
[/quote]
Idiootti. Et sä koskaan siihen lapseen lähenny ellet vietä aikaa sen kanssa.
Tehkää niinkuin me 1,5 kuukautta vanhan vaavin kanssa, niin ei ongelmia.
Ostakaa kaupasta Pampers Active Fit-vaippoja, sellaisia joiden pakkauksen kyljessä on 11 - 25 kg. Meillä sama vaippa on ollut käytössä jo pari viikkoa ja vielä mahtuu vaikka kuinka paljon tavaraa. Ehkä vasta ensi kuun puolella vaihdamme uuden.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]
[/quote]
Kyllä olen, sehän on ihan fakta. Enhän minä esim. imettämistäkään voi äidin puolesta hoitaa, ja lapsi muutenkin on yleensä läheisempi äidin kanssa. ap
[/quote]
Onneks mulla oli/ on kiva isä eikä tollanen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:00"]
Ajattelitko ikinä päästää äitiä käymään vaikkapa kavereiden kanssa syömässä ja kaupoilla, siten että olisi poissa muutaman tunnin? Mitä teet jos vauva kakkaa sillä välin ja vaippa on vaihdettava vai ajatteletko äidillä myös olevan velvollisuus viedä lapsi mukanaan joka paikkaan kunhan isän ei vain tarvitse kantaa vastuuta? Vaimosi on oikeassa suuttuessaan sinulle ja sinä väärässä sanoessasi äidillä olevan suurempi vastuu vauvasta. Tottakai äiti hoitaa lasta isän ollessa töissä ja imetys yms. On äidin tehtävä ja siten äiti myös hoitaa lasta enemmän mutta vastuu on yhtälailla isällä, lapsi on yhdessä luotu.
[/quote]
Kyllä se on tavannutkin kavereitaan ja käynyt kaupoilla, mutta usein on juuri ollut vauva mukana. Olen kyllä joitakin kertoja ollut yksinkin vauvan kanssa, mutta sitten olen soittanut naapurin hätiin (on vaimoni paras ystävä), jos on pitänyt vaippaa vaihtaa. ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:05"]
Ajattelitko ikinä päästää äitiä käymään vaikkapa kavereiden kanssa syömässä ja kaupoilla, siten että olisi poissa muutaman tunnin? Mitä teet jos vauva kakkaa sillä välin ja vaippa on vaihdettava vai ajatteletko äidillä myös olevan velvollisuus viedä lapsi mukanaan joka paikkaan kunhan isän ei vain tarvitse kantaa vastuuta? Vaimosi on oikeassa suuttuessaan sinulle ja sinä väärässä sanoessasi äidillä olevan suurempi vastuu vauvasta. Tottakai äiti hoitaa lasta isän ollessa töissä ja imetys yms. On äidin tehtävä ja siten äiti myös hoitaa lasta enemmän mutta vastuu on yhtälailla isällä, lapsi on yhdessä luotu.
[/quote]
Kyllä se on tavannutkin kavereitaan ja käynyt kaupoilla, mutta usein on juuri ollut vauva mukana. Olen kyllä joitakin kertoja ollut yksinkin vauvan kanssa, mutta sitten olen soittanut naapurin hätiin (on vaimoni paras ystävä), jos on pitänyt vaippaa vaihtaa. ap
[/quote]
Olet soittanut naapurin vaihtamaan vauvasi vaippaa? Todella noloa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
Oletpa pöljä. Eniten harmittaa vaimosi puolesta joka ilmeisesti ei ymmärtänyt ettei sinun kanssasi pysty tasavertaiseen vanhemmuuteen. Se, että vaimosi imettää ei tee lapsesta enempää hänen kuin sinunkaan ja HALOO miksihän lapsi on läheisempi äidin kanssa? Itsekin vielä kakara isä pelkää hyvinhoidettujen käsiensä likaantuvan ja pikku nenusensa haistavan vähän kakkaa :D
Teillä ilmeisesti vaimo myös huolehtii lattiakaivon puhdistamisen, lihojen käsittelyn, vessanpöntön pesun (sinun vauhtiraidoistasi) ja kaikki muutkin vähääkään käsiä likaavat tai haisevat hommat?
Jestas mikä prinsessa olet. Mitä tekisit jos vaimosi joutuisi onnettomuuteen ja joutuisi sairaalaan koomaan? Antaisit lapsen huostaan ja naapurin miehen kutsuisit avaamaan viemärin ja naapurin rouvan pesemän paskarannut pöntöstä?
Siedätä itseäsi, hoida vaikka yksi pissavaippa parin päivän välein. Lisäksi peset pyykit, tiskit, laitat ruuan ja imuroit.
Itsellä tulee oksennus joka ikinen kerta kun putsaan lattiakaivon ja luultavasti tulee lopun ikääni. Silti putsaan sen säännöllisesti enkä vingu jotain toista sitä tekemään, eipä tässä nyt edes ole ketään jota pyytäisi.
Meillä auttoi se, että yhtenä perjantaina isin palatessa töistä oli koti tyhjä. Poissa oli vauva tarvikkeineen, vaimo, suurin osa huonekaluista ja astioista. Yhteinen tili oli tyhjennetty.
Äiti oli päättänyt, että vaipanvaihdosta ei enää keskustella. Äit ija vauva elelevät onnellisina yhdessä, isä ihmettelee vieläkin, mitä tapahtui.
Nyt olis nannaa kun ap:n vaimo ilmoittaisi lähtevänsä kavereiden kanssa pitkälle viikonloppulomalle, työntäisi vauvan miehen syliin ja sanoisi, etät hoidapa tuo lomani ajan. Siinä olisi pakko pestä pyllyt ja oksennukset, pyykit ja tiskit ja lisäksi vielä syötettävä vauva yöt ja päivät.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:01"]
Aurinkolasit päähän ja pyykkipoika nenään. Peset peppua niin kauan, ettei paska haise. Hyvä kuivaus ja sitten loput, talkkia, rasvausta, mitä nyt yleensä teettekin.. Entäs sitten, jos itse paskot housuusi, tai vaimosi sairastuu ja ripuloi alleen? Jätätkö siihen vaan ja huudat apua?
[/quote]
Noh, ei oma paska okseta ja vaimo osaa varmaan hoitaa itse itsensä. Tai tietysti autan jos pakko on, mutta vauvan kanssahan pakkoa ei ole, kun äitikin on olemassa. ap
Porvoossa on näitä 1950-luvun herroja näemmä edelleen.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:08"]
Teillä ilmeisesti vaimo myös huolehtii lattiakaivon puhdistamisen, lihojen käsittelyn, vessanpöntön pesun (sinun vauhtiraidoistasi) ja kaikki muutkin vähääkään käsiä likaavat tai haisevat hommat?
Jestas mikä prinsessa olet. Mitä tekisit jos vaimosi joutuisi onnettomuuteen ja joutuisi sairaalaan koomaan? Antaisit lapsen huostaan ja naapurin miehen kutsuisit avaamaan viemärin ja naapurin rouvan pesemän paskarannut pöntöstä?
Siedätä itseäsi, hoida vaikka yksi pissavaippa parin päivän välein. Lisäksi peset pyykit, tiskit, laitat ruuan ja imuroit.
Itsellä tulee oksennus joka ikinen kerta kun putsaan lattiakaivon ja luultavasti tulee lopun ikääni. Silti putsaan sen säännöllisesti enkä vingu jotain toista sitä tekemään, eipä tässä nyt edes ole ketään jota pyytäisi.
[/quote]
No yleensä joo hoitaa, tosin minä käsittelen lihat. Meillä on ollut tapana noudattaa ihan perinteistä parisuhdemallia, vaimoni hoitaa naisten hommat eli suurimman osan kotitöistä jne, minä taas teen miesten työt. Jos vaimolleni kävisi jotain niin en tietenkään antaisi lasta pois, vaan hoitaisin parhaani mukaan ja pyytäisin apua vaikka vanhemmiltani. ap
[/quote]
[/quote]
Ja tiesitkö, että homma ei lopu, vaikka vaippaikä päättyy? Jo isommillakin lapsilla saattaa leikin tiimellyksessä lorahtaa ja pörähtää pöksyihin. Eli sitä naapurin tätiäkö soittelet edelleen avuksi silloin, kun olet lapsen kanssa kahden?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:01"]
Aurinkolasit päähän ja pyykkipoika nenään. Peset peppua niin kauan, ettei paska haise. Hyvä kuivaus ja sitten loput, talkkia, rasvausta, mitä nyt yleensä teettekin.. Entäs sitten, jos itse paskot housuusi, tai vaimosi sairastuu ja ripuloi alleen? Jätätkö siihen vaan ja huudat apua?
[/quote]
Noh, ei oma paska okseta ja vaimo osaa varmaan hoitaa itse itsensä. Tai tietysti autan jos pakko on, mutta vauvan kanssahan pakkoa ei ole, kun äitikin on olemassa. ap
[/quote]
Sut kyllä tunnistaa aina nimenomaan tästä. Ongelmiis ois aina ihan yksinkertainen ratkaisu, mutta mitä ikinä sulle sanotaankaan, et suostu tarttumaan siihen ja provoat sitten sen voimalla.
Ja tiedoksi kaikille, olen kyllä hyvä isä lapselleni. Ei kai se kerro että olisi huono isä, jos ei pysty vaippoja vaihtamaan kun itsekin varmaan oksentaisi sitä vaihtaessa? ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:13"]Ja tiedoksi kaikille, olen kyllä hyvä isä lapselleni. Ei kai se kerro että olisi huono isä, jos ei pysty vaippoja vaihtamaan kun itsekin varmaan oksentaisi sitä vaihtaessa? ap
[/quote]
Se, ettet huolehdi lapsesi perustarpeista, nimenomaan tekee susta huonon isän.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:12"]
[/quote]
[/quote]
Ja tiesitkö, että homma ei lopu, vaikka vaippaikä päättyy? Jo isommillakin lapsilla saattaa leikin tiimellyksessä lorahtaa ja pörähtää pöksyihin. Eli sitä naapurin tätiäkö soittelet edelleen avuksi silloin, kun olet lapsen kanssa kahden?
[/quote]
Tuskin se kovin vanhana (ainakaan 3-vuotiaasta eteenpäin) enää housuihinsa ulostaa ja pissii? Ja voihan olla, että olen siihen mennessä saanut jo siedätettyä itseni. ap
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 14:59"]Kyllä, sun on alettava siedättämään itseäsi. Ja äidillä ei ole vauvasta suurempi vastuu kuin sinulla, vaan yhtä suuri. Tunnen yhden äidinkin joka yritti samaa kuin sinä, ja samat sanat sanoin hällekin.
[/quote]
Kyllä siihen tottuu, mieheni ei ekaksi pystynyt kakka vaippaa vaihtamaan kakomatta parit kerrat tuli oksennuskin. Vastuu vaan kun ei ole vaan äidillä vaihtaa niitä vaippoja, niin mies vaihtoi kakomisesta huolimatta ja nykyään ei ole mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 15:01"]
[/quote]
[/quote]
Sut kyllä tunnistaa aina nimenomaan tästä. Ongelmiis ois aina ihan yksinkertainen ratkaisu, mutta mitä ikinä sulle sanotaankaan, et suostu tarttumaan siihen ja provoat sitten sen voimalla.
[/quote]
En oikein ymmärtänyt, että mitä tarkoitat. ap
Muakin ällöttää tosi paljon ba olen nainen. Mutta kun työssä on pakko vaihtaa vaippoja , niin kumihanskat vaan käteen ja pesemään, niin pikkuhiljaa siihen tottuu eikä enää melkein yhtään ällötä.