Millaista on hyvä kohtelu mieheltä suhteen alkuvaiheessa?
Henkisesti väkivaltaisen miehen kanssa pitkään seurusteltuani kiinnostaisi kuulla.
Miten ne normaalit, terveet miehet käyttäytyy parisuhteen alussa? Miten teidän miehet on osoittaneet ihastuksensa ja arvostuksensa? Onko mies vienyt treffeille, maksanut viinit ja illalliset? Kehunut ja osoittanut hellyyttä ilman seksiä? Kertonut olevansa tosissaan kiinnostunut? Tai jotain ihan muuta?
En tarkoita mitään Tinder-treffejä tuntemattoman kanssa, vaan tapailua miehen kanssa, joka on jo tuttu kaveripiirin, harrastuksen tai muun kautta.
Mistä tunnistaa hyvä, kunnioittava mies suhteen alussa?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinien ja illallisten maksaminen ei kerro mistään mitään. Eikä myöskään se, jos mies kertoo olevansa tosissaan kiinnostunut. Ihan kantapään kautta tuli opittua. Melkein enemmän luottaisin nyt mieheen, joka ei noita asioita harrasta.
Ihan totta. Minäkin olen aina vierastanut sellaista ällöromantiikka jolla yritetään ostaa nainen. Mutta eikö terveeltä mieheltä voisi odottaa jotain siltä väliltä: ihan normaaleja treffejä kivassa ravintolassa, niin että mies maksaa? Monissa muissa maissa se on kai ihan tavallista. Eikö kunnolliset suomalaiset miehet todella vie treffeille?
-AP
Minä olen tuo ensimmäinen avioliitossa oleva vastaaja, ja ihmettelen miksi odotat mieheltä erityiskohtelua. Oletko sinä vienyt miehen treffeille ja maksanut, tai muuten järjestänyt kivoja yllätyksiä? Miksi mies on vetovastuussa? Lähtökohta seurustelulle on se, että kumpikin miettii tunteella ja järjellä että olisiko sen toisen kanssa kiva viettää kauemminkin aikaa ja jakaa iloja ja suruja. Ei siinä toisen tarvitse yrittää vau-efektillä hurmata toista, normaali hyvä käytös kyllä riittää. Sitten jos koet että et ole arvostettu ja hyvin kohdeltu, voit itse laittaa suhteen poikki.
Mitä tarkoitat tuolla että odotan erityiskohtelua?
Mulla on ollut paha tapa antaa enemmän kuin saan. Olen itse nimenomaan keksinyt kivoja yllätyksiä, halunnut olla hyvää seuraa ja ottanut herkästi vetovastuun yhteisestä onnesta. Tukenut miestä suruissa ja iloinnut hänen onnistumisistaan.
Ja kun mies muuttui henkisesti väkivaltaiseksi, lopulta jätin hänet. Jälkeenpäin olen miettinyt miten suostuin niin huonoon kohteluun ja miten välttää tuollainen suhde tulevaisuudessa.
Onko se erityiskohtelua että mies olisi myös se aktiivinen osapuoli ja ehdottaisi itse jotain kivaa ravintolaa ja jopa maksaisi? Ehkä janoan tuollaista vähän romanttisempaa nyt, kun ex-miehen kanssa hölmönä luulin miehen kotona leffojen katsomista normaaleiksi treffeiksi jopa suhteen alussa. -AP
Siinä olet oikeassa että hyvässä suhteessa molemmat on aktiivisia, haluaa nähdä toista ja ilahduttaa toista :) kaikille miehille ei ole luontevaa välttämättä viedä naista ravintolaan ja tarjota. Ne miehet joille se on luontevaa, ovat sitten saattaneet vetää ne samat kuviot aiemminkin ja kysymys kuuluu, mitä niille edellisille naisille tapahtui jos mies on niin ihana? Pahoittelut jos yleistän tässä, mutta minullakin on takana omat huonot suhteeni. Niihin mahtui niin väkivaltaa kuin petetyksi tulemista. Sanoisin, että hyvä mies miettii ensin itsekin mitä suhteelta haluaa, ennen kuin yrittää hurmata sinut täysin. Luotettavuus ja sinun tunteidesi huomioiminen on kyllä mukana alusta asti, sitä hyvä mies ei panttaa.
Siis tämä! Mulla soi hälytyskellot siinä vaiheessa, kun mies jota en vielä ollut edes tavannut, halusi viedä hienoon ravintolaan syömään heti ekoilla treffeillä ja painotti vielä maksavansa kaiken. Miksi ihmeessä ihminen joka ei edes tunne minua muuten kuin pintapuolisen tinderviestittelyn verran haluaa panostaa tuolla tavalla? Olihan se mies aivan täydellinen ja hurmaava sitten kun tapasimme ja luulin löytäneeni elämäni miehen, mutta aika pian selvisi ettei olisi kannattanut sivuuttaa niitä alun epäilyksiä. Olivat tässä tapauksessa oikeassa.
Haluaisitko kertoa lisää, mitä tapahtui?
-AP
Lyhyesti: mies olikin täydellisen ja hurmaavan vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin jo ketjussa luotettavasta miehestäni.
Ap kysyy vievätkö normaalit miehet kunnon treffeille. Kyllä vievät.
Seurusteluaikoinamme kävimme elokuvissa, ulkona syömässä, kivoilla kävelyillä, joiden päätteeksi käytiin tunnelmallisessa kahvilassa, jne.
Mieheni myös seurustelun alkuvaiheessa maksoi treffeillä, kerroin jo olleeni köyhä opiskelija tuolloin. Sittemmin olemme kyllä menomme jakaneet.
Treffeistä vielä, mitään ylenpalttisen ihmeellistä tai romanttista emme koskaan tehneet, mutta treffeillä oli aina kivaa. Mieheni on hyvä keskustelija, ja jutun juurta riitti. Osaa myös kysellä ja kuunnella.
Kaikki tuntui luontevalta ja luonnolliselta, normaalin ja kivan miehen kanssa ei tarvitse arpoa tai säätää mistä nyt tuulee ja miten tässä nyt käy. Sama luontevuus ja luonnollisuus koski myös seksiä ja sama on jatkunut koko avioliiton ajan.Kiitos kommentistasi. Kun miehesi vei treffeille, tarkoittiko se miehen omaa aktiivisuutta, eli tuliko mieheltä itseltään ideoita ja ehdotuksia mihin haluaisi sinut viedä treffeille?
Kysyn, koska ex-mieheni kanssa minä olin se, joka ideoi ja ehdotin kaikkea kivaa. Olisin itse maksanut toki. Mieheni halusi lähinnä katsoa leffoja kotonaan.
Minä olen tuo joka ihmetteli miksi haluaisit erityiskohtelua mutta vastaan silti tästä sivusta. Nyt ymmärrän miksi haluat ravintolaan syömään tms. Ei todellakaan ole ok jos mies haluaa vain katsoa leffoja kotonaan! Jos sinulla tulee uudessa suhteessa sellainen olo, että olet itse suhteen veturi, lopeta suhde. Ei sinun tarvitse olla sellaisen ihmisen kanssa johon petyt kerta toisensa jälkeen! Tsemppiä sinulle ap, olisit varmasti ihana kumppani jollekin ihanalle miehelle!
Kiitos paljon! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten ne normaalit, terveet miehet käyttäytyy parisuhteen alussa? Miten teidän miehet on osoittaneet ihastuksensa ja arvostuksensa? Onko mies vienyt treffeille, maksanut viinit ja illalliset? Kehunut ja osoittanut hellyyttä ilman seksiä? Kertonut olevansa tosissaan kiinnostunut? Tai jotain ihan muuta?"
Normaali, terve mies maksaa. Tämä selvä.
Maksullinen nainen odottaa arvostusta, kehuja ilman seksiä, jne.
Onko ap miettinyt sellaista näkökulmaa ettei maksamisen odottaminen ole omiaan herättämään sitä kaivattua arvostusta?
Suomessa se taitaa olla monille vieras asia, että mies tarjoaisi treffeillä. Monissa muissa maissa miehille taitaa olla kunnia-asia tarjota vaikka illallinen tapailuvaiheessa.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miten ne normaalit, terveet miehet käyttäytyy parisuhteen alussa? Miten teidän miehet on osoittaneet ihastuksensa ja arvostuksensa? Onko mies vienyt treffeille, maksanut viinit ja illalliset? Kehunut ja osoittanut hellyyttä ilman seksiä? Kertonut olevansa tosissaan kiinnostunut? Tai jotain ihan muuta?"
Onko ap miettinyt sellaista näkökulmaa ettei maksamisen odottaminen ole omiaan herättämään sitä kaivattua arvostusta?
Suomessa se taitaa olla monille vieras asia, että mies tarjoaisi treffeillä. Monissa muissa maissa miehille taitaa olla kunnia-asia tarjota vaikka illallinen tapailuvaiheessa.
-AP
Suomessa se taitaa olla lähinnä asia, jolla mies pyrkii saamaan itselleen jotain. Ei mikään vilpitön teko puhtaasta kohteliaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Ja kuten edellä kerroin, en ole osannut aiemmin edes toivoa, että mies veisi syömään ja maksaisi treffit. Se on ollut minulle vieras asia. Nyt vasta olen alkanut miettimään voisiko toisinkin olla. Miksi Suomessa on niin yleistä, ettei miehille ole luontevaa viedä naista treffeille ja tarjota vaikka illallista? Mielenkiintoista että meillä on näin.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Suomessa se taitaa olla lähinnä asia, jolla mies pyrkii saamaan itselleen jotain. Ei mikään vilpitön teko puhtaasta kohteliaisuudesta.
Miksiköhän se on Suomessa näin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mies:
- Ei arvostele, väheksy, hauku tai moiti sinua. Lainkaan.
- Ei tahallaan loukkaa sinua tai ei loukkaa sinua jatkuvasti "vahingossa"
- Osaa pyytää anteeksi kun loukkaa sinua vahingossa
- Osaa käyttäytyä: pyytää anteeksi myöhästymistään, pyytää anteeksi jos törmää sinuun katsellessaan muualle, kiittää saadessaan jonkun muun tekemää/tarjoamaa ruokaa, kiittää seurasta ja niin edelleen.
- Ei tee päätöksiä puolestasi, ei pidä sinua itsensä jatkeena vaan ottaa huomioon sinunkin mielipiteesi tehdessään molempia koskevia päätöksiä. Ei pidä mielipiteitään sinun mielipiteinäsi.
- Ei hauku, solvaa, huorittele, lyttää tai arvostele muita. Toki tässä on hiuksen hieno raja, jos arvosteltava ihminen on oikeasti ihan kunnon törkykasa, mutta silloin arvostelun korvat valitaan tarkkaan. Jokainen tietää tasan tarkkaan mistä puhun ja jokainen tietää myös, että joskus on saatava avautua. Tämä joskus ei vain ole ensitreffeillä.
- Kunnioittaa rajojasi - kaikessa.
- Ei loukkaannu siitä, että sinulla on elämä myös ilman häntä.
- Ei vaadi sinulta selontekoa kaikesta mitä teet tai aiot tehdä.
- Ei kysele sinulta jatkuvasti mitä teet ja missä olet. Tämä on päinvastoin suuri hälytysmerkki.
- Kohtelee eläimiä hyvin. Sekopäät eivät kunnioita muita ihmisiä ja eläimiä he kunnioittavat vielä sitäkin vähemmän.
- Hänen anteeksipyyntönsä eivät ole tyhjiä, kuten eivät hänen lupauksensakaan.
- Ei satuta sinua fyysisesti.
- Ei koe, että teet kokoajan asioita väärin, olet väärää mieltä asioista tai sanot vääriä asioita.
- Ei häpeä, eikä ilmaise häpeävänsä seuraasi. Toki jos kaivat nenääsi linnanjuhlissa ja syöt räkääsi ruokapöydässä, voidaan tästä poiketa.
- Ei saa sinua tuntemaan oloasi paskaksi.Tässäpä nyt alkuun muutama. Jos koet, että päädyt liian helposti suhteisiin väkivaltaisten ja omistushaluisten miesten kanssa, kannattaa tehdä paperille/kännykälle/molempiin/johonkin lista hälytysmerkeistä ja jokaisten tapaamisten, keskusteluiden jälkeen käydä lista läpi huolellisesti ja kysyä itseltään, esiintyikö kyseinen hälytysmerkki tänään ja välittömästi lopettaa juttu siihen, mikäli yksikään hälytysmerkki nosti päätään. Ihastuneena on nimittäin hirvittävän vaikeaa nähdä näitä merkkejä. Hyvä pikanyrkkisääntö on kuitenkin, että jos missään kohtaa mies/kumppaniehdokas saa olosi tuntumaan huonolta, vähempiarvoiselta tai muuten paskalta, on se todennäköinen hälytysmerkki ja jo oman turvallisuutesi vuoksi kannattaa hommasta vetäytyä. Yksi hälytysmerkki on myös jatkuva kehuilla pommittaminen. Se perustuu heikosta itsetunnosta kärsivän ihmisen mielihyvän buustaamiseen, mikä puolestaan voimistaa ihastumista ja tekee jatkossa vaikeammaksi irtautua tai edes nähdä hälytysmerkkejä ajoissa.
Kiitos laadukkaasta kommentista.
Tuo on hyvä idea, että tekee itselleen listan hälytysmerkeistä ja ottaa tavaksi käydä sen läpi jokaisen potentiaalisen kumppaniehdokkaan kohdalla. Olen itse niin luottavainen että vaarana on, että en halua nähdä jotakin hälytysmerkkiä alussa. Mutta nyt kokemuksesta viisastuneena varovaisemmin jatkossa.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies? Vai onnekas nainen?
Noin ajattelen itsekin.
- AP
Millä tavalla sinä maksat miehelle?
Tässä edellisessä parisuhteessani josta olen kertonut, kumpikin maksoi omat kulunsa. Maksoin aina omat ruokani, juomani, ruokakaupassa kulut jaettiin 50/50. Muuttui tosiaan nopeasti henkisesti väkivaltaiseksi tuo mies, tiuski minulle kavereiden edessä, naureskeli minulle ja sanoi sitä huumoriksi. Lopulta haukkui sellaisilla tavoilla joita en halua tähän edes kirjoittaa. Siksi lähdin suhteesta. En ole sen jälkeen tapaillut ketään.
Mitä mieltä sinä olet, millä tavalla minun tulisi puolestani maksaa miehelle? 50/50 jo ensitreffeillä?
Sivusta taas huutelen vaikken ole tuo joka sinulle noin kommentoi, vaan se joka on naimisissa mutta kyseenalaistan pitääjö hyvän miehen nimenomaan tarjota. Se mistä minä olen huolissani, on nyt se, että seuraavaksi sinut nappaa joku lipevä narsisti, joka osaa olla ihana niin kauan kunnes olet täysin koukussa. Sitä ei tiedä vaikka sellainen jaksaisi esittää vuosia. Siksi kyseenalaistan tuon raha-asian. Noista mainitsemistasi ongelmista henkinen väkivalta on se, missä sinun olisi pitänyt lopettaa suhde. Kuten myös se, että yksin keksit mukavia juttuja ja veit suhdetta eteenpäin. Ymmärrän että koit ikäviä ja haluaisit sille vastapainoa, mutta se unelmien prinssi ei välttämättä osaa heti antaa sinulle kaikkea mitä nyt kaipaat. Etsi ihmistä, joka kohtelee sinua hyvin ja osoittaa välittävänsä ja tekee minkä lupaa. Sellaisen ihmisen, jonka kanssa sinulla on hyvä olla.
Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä. Paras pitää silmät auki myös sellaisten lipevien tyyppien varalta, jotka hurmaavat hemmottelemalla, mutta karu totuus paljastuu myöhemmin.
Mitä tuo mainitsemasi hyvä kohtelu voisi sitten käytännössä olla? Onko se vain huonon käytöksen puuttumista?
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Onkohan näissä maissa joitain muitakin kunnia-asioita?
Ellet ole tajunnut, niin maailmassa on harvemmin ilmaisia lounaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Ja kuten edellä kerroin, en ole osannut aiemmin edes toivoa, että mies veisi syömään ja maksaisi treffit. Se on ollut minulle vieras asia. Nyt vasta olen alkanut miettimään voisiko toisinkin olla. Miksi Suomessa on niin yleistä, ettei miehille ole luontevaa viedä naista treffeille ja tarjota vaikka illallista? Mielenkiintoista että meillä on näin.
-AP
Siksi koska Suomi on tasa-arvoinen maa.
Suomessakin oli aika jolloin tuo oli normaali tapa. Se johtui siitä että rahat olivat miesten hallussa. Koska naisilla ei ollut rahaa, miehet maksoivat.
Suomessa molemmat puolisot käyvät töissä ja elättävät perhettä, siksi täällä maksetaan treffeilläkin tasa-arvoisesti.
En ole koskaan ollut treffeillä, joilla mies olisi tarjonnut. Lisäksi minulla on poika ja aion neuvoa häntä olemaan makselematta naisille, jotta löytäisi hyvän tasa-arvoisen parisuhteen, eikä hyväksikäyttäjää.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies? Vai onnekas nainen?
Noin ajattelen itsekin.
- AP
Millä tavalla sinä maksat miehelle?
Tässä edellisessä parisuhteessani josta olen kertonut, kumpikin maksoi omat kulunsa. Maksoin aina omat ruokani, juomani, ruokakaupassa kulut jaettiin 50/50. Muuttui tosiaan nopeasti henkisesti väkivaltaiseksi tuo mies, tiuski minulle kavereiden edessä, naureskeli minulle ja sanoi sitä huumoriksi. Lopulta haukkui sellaisilla tavoilla joita en halua tähän edes kirjoittaa. Siksi lähdin suhteesta. En ole sen jälkeen tapaillut ketään.
Mitä mieltä sinä olet, millä tavalla minun tulisi puolestani maksaa miehelle? 50/50 jo ensitreffeillä?
Sivusta taas huutelen vaikken ole tuo joka sinulle noin kommentoi, vaan se joka on naimisissa mutta kyseenalaistan pitääjö hyvän miehen nimenomaan tarjota. Se mistä minä olen huolissani, on nyt se, että seuraavaksi sinut nappaa joku lipevä narsisti, joka osaa olla ihana niin kauan kunnes olet täysin koukussa. Sitä ei tiedä vaikka sellainen jaksaisi esittää vuosia. Siksi kyseenalaistan tuon raha-asian. Noista mainitsemistasi ongelmista henkinen väkivalta on se, missä sinun olisi pitänyt lopettaa suhde. Kuten myös se, että yksin keksit mukavia juttuja ja veit suhdetta eteenpäin. Ymmärrän että koit ikäviä ja haluaisit sille vastapainoa, mutta se unelmien prinssi ei välttämättä osaa heti antaa sinulle kaikkea mitä nyt kaipaat. Etsi ihmistä, joka kohtelee sinua hyvin ja osoittaa välittävänsä ja tekee minkä lupaa. Sellaisen ihmisen, jonka kanssa sinulla on hyvä olla.
Kiitos kommentistasi. Olen samaa mieltä. Paras pitää silmät auki myös sellaisten lipevien tyyppien varalta, jotka hurmaavat hemmottelemalla, mutta karu totuus paljastuu myöhemmin.
Mitä tuo mainitsemasi hyvä kohtelu voisi sitten käytännössä olla? Onko se vain huonon käytöksen puuttumista?
-AP
Mies haluaa tutustua juuri sinuun, eikä oleta asioita tai pistä sanoja suuhusi. Kuuntelee mitä sanot ja muistaa ainakin osan asioista jotka olet kertonut ja huomioi ne. Pitää aina sen minkä lupaa ja vastaa viesteihisi ja soittoihisi. Ei suutu sinulle vaikka olisi eri mieltä tai loukkaantuisi jostain. Haluaa nähdä sinua ja tehdä asioita yhdessä. Ei sano ikäviä asioita ulkonäöstäsi, luonteestasi tai ammatistasi/koulutuksestasi. Kun seurustelu on virallista, muistaa syntymäpäivänä ja jouluna ainakin pienellä, ajatuksella valitulla lahjalla. Näyttäytyy kanssasi julkisilla paikoilla ja tapaat myös hänen ystävänsä ja sukuaan.
Täällä on mainittu hyviä asioita, yhtä korostaisin erikoisesti: mies joka on oikeasti kiinostunut haluaa olla kanssasi. Haluaa viettää aikaa yhdessä. Siihen kannattaa kiinnittää heti alussa huomiota.
Työ vie joskus leijonanosan ajasta, se on hyväksyttävää, samoin mahd. lapset ja aika heidän kanssaan, silloin kun tilanne on se että lapsia näkee harvemmin. Mutta mies jolle kaverien seura voittaa aina naisen kannattaa unohtaa saman tien.
En tarkoita että kaverit pitäisi kokonaan unohtaa. Suhteen rakentamiselle vaan pitää löytyä aikaa. Jos tapaatte kerran kahdessa viikossa homma ei onnistu. Jos huomaat odottelevasi jatkuvasti milloin sinulle olisi hetkinen aikaa, unohda juttu. Miestä ei kiinnosta kuin satunnainen tiedät kyllä mikä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät miehet, teidän kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Veittekö naisenne treffeille ja millaisille? Miten osoititte arvostuksenne tapailuvaiheessa?
Aito huomaavaisuus on olennaista.
Käytännössä se näkyy arvostuksena ja haluna tutustua toiseen ihmisenä.
Treffipaikan valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota siihen ettei kumpikaan tuntisi oloaan epävarmaksi tai jotenkin vaivautuneeksi.
Esim. ensitreffipaikaksi kovin hieno ravintola voi olla liikaa monellakin tapaa, ellei mies ole riittävän kokenut itsevarmasti ja rennosti "kuljettamaan" iltaa läpi kaikkien manööverien ja lopuksi eleettömästi kuittaamaan muutaman satasen laskun.
Tasokas ja kuitenkin tunnelmaltaan rauhallinen kahvila jossa jutteleminen onnistuu helposti saattaisi olla helpompi vaihtoehto. Jos kemiat eivät toimikaan niin näin kumpikaan ei ole "tuomittu" istumaan toisen kanssa kolmen ruokalajin vertaa vaan voi poistua takavasemmalle kahvin ja leivoksen jälkeen.
Arvostukseni toista kohtaan näkyy siten että kuuntelen häntä ja annan hänelle tilaa. Tilaa kertoa itsestään, kysyä kysymyksiä, ilmaista halunsa, tehdä päätöksiä jne.
En koskaan manipuloi tai painosta vaan annan asioiden kehittyä omalla painollaan. Olen kuitenkin aloitteellinen ja tasapainoisella tavalla itsevarma jonka vuoksi ihmissuhde voi edetä kahvittelusta ja juttelusta luontevasti eteenpäin.
Tuen naisen itsenäisyyttä jakamalla käytettävissä olevat resurssini vilpittömästi hänen kanssaan.
Saatan kysyä itseltäni että "Mitä hän tarvitsee/haluaa jota hän ei pyydä mutta jonka pystyn tarjoamaan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät miehet, teidän kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla. Veittekö naisenne treffeille ja millaisille? Miten osoititte arvostuksenne tapailuvaiheessa?
Käytännössä se näkyy arvostuksena ja haluna tutustua toiseen ihmisenä.Treffipaikan valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota siihen ettei kumpikaan tuntisi oloaan epävarmaksi tai jotenkin vaivautuneeksi.
Esim. ensitreffipaikaksi kovin hieno ravintola voi olla liikaa monellakin tapaa, ellei mies ole riittävän kokenut itsevarmasti ja rennosti "kuljettamaan" iltaa läpi kaikkien manööverien ja lopuksi eleettömästi kuittaamaan muutaman satasen laskun.
Tasokas ja kuitenkin tunnelmaltaan rauhallinen kahvila jossa jutteleminen onnistuu helposti saattaisi olla helpompi vaihtoehto. Jos kemiat eivät toimikaan niin näin kumpikaan ei ole "tuomittu" istumaan toisen kanssa kolmen ruokalajin vertaa vaan voi poistua takavasemmalle kahvin ja leivoksen jälkeen.
Arvostukseni toista kohtaan näkyy siten että kuuntelen häntä ja annan hänelle tilaa. Tilaa kertoa itsestään, kysyä kysymyksiä, ilmaista halunsa, tehdä päätöksiä jne.
En koskaan manipuloi tai painosta vaan annan asioiden kehittyä omalla painollaan. Olen kuitenkin aloitteellinen ja tasapainoisella tavalla itsevarma jonka vuoksi ihmissuhde voi edetä kahvittelusta ja juttelusta luontevasti eteenpäin.Tuen naisen itsenäisyyttä jakamalla käytettävissä olevat resurssini vilpittömästi hänen kanssaan.
Saatan kysyä itseltäni että "Mitä hän tarvitsee/haluaa jota hän ei pyydä mutta jonka pystyn tarjoamaan?"
Tiedän että jotkut harrastavat tuollaisia ensitreffejä, joten voisiko joku sellainen ystävällisesti avata: Kun kyseessä on ensimmäiset treffit etkä ole koskaan aiemmin edes tavannut treffikumppaniasi, miksi ihmeessä olet valmis laittamaan älyttömän summan rahaa hänen ravintolaillalliseensa? Kun et tiedä yhtään onko kemiaa edes yhtään. Mikä idea tuossa on?
Mulle tulee tuollaisista tyypeistä auttamatta mieleen, että haluavat vaan esitellä että massia on tai sitten ovat ostamassa treffikumppanilta jotain, mutta eivät suoraan kehtaa antaa rahaa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä se näkyy arvostuksena ja haluna tutustua toiseen ihmisenä.Treffipaikan valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota siihen ettei kumpikaan tuntisi oloaan epävarmaksi tai jotenkin vaivautuneeksi.
En koskaan manipuloi tai painosta vaan annan asioiden kehittyä omalla painollaan. Olen kuitenkin aloitteellinen ja tasapainoisella tavalla itsevarma jonka vuoksi ihmissuhde voi edetä kahvittelusta ja juttelusta luontevasti eteenpäin.Tuen naisen itsenäisyyttä jakamalla käytettävissä olevat resurssini vilpittömästi hänen kanssaan.
Saatan kysyä itseltäni että "Mitä hän tarvitsee/haluaa jota hän ei pyydä mutta jonka pystyn tarjoamaan?"Tiedän että jotkut harrastavat tuollaisia ensitreffejä, joten voisiko joku sellainen ystävällisesti avata: Kun kyseessä on ensimmäiset treffit etkä ole koskaan aiemmin edes tavannut treffikumppaniasi, miksi ihmeessä olet valmis laittamaan älyttömän summan rahaa hänen ravintolaillalliseensa? Kun et tiedä yhtään onko kemiaa edes yhtään. Mikä idea tuossa on?
Mulle tulee tuollaisista tyypeistä auttamatta mieleen, että haluavat vaan esitellä että massia on tai sitten ovat ostamassa treffikumppanilta jotain, mutta eivät suoraan kehtaa antaa rahaa käteen.
No jos minulla olisi ihan törkeästi ylimääräistä rahaa, jonka loppumista minun ei tarvitsisi elinaikanani runsaallakaan törsäämisellä pelätä, tuhlaisin ilomielin sen vaikka sitten ökytreffeihin kiinnostavien ihmisten kanssa ja todellakin tarjoaisin, mikäli itse olen kutsunut sellaiseen ravintolaan, missä lasku alkaa yhdellekin hengelle vähintään kolmella numerolla ennen pilkkua. Silloin raha olisi vain rahaa ja eläisin itse elämää ja elämyksiä varten ja se on vain bonusta, kun saa jonkun siihen kylkeen nauttimaan siitä kyydistä kanssani. Harmi vain, ettei ole törkeästi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan kysyä itseltäni että "Mitä hän tarvitsee/haluaa jota hän ei pyydä mutta jonka pystyn tarjoamaan?"Tiedän että jotkut harrastavat tuollaisia ensitreffejä, joten voisiko joku sellainen ystävällisesti avata: Kun kyseessä on ensimmäiset treffit etkä ole koskaan aiemmin edes tavannut treffikumppaniasi, miksi ihmeessä olet valmis laittamaan älyttömän summan rahaa hänen ravintolaillalliseensa? Kun et tiedä yhtään onko kemiaa edes yhtään. Mikä idea tuossa on?
No jos minulla olisi ihan törkeästi ylimääräistä rahaa, jonka loppumista minun ei tarvitsisi elinaikanani runsaallakaan törsäämisellä pelätä, tuhlaisin ilomielin sen vaikka sitten ökytreffeihin kiinnostavien ihmisten kanssa ja todellakin tarjoaisin, mikäli itse olen kutsunut sellaiseen ravintolaan, missä lasku alkaa yhdellekin hengelle vähintään kolmella numerolla ennen pilkkua. Silloin raha olisi vain rahaa ja eläisin itse elämää ja elämyksiä varten ja se on vain bonusta, kun saa jonkun siihen kylkeen nauttimaan siitä kyydistä kanssani. Harmi vain, ettei ole törkeästi rahaa.
Okei. Itse en kyllä missään tapauksessa ottaisi riskiä ja sopisi tuollaisia treffejä, jos seura sattuukin olemaan epämiellyttävä. En vaikka olisi rahaa kuin roskaa. Menee sekin hyvä safka pilalle, jos sen joutuu nauttimaan pskassa seurassa.
Sekä hyvät että vähemmät hyvät miehet ostavat lahjoja, maksavat ravintolassa jne. Erityisesti narsistiset henkilöt saattavat pyrkiä hurmaamaan erilaisilla yllätyksillä. He osaavat tehdä hyvän ensivaikutelman. Sellaiselle henkilölle on tärkeää, että hän näyttää sinun silmissä tavoiteltavalta tyypiltä ja myös ulospäin hän haluaa luoda hyvää kuvaa. Vasta sitten kun olet kiipelissä esim. raskaana tai naimisissa, teatteri loppuu.
Eksäni osasi keksiä juuri minulle sopivia yllätyksiä esim. nuotioretki upeaan paikkaan minun lempieväillä. Luulin hänen välittävän minusta todella paljon ja kaikki ihailu kun minulla on niin kiva mies. Suhteen edetessä en tiennyt saanko synttärilahjaksi jonkin reissun, jonka hän oli huolellisesti suunnitellut tms. vai tuleeko halveksintaa, tavaroideni rikkomista ja mykkäkoulu. Hän myös manipuloi lahjojen avulla, vähitellen kaikkia reissuja ja juhlapäiviä edelsi minun nöyryyttäminen jollakin tavalla ja mielen muuttuminen ottaako minut mukaan vai ei. Jos itse järjestin ravintolaillallisen hänelle, hän ei välttämättä tullut paikalle, koska oli vihainen jostain hyvin eroikoisesta syystä. Se kaikki oli todella ahdistavaa. Tämä vain ap:lle varoitukseksi: keskity kokonaisuuteen ja jatka matkaa jos hälytyskello soi.
Mitä velvollisuuksia naisella mielestäsi voisi olla? Tottakai molemmilla on omat velvollisuutensa parisuhteessa ja perheessä.
-AP