Onko täällä KETÄÄN muuta, joka ei usko synnytyksenjälkeiseen masennukseen?
Siis muita, joiden mielestä tuollaista " sairautta" ei ole olemassakaan, vaan se on tuulesta temmattua?
Kommentit (80)
Jotenkin vain nykymaailmassa tuo masennuskin alkaa olla joku ihmeen muoti-ilmiö. Kaikki siihen sairastuvat, ja nyt vielä SYNNYTYKSENKIN jälkeen pitää sairastua masennukseen... Siksi tämä epäily ko. sairautta kohtaan...
Mielialalääkkeitä syödään ihan liikaa, ja kaikki pyritään selittämään niin, että " minä kun olen nyt vähän masentunut" ... Se on hyvin surullista.
Ja kyllä, olen imettänyt :0)
Täähän on ihan uskomaton imbesilli...." kun mä sain sen pienen nyytin....olinhan mä vähän maassa, mutta..." . Siis ihan pakko olla Porvoosta!
Kun elimistö kuvittelee saavansa apua, se alkaa toimia jälleen.
Synnytyksenjälkeiseen masennukseen voi siis sairastua kuka tahansa.
Kuvittele itse olevasi " naimisissa" vihaamasi ihmisen kanssa seuraavat 18v.
Vierailija:
Joo, niin siis tosiaan en usko tuohon synnytyksen jälkeeiseen masennukseen, koska mun mielestäni sellaista ei voi yksinkertaisesti tulla. Miksi ihmeessä joku olisi masentunut juuri saatuaan ihanan nyytin?? Nyt tietysti hyökätään päälle hormoni-jutuilla ym.
Ihan normaali äiti-ihminen vain. Ajattelin vain kysellä, onko muita laillani ajattelevia, mutta ei näköjään.
Hyvä niin, näin ollen synnytyksen jälkeinen masennus saa lisää tukijoita. Ihan sama mulle.
Onhan noita ihmisiä, jotka ei usko fibromyalgiaan tai stressiinkään. Aina löytyy niitä toisinajattelijoita :0)
-ap-
Niin ja ap, miten oikeasti selität sen synnytyksenjälkeisen psykoosin?
Lähinnä olen pohtinut tuota synnytyksen jälkeistä masennusta, johon 9/10 tuntuu sairastuvan (omasta ystäväpiiristäni ei kukaan....).
-ap-
Ei synnytyksen jälkeisellä masennuksella ole mitään tekemistä sen kanssa, että lasten kanssa olisi kamalaa. Voiko noin tyhmiä olla? Kaverini sairastui ja kyse on ihan vaan aivojen serotoniinipitoisuuden vähyydestä. Tai sen vähäisestä tuotosta. On myös hormonaalisia syitä masennukseen. Voi että voi olla tyhmiä ihmisiä olemassa...no tää onkin ääliöiden palsta.
Esimerkki olikin sitä varten, että maailmassa on tuhansia tuhansia ihmisiä, jotka eivät siihen usko (suuri osa on lekureita). Miksi ei siis myös voisi olla uskomatta synnytyksen jälkeen masennukseen?
-ap-
enkä ole ihan varma fibromyalgiastakaan............... he, he kyllä on outua porukkaa, hoitakaa vähän lapsianne välillä
mitään mistä nuo 800 tentittävää sivua kertoo ei olekaan olemassa. Ajatella että ne sitten jaksaa luetuttaa tollasta huuhaata yliopistolla... Yksikin äiti on just tällä hetkellä osastolla kuvittelemassa synnytyksenjälkeistä masennusta. On ollut siellä jo 4kk...
ei vielä todista mitään. Kuule ap, ei minunkaan ystäväpiiristäni juuri kukaan tiedä asiasta. Oikeastaan vain yksi. En halunnut kertoa, koska arvattavasti joukossa on sinun laillasi ajattelevia. Masennus on riittävän kauheaa jo pelkästäänkin, saati sitten se että joku vielä kehtaa tulla vähättelemään sitä.
Tarkoitus oli van sanoa, etten itse usko siihen.
Uskon, että te kaikki, jotka siihen olette sairastuneet/sairastetta tai joku läheisistänne sairastaa/on sairastunut uskotte, että se on olemassa.
on aika vitun nuivaa olla oikeesti syvästi masentunut ja itse ajatella että on vaan laiska ja saamaton ja vaan niin huono ihminen kun tottahan se on kun ympärillä ihmiset niin sano..ja sitten hajota ruokakaupassa kun ei osaa päättää ostaako ruispaloja vai reissumiestä ja valkotakkiset tulee ja vie sut polille ja osastolle ja syöt nappeja vuoden päivät ja sitten saat riemua siitä että uskallat tärisemättä käydä ärrällä...
ei se uskon asia ole. masennus on totta.
että eikö sun uskomusta ollenkaan haittaa se että asiaa on tutkittu kovasti viimeisten 15 v aikana ja näiden tulosten pohjalta diagnoosi on luotu? Siis miten selität sen tutkimustiedon, onko se susta väärinkirjattua " tavallista" masennusta vai ajatteletko että nämä kaikki ihmiset teeskentelevät vai miten tätä mietit? (sjm diagnosoidaan " tavallisen" masennuksen aikasidottuna jaksona)
sitähän voidaan diagnosoida!!! Tätä asiaa on jumankekka tutkittu. Eihän tää nyt ole sama asia kun onko UFOt olemassa vai ei. Oletko todellakin niin tyhmä vai eikö sulla ole parempaa tekemistä??
silloin on pakko turvautua mielialalääkkeisiin kun lääkäri niitä määrää ja kas kummaa siitä laiskasta ja saamattomasta tulee kuin tuleekin taas ahkera ja energinen oma itsensä. Ei huuda ja raivoa koko ajan miehelle ja lapsille mitään sanomattomista asioista ja on taas iloinen ja normaali... niin kuin silloin ennen. Selvisi sitten sekin että mikä perheen äitiä vaivasi viimeiset kaksi vuotta, onneksi on olemassa hyviä ystäviä jotka painostavat menemään läkäriin hakemaan apua.
Vierailija: