"Puhelin on ruuhkautunut, koska ihmiset haluavat siirrellä tehosteaikojaan" – Rokoteaikojen muuttaminen aiheuttaa ongelmia
Voiko omahyväisempää ja itsekkäämpää "minä minä minä"-ihmistä olla kuin sellainen joka omien hupiensa takia haluaa nyt pilata koko maan mahdollisuuden päästä eroon tästä epidemiasta?
https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!
Nyt kun olet täällä niin kerro voinko käyttää varatun aikani vaikka olisin varauksen jälkeen muuttanut toiseen kaupunkiin? Vai saako rokotuksen ainoastaan omassa kotikunnassa?
Ja et tiennyt 12 vkoa sitten muuttavasi? Mä ainakin sanoin ekan piikin saadessani, että haen sit toisen toisessa paikassa.
Esimerkiksi minä en tiennyt. En tiennyt ensimmäistä piikkiä varten aikaa varatessani, pääsenkö toiselle puolelle maata opiskelemaan vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.
Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.
Samoin sitten sinä joka otat vapaaehtoisen, kokeellisen rokotteen, tietoisena että sitä se on, lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon sinäkään jos saat piikistä (tai toisesta tai kolmannesta joka sekin tulee) vakavia oireita.
Mäkytimää! Rokote on keino eteenpäin, sen mahdollisesti aiheuttama hoidontarve on ihan eri asia kuin itse valittu pask*.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!
Nyt kun olet täällä niin kerro voinko käyttää varatun aikani vaikka olisin varauksen jälkeen muuttanut toiseen kaupunkiin? Vai saako rokotuksen ainoastaan omassa kotikunnassa?
Ja et tiennyt 12 vkoa sitten muuttavasi? Mä ainakin sanoin ekan piikin saadessani, että haen sit toisen toisessa paikassa.
Esimerkiksi minä en tiennyt. En tiennyt ensimmäistä piikkiä varten aikaa varatessani, pääsenkö toiselle puolelle maata opiskelemaan vai en.
Jaa, noh nyt vaan perut ajan ja varaat uudella paikkakunnalla uuden.
Jos tämä "koronapelleily" vaivaa niin rokote kannattaa nimenomaan ottaa, koska sitten ei tule enää esimerkiksi määrätyksi karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, noh nyt vaan perut ajan ja varaat uudella paikkakunnalla uuden.
Saako niitä uusia aikoja näin lyhyellä varoajalla? Eikö olisi just hyvä mennä ottamaan se rokote sinne jossa se oli itselle jo merkattuna tietylle päivälle?
Vierailija kirjoitti:
No jo on kumma. Ensin tyritään rokotukset niin että ne myöhästyvät reilusti, ja sitten ollaan hoo moilasena kun ihmisille ei kesäaikaan käykään juuri se tietty annettu aika. Ei kai hullukaan peru koko mökkilomaansa (tai aja tunteja edestakaisin) minkään rokotteen takia.
Toisaalta toki ärsyttää itseänikin. En ole vielä saanut ensimmäistäkään rokotetta. Menee varmaan syksyyn, ja sitten saavat kyllä jo pitää tunkkinsa.
Kyllähän se 5min./tksi päivä sotkee koko loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on kumma. Ensin tyritään rokotukset niin että ne myöhästyvät reilusti, ja sitten ollaan hoo moilasena kun ihmisille ei kesäaikaan käykään juuri se tietty annettu aika. Ei kai hullukaan peru koko mökkilomaansa (tai aja tunteja edestakaisin) minkään rokotteen takia.
Toisaalta toki ärsyttää itseänikin. En ole vielä saanut ensimmäistäkään rokotetta. Menee varmaan syksyyn, ja sitten saavat kyllä jo pitää tunkkinsa.
No kyllä se varmaan aika tehokkaasti sotkee jos on reissussa tai vaikka mökillä jossain kauempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se varmaan aika tehokkaasti sotkee jos on reissussa tai vaikka mökillä jossain kauempana.
Kuka ei osaa suunnitella asiaa, joka on tiedossa 12 vkoa aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika isossa osassa työpaikkoja lomat on lyöty lukkoon jo aikaa sitten. Vuoden alussa.
Missä helvetin tynnyrissä te elätte? Kuukausitolkulla on ollut se tieto että toinen rokote annetaan tasan 12 viikkoa ekan jälkeen. Päivälleen, kellonajalleen 12 viikkoa. Joillain meistä on kalenteri josta voi katsoa milloin on mikäkin rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota ensimmäistäkään rokotetta, joten kenenkään ei tarvitse loukkaantua puheluistani.
Miksi tulit läyhäämään tähän ketjuun? Sun rokotevastaisuus ei nyt liity tähän aiheeseen mitenkään.
Tulin rokotevastaiseksi ”sairastettuani” koronan. En tosin em. takia saisi vielä ensimmäistäkään rokotetta.
Mitä on ’läyhätä’ :D. Jotain savoa varmaan.
Minä joudun lähityöntekijänä odottamaan toista rokotetta elokuun loppuun. Vihaksi pistää näiden tyyppien toiminta. Saavat yhteiskunnalta rokotteen ja vieläpä hyvissä ajoin, mutta ei kelpaa. Minulle kelpaisi vaikka heti. Mitään niin tärkeää ei ole elämässä, ettenkö voisi siitä aikaa napata toista rokotusta varten.
Missä helvetin tynnyrissä te elätte? Kuukausitolkulla on ollut se tieto että toinen rokote annetaan tasan 12 viikkoa ekan jälkeen. Päivälleen, kellonajalleen 12 viikkoa. Joillain meistä on kalenteri josta voi katsoa milloin on mikäkin rokote.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä "koronapelleily" vaivaa niin rokote kannattaa nimenomaan ottaa, koska sitten ei tule enää esimerkiksi määrätyksi karanteeniin.
Tai sitten kannattaa sairastaa korona. Puoli vuotta ilman huolta, kuten kahden piikin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika isossa osassa työpaikkoja lomat on lyöty lukkoon jo aikaa sitten. Vuoden alussa.
Niin? Miten se asiaan liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten se asiaan liittyy?
Luitko noita kommentteja mihin vastaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota ensimmäistäkään rokotetta, joten kenenkään ei tarvitse loukkaantua puheluistani.
Miksi tulit läyhäämään tähän ketjuun? Sun rokotevastaisuus ei nyt liity tähän aiheeseen mitenkään.
Tulin rokotevastaiseksi ”sairastettuani” koronan. En tosin em. takia saisi vielä ensimmäistäkään rokotetta.
Mitä on ’läyhätä’ :D. Jotain savoa varmaan.
Terveiset Tampereelta. Täällä tunnetaan läyhääminen. Mun työpaikkaepidemiassa (sairaala) joulun alla 13 kuollutta. Neljästä tartunnan saaneesta kollegasta yksi päätyi sairaalaan, kahdella oli nivelkipuja vielä 4 kk myöhemmin. -eri
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kotikaupunkini ei ollut kuullut tästä, koska ei kyllä ollut tasan 12 viikkoa. Menin kyllä kiltisti molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa terveydenhuollossa on tämä outo tapa varailla aikoja kysymättä asiakkaalta. Silloin tulee näitä peruutuksia. Antaisivat ihmisten itse varata aikansa ja myös mahdollisuuden peruuttaa ajat netissä niin ei olisi mitään ongelmaa.
Joten terveydenhuollon itse huonoilla toimintatavoilla aiheutettu ongelma, joteb turha syyttää asiakasta.
Ja höpö höpö. Mulla oli eka rokotus huhtikuussa, rokottaja kysyi, sopiiko mulle toinen rokotus eka heinäkuuta. Siis kysyi. Mä tiesin kesä suunnitelmat ja mulle kävi tarjottu aika. Olisi ollut mahdollisuus toiseen ajankohtaan. Elämän hallinta nolla näillä valittajilla, pitäisi maksattaa täysi hinta, mikä se onkaan, jos nämä kiukkuilijat yrittää myöhemmin.
Ja höpö höpö. Mikähän ihme ja kumma se on, että sinun surkean vähäiset älylliset kykysi eivät näytä riittävän tajuamaan sitä faktaa, että jos sinulta on kaupungissasi kysytty tuota toisen rokotteen aikaan, näin ei ole kaikissa kaupungeissa toimittu vaan osassa lätkäistään aika kouraan kyselemättä yhtään mitään sen sopivuudesta. Siinä ei auta mikään kesäsuunnitelmien tietäminen kun ei mitään kysytä eikä mahdollisuutta toiseen ajankohtaan edes tarjota.
Ja "elämän hallinta" -tahvo voisi opetella oikeinkirjoituksen ennen kuin tulee ulisemaan elämänhallinnasta.
Miksi te painostatte rokotuksiin, kun samalla on tehty jo selväksi, että rajoituksia ja maskeilla kiusaamista tullaan jatkamaan? Sanokaa yksinkin peruste, miksi jonkun nuoren pitäisi ottaa tämä rokote, jos se ei muuta mihinkään mitään.
Koko ajan hoetaan, että rokotettukin voi sairastua. Tottakai voi. Vanha ja heikko voi kuollakin kuten luonnon mukaan on täysin normaalia. Mihin tällä kaikella tähdätään?`Jos kerran ne lievätki sairastumiset on niin kamala asia, niin rokotehan on silloin turha. Alunperin luulin, että rokotteen idea on estää sairastumisia tai vähintään torjua laajasti vakavia tautimuotoja. Nyt keskustelu pyörii lähinnä sen ympärillä, rokotettukin voi sairastua ja sitäkään ei saisi tapahtua.
Ts. toivon, että nuoret nousee tässä barrikaadeille ja vaatii rokotusen vastapainoksi kaikenlaisten rajoitusten ja maskihössötysten poistumisen.