Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
421/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo karjalapiirakka munavoi yhdistelmä tarjoaa Matti enolle tilaisuuden kertoa hauskoja juttuja ja tehdä veikeitä eleitä erityisesti juhliin osallistuville alaikäisille tytöille.

Vierailija
422/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten munavoi?

No se voi oikein hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munavoilla kruunaa juhlan. Muna muna muna!!! Syö sitä munavoita lusikalla!!!!

Vierailija
424/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lisuke:

Tuc-keksit ja sipaisu tuorejuustoa, pieni persiljahipusia päälle

Vierailija
425/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kukkia, luonnonkukkia ja kasveja voi laittaa syötävän kakun päälle?

Ainaskin keto-orvokkeja.

Vierailija
426/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat juhlat munan käryssä. 🥚

Vierailija
427/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tarjoiluvateja kakuille, niin Kärkkäisellä on paperisia,pahvisia vuokia joihin voi tehdä kakut. Nättejä vieläpä ja ihan edullisia! Nättejä esillekin laittaa. Eikä tarvitse säilöä isoja vateja, nuo vadit voi heittää jätteisiin kekkereiden jälkeen.

Vierailija
428/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin pienen budjetin juhlat varmaankin näin:

-coctail piirakat+munavoi

-täytetyt sämpylät

-itse tehty perunasalaatti

-jäävuorisalaatti + salaattikastike

-viinirypäleet

-voikakkupohjaiset kakut (kartonkivuokiin itse tehden) / kaupasta pitkänmalliset kahvikakut jos en ehtisi tekemään itse. Kaunis koristelu päälle kerma&tuorejuusto, mansikat, kukkia

-kaupasta keksit: X-tra appelsiinitäytekeksit, vohvelikeksejä

-halpoja karamelleja (sitä mitä löytyy halvalla)

-juomat

Näyttävä ja edullinen!!!

Vierailija
429/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krjalanpiiraista sellainen varoitus että ainakin Fazerin tekemät riisipiiraat on ällöttävän makealla riisipuurolla täytettyjä. En tiedä Lidlin piiraista, ehkä saksalainen ketju ymmärtää että leipien ja karjalanpiiraiden ei pidä olla makeita? 

Vierailija
430/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krjalanpiiraista sellainen varoitus että ainakin Fazerin tekemät riisipiiraat on ällöttävän makealla riisipuurolla täytettyjä. En tiedä Lidlin piiraista, ehkä saksalainen ketju ymmärtää että leipien ja karjalanpiiraiden ei pidä olla makeita? 

Hyvä huomio.

Vierailija
431/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku myös. Riittävästi.

Vierailija
432/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme  äskettäin rippijuhlissa, missä oli niitä pitkämatkalaisia - olivat lähteneet suoraan  aamupalalta kirkkoon, kirkosta juhlapaikalle, missä oli tarjolla pieni pala  patonkia, salaattia n, 1,5 dl, karjalanpiirakka, munavoi ja juustokakkua, juomia 2dl  + kahvia / vieras. Kun kaikkea oli niin vähän, kukaan ei syönyt juuri mitään, mutta kaikki lähtivät ruokapaikan kautta kotiin. Ensimmäiset vieraat lähtivätkin puoli kahden maissa, olivat olleet juhlissa tunnin ja osan siitäkin odotellakseen meitä toiselta suunnalta kaukaa tulevia. En hitto soikoon ymmärrä, oliko tarjoamiset isäntäväen pihiyttä vai tyhmyyttä.

Vierailija
433/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme  äskettäin rippijuhlissa, missä oli niitä pitkämatkalaisia - olivat lähteneet suoraan  aamupalalta kirkkoon, kirkosta juhlapaikalle, missä oli tarjolla pieni pala  patonkia, salaattia n, 1,5 dl, karjalanpiirakka, munavoi ja juustokakkua, juomia 2dl  + kahvia / vieras. Kun kaikkea oli niin vähän, kukaan ei syönyt juuri mitään, mutta kaikki lähtivät ruokapaikan kautta kotiin. Ensimmäiset vieraat lähtivätkin puoli kahden maissa, olivat olleet juhlissa tunnin ja osan siitäkin odotellakseen meitä toiselta suunnalta kaukaa tulevia. En hitto soikoon ymmärrä, oliko tarjoamiset isäntäväen pihiyttä vai tyhmyyttä.

No huh! Onpa ikävää!

Jotkut eivät vain osaa huomioida ja ajatella. Tai juurikin noin että piheys iskee. Ja onhan se työlästä ja kallista laittaa kunnolla juhlat. Mutta ei nykypäivänä toimi enää se "ohje", että rippijuhlat olisivat pelkkä kahvitilaisuus, eli tarjolla olisi pelkkää kahvia ja (kuiva)kakkusiivu ja varsinkin kun on pitkämatkalaisia vieraina.

Vierailija
434/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan tämän on olla provo?

Miksi järjestää 30 hengen juhla, jos rahasta on tiukkaa? Parempi panostaa laatuun kuin määrää. “Juhlatarjoilun” budjetti on nykyisellään alle 2 euroa per vieras. Vieraillekin jäisi kivempi oli, jos joku ei ole koko ajan kyttäämässä monta karjalanpiiraakkaa kukin syö.

Omissa rippijuhlissani oli ainoastaan kummi perheineen.

Vierailija
435/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui mieleeni yksi juhla, kun lapsena olin perheen kanssa juhlissa pitkämatkavieraana ja juurikin se tarjoilu oli karjalanpiirakat, munavoi ja kakkua, imelää, imelää, imelää, imelää, imelää. Ei mitään muuta suolaista kuin piirakat. Emäntä katsoi tuimaan, kun veljeni otti kolme piirakkaa. Mä uskalsin ottaa vain yhden. Arvaatkaa jäikö nälkä noista juhlista.

Vierailija
436/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautui mieleeni yksi juhla, kun lapsena olin perheen kanssa juhlissa pitkämatkavieraana ja juurikin se tarjoilu oli karjalanpiirakat, munavoi ja kakkua, imelää, imelää, imelää, imelää, imelää. Ei mitään muuta suolaista kuin piirakat. Emäntä katsoi tuimaan, kun veljeni otti kolme piirakkaa. Mä uskalsin ottaa vain yhden. Arvaatkaa jäikö nälkä noista juhlista.

Munavoi ja karjalanpiirakat ovat se suolainen tarjottava. Etkö tajua?

Vierailija
437/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään ne, eikä muuta.

Vierailija
438/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa voisi vetää johtopäätöksen, että toisille riittää pienempi tarjoilu jopa minimalistinen, toiset kaipaavat enemmän ja reilummin, tuhdimpaakin syömistä.

Miten juhlat sitten pitää järjestää, että kaikki on huomioitu? Kaikki tontonit myös.

Vierailija
439/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesken juhlien sitten käy ravintolassa tai hampparilla tms tai lähtee aiemmin juhlista pois, ongelma ratkaistu. Pakollinen vierailu juhlissa tehty. Piste. Jos on vain pari piirakkaa per nenä, niin ei nälkä lähde. Imelästä tulee vain huono olo.

Vierailija
440/565 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kutsua oman perheen lisäksi vain kummit puolisoineen ja lapsineen. Asuvat samassa kaupungissa eivätkä ole noin nälkäisiä, että pitäisi rippijuhlissa syöttää niin p**keleesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi