Naapuri ampui meidän autotallin seinään - menenkö poliisin juttusille?
Tai oikeastaan autokatoksen seinään. Luoti tallessa, ja valokuvat. Menisittekö tekemään ilmoituksen poliisille?
Kommentit (70)
Massa täällä taas vauhkoo jessus.
Vierailija kirjoitti:
AP on jo
lusikka nurkassa
potkaissut tyhjää
vihreämmillä niityillä
avarimmilla mailla
lentokuorossa
heittänyt veivinsä
potkassu tyhjää
taivaallisessa laulukuorossa
Pietarin portilla
pilvissä
Tää jää vaivaamaan ellei selviä jatkot
Vierailija kirjoitti:
Miksi irrottelet niitä itse? ("Luoti tallessa, ja valokuvat. ")
Tuossa
1) soitetaan HETI 112 eikä irrotella mitään luoteja itse!
2) naapuri ei ole normaali ja tuo on uhkaavaa käytöstä! Mistä tiedätte mitä seuraavaksi sattuu. Jos 112 ei ole tietoa tästä ampumisesta ja myöhemmin sattuu jotain niin tapauksia ei osata yhdistää. Syyllistä etsitään mahdollisesti ihan eri suunnasta silloin kuin naapurista!
3) et se sinäkään kovin VAKAVANA pidä tätä ampumista, koska rentona vaan irrottelet luoteja/hylsyjä(?). Tuo antaa, nyt myöhemmin soitettuna, myös 112 sellaisen kuvan, ettet ole kovin hätääntynyt = pulassa ja 112 toimet VOIVAT OLLA myös sen mukaiset = vetelät/tehottomat/kiirettömät, kun ne HETI 112 soitettuna olisi ollut seuraavanlaiset:
A) poliisi olisi tullut kiireellä, mahdollisesti karhurymän kanssa, ainakin useamman partion voimin
B) naapurin talo olisi piiritetty
C) naapuri pidätetty
D) ase ehkä takavarikoitu
E) naapuri olisi saanut syytteenVS. kuin nyt myöhemmin 112 soitettuna vain
F) poliisi ottaa ilmoituksen ylös ja EHKÄ tutkii asiaa ja korkeintaan pyytää ilmoittamaan, jos uudestaan tapahtuu ja soittamaan HETI 112 eikä viikon päästä!
(Miten aikuiset ihmiset ovat näin vam maisia kuin AP?)
Todellakin tossa tilanteessa soitetaan heti eikä mennä ulos. Yksi mun sisaruksista asui vuosia sitten rivitalossa, jossa tapahtui tällainen piiritys.
Ap, sä ET voi tietää mikä naapurilla on. Voi olla vaikka psykoosi kyseessä tai ihan mitä vaan. Vaikka ulkopuolisia voi olla siellä! Et voi tietää.
Sitäpaitsi niinkuin muut täällä sanoi niin sun ripeä toimiminen voi pelastaa jonkun toisen hengen!
Taatusti ollut ilmakivääri. Jopa .22 menee lautaseinästä läpi tuolta matkalta. Puhumattakaan keskussytytteisistä.
Menisin kyllä ihan naamakkain ripittämään ja naapurin asenteesta riippuen soittaisin poliisille tai antaisin olla.
Te, jotka puhutte siitä "naapurin tuntemisesta", "maalla asiat on toisin" ja "juttelemaan menemisestä" jne.
Missään nimessä ette ikinä mene ulos juttelemaan naapurille jos tulee tuollainen tilanne. Ymmärrättekö? Kyseessä voi olla esim. perheriita! Siinä ei auta vaikka kuinka tuntee naapurin, voi sitä henkilöstäkin erehtyä! Sinä tai naapuri.
Tää tapaus mistä puhuin oli taajamassa maaseudulla. Ja tapahtui siitäkin huolimatta että naapuri ei ollut tuntematon ja vieressä asui pienten lasten lapsiperheitä.
T.65
Vierailija kirjoitti:
Jos on kiva naapuri niin en ilmoittaisi kenellekään.
Jep, kivalta kuulostaa! 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
29, niin kuin sanoin, maalla me tunnemme toisemme ja naapurimme. Lähiössä taas ei näemmä. Asuinpaikan saa valita .
Mitä väliä sillä tuntemisella on jos naapuri am puu syystä taikka toisesta. Tarkoituksella, tai on seonnut...
Auttaako se tunteminen tähän am pumiseen
Sittenhän poliisikin voi aina tunnetun rosvon/am pujan kohdalla jättää hankalat ja painavat luotiliivit pois kun ne tuntee ampujan eikä se siten ammu poliisia!
V i t t u teidän ajatuksen juoksua.
Itse asiassa tuossa tapauksessa se tunteminen on tilannetta pahentavat piirre eli luotiliivin tarve kasvaa (poliisin vanha tuttu = poliisin vakiasikas).
En minä ainakaan viitsisi tällaisella seksihelteellä ihan jokaisesta pikkuasiasta vinkua.
Jos on kiva naapuri niin en ilmoittaisi kenellekään.