Olen ateisti, haluatko kysyä jotain?
Olen ymmärtänyt, että palstalla on paljon uskovia, joten vaihteeksi ateisti ilmoittautuu. Haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (134)
Et siis uskoisi jumalaan vaikka siitä olisi täysin luotettava tieteellinen näyttö? Eikö tuo ole ihan yhtä "fiksua" kuin satuolentoihin uskominen?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:43"]Et siis uskoisi jumalaan vaikka siitä olisi täysin luotettava tieteellinen näyttö? Eikö tuo ole ihan yhtä "fiksua" kuin satuolentoihin uskominen?
[/quote]
Täh??
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:43"]
Et siis uskoisi jumalaan vaikka siitä olisi täysin luotettava tieteellinen näyttö? Eikö tuo ole ihan yhtä "fiksua" kuin satuolentoihin uskominen?
[/quote]
Missasitkohan juuri ateismin pointin...
Olen aina hämmentynyt siitä, miten paljon satukirjaan tälläkin palstalla on..ennemminkin haluaisin kysyä heiltä! t. toinen ateisti
Mitä laitat ruuaksi tänään? *haukotus*
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:49"]
Olen aina hämmentynyt siitä, miten paljon satukirjaan tälläkin palstalla on..ennemminkin haluaisin kysyä heiltä! t. toinen ateisti
[/quote]
siis satukirjaan uskovia! t. se toinen ateisti
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:42"]Oletko aina ollut ateisti? Miten lapsuudenperheesi, olivatko he ateisteja ja jos eivät, miten he suhtautuvat sinun ateismiisi?
[/quote]
Olen aina ollut ateisti. Vanhempani uskovat Jumalaan, etenkin nyt kun ikää alkaa karttua, mutta kirkossakäyvää porukkaa perheemme ei koskaan ollut.
Vanhempani kauhistelevat välillä ateismiani ja yrittävät houkutella takaisin kirkkoon, mutta pääosan ajasta saan olla rauhassa. Toin ateismini ilmi vasta aikuisena.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:43"]Et siis uskoisi jumalaan vaikka siitä olisi täysin luotettava tieteellinen näyttö? Eikö tuo ole ihan yhtä "fiksua" kuin satuolentoihin uskominen?
[/quote]
Merkillisiä oletuksia. Jos jonkin jumaluuden olemassaolo todistettaisiin kiistattomasti, uskoisin tietenkin siihen samaan tapaan kuin uskon Saturnuksen tai atomien olemassaoloon, vaikken niitä omin silmin näekään. Silloinhan kyse ei olisi enää uskosta vaan faktasta.
Kuvitteletko olevasi jotenkin "erinomainen" kun et usko satukirjaan. Muita parempi, hienompi, viisaampi ja arvokkaampi jotta voi ylenkatsoa muita sekä antaa niin yleviä sekä korkealentoisia vastauksia. Jotka olet kopioinut ateistien raamatusta miten vastata uskoville.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:49"]Mitä laitat ruuaksi tänään? *haukotus*
[/quote]
Oletko mielestäsi kovinkin fiksu, kiihkouskovainen?
[/quote]
[/quote]
Eipä saduissa sinänsä mitään vikaa. Silloin mennään metsään kun uskotaan mytologia sellaisenaan, sen sijaan että pohdittaisiin sen todellista tarkoitusta ja sanomaa.
Jeesuksella oli paljon sanottavaa hyvän arkielämän puolesta, mutta se viesti hukkuu turhan helposti niihin päälleliimattuihin teräsmies-ihmetekoihin ja muuhun yliluonnolliseen.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:53"]Kuvitteletko olevasi jotenkin "erinomainen" kun et usko satukirjaan. Muita parempi, hienompi, viisaampi ja arvokkaampi jotta voi ylenkatsoa muita sekä antaa niin yleviä sekä korkealentoisia vastauksia. Jotka olet kopioinut ateistien raamatusta miten vastata uskoville.
[/quote]
Miksi sinulla, kiihkouskovainen, on noin kova tarve lyödä kaikkia, jotka eivät jaa maailmankuvaasi?
Kyllä, sikäli pidän itseäni parempana kuin esimerkiksi sinunkaltaisiasi kiihkouskovaisia, ettei minulla ole tarvetta hyökätä ketään vastaan vain siksi, että he näkevät maailman eri tavoin kuin minä.
Pari aluksi...
Maksatko kirkollisveroa tms? Onko luvattu paikka kuoleman jälkeen jossain yms. jne...
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:49"]
[/quote]
[/quote]
Eipä saduissa sinänsä mitään vikaa. Silloin mennään metsään kun uskotaan mytologia sellaisenaan, sen sijaan että pohdittaisiin sen todellista tarkoitusta ja sanomaa.
Jeesuksella oli paljon sanottavaa hyvän arkielämän puolesta, mutta se viesti hukkuu turhan helposti niihin päälleliimattuihin teräsmies-ihmetekoihin ja muuhun yliluonnolliseen.
[/quote]
Koko Raamattu on vertauskuvallinen filosofinen fantasiateos, jonka massat ottavat typerästi kirjaimellisena totuutena.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:57"]Pari aluksi...
Maksatko kirkollisveroa tms? Onko luvattu paikka kuoleman jälkeen jossain yms. jne...
[/quote]
En maksa, koska en kuulu kirkkoon. Kun kuolen, toivon että minut tuhkataan ja tuhka sirotellaan mereen. Mitä tosiasiassa tapahtuu, en tietenkään ole todistamassa.
Oletko (tai voisitko kuvitella olevasi) parisuhteessa uskovaisen kanssa? Jutteletko ylipäänsä mielelläsi uskonasioista vai eikö juuri kukaan tuttavasti edes tiedä ateimistasi?
Mihin turvaudut elämässäsi jos menetät kaiken ja olet suuressa hädässä? Eikö olis lohdullista kun olis jokin mihin vois aina luottaa ja turvautua suurimmankin hädän ja tuskan keskellä?
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 13:58"]
Koko Raamattu on vertauskuvallinen filosofinen fantasiateos, jonka massat ottavat typerästi kirjaimellisena totuutena.
[/quote]
Eivätkä ota. Eihän Raamattu, toisin kuin Koraani, edes teeskentele olevansa suoraa jumalallista ilmoitusta. Onpahan vain kokoelma muinaisia tekstejä ja kertomuksia. Raamatunpaukuttajat ovat vähemmistö, äänekäs tosin.
Oletko aina ollut ateisti? Miten lapsuudenperheesi, olivatko he ateisteja ja jos eivät, miten he suhtautuvat sinun ateismiisi?