Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eläkkeellä on varaa ostaa uusi auto?

Vierailija
01.12.2023 |

Siis jos vanha hajoaa? Ja jos on pieni tai pienehkö eläke? Niin miten on varaa maksaa kymmeniä tuhansia autosta? Voi olla asuntolainaakin jäljellä. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään.

Vierailija
2/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläke on todella pieni onko se uusi auto ollut joskus varaa ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin ihan  pankissa kävin maksamassa tililtäni pankkisiirrolla kun en verkkopankissa uskaltanut liki 45 000 välirahaa siirtää.

Vierailija
4/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Eläkkeellähän juuri meillä on varaa ostaa uusi auto ja matkustaa. Mulla pari vuotta vanha 63000€ velaton sähköauto ja parin viikon päästä lähdetään ulkomaille 2kk.

Vierailija
5/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on keskimäärin 1800 e/kk brutto, joten auto on varaa ostaa, jos on aikoinaan säästänyt ja sijoittanut tai tekee jotain lisätyötä. Meillä äiti osti juuri noin 38 000 e maksavan auton vanhoilla säästöillään. Totesi, että sen arvo laskee huimasti heti, kun auton ajaa ulos kaupasta, joten jääpä pienempi perintövero maksettavaksi.

Vierailija
6/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muusta joutuu tietenkin tinkimään, kun on tehnyt työtä 43 vuotta ja eläke on kuitenkin alle 5000 euroa/kk.

Vierailija
7/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa semmoisen auton johon on varaa. Jos ei ole varaa mihinkään autoon niin on ilman. Useimmat toki hoitaa asiansa niin että ei ole enää asuntolainaa (tai sitten asuu vaan vuokralla) ja monilla on hyvinkin säästöjä, niin että voi vaikka ostaakin ihan uuden auton. 

Vierailija
8/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pieni tai pienehkö eläke ja tuollaisia miettii, niin kuulostaa siltä, että töissä ollessa ennen eläkepäiviä ne pienet palkkarahat on tuhlattu uusiin autoihin ja ei ole sitten eläkepäiville rahaa tallessa!

Jos keskipalkkainen tai alle sen, ei kannata uutta autoa ostaa edes töissä ollessa. Ja eläkkeellä ainakin kannattaa ostaa käytetty!

Käyttöarvoltaan hyviä autoja saa Suomessa käytettynä. Jos ei ole autoista perillä, niin apua kannattaa kysyä joltakin joka niiden perään ymmärtää.

Vierailija
9/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ovat tyypillisesti varsin vaurasta porukkaa. Ja jos nyt ei ole halua käyttää käteistä rahaa uuteen autoon niin aina sen voi ostaa rahoituksella ja maksaa eläkkeestä.

Vierailija
10/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään pian eläkkeelle ja tarkoituksena vaihtaa auto uuteen. Teen metsäkaupat sitä ennen.

Vierailija
11/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden eläkkeistä ei makseta yhtään mitään. 

Vierailija
12/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkään mahdollista. Tänään just tuli 873,20€ kk-eläke. Eipä ole ajokorttiakaan mutta sentään säkillinen perunoita ! Tule joulu kultainen !

Vierailija
13/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut kaksi vuotta eläkkeellä ja ostin keväällä uuden sähköauton, VW id.5:n. Nyt se pitää ostaa jos aikoo ostaa, kun on vielä varaa ja työaikaisia säästöjä sekä veronpalautuksia.

Vierailija
14/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin yrityksen piikkiin. Siitä saa maatalousvähennyksen. Itse olen luopumiseläkkeellä, poika hoitaa firman. 

Vierailija
15/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerä kysymys. Pienistä eläkkeistä ei välttämättä maksella edes lääkkeitä. Ne joilla sitä rahaa on ollut työelämässä ja ovat sijoittaneet hyvin, säästäneet jne. on tietenkin varaa. 

Vierailija
16/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusina myytävien autojen ostajat ovat keskimäärin yli 50-vuotiaita joten kyllä sinne niitä eläkeläisiäkin mahtuu paljon enemmän kuin nuorempia ikäluokkia

Vierailija
17/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuuden eläkkeistä ei makseta yhtään mitään. 

Mihin ajattelit, että eläkerahastot katoaa?

Vierailija
18/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollutkaan varaa ostaa uutta autoa.

Vierailija
19/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tyypillisesti varsin vaurasta porukkaa. Ja jos nyt ei ole halua käyttää käteistä rahaa uuteen autoon niin aina sen voi ostaa rahoituksella ja maksaa eläkkeestä.

Kommentoija on tyypillisesti varsin vähän asioista perillä oleva besserwisseri. Kuvittelee eläkeläisten olevan syyllisiä omaan vähätuloisuuteensa, vaikka syy on omassa vähäisessä kapasiteetissaan ja laiskuudessaan.

Vierailija
20/27 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 vuotta olen ollut töissä. Vielä viisi vuotta eläkkeeseen. Ehkä nuukasti eläen voin ostaa eläkkeelle jäädessäni uuden auton ensimmäistä kertaa eläessäni. Oletko jumalauta kade?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi