Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
381/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen rippijuhlaan täytyy panostaa!Samat äidit jotka valittavat rahan puutetta ostelevat kaljaa,siideriä,vierailevat tiuhaan Alkossa...Kampaajalla neljän viikon välein,kynsihuoltoa unohtamatta!Säästäkää niissä ja satsatkaa lapsenne tärkeään juhlaan!

Vierailija
382/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia tarjoiluja varaat riittävästi!

Jos on kuus päivää paastonneita vieraita.

Jos rahasta pulaa, pyydä isovanhempia auttamaan, tai kummeja.

Tarjoiluja pitää jäädä vielä seuraaaksikin päiväksi.

Juotavaksi myös ainakin mehua/limsaa.

Sitten huomioit nämä mahdoll. vegaanit ja ketoilijat, ei munaa, ei sokeria ei valkoista vehnää, vanhan aikaiset glut, ja lakt..ja kaikki nirsoilijat….

Nälkäisenä kaikki tulevat, teiipojat syövät uskomattoman määrän kaikkea( vanhemmat saattavat antaa tämöisen ohjeenkin kotona)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin ison satsin hedelmäsalaattia koska kyllä tuohon tarjoiluehdotukseen kaipaa jotain raikasta syötävää. Hedelmät ja marjat ovat lisäksi halpoja ja hedelmäsalaattia eivät vanhemmatkaan vieraat säikähdä.

Vierailija
384/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tarjotaan vaan kahvia ja keksejä. Laskin, että jokainen vieras syö kaksi keksiä. Ovqt vielä gluteiinittomiakin.

Vierailija
385/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilu muuten ok jos allergikot huomioitu. 

Vierailija
386/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sitä täytekakkua tarvi ollenkaan" jne. -ohjeet kuulostavat jo sellaiselta että tekisi mieli kysyä: eikö rippilapselta itseltään kysytä mielipidettä ollenkaan? 

Minusta hyvät tarjottavat ovat sellaisia, että pöperöt sisältävät samoja aineiksia mitä lautasmalli. Jos vieraat tulevat kaukaa,  tarjoilu korvaa heidän yhden ateriansa - kaloreita n. 500 kcal (tämä täyttyy helposti makeista): proteiinia, hiilareita, jotain raikasta (kasvis/hedelmä) ja riittävästi juotavaa eli ei pelkkää kahvia. 

Lajeja ei tarvitse olla paljon, jos ne ovat hyviä. Liian monta lajia voi myös pilata tarjoilun.

"Se juttu" joka erottaa arjesta voi olla kaunis kattaus. Siihenhään ei tarvitse käyttää rahaa, vaan ennemminkin mielikuvitusta. Tietenkin mielikuvitus on myös resurssi, josta pitää maksaa, jos sitä ei itsellä ole, mutta jos haluaa selvitä omin päin, netistä löytyy ohjeita jotka voi toteuttaa puoli-ilmaiseksi. 

Syötävät kukat kakun päällä ovat jo sellainen tekijä, joka poikkeaa arkisista naapurikahveista. 

Tästä ketjusta tuli nyt mieleeni, että voisinkin varautua jo nyt seuraaviin perhejuhliin tekemällä kakkupohjat valmiiksi pakastimeen, niin onpa yksi stressi vähemmän. 

Vierailija
387/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehutarjoilu ja pitkät turvavälit,  koronalukemat taitaa nousta huippulukemiin.

Vierailija
388/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan hyvä ja perinteinen tarjoilu, ei sitä tarvitse lähteä erikoisuuksilla kikkailemaan ellei halua.

KUITENKIN, ajattelen että tarjoilujen täytyisi juhlassa olla laadukkaista aineista tehty, olivat ne sitten perinteisiä tai modernimpia. Onhan kyseessä juhla eikä mikään oman perheen iltapala.

Jos itse järjestäisin noilla spekseillä, niin sanoisin että hyvä pullakranssi kannattaa tilata kotileipurilta ja hakea samana aamuna jotta on varmasti tuoretta ja mehevää. Kaupan pullat jäävät varmasti syömättä. Samalta leipurilta myös ne karjalanpiirakat (tai jos haluaa pihistellä, niin sitten tukusta pakastettuja sulhaspiirakoita ja itse paistamaan, munavoi antaa anteeksi vähän köpösemmätkin piirakat).

Miksi ihmeessä munavoin kanssa alkaisitte pihistellä ja laskeskella että montako munaa, eiväthän ne paljoa maksa.

Kakuksi tietysti täytekakku. Esim levymallisen täytekakun saa tehtyä itse suht edullisesti, ja siitä riittää isolle joukolle. Tässäkään ei kuitenkaan kannattaisi pitää tavoitteena sitä, että kunhan pääsee mahdollisimman halvalla. Hyvistä perusraaka-aineista kun tekee, niin tulee juhlan tuntua.

Vierailija
389/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pari viikkoa sitten rippijuhlissa oli tarjolla:

- alkoholiton kuohari onnittelumaljana

- kala- liha- ja kasvistäytteiset voileipäkakut

- pieniä pizzapaloja

- perinteinen  mansikkatäytekku kermakuorrutteella

- hedelmätäytekakku 

- herrasväen pikkuleipiä (päivänsankarin toive)

- tiikerikakku (päivänsankanrin itsensä leipoma)

- karkkia

- kahvia, teetä, mehua, vissyä, alkoholitonta boolia

- aikuisille kahvin kanssa likööriä/konjakkia

Vieraita oli n. 30, ikähaarukka 2 - 76v, osa tarjottavista vegaanisia, gluteenittomia ja kaikki laktoosittomia vieraiden ruokavalioista/allergioista johtuen

Muuten tarjottavia oli aika sopivasti, mutta helteestä johtuen vissy ja booli loppuivat kesken, onneksi hanasta tuli kylmää vettä...

Tämä viestihän oli tosi hyödyllinen aloittajan kannalta, jolla ei ole rahaa. Se oli juuri se pointti, halpuus. Viestilläsi ei ole informaatioarvoa, vain kehuskeluarvo.

Vierailija
390/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat ovat ällöttävä jäänne menneiltä vuosilta, Jolla  pidetään yllä omaa turvallisuudentunnetta. Nuoret menevät riparille vain saadakseen rahalahjoja, kukaan heistä ei enää usko mihinkään jumalaan paitsi Somejumalaan. Koulussakin kaikki kristinuskoon viittaavat tekstit tai aiheet saavat nuoret heti nukahtamaan, yläkoulun opena olen tämän huomannut, nuoret KARTTAA uskontoa.  Kristinusko on pelannut itsensä pois nuorten elämästä. Itse en 70-luvun nuorena käynyt riparia, ja olen ylpeä siitä.

Mutta selkärangattomat ihanteettomat nuoret kerää rahat pois kun annetaan.

Vierailija
391/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään tapauksessa ei kannata ostaa liinaa, tietysti joku lakana on aivan riittävä. Jos haluaa väriä juhlitilaan, niin pussilakana pöytäliinana tuo aina omanlaista twistiä somistukseen.

Tai sitten ompelee erivärisiä rättejä kokoon liinakai, silläkin saa kivaa pikkutwistiä ja värikkyyttä. Menisin itse vaikka kirppikselle. Sieltä löytyy vaikka millaisia kivoja liinoja.

Vierailija
392/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a..ilmeisesti tarjoilu on suunnattu vanhemmille ihmisille, jos kakkukin on kuivakakku..vielä sokerikakku tai muu mauton. Mutta joo..kuivakakku riittää, koska sitä ei monikaan ota edes yhtä palaa.

Vierailija
393/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostaisin täytekakun tilalle ale- kääretorttuja, vatkaisin päälle vähän kermaa sekä nompparelleja. Tiikerikakkukin on edullinen tehdä.

Pienelle budjetti tämä on aivan huippu hyvä idea!

Jos ei osaa tehdä kuivakakkua, niin niitä saa todella edullisesti kaupasta.

Pienellä budjetilla ei saa mitään, mikä olisi tehdasvalmisteista JA hyvää.

Miksi maksaa kaupan kääretortun jauhonmakuisesta pohjasta ja ällöstä kermavaahdosta, kun samalla rahalla saa oikeasti todella maukkaan kotitekoisen kääretortun. 

Jauhot ja muna alle euron, kerma, marjat ja koristekarkit/marjat/suklaapalat maksavat yhteensä 4-5 euroa. Onhan tuo varmaan tuplasti kaupan torttua kalliimpi, mutta ainahan vierailta voi kerätä kolehdin ovella. 

Kaikki eivät osaa, tykkää, ehdi tms leipoa itse. Kaupan valikoimissa on myös hyviä & edullisia.

Juu ei ole hyviä ja herkullisia, jotka ei olisi täynnä kaikenmaailman lisäaineita. Miksei tekisi itse, jos on juhlat? Bulkkikekseillä ja -kakuilla voi myrkyttää itseään sitten muina päivinä. Noilla ap:n kekkereillä en söisi mitään.

Vierailija
394/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä provo. Meillä oikeasti rahat tiukilla ja silti yritetään tyttärelle järjestää ensi viikolla mahdollisimman hyvät rippijuhlat.

Vierailija
395/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkakakku ja pullapitkot , mehukannut ja lapsille pillimehut. Olut pulloja ja karkkeja sekä voileipiä. Lihapullat on hyvä snapsu pala suolakurkku. Ei sen enempää. Onnittelut riparin johdosta vähän koristeita luonnon kukkia.

Vierailija
396/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budha ei ole jumala ...kyllä kristitty on siunattu erityisesti kuulkaa.

Vierailija
397/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyhmä provo. Meillä oikeasti rahat tiukilla ja silti yritetään tyttärelle järjestää ensi viikolla mahdollisimman hyvät rippijuhlat.

Typerää kyllä väittää tätä provoksi. Mistä kukaan voi tietää miten tiukilla ap:lla raha on, sekä oikeasti miettiikin tällaista.

Vierailija
398/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nyt roppakaupalla hyviä ehdotuksia ja vinkkejä koko tämä ketju täynnä. Mukavia juhlajärjestelyjä ja juhlia!

Vierailija
399/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui perinteisistä tarjottavista, mutta perinteeseen kuuluu seitsemän sorttia. Täällä päin ne ovat pullakranssi, pikkuleivät, pikkupullat, kampanisut, leipäjuusto, kuivakakku ja täytekakku. Juomina juhliin kuului perinteisesti kotikalja ja sima.

Itse olin muutama vuosi sitten sekä taloudellisesti, että ajan suhteen tiukalla ylioppilasjuhlien vuoksi. Pojan kummitäti toi pari suklaakakkua ja isän nykyinen kumppani pari omenakakkua juhliin, täti leipoi sekä kampanisut, että ohrarieskat ja tuo kaikki auttoi kovasti. Monet läheiset auttavat mielellään juhlajärjestelyissä.

Töissä järjestän nuorelle asukkaalle synttärit noin 25 eurolla. Syöjiä on kolmisenkymmentä ja tarkkana saa olla, mutta vuosia olen onnistunut - pitääpä katsellakin mainoksia sillä silmällä.

Vierailija
400/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi kohtuullinen euromäärä käytettäväksi 30 hengen juhlatarjoiluun mielestänne? Mielipiteitä?

150e, 200e, 350e, 500e, 800e..??

Meillä menee 150-250e, kaikki tehdään itse (on taitoa). Täytekakku on kesäaikana edullinen kun koristelut löytyvät omasta puutarhasta. Myös muissa kannattaa hyödyntää kauden satoa.

Aivan ihana, omasta puutarhasta koristelut. <3

Millaisia sä käytät?

Kukkia, mustikan lehtiä ja marjoja. Syksyllä pihlajanmarjoja ja lehtiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi