Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ruoka IKINÄ?

Vierailija
21.07.2014 |

opiskelija aikoina mun lemppari oli pikku makaroonit ja jauhelihaa jossa paljon pippuria. Ne vain sekaisin ja nam!! Nykyään lehtipihvi jossa valkosipulivoita päällä

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab tulisella kastikkeella ja hyvin maustetuilla rapeilla ranskalaisilla.

Vierailija
82/95 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikäristys jaissin tekemä läskisoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja haastava kysymys, mutta riippuu tilanteesta. Parhaitten lista (ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen):

- paistetut muikut ja perunamuusi

- lämminsavustettu siika

- graavisiika, maustettu viherpippurilla (ei valkopippuria)

- lampaan kyljykset (haudutettu pitkään matalassa lämmössä täysin "normiohjeitten" vastaisesti) + uunijuurekset + homejuusto/kermaviilikastike

- kotiteurastetun (ei stressi-teurastettua kuten teurastamoissa) possun palvattu niska (palvattu kaksi päivää teurastuksesta) ja tuore ruisleipä. Järkyttävän hyvää. Valitettavasti ei löydä marketeista saati sitten ravintoloista.

- ahvenkukko (+ lauantai-ilta + järkyttävän iso tuoppi kylmää suomalaista olutta)

- nuoren naudan sisäfilepihvi (riiputettu vähintään 8 viikkoa -1 asteen lämpotilassa), pihvin paksuus ennen paistamista 4..5 cm ja paistolämpötila niin kuuma, että kaadettaessa öljyä pannulle, se syttyy välittömästi tuleen (ei onnistu eikä kannata tehdä sisätiloissa). Jätetään sisältä vahvan punaiseksi. Itsetehty punaviinikastike (yllättävän helppo tehdä) ja hasselbackan perunat

- poronkäristys (oikein piiiitkään haudutettu) + muussi puikulaperunoista

Olen syönyt ravintoloissa ympäri maailmaa todella paljon, kun työ on kuljettanut minua. Huomion arvoista on, että yksikään yllämainituista ruokalajeista ei ole löytynyt ravintoloista vaan tehty omassa keittiössä. Olenkin sitä mieltä, että jos pitää todella hyvästä ruoasta, kannattaa opetella ruoanlaitto itse. Itseoppien opetellessa menee muutama vuosi (minulla meni kylläkin 20 vuotta, mutta kyllä kannatti). Niin ja toinen juttu: unohda paikalliset marketit; mene vähintään kauppahalliin sekä suoraan tuottajalle, jos mahdollista. Tuoreus ja korkea laatu on kaiken lähtökohta. Siitä ei saa tinkiä tippaakaan.

Vierailija
84/95 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka kahdella nakilla.

Vierailija
85/95 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman paras kanakastike, googlettakaa! :) aivan mahtavaa!

Vierailija
86/95 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni laatikko

Vierailija
87/95 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset ruuat vie voiton

Vierailija
88/95 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämmöisi keskusteluja pitäisi katsoa tähän aikaan illasta. Melkein kaikesta tykkäävänä. Jokin niissä lämpimissä juuston vähän ruskistuneissa leivissä on jos pitäisi yksi valita. Nyt juuri tuo savustettu lohi sai aikaan himon siihen. Hyvä pihvi lisukkeineen on kyllä hyvää.

Se on pieni ihme etten tällä ruokahalulla ole lihava.

Vierailija
89/95 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 12:30"]Riippuu tilanteesta. Välillä lihapullat kunnon ruskealla soosilla ja muusilla, joskus makkaraperunat ja joskus calamari tai hummeri. Ja asun ulkomailla :)

Eivät naiset syö makkaraa tai lihapullia. Pitää olla muutama salaatinlehti tai soijarouhetta tai tofua ja joku muodikas dippikastike.

Mun tekemiä lihapullia hyvällä kastikkeellla spagetin kanssa on nainen syönyt niin että leivällä pyyhki lautasenkin.

Vierailija
90/95 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi luen näitä vastauksia päivää ennen opiskelutuen saamista, viimeiset puurohiutaleet lusikalla nielaisten... Antaisin ajaa pääni kaljuksi jos nyt saisin tamperelaisen Plevna-ravintolan kermapyttipannua kananmunalla, saaristolaisleipää ja voita.

Vierailija
91/95 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

grillattu kanan nahka

Vierailija
92/95 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kebab Berliinissä. 

PARASTA.

IKINÄ.

Vierailija
93/95 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa pitsapitspitspitsa

Vierailija
94/95 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farangin karamellisoitu possu on parasta mitä olen koskaan suuhuni laittanut.

Vierailija
95/95 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratatölliä, patonkia, ja väliin valkosipulilla, tillillä ja sitruunalla maustettua tuoresuolattua lohta, ja sinihomelisuke!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme