Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihduttaminen on aivan uskomattoman vaikeaa

Vierailija
28.01.2021 |

En tiedä enää mitä teen. En vaan kykene laihtumaan mitenkään. Olen kokeillut pätkäpaastoilua, en pysty nukkumaan nälän takia vaan uni supistuu molemmista päistä ja olo hirveän nuutunut. Enkä pysty keskittymään jos koko ajan nälkä. Olen kokeillut herkkujen poistamista, silloin syöminen menee pakkomielteiseksi ja sorrun jopa ahmimiseen mitä en muutoin tee ollenkaan. En pysty vähähiilihydraattiseen, silloin koko ajan todella uupunut ja nuutunut olo, en myöskään jaksa liikkua silloin ollenkaan ja liikunta on kuitenkin itselleni yksi ehdottomasti tärkeimmistä mielihyvän lähteistä.

Olen myös yrittänyt hyväksyä ulkonäköni, mutta se on erittäin vaikeaa kun rasva kerääntyy vääriin paikkoihin, varsinkin kasvoni ovat todella pyöreät ja en ole muutenkaan mikään kaunotar. Kasvojen vuoksi näytän suorastaan ylipainoiselta. Tänään aamupainon perusteella BMI järkyttävät 23.80. En pysty deittailemaan ulkonäköni vuoksi normaalisti, tämä häiritsee seksielämää jne. Ollessani painoindeksissä BMI 21 olen pystynyt olemaan vielä tyytyväinen ulkonäkööni ja kehosuhde oli rento. Ei ole myöskään varaa mihinkään rasvaimuun tai kauneuskirurgiaan, kasvojeni pyöreyttä varmaan pystyttäisiin vähentämään kirurgin veitsellä. Ulkonäköini aiheuttaa jopa itsetuhoisia ajatuksia, joten minun on pakko löytää keino joten voin laihtua.

Joten muut normaalipainossa laihduttaneet, kertokaa mikä teillä toimi ja mikä ei toiminut.

Kommentit (396)

Vierailija
1/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit päälääkäriä.

Vierailija
2/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näe peilistä itseäsi niin kuin muut näkevät!

Kaikki mitä kerroit viittaa vain ja ainoastaan siihen. Ehkä ole sairastumassa anoreksiaan tai sinulla on jokin muu psyykkinen kriisi meneillään? Ja onhan olemassa se bodymlrfinen häiriökin. Pahalta joka tapauksessa kuulostaa.

Naisessa kuuluu olla rasvaa. Meidän kehomme ei toimi ilman rasvaa, emme ole miehiä. Kasvojen pyöreys on ihmisen ominaisuus, se ei ole normaalipainoisella laihdutuksen paikka. Joilla on pyöreämmät kasvot ja joilla enemmän suorakulmaiset.

Älä tuhoa omaa terveyttäsi. Kun laihduttaminen normaalipainoisella johtaa siihen, että elimistö pitää hanttiin, niin olet ihan itse väärässä. Ei sinun kuulu laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli joskus pitkä keskustelu normaalipainoisten laihduttamisesta mutta en kykene löytämään keskustelua kun haku on niin surkea. 

Vierailija
4/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt ihan muita ongelmia kuin painosi. Kanavoit pahoinvointisi vain siihen. 

Vierailija
5/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä kerroit viittaa vain ja ainoastaan siihen. Ehkä ole sairastumassa anoreksiaan tai sinulla on jokin muu psyykkinen kriisi meneillään? Ja onhan olemassa se bodymlrfinen häiriökin. Pahalta joka tapauksessa kuulostaa.

Naisessa kuuluu olla rasvaa. Meidän kehomme ei toimi ilman rasvaa, emme ole miehiä. Kasvojen pyöreys on ihmisen ominaisuus, se ei ole normaalipainoisella laihdutuksen paikka. Joilla on pyöreämmät kasvot ja joilla enemmän suorakulmaiset.

Älä tuhoa omaa terveyttäsi. Kun laihduttaminen normaalipainoisella johtaa siihen, että elimistö pitää hanttiin, niin olet ihan itse väärässä. Ei sinun kuulu laihduttaa.

Kyllä mun keho toimi ihan hyvin hoikempanakin, itse asiassa paremmin kuin nyt. Silloin kuukautiset olivat enemmän kellontarkat eikä kestäneet niin montaa päivää kuin nyt. 

En vaan pysty elämään "lihavana", en koe että elämä olisi nyt elämisen arvoista. Haluaisin itsekin löytää esim parisuhteen ja perustaa perheen, mutta ulkonäköni on kerta kaikkiaan ihan liian toimiva ehkäisykeino. 

Vierailija
6/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa millä onnistuin oli vetää Nutrilett kuuria kunnes tavoitepaino 53 kg oli saavutettu. 10 kg pudotukseen meni 10 vkoa pelkällä pussipirtelöllä. Ja tätä ei suositella alle BMI 30 mutta kun ei muu auttanut vedin kuurin kumminkin.

Vierailija
7/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Itsekuria, hyvin pieniä ja pienikalorisia aterioita kaksi tai kolme päivässä, paljon liikuntaa. Minä kävelin, hölkkäsin, pyöräilin, hypin hyppynarulla.

BMI oli 22, nyt 19. Äkkiähän ne lähti.

Vierailija
8/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa millä onnistuin oli vetää Nutrilett kuuria kunnes tavoitepaino 53 kg oli saavutettu. 10 kg pudotukseen meni 10 vkoa pelkällä pussipirtelöllä. Ja tätä ei suositella alle BMI 30 mutta kun ei muu auttanut vedin kuurin kumminkin.

Menetitkö paljon lihasmassaa? Onko tulos pysynyt hyvin? Jaksoiko tuona aikana treenata normaalisti?

Vierailija
9/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun keho toimi ihan hyvin hoikempanakin, itse asiassa paremmin kuin nyt. Silloin kuukautiset olivat enemmän kellontarkat eikä kestäneet niin montaa päivää kuin nyt. 

En vaan pysty elämään "lihavana", en koe että elämä olisi nyt elämisen arvoista. Haluaisin itsekin löytää esim parisuhteen ja perustaa perheen, mutta ulkonäköni on kerta kaikkiaan ihan liian toimiva ehkäisykeino. 

Olet todella syvällä itseinhossa. Et ole realistinen ollenkaan. Kukaan bmi 23 kieppeillä ei ole niin lihava, että ei parisuhdetta löydy ja koko elämä on pilalla. Voi kun itse kuulisit miltä kuulostat. Todellakin, olet nyt syvällä psyykkisissä ongelmissa, usko nyt vaan. Tarvitset psyykkistä apua, et laihdutusohjeita.

Ajattele nyt. Kehosi ei halua laihtua, olet normaalissa painossa, et edes sen ylälaidalla. Ja ajattelet että kaikki on pilalla. Eikä siinä nyt jokin särähdä sinunkin korvaasi? Eikö kertakaikkiaan mikään?

Vierailija
10/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Itsekuria, hyvin pieniä ja pienikalorisia aterioita kaksi tai kolme päivässä, paljon liikuntaa. Minä kävelin, hölkkäsin, pyöräilin, hypin hyppynarulla.

Onko paino pysynyt hyvin samana? Lähtikö lihasmassaa tai huononiko treenitulokset?

Vierailija
11/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on pelkkää matikkaa. Kuhan syöt vähemmän kaloreita kun kulutat päivässä, niin laihdut. Ei sun tarvi kiduttaa itteäsi sillä ettet syö herkkuja, kuhan osaat laskea ne mukaan. Mulle autto tosi hyvin voluumisyönti, eli söin vähäkalorisia mutta isoja ruokia, esim tosi paljon vihanneksia ja muita kasviksia. En ikinä ollut nälissäni. 

Mee vaan TDEE calculator:iin ja laske paljonko kulutat päivässä ja syö vähemmän kuin se määrä, niin laihdut. Ei tarvi tehdä mitään ihmekuureja tai dieettejä jotka ovat täyttä humpuukia, laske vaan ni numerot kyllä kertoo paljonko laihdut. 

Vierailija
12/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino ja normaali rasvaprosentti ei ole sama asia, etenkään pätkäpaaston jälkeen.

Vierailija
13/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi normaalipainoinen pitäisi laihduttaa?

Mieti sitä.

Miksi koet, että olet "lihava"?

Mieti sitä.

Sinulla on alkava anoreksia tai joka tapauksessa ongelmia jossain muussa kuin omassa painossa.

Nykyisellä ulkonäölläsi ei ole mitään tekemistä tai vaikutusta parisuhteen saamiselle. Ainakaan painosi vuoksi.

Laita laihdutus heti poikki ja mene juttelemaan jonnekin asiantuntijalle.

Puhuit, että laihempana kuukautiset olivat enemmän kellontarkat.

Ei ole tarkoituskaan, että niiden pitää olla kellontarkat kunhan ovat suhteellisen säännölliset.

Olet ilmeisesti kova kontrolloimaan itseäsi. Oma ruumiini ei toimi niinkuin kello, älä pakota sitä siihen.

Olet ilmeisesti vielä nuori, älä pilaa terveyttäsi ja psyykeäsi liialla kontrollilla ja vaatimuksilla.

Vähempikin riittää, että olet ihan hyvä ja kelpaava omana itsenäsi.

Vierailija
14/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla se kirjojen mukainen normaalipaino voi heittää 25kg  ja siltiki hyvä BMI, eli kyllä jossaki mättää ja pahasti.

Vierailija
15/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko paino pysynyt hyvin samana? Lähtikö lihasmassaa tai huononiko treenitulokset?

Paino on pysynyt samana, en kiloakaan ole lihonnut takaisin. Mitään lihasmassoja tai treenituloksia en mittaile, mutta ainakin jaksan nykyään juosta paremmin :)

Vierailija
16/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskeminen on uskomattoman vaikeaa, pitää osata yhteenlasku.

Vierailija
17/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ongelman. Minulla oli bmi pahimmillaan 23,40 ja olin kyllä todella tuhdissa kunnossa. En millään olisi voinut olla tyytyväinen siihen painoon.

Muutama laihdutusrupeama minulla on ollut, kun ikääkin lähemmäs 40. Kaksi kertaa elämässä paino on kivunnut noihin suuriin lukemiin ja olen ne samat kaksi kertaa saanut sen alas. Nyt bmi on 20,5 ja olen tähän erittäin tyytyväinen. Minulla on molemmilla kerroilla toiminut se sääntö, että viikon sisällä keskimääräinen kalorisaanti on ollut n. 1450 kcal per päivä (vähän pienempi lähellä tavoitepainoa). Syömistä olen muuttanut proteiinipainoitteisemmaksi, mutta ei silti ole ollut vhh. Lähinnä epäterveelliset hiilarit pois ja katsoo, että suurinpiirtein joka syöntikerralla tulee myös protskua.

Herkuttelukielto ei minullakaan toimi ja ratkaisin sen niin, että viikon liikunnassa kuluneet kalorit "saa syödä" yhtenä päivänä, yleensä lauantaina. Tärkeää vaan, että keskiarvoinen päiväsaanti on silti sen 1450 kcal. Tuo on minulla toiminut, sillä liikuntani on lähinnä kävelyä, josta ei suuria kalorimääriä kerry. Jos harrastaa enemmän, pitänee jakaa urheiluun liittyvää lisäsyömistä muillekin päiville.

Hidastahan tuo touhu kuitenkin on. Normaalipainossa on aina ja mitä alemmas bmi:ssä mennään, sen hitaampaa.

Vierailija
18/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, että normaalipainossa pitää laihtua, kyse ei ole liiasta painosta vaan siitä, että olet tyytymätön kehonkoostumukseesi. Eli olennaista ei ole olla miinuskaloreilla vaan olla samassa painossa pienemmällä rasvaprosentilla. Syöt siis samaan tapaan mutta liikut enemmän. Ei kannata sitä puntaria tuijottaa niin paljon.

Vierailija
19/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen sitä mieltä, että ap tarvitsee nyt nuppilääkäriä enemmän kuin laihdutusta, mutta toisaalta ymmärrän häntä. Oma painoindeksini on noin 20,5 ja pidän itseäni täydellisen normaalipainoisena, mutta en haluaisi lihoa tästä ollenkaan.

Sulla on kuitenkin riski luisua ihan oikean syömishäiriön puolelle, joten sinuna olisin todella varovainen. Älä lähde mihinkään nutrilet-kuureihin tai vastaaviin, vaan kiinnitä huomio terveellisiin elämäntapoihin. Eli vaihda epäterveelliset ruoat ja herkut parempiin vaihtoehtoihin. Lisää liikuntaa, mutta ei mitään liiallista.

Vierailija
20/396 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia normaalipainoisen pitää laihduttaa?

T. 124 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän