Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlatarjoiluun karjalanpiirakat, munavoi, pullakranssi ja kakku

Vierailija
17.07.2021 |

Kahvi ja tee. Ei muuta. Onko teistä riittävä, mielipiteitä? Vieraita 30 henkeä.

Kommentit (565)

Vierailija
341/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pari viikkoa sitten rippijuhlissa oli tarjolla:

- alkoholiton kuohari onnittelumaljana

- kala- liha- ja kasvistäytteiset voileipäkakut

- pieniä pizzapaloja

- perinteinen  mansikkatäytekku kermakuorrutteella

- hedelmätäytekakku 

- herrasväen pikkuleipiä (päivänsankarin toive)

- tiikerikakku (päivänsankanrin itsensä leipoma)

- karkkia

- kahvia, teetä, mehua, vissyä, alkoholitonta boolia

- aikuisille kahvin kanssa likööriä/konjakkia

Vieraita oli n. 30, ikähaarukka 2 - 76v, osa tarjottavista vegaanisia, gluteenittomia ja kaikki laktoosittomia vieraiden ruokavalioista/allergioista johtuen

Muuten tarjottavia oli aika sopivasti, mutta helteestä johtuen vissy ja booli loppuivat kesken, onneksi hanasta tuli kylmää vettä...

Vierailija
342/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka unelmakääretorttu 370g 2,59e. Noita useampi, ja leikkaa paloiksi leivostyyppiseksi tarjottavaksi, päälle kermavaahtoa ja esim nonparelleja tai joku luonnonkukka.  Menisköhän joku 5- 6kpl torttuja, halvempaa kuin täytekakut! Kerman saa kovettumaan koviteaineella. En muista kyllä hintaa.

Minä suosittelen vatkaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisi Lidlistä, niin kaiken tuon saisi noin 50eurolla ja juhlat saisi pidettyä, jos on esim. raha tiukilla.

Jokainen voi syödä Lidlin kakkuja kotonaan eikä vaivautua johonkiin turhiin juhliin.

Jokainen voi myös syödä leipomossa tehtyä kakkua ja cateringin ruokia kotonaan, sen ku tilaa.

Esim. myös musiikkikonserttiin ei tartte lähteä, kunhan vaan itse opettelee soittamaan instrumentteja.

Vierailija
344/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen perhe laittaa sellaiset tarjoilut jotka sopii omaan budjettiin. Ainakaan omasta arjesta ei kannata nipistää juhlien takia. Kenenkään ei pitäisi kituuttaa arkena viikkoja, että naapurin mummon mielestä rippitarjoilut jää mieleen. Ei ne jää ja kenelläkään ei kiinnosta.

Rehellisesti sanottuna itse kyllä menen pääosin tuttujen juhliin syömään ja juhlasta riippuen myös juomaan. Olen ollut ihan hyvätuloisten nimiäisjuhlissa joissa suolaista oli varattu niin vähän, että kun hoidin vauvaa muiden syödessä, oli suolaiset loppuneet ennen kuin pääsin pöytään. Otin sitten kakkua ja ajeltiin hesen kautta kotiin. En kuollut nälkään. Harva Suomessa kärsii jos rippitarjoilut ei ole massiiviset.

Vierailija
345/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi ap:n tarjoilut. Läheisenä ymmärtäisin, ettei ole varaa sen kummempiin.

Kannattaa muistaa, että varallisuus on keskittynyt Suomessakin pienelle ryhmälle ihmisiä.

Täällä on paljon noita kommentoijia, joiden mielestä Suomessa kukaan ei voi tienata alle 2500e/kk.

Samalla kuitenkin menee se flat white väärään kurkkuun, kun joku laittaa häihin useamman kymppitonnin kiinni. Pitäähän juhlapöydässä olla parasta, eiks je?

Miksi suomalaiset ostavat skoda octavioita, kun olis maserateja tarjolla? Ootteko jotain pula-ajan ihmisiä tuohivirsuissa vai?

Vierailija
346/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa aivan sairaasti että äiti joka oli mestari tekemään voileipäkakkuja vei salaisuudet mukanaan hautaan.

Kumpa olisin älynnyt pyytää reseptin ajoissa.

Mutta nyt se on myöhäistä.

Riittävän montaa mauttoman kuivaa munavoikakkua pupeltaneena ymmärrän eron.

Sen muistan että äiti poisti vuokaleivistä kuoriosan, kostutti leivät ajoissa, sitten ne täytettiin herkullisilla tahnoilla. Tarjoilupäivänä päällystettiin.

Vierailija
347/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rahaa puuttuisi mielikuvitusta voinee silti käyttää.

Munavoit, karjalanpiirakat ja pullat on kuin vanhasta sketsistä.

Kesällä pöydässä pitää olla kalaa. Ei ole myöskään liikaa pyydetty että tarjolla on monenlaista suolaista tapastyyliin. Hummusta ja jugurttidippiä, etsi itse lisää reseptejä.

Tuulihatut on ihania. Pieniä siistejä syötäviä ja herkullisia.

Vierailija
348/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- pieniä pizzapaloja

- hedelmätäytekakku 

- karkkia

Vieraita oli n. 30, ikähaarukka 2 - 76v, osa tarjottavista vegaanisia, gluteenittomia ja kaikki laktoosittomia vieraiden ruokavalioista/allergioista johtuen

Muuten tarjottavia oli aika sopivasti, mutta helteestä johtuen vissy ja booli loppuivat kesken, onneksi hanasta tuli kylmää vettä...

Kaikilla ei ole varaa ostella kaikenmaailman liköörejä...on olemassa ihmisiä joilla ei ole varaa.Tiesitkö?

Vierailija
349/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Eri kirjoitti:

Tämäkin vit*n palsta kiusaajia täynnä!

Vierailija
350/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pieniä pizzapaloja

- hedelmätäytekakku 

- karkkia

Kaikilla ei ole varaa ostella kaikenmaailman liköörejä...on olemassa ihmisiä joilla ei ole varaa.Tiesitkö?

Ja vielä voisin lisätä att tämä sinun kirjoitus on kaukana siitä mitä ap halusi kirjoituksellaan.

Vierailija
351/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et laita lihapiirakoit ja knakkeja, siihen sitten kera kurkkusalaatin tai muun yhteensopivan salaatin??

Vierailija
352/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa aivan sairaasti että äiti joka oli mestari tekemään voileipäkakkuja vei salaisuudet mukanaan hautaan.

Sen muistan että äiti poisti vuokaleivistä kuoriosan, kostutti leivät ajoissa, sitten ne täytettiin herkullisilla tahnoilla. Tarjoilupäivänä päällystettiin.

Äiti oli kokki ja teki kaiken itse kotona. Vaati aina, että autan ja näin opin monenlaista mm. juuri erilaisia voileipäkakkuja tekemään. Majoneesikin tehtiin meillä kotona kute myös muita esim savukalatahna. Olihan se työlästä usein, mutta olen tänäänkin kiitollinen näistä taidoista. 

Vierailija
353/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäisikö 2 piirakkaa per henkilö?

Munavoi 10 munasta.

ap

Kokemuksesta kerron, että riskeille suomimiehille ja teineille ei kaksi karjalanpiirakkaa riitä mihinkään jos ei muuta suolaista ole tarjolla.

Vierailija
354/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaisi Lidlistä, niin kaiken tuon saisi noin 50eurolla ja juhlat saisi pidettyä, jos on esim. raha tiukilla.

Jokainen voi syödä Lidlin kakkuja kotonaan eikä vaivautua johonkiin turhiin juhliin.

Jokainen voi myös syödä leipomossa tehtyä kakkua ja cateringin ruokia kotonaan, sen ku tilaa.

Esim. myös musiikkikonserttiin ei tartte lähteä, kunhan vaan itse opettelee soittamaan instrumentteja.

Ei vaan Lidlin kääretorttujuhliin ei kannata kutsuttuna mennä, koska se on kuin menisi konserttiin ja joutuisi ottamaan soittimiet mukaan ja soittamaan itse. 

Vierailija
355/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- pieniä pizzapaloja

- hedelmätäytekakku 

- karkkia

Ja vielä voisin lisätä att tämä sinun kirjoitus on kaukana siitä mitä ap halusi kirjoituksellaan.

Mites muna voi?

Vierailija
356/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka rahaa puuttuisi mielikuvitusta voinee silti käyttää.

Munavoit, karjalanpiirakat ja pullat on kuin vanhasta sketsistä.

Kesällä pöydässä pitää olla kalaa. Ei ole myöskään liikaa pyydetty että tarjolla on monenlaista suolaista tapastyyliin. Hummusta ja jugurttidippiä, etsi itse lisää reseptejä.

Tuulihatut on ihania. Pieniä siistejä syötäviä ja herkullisia.

Jos ei halua saada vatsahaava juhlien takia, tuon ehdotuksesi voi unohtaa. Miksi pitää mennä äärimmäisyydestä toiseen? AP:n listalta puuttui ainoastaan kunnollinen täytekakku. 

Vierailija
357/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa ja hanurin soittoa. 

Vierailija
358/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tiedät ihan riittävästi. Täytteiden sisällöt voi etsiä vaikka Kinuskikissan sivuilta. 

Yksi tapa tehdä kakku on tehdä se pyöreään vuokaa niin että leipäkerrokset eivät ole kokonaisia siivuja vaan murennettua leipää. Tämä tyyli tekee kakusta mielestäni myös mehevämmän. 

Vierailija
359/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittäisikö 2 piirakkaa per henkilö?

Munavoi 10 munasta.

ap

Kokemuksesta kerron, että riskeille suomimiehille ja teineille ei kaksi karjalanpiirakkaa riitä mihinkään jos ei muuta suolaista ole tarjolla.

. Karjalan piirakkaa ja ruottalaista hapanpimppua!

Vierailija
360/565 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pienituloinen ystävä tekaisi itse n.10 vieraalle voileipäkakun, piirakoita & munavoin, suklaa-tuorejuustokakun ja brita-kakun.

Mutta kukin tyylillään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi