Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua löytämään hyväntekeväisyys/ avustuskohde tai vapaaehtoistyö!

Vierailija
24.07.2014 |

Millä tavoin te osallistutte hyväntekeväisyyteen? Itse lahjoitan satunnaisesti esim. Punaiselle ristille, mutta haluaisin olla mukana aktiivisemmalla otteella.

Rahallisesti voisin tukea n.30e kuussa. Ajallisesti joitain tunteja kuussa. 

Olisiko hyviä ehdotuksia? Mihin olisi helppo lähteä mukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastanneille. Lähellä sydäntäni on niin ihmiset kuin eläimetkin. Ensisijaisesti kuitenkin haluaisin auttaa suuressa hädässä olevia, eli sotien tai luonnonkatastrofien uhreja. Myös tyttöjen/naisten oikeudet ovat lähellä sydäntäni. 

Tällä hetkellä Syyrian sisällissota ja Gazan konflikti järkyttävät. Jos olisin sairaanhoitaja tai lääkäri harkitsisin vakavasti lähteväni kriisialueille töihin. Mutta minulla ei ole oikeastaan mitään siellä tarvittavia erityistaitoja. Empatiaa, rohkeutta ja halua auttaa kylläkin.

tein juuri lahjoituksen SPR:lle, mutta jotain konkreettisempaa haluaisin tehdä.

ap

Vierailija
2/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokaisella paikkakunnalla on oma SPR:n osasto. Tutustupa sen toimintaan. Tervetuloa mukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa voisit auttaa pakolaisia kotoutumaan, mikäli paikkakunnallasi asuu pakolaisia.

Vierailija
4/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyö: esim. ystäväpalvelu, vähentää vanhusten yksinäisyyttä!

Laita ilmoitus ilmaisesta lastenhoitajasta pariksi tunniksi ja ota joku monilapsinen Yh, jolle menet lastenhoitajaksi vaikka kerran kuukaudeksi muutamaksi tunniksi>saa äitikin omaa aikaa.

Sairaalaan esim. halvaantuneille lukemista.

Köyhien maiden auttaminen tukeminen rahallisesti avustusjärjestöä.

Jakamaan ruokaa ilmaisruokapaikoissa, esim. Pelastus Armeija, Hursti jne.

Hoitamaan eläimiä löytöeläintaloon.

Vierailija
5/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lähellä sydäntäsi? Lapset, vanhukset, vammaiset, ivalidit, sokeat, kuurot, sairaat, kodittomat eläimet, lähetystyö, köyhäinapu, kehitysmaat, tyttöjen asema, lapsiperheet, ympäristö, luonto, luonnoneläimet? Saat panoksestasi eniten mielihyvää, kun suuntaat sen itsellesi tärkeään kohteeseen

Vierailija
6/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta olen nähnyt, että seurakunnan diakoniatyö auttaa joskus taloudellisesti ahtaalla olevia, tilanteissa joissa sossusta ei saa rahaa. Joskus pieni rahallinen apu ajoissa estää kierteen, ihminen pääsee jaloilleen niin ettei loputon velkakierre pääse syntymään. Avun saamiseksi ei ole väliä sillä kuuluuko ihminen kirkkoon vaiko ei. Näiden sivusta seuraamieni tilanteiden jälkeen ajattelin, että jos  minulla ei olisi perillisiä, testamenttaisin kaiken seurakuntani diakoniatyölle, juurikin tähän kohderyhmään josta kirjoitin.

Vierailija
7/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenklinikan kummit

Lastenklinikka

Itämerisäätiö

Vierailija
8/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenklinikan kummit

Lastenklinikka

Itämerisäätiö

Vierailija
9/12 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodittomat koirat ja kissat? Itse lahjoitan lääkkeitä, ruokaa ja leluja.

Vierailija
10/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin sijaiskotina kodittomille kissoille ja koirille. Ensin kunnallisessa yhdistyksessä: hylätyt emo ja kissanpennut olivat sen 12 viikkoa kotonani, kunnes pääsivät omiin koteihin.

Sittemmin olen toiminut yhdistyksissä, jotka auttavat ulkomailla olevien eläinten oloja. Kotonani on ollut muutama kissa ja kuusi koiraa tässä vuoden sisään, jotka ovat tulleet Suomeen etsimään omia kotejaan, kaikki ovat saaneet kodit.

Jos olet kätevä käsistäsi, voisit tehdä erilaisia tuotteita, joita hyvää tekevät yhdistykset voisivat myydä sitten verkkokaupoissaan.

Mitä pienempi organisaatio on, sitä enemmän pääset siihen toimintaan mukaan. Jollekkin punaiselle ristille tai muille on aika vaikea saada jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta, vielä kun kansainvälisesti saatetaan toimia miten sattuu ja rahaa tuntuu menevän koko ajan enemmän vain hallinnollisiin kuluihin ja toimistotiloihin.

Pienet organisaatiot saavat jotenkin enemmän aikaan..

Vierailija
11/12 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa esim. Helsinkimissio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi