Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
361/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä Saksaa kirjoitti:

Mitä helvetin karppaajia ja vegaaneja? Karppatkoon muualla ja syököön salaatteja muualla! Kun itse en lapsena saanut syödä jotain muna- tai juustoruokia, en ikinä nostanut meteliä. Ja myöhemmin kun en sietänyt kalaa, en ikinä nostanut siitäkään metakkaa. Minusta piirakat ja munavoi, pulla ja kakku ovat NIIN okei kun olla voi! Asun Saksassa jossa tosiaan on paljon erilaisia ruokavaliota noudattavia, mutta suomalaista minä-oon-niin-tärkeä-ja-maailman-napa-mentaliteettia en täällä ole tavannut. Just viime viikonloppuna oli tuttujen luona grillibileet ja yksi vegaaniperhe popsi sitä ja tätä eri grilleistä taatusti tietäen mitä, ja illan lopuksi kertoi että heillä olisi vielä banaaneja repussa jos joku halusi. Eli ei mitään suomalaista SHOW-meininkiä!

Ymmärrän hyvin vegaania, jota kuvottaa ajatus eläintuotteiden syömisestä. Se, että jollekin sekasyöjälle sopii joskus vetää pihviä ja toisinaan kieltäytyä hunajasta, kun se on eläinperäistä (eli vegaaniruokavalio), kuulostaa kyllä perin kummaliselta. Toivottavasti ne siellä Saksassa ovat muuten normaaleja. 

Vierailija
362/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun pienituloinen ystävä tekaisi itse n.10 vieraalle voileipäkakun, piirakoita & munavoin, suklaa-tuorejuustokakun ja brita-kakun.

Mutta kukin tyylillään :)

Mulla ei ole tuloja olleenkaan ja leipasen itseni huomenna ravintolaan. Kyllä kaikki tyylit ovat mahdollisia tuloista riippumatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Eri kirjoitti:

Tämäkin vit*n palsta kiusaajia täynnä!

Lälläällää. läskipää

Vierailija
364/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy pullakranssia Lidlistä, nii käyn kattoo muualta. Tai sitte ihan peruspullapitkoja pari.

Pullia en tee itte, niistä on tullut aina kovia koppuroita.

ap

Nehän onkin tarkoitettu vieraille.

Vierailija
365/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saattaisin jopa tehdäkin tuollaisen juhlatarjoilun, kuullostaa kivoilta;

jauhelihakeitto (ale-jauhelihoista), ruisleipä, vaalea leipä, voi, voileipäkeksit kevyellä täytteellä. Täytekakku, kuivakakku, edulliset keksit. Kylmät juomat, kuumat juomat. Lautasliinat ja kukat. Kukat luonnosta tai joku halpa kukka, vaikka tulilatva ruukussa.

Leivät alesta myös.

====

Huomattava osa nuorista on kasvissyöjiä. Laita kasviskeitto ja sitten jaa kahteen kulhoon, vain toiseen lihaa. Sitten on laktoosittomia ja gluteenittomia, kysy etukäteen, heillekin pitää olla jotain syötävää.

Kuorittuna kippoon:. Porkkanaa, lanttua, naurista... Nyt saa tuoreena. Suolapalaksi esim poprilli tms. lihaton.

Vierailija
366/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikahveille ei tosiaan tarvitse olla sen seitsemää sorttia tarjolla. Kesäaikaan kermakakkukin on hieman huono valinta, jos on todella helteistä. Aivan hyvin voi olla vain paria lajia kahvileipää, eli vaikka sitä pullaa ja tiikerikakkua, jotain pikkuleipiä (kaupasta saa aivan hyviä) ja jotain suolapalaa. Itse olen useisiin juhliin tehnyt voileipiä, tekevät todellakin kauppansa, kun tummalle vuokaleivälle laittaa esim. metvurstia (pienet ohuet siivut, on edullista, vaikka kilohinta on kallis) ja juustoa, eikä maksa hetikään niin paljon kuin voikeipäkakut. Voileipiä jos tekee kahta eri lajia, 2 per vieras, niin riittää. Kahvikakkua varataan 1 siivu per vieras (yhdestä kakusta 20-25 palaa) ja pikkuleipiä 2 per vieras. Kahvittomille varataan teetä ja mehua. Kun valitsee laktoosittomat tuotteet, ei tarvitse pähkäillä, sopiiko tarjoilut laktoosi-ihmisille. Kaikkia erikoisia allergioita ei tarvitse huomioida, ja jos 30 vieraasta yksi on gluteeniton, häneltä voi etukäteen tiedustella, tuoko omat eväät vai mitä haluaisi olevan tarjolla. Esim. hedelmä- ja juustotarjotin on yksi vaihtoehto, joka sopii monille ruokarajoitteisillekin, siitä voi ottaa vain haluamiaan laatuja.

Vierailija
367/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pari viikkoa sitten rippijuhlissa oli tarjolla:

- alkoholiton kuohari onnittelumaljana

- kala- liha- ja kasvistäytteiset voileipäkakut

- pieniä pizzapaloja

- perinteinen  mansikkatäytekku kermakuorrutteella

- hedelmätäytekakku 

- herrasväen pikkuleipiä (päivänsankarin toive)

- tiikerikakku (päivänsankanrin itsensä leipoma)

- karkkia

- kahvia, teetä, mehua, vissyä, alkoholitonta boolia

- aikuisille kahvin kanssa likööriä/konjakkia

Vieraita oli n. 30, ikähaarukka 2 - 76v, osa tarjottavista vegaanisia, gluteenittomia ja kaikki laktoosittomia vieraiden ruokavalioista/allergioista johtuen

Muuten tarjottavia oli aika sopivasti, mutta helteestä johtuen vissy ja booli loppuivat kesken, onneksi hanasta tuli kylmää vettä...

Riittikö 50 euroa?

Vierailija
368/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi kohtuullinen euromäärä käytettäväksi 30 hengen juhlatarjoiluun mielestänne? Mielipiteitä?

150e, 200e, 350e, 500e, 800e..??

Vierailija
369/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 1250-1400 euroa ja yli on ihan yli paljon

Vierailija
370/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 400euroa-500euroa 30 hengelle on jo ok. Sillä saa jo hyvin.

Vierailija
371/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitopalvelusta täytekakku, voileipäkakku, kinkkupiiras ja keksit 30 hengelle maksaa jo tuon 500e, siihen kahvit ym juomat päälle.

Vierailija
372/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen. Miten te laitatte esille täytekakun jos ostaa sen leipomosta? Siirrättekö kakun jollekin tarjoiluvadille vai vaan pelkkä aluspahvi kakkuineen pöytään? Se kakku kai tulee leipomolaatikossa.

Vierailija
373/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi kohtuullinen euromäärä käytettäväksi 30 hengen juhlatarjoiluun mielestänne? Mielipiteitä?

Meillä menee 150-250e, kaikki tehdään itse (on taitoa). Täytekakku on kesäaikana edullinen kun koristelut löytyvät omasta puutarhasta. Myös muissa kannattaa hyödyntää kauden satoa.

Vierailija
374/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä.

Osta niitä halvimipia pakastepiirakoita, ovat kelpo piirakoita ja laita niitä enemmän kuin makeita syötäviä.  Kanamunat plus halvin leipälevite= Ei tule  kallista munavoita mutta tee reilusti, että pitkästä matkasta tullut vieras saa sää nälkäänsä kananmunaa ja se vie heikon olon pois.

Ja muista ostaa ihan oikeaa kermaa kahvin sekaan, kaikki eivät juo kurria.

Ja pari pulloa halpaa kivennäisvettä veteen sekoitettuna, nättiin kannuun laitettuna.

Vie janon ja heikotuksen.

Vierailija
375/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee 150-250e, kaikki tehdään itse (on taitoa). Täytekakku on kesäaikana edullinen kun koristelut löytyvät omasta puutarhasta. Myös muissa kannattaa hyödyntää kauden satoa.

Kuulostaa todella mahtavalta, harva pystyy tuohon! Mitä mä itse olen kuunnellut tuttavieni budjetteja, niin kyllä ne on tuolla 600-800 euron nurkilla jos vähänkin yli 20 vierasta, ja osan tekevät itse, osan ottavat valmiina.

Vierailija
376/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana, omasta puutarhasta koristelut. <3

Millaisia sä käytät?

Vierailija
377/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munavoihan on loistava nälän viemisen kannalta, en mä ole hokannutkaan tuota. Kiitos kuka vinkkasi.

Vierailija
378/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sipsit ja popcornit rippijuhlapöytään? Ne ovat edullisia.

Vierailija
379/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista jo ehdotettukin. Minulla vielä yksi: raikas lasikulhollinen mansikoita.

Vierailija
380/565 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista jo ehdotettukin. Minulla vielä yksi: raikas lasikulhollinen mansikoita.

Mansikat on kiva idea, ne ovat kalliita kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi