Miten suojella ateistin lasta uskonnolliselta mummolta?
Lapsi ei kuulu kirkkoon, eikä häntä ole kastettu, isänsä ja minä olemme molemmat ateisteja. Lapsen mummo on kuitenkin uskovainen ja on alkanut jo nyt, lapsen ollessa alle vuoden ikäinen, puhua enkeleistä ja jumalan suojelusta lapselle. Miten sanoa mummolle nätisti, ettemme pidä hyvänä sitä, että lapselle opetetaan näkemyksiä joihin hänen vanhempansa eivät usko? Tällä hetkellä lapsi ei noista vielä mitään ymmärrä, mutta sekin aika tulee...
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 19:38"]
Jos mummo ei pelottele helvetintulella tai kerro muuten ahdistavia asioita, en näkisi uskonasioista kuulemisessa mitään pahaa.
Kyllä se enemmän niinpäin menee, että on vaikea uskoa vaikka kuulisi Jumalasta! vaikka itsekin olen käynyt pyhäkoulua, kuullut kahdelta uskovalta läheiseltä uskonasioista, saanut hengellisiä lastenkirjoja, käynyt ev.lut uskontotunneilla, käynyt rippikoulun, niin silti olen skeptikko/agnostikko ollut pitkään. 25-vuotiaana kuitenkin tajusin kaipaamani Jumalaa, ja olen kiitollinen ettei minua ole täysin pidetty pimennossa! Meidän perheessä mieheni ei ole uskovainen, minä olen. Mies ei puhu uskonasioista lapsille, ei kiellä Jumalaa, minä taas kerron, heidät on kastettu, luemme iltarukouksen, lapset käy seurakunnan päiväkerhoa ja käymme välillä kirkossa ja kuuntelemme hengellistä musiikkia. Mieheni kuuntelee metallimusiikkia jne, mutten pidä siitä jos kuuntelee minun tai lasten aikana.
[/quote]
Siis et pidä metallimusiikista uskonnollisista syistä?
Kyllä se lapsi tajuaa että mummon jutut on vain mummon juttuja. Annat ajan kulua ja lapsen tehdä itse omat valintansa vakaumuksensa suhteen. Älä sorru samaan oman vakaumuksen tuputtamiseen kuin uskovaiset.