30 v+ ”tavis nainen” miesten mielestä
Monesti palstalla saanut käsityksen että keskivertomiehet haluaa naisen joka on:
- iloinen ja leppoisa persoona
- hoikka tai normaalipainoinen
- nätti tai kaunis, jonkun verran naisellinen
- ei lävistyksiä tai tatuointeja
- talous tasapainossa
- ei liikaa lemmikkieläimiä (”eläintarhaa”)
- sen verran älykäs että saa asiallista keskustelua aikaiseksi, ehkä jonkun verran kouluttautunut tms
Miehiä harmittaa, että vaikka heillä on itsellään kroppa kunnossa ja normaali hyvä työ, niin eivät saa kyseisiä naisia. Minusta tämä on ilmiselvää koska nainen, joka täyttää kaikki yllä olevat kriteerit, on selvää vähemmistöä (kun puhutaan +30, tai ainakin +25). Miehet kuitenkin puhuu tällaisesta naisesta ”keskivertonaisena”.
Naiset ja miehet. Jos vähän aikaa leikitään tasoteoriaa. Onko kuvailtu nainen top 50%, top 20% tai top mitä mielestäsi? ”Keskivertomiehen” näkökulmasta. Kaikki miehethän ei todellakaan halua kyseisen laista naista vaan he haluaa sitten sen kurvikkaan tai tatuoidun käärmenaisen 🤣 mut heitä ei nyt lasketa.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministit ovat myrkyttäneet naisten mieliä niin paljon että kuvitellaan, että nämä kriteerilistat jotenkin pätevät molempiin sukupuoliin.
Oikea vastaushan tuli jo heti ketjun alussa: Se miltä naisen kasvot ja keho näyttävät määrittelee tuhat kertaa enemmän tämän haluttavuutta miehille kuin jotkut tittelit, harrastukset, lemmikit tai raha.
Naiset ovat se nirso osapuoli jolla on tuhat eri vaatimusta. Ei miehiä oikeasti kiinnosta, kunhan se nainen on suht nuori ja nätti. Luuletko että esim. Sauli Niinistön kaltainen mies haluaisi ottaa omanikäisen naisen? Ei häntä kiinnosta naisen tulotaso, status jne. kunhan on nuori ja nätti.Nää on ehkä jotain alemman tason miehiä mitä just kuvailit. Koulutetut miehet haluaa fiksun ja kaltaisensa naisen, joka on tälle oikeasti myös hyvä ystävä ja kumppani, eikä vain mikään nätti palkintovaimo.
Lähes kaikilla lakimiehillä joita tunnen siis paljon on joku trophy wife.
Mutta seuraavaksi sä kerrot ettei juristi ole korkeakoulutettu tai kovin älykäskään.
Vaikea kiistää. Pätee isoisäänikin. Ei heillä juuri mitään henkisesti ole yhteistä ja ovat olleet kauan asumuserossakin, mutta ilmeisesti piti ulkonäön takia saada juuri tuo nainen. Mummonakin aika yhdentekevä, ei yhtään missään tekemisissä meidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tekstillä voi kuvata naisen "tasokkuutta". Ulkonäkö tässä ratkaisee. Jos olet rutiköyhä hyvännäköinen nainen pääset vaikka Donald Trumpin tai muun miljardöörin tai keisarin puolisoksi. Tasokkaita miehiä ei kiinnosta tippaakaan joku pullea silmälasipäinen tohtorisnainen.
Donald Trump ei ole tasokas mies. Tasokas mies on aina älykäs ja älykäs mies ottaa aina myös älykkään naisen.
Ei voi olla tasokkaampaa ihmistä olemassa kuin se joka on Yhdysvaltain presidentti. Tämä voi halutessaan muuttaa vaikka koko Suomen tomuksi ja tuhkaksi muutamalla sormen painalluksella.
Kyse on parisuhteesta ja tasosta. Poliitikot eivät periytä älykkäitä jälkeläisiä, joten tasosta ei voi puhua. Miehen taso on yhtä kuin älykkyys.
Sinäkö sen määrittelet?
Älykkyys voi olla miehen tason mittari, mutta vain sinulle.
Suurin osa naisista muuten katsoo miehen älykkyyden merkiksi sen, paljonko varallisuutta se mies on kerännyt. Mikä sulla on älykkyyden mittari ja miksi fiksut nörtit ei ole kuuminta huutoa nuorten naisten parissa?
Ensinnäkin, ovat. Oma mieheni on huippuälykäs, opiskellut monta eri tutkintoa eri aloilta, ja menestynyt niin yliopistossa kuin muuallakin, myös kansainvälisesti. Toki on naisia, jotka arvostavat muita ominaisuuksia, mutta hyvin moni nainen arvostaa älyä (ei rahaa, siksi dosentti on tasokkaampi mies kuin paremmin tienaava putkimies).
Eihän sinulla tässä ole mitään väliä miehen älyllä, vaan sillä, että hän on opiskellut monta tutkintoa ja menestynyt kansainvälisesti. Samasta syystä vertasit dosenttia ja putkimiestä, etkä syrjäytynyttä mensalaista, koska putkimies on parempi kuin syrjäytynyt mensalainen.
Koska olen fyysikko, ja itsekin varsin nörtähtävä nainen, tunnen hyvin paljon älykkäitä miehiä, ja myös mensalaisia. Myös niitä syrjäytyneitä. On syynsä, miksi syrjäytynyt ihminen ei ole parisuhteessa. Siinä on kuvioissa usein ongelmia. Masennusta, kyvyttömyyttä ihmissuhteisiin. Päihteiden väärinkäyttöä. Voivat ne ihmiset minusta silti olla tärkeitä, arvokkaita ja läheiset rakkaitakin. Eivätkä silti parisuhdemateriaalia.
Ja on ihan toimintakykyisiä älykkäitä miehiä ja naisia. Jotka pärjäävät hyvin parisuhteissa, ja ovat suosittuja kumppaneita. Useimmiten toisilleen.
Ei saatana sillä jäi fyysikko -levy pyörimään :D
Eikä siihen vaadittu kuin yksi kommentti Nobelista.
SIinä mammat aito autisti.
Kerrotko mikä siinä fyysikkoudessa sinua niin tökkii? Ihan kiinnostaa, kun yleensä ihmiset eivät siihen noin reagoi.
Heitin vitsillä Nobelin palkinnon ja kas, sä keksit siitä että olet fyysikko.
Olisit nyt edes vaihtanut kemistiksi tai biologiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta, minä kuvauksen mukainen tavisnainen otin ylipainoisen miehen, mun bmi 19, miehen 28. Toki hän on 2m pitkä ja lihaksikas urheilija.
bmi ei kerro mitään kropasta. kerroppa mielummin vaikka miehen rasvaprosentti niin tiedetään onko oikeasti ylipainoinen.
En tiedä hänen rasvaprosenttiaan, varmaan pienempi kuin minulla. Mutta bmin mukaan nuo lihavat lasketaan. Tosin hän sen mukaan vaan lievästi ylipainoinen, mutta oikeasti ei kyllä ole ylimääräistä.
olisin huolissinna jos olisi ollut isommat rasvat kun sinulla kun naisilla on luonnostaan noin 10% enemmän rasvaa kehossa kuin miehellä. miehesi ei ole lihava vaikka BMI niin sanoisi kun se ei ota lihasta huomioon. Kuten kerroit ettei ylimääräistä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tekstillä voi kuvata naisen "tasokkuutta". Ulkonäkö tässä ratkaisee. Jos olet rutiköyhä hyvännäköinen nainen pääset vaikka Donald Trumpin tai muun miljardöörin tai keisarin puolisoksi. Tasokkaita miehiä ei kiinnosta tippaakaan joku pullea silmälasipäinen tohtorisnainen.
Donald Trump ei ole tasokas mies. Tasokas mies on aina älykäs ja älykäs mies ottaa aina myös älykkään naisen.
Ei voi olla tasokkaampaa ihmistä olemassa kuin se joka on Yhdysvaltain presidentti. Tämä voi halutessaan muuttaa vaikka koko Suomen tomuksi ja tuhkaksi muutamalla sormen painalluksella.
Kyse on parisuhteesta ja tasosta. Poliitikot eivät periytä älykkäitä jälkeläisiä, joten tasosta ei voi puhua. Miehen taso on yhtä kuin älykkyys.
Sinäkö sen määrittelet?
Suurin osa naisista muuten katsoo miehen älykkyyden merkiksi sen, paljonko varallisuutta se mies on kerännyt. Mikä sulla on älykkyyden mittari ja miksi fiksut nörtit ei ole kuuminta huutoa nuorten naisten parissa?
Ensinnäkin, ovat. Oma mieheni on huippuälykäs, opiskellut monta eri tutkintoa eri aloilta, ja menestynyt niin yliopistossa kuin muuallakin, myös kansainvälisesti. Toki on naisia, jotka arvostavat muita ominaisuuksia, mutta hyvin moni nainen arvostaa älyä (ei rahaa, siksi dosentti on tasokkaampi mies kuin paremmin tienaava putkimies).
Eihän sinulla tässä ole mitään väliä miehen älyllä, vaan sillä, että hän on opiskellut monta tutkintoa ja menestynyt kansainvälisesti. Samasta syystä vertasit dosenttia ja putkimiestä, etkä syrjäytynyttä mensalaista, koska putkimies on parempi kuin syrjäytynyt mensalainen.
Koska olen fyysikko, ja itsekin varsin nörtähtävä nainen, tunnen hyvin paljon älykkäitä miehiä, ja myös mensalaisia. Myös niitä syrjäytyneitä. On syynsä, miksi syrjäytynyt ihminen ei ole parisuhteessa. Siinä on kuvioissa usein ongelmia. Masennusta, kyvyttömyyttä ihmissuhteisiin. Päihteiden väärinkäyttöä. Voivat ne ihmiset minusta silti olla tärkeitä, arvokkaita ja läheiset rakkaitakin. Eivätkä silti parisuhdemateriaalia.
Ja on ihan toimintakykyisiä älykkäitä miehiä ja naisia. Jotka pärjäävät hyvin parisuhteissa, ja ovat suosittuja kumppaneita. Useimmiten toisilleen.
Kerrotko mikä siinä fyysikkoudessa sinua niin tökkii? Ihan kiinnostaa, kun yleensä ihmiset eivät siihen noin reagoi.
No, en vaihtanut, koska en ole. Kemiaa olen kyllä hieman opiskellut, mutta pääaine on kyllä ollut fysiikka. Ja kai tajuat, että tällä palstalla on ihan kaikenlaisia ihmisiä. Myös meitä fyysikoita. Ja tartuin kommenttiisi, koska se huvitti minua. Ja erityisesti minua huvitti sen paljastama ajatus (joka kertoo tietysti sinun yksinkertaisuudestasi) että kuvittelet, että palstamammat ja Nobel-palkitut fyysikot elävät ihan eri todellisuudessa. Emme elä. Minä oikeasti olen keskustellut australialaisen nobelistin kanssa kun tämä oli vierailemassa Yhdysvalloissa. Australiasta kotoisin oleva kollegani esitteli hänet minulle. Oli muuten melkoinen fan-girl-moment, täytyy tunnustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille miehille naisen nuoruus ja hoikkuus on tärkeitä. Luonteella ei ole niin väliä,. Jos on tyhmempi kuin itse ja hiljainen ja ei mökötä, niin hyvä, mutta jos on ulkonäkö kunnossa ja pitää valita, että luonne vai ulkonäkö, niin ulkonäkö.
Miksi sitten vttuilette täällä naisille että miesten varakkuus ja pituus on vain niitä, jotka naisille merkitsee?
Eli naisten pitäisi valita mies luonteen perusteella, mutta te saatte valita ulkoisten seikkojen perusteella. Ei se näin mene. Jos te vaaditte hoikkuutta ja nuoruutta, niin, teidän vaatimusten mukaan, olkaa sitten pitkiä ja rikkaita.
Ei tosiasioiden tunnustaminen ole vttuilua :)
No mitäpä sitten vingut, jos et saa normaalipainoista/ hoikkaa naista. Vika on silloin sinussa. Et ole sen tasoinen. Mene pituusleikkaukseeseen, ja hanki enemmän rahaa tai pidä t u r p a s i kiinni.
Voi kuule nyt fläsä, en mä vingu täällä noista asioista. Tilastojen mukaan kuulun korkeatuloisiin ja pituuttakin on 187. Yritä ymmärtää että sillä on eroa puhuuko asiasta vai omasta ongelmasta.
#mansplaining
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö sen määrittelet?
No, en vaihtanut, koska en ole. Kemiaa olen kyllä hieman opiskellut, mutta pääaine on kyllä ollut fysiikka. Ja kai tajuat, että tällä palstalla on ihan kaikenlaisia ihmisiä. Myös meitä fyysikoita. Ja tartuin kommenttiisi, koska se huvitti minua. Ja erityisesti minua huvitti sen paljastama ajatus (joka kertoo tietysti sinun yksinkertaisuudestasi) että kuvittelet, että palstamammat ja Nobel-palkitut fyysikot elävät ihan eri todellisuudessa. Emme elä. Minä oikeasti olen keskustellut australialaisen nobelistin kanssa kun tämä oli vierailemassa Yhdysvalloissa. Australiasta kotoisin oleva kollegani esitteli hänet minulle. Oli muuten melkoinen fan-girl-moment, täytyy tunnustaa.
Niinhän tekin yleistätte miehet palstauleìksi jotka asuvat peräkammarissa äitinsä luona.
Ehkäpä sen vuoksi en odota sinultakaan oikeastaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille miehille naisen nuoruus ja hoikkuus on tärkeitä. Luonteella ei ole niin väliä,. Jos on tyhmempi kuin itse ja hiljainen ja ei mökötä, niin hyvä, mutta jos on ulkonäkö kunnossa ja pitää valita, että luonne vai ulkonäkö, niin ulkonäkö.
Miksi sitten vttuilette täällä naisille että miesten varakkuus ja pituus on vain niitä, jotka naisille merkitsee?
Eli naisten pitäisi valita mies luonteen perusteella, mutta te saatte valita ulkoisten seikkojen perusteella. Ei se näin mene. Jos te vaaditte hoikkuutta ja nuoruutta, niin, teidän vaatimusten mukaan, olkaa sitten pitkiä ja rikkaita.
No mitäpä sitten vingut, jos et saa normaalipainoista/ hoikkaa naista. Vika on silloin sinussa. Et ole sen tasoinen. Mene pituusleikkaukseeseen, ja hanki enemmän rahaa tai pidä t u r p a s i kiinni.
Voi kuule nyt fläsä, en mä vingu täällä noista asioista. Tilastojen mukaan kuulun korkeatuloisiin ja pituuttakin on 187. Yritä ymmärtää että sillä on eroa puhuuko asiasta vai omasta ongelmasta.
Ai se olikin nyt asiasta puhumista. Juu... vai niin. .....juu, ei TIETENKÄÄN ole sinun ongelmasi ja TOTTAKAI olet pitkä ja rikas😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#mansplaining
Se on sitä kun mun pitää selittää joku asia teille naisille, kuten vaikkapa mitä tuo mansplaining tarkoittaa.
On muuten raskasta hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista tuolle joka sanoi että "tasokkuus on sama kuin äly". Tämän maailman terävimmät ihmiset ovat todella korkean ÄO:n aspergereita ja high functioning autisteja, ja naiset lähinnä syrjivät näitä läpi elämän.
Naisia kiinnostaa vain sosiaalinen status, ihan sama vaikka se olisi kiinni jossain suukuolaavassa örkissä, jos sillä on joku titteli ja muutama milli rahaa niin tämä saa satoja naisia.
Niin no ei sille mitään voi, että noiden neuroepätyypillisten kanssa ei vaan ihmissuhteet tunnu onnistuvan, kun heillä se äly on kovin kapea-alaista, sitten kuitenkin - tai ainakin sen älyn käyttö. Ja jos ei sosiaalisia taitoja ja tunnetaitoja ole, niin vähän hankala ihmissuhdetta on saada toimimaan. Joten tietysti näissä keskusteluissa olisi hyvä määritellä tarkemmin, mitä sillä älykkyydellä tarkoitetaan, kun sanotaan, että kumppanilta toivotaan älykkyyttä.
Oikeastaan jokainen hakee pohjimmillaan sunnilleen samantasoista älykkyyttä mitä itsellään on. Tyhmemmät eivät enää arvostakaan älykkäämpiä, vaan kokevat näillä olevan "ihan omituiset jutut", ja toisaalta ne tyhmemmät eivät myöskään tajua itse olevansa tyhmiä. keskitason älykkyyden omaavat saati tyhmemmät eivät, huvittavaa kyllä, tunnista älykkyyttä sen kohdatessaan. Oikeasti älykkäät ihmiset kyllä hakevat sitä kumppaniltakin, mutta ei heitäkään nuo hankalat suhteet neuroepätyypilisten kanssa kiinnosta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Näin on, kumppanilta vaaditaan sosiaalista älyä. Neoroepätyypillisillä sosiaalisen älyn taso on hyvin alhainen, usein kuin kehitysvammaisilla. Sitä ei muulla älykkyydellä pysty kompensoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan jokainen hakee pohjimmillaan sunnilleen samantasoista älykkyyttä mitä itsellään on. Tyhmemmät eivät enää arvostakaan älykkäämpiä, vaan kokevat näillä olevan "ihan omituiset jutut", ja toisaalta ne tyhmemmät eivät myöskään tajua itse olevansa tyhmiä.
Erinomaisesti sanottu. Ei se nenälävistetty lähäri tai parturikampaaja ole edes etäisesti samalla aaltopituudella henkisesti kuin joku mensalainen ydinfyysikko, suhde lopahtaa lopulta todennäköisesti siihen että se lähäri pettää jonkun naamatatuoidun 80äo ukon kanssa ja mies lähtee lätkimään.
Ihmiset hakevat sellaista joka on heidän omaa ÄO-tasoaan. Sen huomaa liki kaikissa pariskunnissa poislukien ne joissa älykkäällä miehellä on ihan selvästi joku golddigger joka ei osaa kengännauhojaan sitoa, mutta hupisuhteitahan nuokin lienevät.
Kyllä tässä on minusta sekin aspekti, että ihmisiä kiinnostaa ne, joilla on samanlaiset arvot. Parturi-kampaajan äo voi olla aivan hyvin 150, mutta jos häntä ei kiinnosta muu kuin tupakan polttaminen ja tosi-tv, niin hieman tyhmempää, mutta elämää monipuolisemmin katsovaa ydinfyysikkoa ei tuo nainen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punttisalilla käyvä tavismies ei saa hoikkaa/normaalipainoista naista 😞
Miksi punttisalilla käynnin pitäisi lisätä mitään pisteitä kohdallasi? Miehet sellaista arvostavat, eivät naiset. Käy kirjastossa, niin siitä on jo paljon enemmän hyötyä.
Lukutoukka kynäniska varmaan onkin naisten mieleen?
Eikun naisten mieleen on pitkä bodari jolla on iso kikuli ja iso tilipussi ja hieno auto.....eikun se olikin teidän miesten ihannemies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se olikin nyt asiasta puhumista. Juu... vai niin. .....juu, ei TIETENKÄÄN ole sinun ongelmasi ja TOTTAKAI olet pitkä ja rikas😘
En sanonut olevani rikas, sanoin tienaavani hyvin. Eikä 187 ole erityisen pitkä.
Jos se fyysikko näkee tän niin tän takia teistä palstamammoista ei uskota mitään. Teistäkin on vaikea uskoa että esimerkiksi tietoliikennearkkitehti olisi kuluttamassa aikaa palstalla :)
Vierailija kirjoitti:
No siis kyllä tuo minustakin on keskivertonainen. Ongelmahan pikemminkin on se, että kun tuo on tavisnainen, niin sitten vastaavantyyppinen mies nähdään jo "huippumiehenä", ja tavismies eli tuon naisen ns. vastinpari onkin huomattavasti huonotasoisempi.
Tinder on täynnä tavallisia miehiä. Tykkäykset menevät miesmalleille. Eivät miehet ja naiset niin hirveästi eroa paitsi naisten meikkitason osalta ja simppauksen jakautumisessa.
Turha yrittää selittää, että nuo perusjutut ovat muka joku harvinaisuus miehillä. Se harvinaisuus on 195cm/20cm/10% rasvaprosentti/4500e/kk/timanttileuka -jutut.
Naisilla on iso etu siinä, että aina kun mies lähestyy naista, nainen tietää jo miehen pitävän tästä eli meikkitaso on tehnyt mieheen vaikutuksen. Mies sen sijaan ei koskaan tiedä omaako nainen ambivalentteja tai ristiriitaisia tunteita häntä kohtaan, vaikka kelpuuttaisikin miehen kumppaniksi. Esim.serkkunaisena sanoi pitäneensä miestään ja lastensa isää aluksi "hyypiönä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punttisalilla käyvä tavismies ei saa hoikkaa/normaalipainoista naista 😞
Miksi punttisalilla käynnin pitäisi lisätä mitään pisteitä kohdallasi? Miehet sellaista arvostavat, eivät naiset. Käy kirjastossa, niin siitä on jo paljon enemmän hyötyä.
Lukutoukka kynäniska varmaan onkin naisten mieleen?
Eikun naisten mieleen on pitkä bodari jolla on iso kikuli ja iso tilipussi ja hieno auto.....eikun se olikin teidän miesten ihannemies
Et vastannut kysymykseen.
Nämä WEee Teee tason miehet ei tajua, että minkälainen on nainen, jonka oikeasti tasokas mies haluaa. Siis naisten mielestä tasokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut olevani rikas, sanoin tienaavani hyvin. Eikä 187 ole erityisen pitkä.
Jos se fyysikko näkee tän niin tän takia teistä palstamammoista ei uskota mitään. Teistäkin on vaikea uskoa että esimerkiksi tietoliikennearkkitehti olisi kuluttamassa aikaa palstalla :)
Niinkö. No mä olen maisteri. Ja nainen, ja täällä " roikun".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista tuolle joka sanoi että "tasokkuus on sama kuin äly". Tämän maailman terävimmät ihmiset ovat todella korkean ÄO:n aspergereita ja high functioning autisteja, ja naiset lähinnä syrjivät näitä läpi elämän.
Naisia kiinnostaa vain sosiaalinen status, ihan sama vaikka se olisi kiinni jossain suukuolaavassa örkissä, jos sillä on joku titteli ja muutama milli rahaa niin tämä saa satoja naisia.
Niin no ei sille mitään voi, että noiden neuroepätyypillisten kanssa ei vaan ihmissuhteet tunnu onnistuvan, kun heillä se äly on kovin kapea-alaista, sitten kuitenkin - tai ainakin sen älyn käyttö. Ja jos ei sosiaalisia taitoja ja tunnetaitoja ole, niin vähän hankala ihmissuhdetta on saada toimimaan. Joten tietysti näissä keskusteluissa olisi hyvä määritellä tarkemmin, mitä sillä älykkyydellä tarkoitetaan, kun sanotaan, että kumppanilta toivotaan älykkyyttä.
Oikeastaan jokainen hakee pohjimmillaan sunnilleen samantasoista älykkyyttä mitä itsellään on. Tyhmemmät eivät enää arvostakaan älykkäämpiä, vaan kokevat näillä olevan "ihan omituiset jutut", ja toisaalta ne tyhmemmät eivät myöskään tajua itse olevansa tyhmiä. keskitason älykkyyden omaavat saati tyhmemmät eivät, huvittavaa kyllä, tunnista älykkyyttä sen kohdatessaan. Oikeasti älykkäät ihmiset kyllä hakevat sitä kumppaniltakin, mutta ei heitäkään nuo hankalat suhteet neuroepätyypilisten kanssa kiinnosta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Näin on, kumppanilta vaaditaan sosiaalista älyä. Neoroepätyypillisillä sosiaalisen älyn taso on hyvin alhainen, usein kuin kehitysvammaisilla. Sitä ei muulla älykkyydellä pysty kompensoimaan.
Tähän on nyt parasta kommentoida, että "neuroepätyypillinen" ei ole diagnoosi kuten ei esim.erityisherkkäkään, vaan tapa selittää omaa vuorovaikutusta tai tapaa hahmottaa maailmaa.
Vaikka ihmisellä olisikin jokin diagnoosi, niin sekin perustuu puoliksi historiallisiin olosuhteisiin, missä se diagnoosi on tehty ja eri lääkäri voisi tehdä eri diagnoosin. Diagnoosin hyöty tässä yhteydessä on se, että tämän ihmisen on mahdollista saada jotain tukea niihin asioihin, joissa haluaa kehittyä, vaikka se diagnoosi ei kuvaisikaan mitään muuttumatonta biologista tilaa. Mitään muuta merkitystä diagnoosilla ei ole.
Samalla tavalla minä voisin vaikka tehdä itsestäni diagnoosin, että olen huono rumpali ja korjaisin sen menemällä kansalaisopiston rumpalikurssille, jos minulle on tärkeää osata rumpujen soittoa. Jonkun ajan päästä poistaisin itseltäni sen rumpudiagnoosin, koska sillä ei olisi enää minulle käyttöä.
Jos Donald Trump on tasoteoreetikoiden mielestä tasokas, niin ihan mielelläänhän sitä pysyttelee tasottomana naisena noiden piirien ulkopuolella 😀
Vierailija kirjoitti:
Jos Donald Trump on tasoteoreetikoiden mielestä tasokas, niin ihan mielelläänhän sitä pysyttelee tasottomana naisena noiden piirien ulkopuolella 😀
Ohan sillä ihan nätti akka, rahalla saa.
Erinomaisesti sanottu. Ei se nenälävistetty lähäri tai parturikampaaja ole edes etäisesti samalla aaltopituudella henkisesti kuin joku mensalainen ydinfyysikko, suhde lopahtaa lopulta todennäköisesti siihen että se lähäri pettää jonkun naamatatuoidun 80äo ukon kanssa ja mies lähtee lätkimään.
Ihmiset hakevat sellaista joka on heidän omaa ÄO-tasoaan. Sen huomaa liki kaikissa pariskunnissa poislukien ne joissa älykkäällä miehellä on ihan selvästi joku golddigger joka ei osaa kengännauhojaan sitoa, mutta hupisuhteitahan nuokin lienevät.