Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puhelin on ruuhkautunut, koska ihmiset haluavat siirrellä tehosteaikojaan" – Rokoteaikojen muuttaminen aiheuttaa ongelmia

Vierailija
09.07.2021 |

Voiko omahyväisempää ja itsekkäämpää "minä minä minä"-ihmistä olla kuin sellainen joka omien hupiensa takia haluaa nyt pilata koko maan mahdollisuuden päästä eroon tästä epidemiasta?

https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!

Nyt kun olet täällä niin kerro voinko käyttää varatun aikani vaikka olisin varauksen jälkeen muuttanut toiseen kaupunkiin? Vai saako rokotuksen ainoastaan omassa kotikunnassa?

Ei ne siellä kysele asuinpaikkaa, joten mielestäni voit mennä varatulla ajallasi ottamaan rokotteen.

Vierailija
62/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!

Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.

Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.

Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)

No mikset mene 26.8 sinne rokotukseen, miksi tuo ihme häslinki ja soittelu.

Koska aloitan opiskelun lääketieteellisessä tiedekunnassa, jossa on fukseilla tiukin läsnäolopakko. Muuten en saa kurssisuorituksia ja opintopisteitä -> Kela perii opintotukea takaisin, koska opinnot eivät etene. Jos kyseessä olisi ammattikoulun, ammattikorkean tai jonkin muun linjan opinnot, saisinkin asian varmaan järjestettyä menemällä paikalle sovittuun aikaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa terveydenhuollossa on tämä outo tapa varailla aikoja kysymättä asiakkaalta. Silloin tulee näitä peruutuksia. Antaisivat ihmisten itse varata aikansa ja myös mahdollisuuden peruuttaa ajat netissä niin ei olisi mitään ongelmaa.

Joten terveydenhuollon itse huonoilla toimintatavoilla aiheutettu ongelma, joteb turha syyttää asiakasta.

Vierailija
64/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää se että eivät ajanvaraushetkellä kertoneet mikä aika sopii??

Johtunee tästä? Ei riitä 2 rokotetta vaan on otettava 3. Eikä riitä sekään, loputon suo... Ihmiset haluavat tietää tarvitaanko todella 3, ja sen jälkeen baana on auki eli todennäköisesti tulee nro: 4, 5, 6...

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-pfizer-biontechin-rokotetta-tarv…

Vierailija
65/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee tästä? Ei riitä 2 rokotetta vaan on otettava 3. Eikä riitä sekään, loputon suo... Ihmiset haluavat tietää tarvitaanko todella 3, ja sen jälkeen baana on auki eli todennäköisesti tulee nro: 4, 5, 6...

Tämä.

Ihmiset eivät on toista annosta jos tarvitaan kolmaskin koska se näyttää että tullaan tarvitsemaan aina 6kk välein uusi piikki.

Vierailija
66/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa maassa ihmisiä houkutellaan ilmaislahjojen avulla rokote ottamaan.

Vierailija
67/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän johtuisi??

Vierailija
68/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ihmiset eivät on toista annosta jos tarvitaan kolmaskin koska se näyttää että tullaan tarvitsemaan aina 6kk välein uusi piikki.

Aivan ja osa ei lähde ruohon jatkuvaan piikkirumbaasn, kuten moni ei ota/ole ottanut koskaan flunssarokotettakaan!

Vierailija
69/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottaminen on hoidettu Suomessa katastrofaalisen kehnosti. Edes nelikymppiset eivät vielä saa ekaakaan piikkiä, vaikka haluaisivat.

Toisaalla esim. USA:ssa kaikki halukkaat ovat jo saaneet 2 piikkiä.

Vierailija
70/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Eli koronoarokorus muuttuisi vähän kuin säännöllisesti flunssarokotukseksi.

Hyvin moni ei ota mitään SÄÄNNÖLLISTÄ flunssarokotusta eikä halua siirtyä näin ollen mihinkään SÄÄNNÖLLISEEN koronarokotussysyeemiinkään - olivatpa ne saman tyyppisiä rokotuksia tai eivät (sanotaan ettei koronaa voi verrata mihinkään flunssaan).

Mistä me edes tiedetään riittääkö 2 ne rokotetta vallan hyvin mutta lääkeyhtiö haluaa tuloja loppuelämän eli SÄÄNNÖLLISTÄ rokotetta vaaditaan/suositellaan/lupaa haetaan.

Vierailija
71/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä työttömistä en tiedä mutta ainakin minun oli vaikea keväällä arpoa 12+ viikkoa eteenpäin että minä päivänä ja mihin kellonaikaan olisi aikaa käydä kakkosrokotuksessa. Nyt jouduinkin siirtämään sen ajan aamusta iltapäivään kun tuli muuta tärkeää aamuksi. En kuitenkaan soittanut vaan käytin hus:in alueen nettisivustoa jossa voi siirtää aikaa. 

Vierailija
72/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Hyvin moni ei ota mitään SÄÄNNÖLLISTÄ flunssarokotusta eikä halua siirtyä näin ollen mihinkään SÄÄNNÖLLISEEN koronarokotussysyeemiinkään - olivatpa ne saman tyyppisiä rokotuksia tai eivät (sanotaan ettei koronaa voi verrata mihinkään flunssaan).

Mistä me edes tiedetään riittääkö 2 ne rokotetta vallan hyvin mutta lääkeyhtiö haluaa tuloja loppuelämän eli SÄÄNNÖLLISTÄ rokotetta vaaditaan/suositellaan/lupaa haetaan.

Mitään flunssarokotusta ei ole olemassakaan, se on influenssarokotus. Jos et ymmärrä flunssan ja influenssan eroa, kannattaa pitäytyä kokonaan kommentoimasta mitään lääketieteeseen liittyvää.

Vierailija
73/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.

Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.

Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)

No mikset mene 26.8 sinne rokotukseen, miksi tuo ihme häslinki ja soittelu.

Koska aloitan opiskelun lääketieteellisessä tiedekunnassa, jossa on fukseilla tiukin läsnäolopakko. Muuten en saa kurssisuorituksia ja opintopisteitä -> Kela perii opintotukea takaisin, koska opinnot eivät etene. Jos kyseessä olisi ammattikoulun, ammattikorkean tai jonkin muun linjan opinnot, saisinkin asian varmaan järjestettyä menemällä paikalle sovittuun aikaan. :)

Tuskin missään tiedekunnassa on ekana päivänä ehdotonta läsnäolopakkoa saati sitten mitään opintosuorituksia tarjolla joita ei myöhemmin voisi suorittaa. Ne perehdytysluennot/materiaalit voi katsoa itse myöhemmin netistä ja mahdolliset tunnarit ja muut kulkuluvat voi hommata jälkikäteen. Samoin kuvauksen opiskelijakorttiin ja mitä näitä onkaan. 

Vierailija
74/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottaminen on hoidettu Suomessa katastrofaalisen kehnosti. Edes nelikymppiset eivät vielä saa ekaakaan piikkiä, vaikka haluaisivat.

Toisaalla esim. USA:ssa kaikki halukkaat ovat jo saaneet 2 piikkiä.

Yhdysvalloissa loppuja jo yritetään ovelta ovelle tavalla saada ottamaan piikki:

Vierailija
75/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota ensimmäistäkään rokotetta, joten kenenkään ei tarvitse loukkaantua puheluistani.

Miksi tulit läyhäämään tähän ketjuun? Sun rokotevastaisuus ei nyt liity tähän aiheeseen mitenkään.

Vierailija
76/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan tarvitsemansa 3. rokotetta. Entä sen jälkeen 4, 5 vai säännöllinen rokote?

Ei osa ota tällä hetkelläkään säännöllistä flunssarokotetta.

Ja sitä paitsi ihmiset ovat kesälomalla, kuka missäkin päin maailmaa.

Vierailija
77/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä se on meinkinki ihan kaikessa muussakin, varsinkin sellaisessa mikä on ilmaista, varaillaan ja luvataan tulla, mutta ei tullakaan ja tietenkään ei viitsitä ilmoittaa siitä, eihän se haittaa jos vaikka joku ryhmänvetäjä, ohjaaja tai hoitaja saapuu täysin turhaan paikalle sormiaan pyörittelemään, kaikista inhottavinta se tietenkin on, jos se vetäjä/ohjaaja/hoitaja on tekemässä vapaaehtoistyötä/talkootyötä, eikä siis saa edes mainittavaa korvausta siitä paikalle tulemisestaan.

"Tämä se on meinkinki ihan kaikessa muussakin, varsinkin sellaisessa mikä on ilmaista, varaillaan ja luvataan tulla, mutta ei tullakaan "

Hyvinkään tuonne on 3.5 miljoonaa suomalaista jo tullut.

Ei siellä kaikki +5 miljoonaa suomalaista ole alun alkaenkaan ollut käymässä. Kaikki eivät ota koko rokotetta. Ehkä nämä empijät ovat nyt niitä. Olivat ehkä ottamassa mutta päätyivät alkuperäiseen suunnitelmaan olla ottamatta koko rokotetta.

Luulitteko te että 70% rokotekattavuus tulisi täyteen tai ylittyisi kovinkin!

Vierailija
78/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Mitään flunssarokotusta ei ole olemassakaan, se on influenssarokotus. Jos et ymmärrä flunssan ja influenssan eroa, kannattaa pitäytyä kokonaan kommentoimasta mitään lääketieteeseen liittyvää.

Älä ole näsäviisas.

Vierailija
79/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teistä työttömistä en tiedä mutta ainakin minun oli vaikea keväällä arpoa 12+ viikkoa eteenpäin että minä päivänä ja mihin kellonaikaan olisi aikaa käydä kakkosrokotuksessa. Nyt jouduinkin siirtämään sen ajan aamusta iltapäivään kun tuli muuta tärkeää aamuksi. En kuitenkaan soittanut vaan käytin hus:in alueen nettisivustoa jossa voi siirtää aikaa. 

Rokotus ei ole tärkeää?

Vierailija
80/121 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Eksoten alueella iskettiin vaan lappu kouraan jossa oli merkattu etukäteen 2.rokotusaika. Mutta ei ollut vaikeaa siirtää. Kun sain työvuorot niin kirjauduin hyvikseen josta aikoja varataan. Peruin rokotusajan ja varasin uuden ajan. Meni minuutti. Ihme vääntöä ja säätöä kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi