Paras ruoka IKINÄ?
opiskelija aikoina mun lemppari oli pikku makaroonit ja jauhelihaa jossa paljon pippuria. Ne vain sekaisin ja nam!! Nykyään lehtipihvi jossa valkosipulivoita päällä
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]
Ei ole blinien voittanutta. Ihanan pinnalta rapeat, sisältä pehmeät, miedon happamat lättyset voissa kuullotetun sipulin, smetanan ja mädin kanssa. Se maku on niin ihana että tekisi melkein mieli itkeä.
[/quote]
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. Paitsi että ylivoimaisesti parasta ovat blinit mustan kaviaarin kanssa - se vie kielen mennessään. Tai vei, silloin muinaisina neukkuaikoina, kun mustaa kaviaaria sai ihan kohtuuhintaan. Nykyäänhän sitä voivat syödä vain lottovoittajat, huokaus...
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]
Ei ole blinien voittanutta. Ihanan pinnalta rapeat, sisältä pehmeät, miedon happamat lättyset voissa kuullotetun sipulin, smetanan ja mädin kanssa. Se maku on niin ihana että tekisi melkein mieli itkeä.
[/quote]
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. Paitsi että ylivoimaisesti parasta ovat blinit mustan kaviaarin kanssa - se vie kielen mennessään. Tai vei, silloin muinaisina neukkuaikoina, kun mustaa kaviaaria sai ihan kohtuuhintaan. Nykyäänhän sitä voivat syödä vain lottovoittajat, huokaus...
[/quote] blinit on kyllä hyväää. Rupesi tekemään mieli , bliniä smetanaa mätiä ja vähän sipulia kera kuoharilasillisen
Karjalanpaisti, tietysti leivinuunissa tehtynä.
Isän tekemä metsäkanalintupaisti (riekko/metso/koppelo/teeri/pyy) joka haudutetaan savipadassa porkkanan ja sipulin kanssa, siihen puikulapottumuussi (lapin puikuloista) itse tehty puolukkahillo ja herkkukurkut
Paistetut muikut ja samat lisukkeet kuin yllä
Tuore kala (erityisesti taimen/tammukka/rautu) savustettuna, oman maan uudet perunat, sipuli-voi-kastike ja kermaviilikastike jossa sitruunapippuria ja paljon ruohosipulia
Wingstonin kanansiivet medium-vahvuisella kastikkeella ja kurkkudippi
T. Rollon röökynä
Miehen tekemä kermainen maksakastike. Nammmm....
Minun tekemät jauheliha-riisi -pasteijat.
Hernekeitto ja ruisleipä. Kyytipojaksi rasvatonta maitoa.
Woti-kebabin kebab haaremin suudelma -kastikkeella. Ai niitä aikoja.....
Itse loimutettu lohi, omasta maast uudet perunat ja tilli, sekä oman maan antimista tehty salaatti. Siinähän se kesän herkkuruoka.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]Ei ole blinien voittanutta. Ihanan pinnalta rapeat, sisältä pehmeät, miedon happamat lättyset voissa kuullotetun sipulin, smetanan ja mädin kanssa. Se maku on niin ihana että tekisi melkein mieli itkeä.
[/quote]Väitän, että tää ruoan ääressä melkein itkuun purskahtaminen on tullut muodiksi ruokablogien myötä.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 20:20"]Ei ole blinien voittanutta. Ihanan pinnalta rapeat, sisältä pehmeät, miedon happamat lättyset voissa kuullotetun sipulin, smetanan ja mädin kanssa. Se maku on niin ihana että tekisi melkein mieli itkeä.
[/quote]Väitän, että tää ruoan ääressä melkein itkuun purskahtaminen on tullut muodiksi ruokablogien myötä.
[/quote]
Mä en ole eläissäni lukenut yhtään ruokablogia (enkä itse asiassa tätä ennen tiennyt että sellaisia edes on). Mutta blinit hyvin lisäkkein (aito kaviaari on se ykkönen) on ollut lempiruokani jo kymmeniä vuosia. Kiva jos blineistä on blogien myötä tullut muotiruokaa!
Jauhelihakastike peruna muusilla...
Lapsuuden ruokamuistoista rakkain on Hitumummon karjalanpiirakat ja ylikypsä possu (hah pulled porkia vm 74) pakattuna voipaperiin ja syötynä ennen ensimmäistä pysäkkiä paluumatkalla itäsuomesta Helsinkiin.
Muuten noita mahtavia elämyksiä on satoja, jokaisessa jotain ainutlaatuista ja vaikea sanoa mikä olisi erityisin.
Toki blinit kerran pari vuodessa ystävien seurassa (raakaa sipulia kiitos) on must. Kerran saanut maistaa riekkoa ja fasaania ja ne oli molemmat suussasulavia.
Aitoja thüringerin makkaroita kaipaan vieläkin. Ja aina kun reissaan Saksan läpi syön joka päivä aidon vasikasta tehdyn Wienerleikkeen. Muuten en niin mättöruuasta välitä mutta tuo on herkkua.
Oikein juustoinen kasvislasagne, ei mitään kevyttä eikä terveellistä, mutta niin taivaallisen hyvää....
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:05"]
Lapsuuden ruokamuistoista rakkain on Hitumummon karjalanpiirakat ja ylikypsä possu (hah pulled porkia vm 74) pakattuna voipaperiin ja syötynä ennen ensimmäistä pysäkkiä paluumatkalla itäsuomesta Helsinkiin.
Muuten noita mahtavia elämyksiä on satoja, jokaisessa jotain ainutlaatuista ja vaikea sanoa mikä olisi erityisin.
Toki blinit kerran pari vuodessa ystävien seurassa (raakaa sipulia kiitos) on must. Kerran saanut maistaa riekkoa ja fasaania ja ne oli molemmat suussasulavia.
Aitoja thüringerin makkaroita kaipaan vieläkin. Ja aina kun reissaan Saksan läpi syön joka päivä aidon vasikasta tehdyn Wienerleikkeen. Muuten en niin mättöruuasta välitä mutta tuo on herkkua.
[/quote]
Ai jäi pois se ruoka mikä viimeksi sai "kyyneleet silmiin" ;D Dubaissa syömäni Melanzane alla parmigiana. Niin hyvää en ole saanut Italiassakaan!
Kaalikääryleet. Ei ole niiden voittanutta :)
Juustopasta. Ei ole sen voittanutta oikeasti.
Savulohirisotto ja kuivan valkoviinin kanssa <3
Juhannusviikonlopun murtovedessä ja hiekassa marinoitu pillu valkovuotikastikkeella. Nuoltuna.
Kebab berliinissä maistui hemmetin hyvälle.
Toista en ole saanut missään.
Tirripaisti kuoripotuilla.
Sieniruuat metsäsienistä.
Hyvin tehdyt keitot.
Paistettu kuha.
Mäti.