Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko etävanhempi kieltää lähivanhempaa muuttamasta?

Vierailija
09.07.2021 |

Meillä on monimutkainen tilanne. Minä olen lähivanhempi ja isä taas etävanhempi, yhteishuoltajuus on. Asuimme pitkään nykyisen mieheni kanssa tietyssä kaupungin osassa, kunnes saatuamme yhteisiä lapsia jouduimme myymään miehen talon, koska se jäi aivan liian pieneksi. Kyseinen osa on suosittua asuinaluetta ja kallista. Asuntoja koko alueella usein myytävänä 4kpl, hinta monissa aivan liikaa. Myös ongelmana on, ettei kyseisellä alueella ole vuokra asuntoja, meillä kävi hyvä tuuri ja saimme kaupungin huonokuntoisen vuokra kämpän tältä alueelta. Nyt ollaan 2v katseltu tulisiko myyntiin mitään, laitettu ostoilmoituksia ja jopa laitettu lappuja ihmisten postilaatikoihin melkein koko alueelle, kyselty välittäjältä jatkuvasti onko tulossa mitään… no, Ei mitään.

Ollaan tultu tulokseen, että ehkä pitää miettiä muitakin meille mieluisia paikkoja kaupungistamme. Ongelma on, että lapsen pitäisi vaihtaa koulua. Toinen ongelma on, että isä ei halua lapsen vaihtavan koulua ja ei suostu kuskaamaan tätä johonkin muuhun kouluun, mutta ei myöskään sen takia luopumaan viikko-viikosta.

Tietenkin ollaan mietitty, että lapsen ja isän kannalta paras olisi kun saataisiin täältä uusi koti, mutta sellaista ei vaan taida olla tulossa. Eli tosiaanko meidän pitäisi olla ostamatta hyvää taloa vain sen takia, että exä ei halua?

Myöskään ei ole vaihtoehto, että lapsi olisi enemmän isällään. Kyseessä erityislapsi ja ilmeisesti isältä perinyt sairauden, eikä isä osallistu lapsen asioiden hoitoon muutenkaan. Sekä unohtaa tulla terapioihin ja muihin tapaamisiin jos ollut mukaan tulossa.

Mitä itse tekisit tässä tilanteessa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi