Eläkeläiset voisi laittaa vaivaistaloihin
Miksi entisaikojen hyvästä systeemistä luovuttiin aikoinaan ja tilalle tuli nykyinen eläkesysteemi? Miksi nuorempien sukupolvien täytyy raataa vanhuuteen saakka, jotta eläkeläisillä on lokoisat oltavat? Jos omaa varallisuutta ei ole saanut kerrytettyä oman työuran aikana, niin vaivaistalo kutsuu, tai sitten sukulaiset elättää jossain asunnon nurkassa tarjoten makuupaikan.
Kommentit (8)
Aloita omista vanhemmistasi ja isovanhemmistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaistaloissakin osallistuttiin töihin, miksi nykyeläkeläiset vain laiskottelee muiden rahoilla?
Sinulla ei ole aavistustakaan mitä me nykyeläkeläiset teemme, mutta emme me ainakaan sinun rahoillasi laiskottele. Minä ainakin teen eläkkeellä ollessani töitä, mutta sekin on sinun mielestäsi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaivaistaloissakin osallistuttiin töihin, miksi nykyeläkeläiset vain laiskottelee muiden rahoilla?
Sinulla ei ole aavistustakaan mitä me nykyeläkeläiset teemme, mutta emme me ainakaan sinun rahoillasi laiskottele. Minä ainakin teen eläkkeellä ollessani töitä, mutta sekin on sinun mielestäsi väärin.
Viethän sinä ahneuksissasi jonkun nuoren työpaikan, nuori elää köyhyydessä eikä voi edes aloittaa omaa elämäänsä. Ja nimenomaan nykyeläkeläisten eläkkeet maksetaan työssäkäyvien eläkemaksuilla, joten kyllä eläkeläiset kirjaimellisesti elää muiden rahoilla.
Nykyään vain monasti vain jo hyvin heikkokuntoisena tai muistisairaus jo edennyt hyvin pitkälle jos kotoa lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viethän sinä ahneuksissasi jonkun nuoren työpaikan, nuori elää köyhyydessä eikä voi edes aloittaa omaa elämäänsä. Ja nimenomaan nykyeläkeläisten eläkkeet maksetaan työssäkäyvien eläkemaksuilla, joten kyllä eläkeläiset kirjaimellisesti elää muiden rahoilla.
Kyllä kaksi eläkeläistä ainakin tulevaa teki ison virheen kun meni paljaalla naimaan ja toinen vielä antoi naida. olisivat jättänyt tekemättä niin et olisi ruikuttamassa kurjuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaksi eläkeläistä ainakin tulevaa teki ison virheen kun meni paljaalla naimaan ja toinen vielä antoi naida. olisivat jättänyt tekemättä niin et olisi ruikuttamassa kurjuuttasi.
Vanhuksilla pitäisi olla edes hieman kunnioitusta ruokkivaa kättä kohtaan, mutta sen sijaan työssäkäyvät maksavat itseänsä kipeäksi eläkemaksuja ja päälle tulee vielä haukut.
Eihän sinne "vaivaistaloon" nykyisin enää pääse kuin viimeisiksi elinkuukauksiksi. Kotona pitää pärjätä ilman apua, vaikka ei pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska ja koeta nyt saatana päättää. Tarkoitatteko että me siellä vaivaistaloissa tekisimme töitä ilmaiseksi? Sehän on ihmiskauppaa ja orjuuttamista.
Olen kantanut rahaa YEL-maksujen muodossa työeläkeyhtiölle yli 30 vuotta. Enkä ole nyt eläkeläisenä vienyt töitä keneltäkään, vaan niitä on TARJOTTU minulle. Voitko käsittää? Ja miksi niitä on tarjottu minulle? Koska osaan tehdä ne hommat paremmin kuin muut.
Vaivaistalo = palvelutalo. Edes lähes kuuro ja sokea 90-vuotias äitini ei ole vielä niin huonossa kunnossa että hänet sinne huolittaisiin. Hän ei saa asumistukea eikä mitään palveluja. Siivouksenkin maksaa itse, ainoastaan rollaattori on terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska ja koeta nyt saatana päättää. Tarkoitatteko että me siellä vaivaistaloissa tekisimme töitä ilmaiseksi? Sehän on ihmiskauppaa ja orjuuttamista.
Olen kantanut rahaa YEL-maksujen muodossa työeläkeyhtiölle yli 30 vuotta. Enkä ole nyt eläkeläisenä vienyt töitä keneltäkään, vaan niitä on TARJOTTU minulle. Voitko käsittää? Ja miksi niitä on tarjottu minulle? Koska osaan tehdä ne hommat paremmin kuin muut.
Sama täällä. Työelämää takana rapiat 35 vuotta ja on pyydetty töihin, kun ei muut tunnu osaavan tehdä sitä hommaa vieraalla kielellä. Äitini on liki 90-vuotias huonosti liikkuva ja kovista kivuista kärsivä vanhus. Asuu kotonaan eikä vielä käy edes kotihoito, kun pärjää. Siivoojan on palkannut ja lääkkeet tulevat pusseihin lajiteltuina. AP on tyystin pihalla siitä, mitä vanhustenhoito tänä päivänä on. Tai että pitkän työuran aikana on maksettu eläkemaksuja kohtalainen summa.