"Puhelin on ruuhkautunut, koska ihmiset haluavat siirrellä tehosteaikojaan" – Rokoteaikojen muuttaminen aiheuttaa ongelmia
Voiko omahyväisempää ja itsekkäämpää "minä minä minä"-ihmistä olla kuin sellainen joka omien hupiensa takia haluaa nyt pilata koko maan mahdollisuuden päästä eroon tästä epidemiasta?
https://ilkkapohjalainen.fi/tilaajalle/paikalliset/tilaajalle-7.3187110…
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää se että eivät ajanvaraushetkellä kertoneet mikä aika sopii??
Johtunee tästä? Ei riitä 2 rokotetta vaan on otettava 3. Eikä riitä sekään, loputon suo... Ihmiset haluavat tietää tarvitaanko todella 3, ja sen jälkeen baana on auki eli todennäköisesti tulee nro: 4, 5, 6...
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-pfizer-biontechin-rokotetta-tarv…
Tämä.
Ihmiset eivät on toista annosta jos tarvitaan kolmaskin koska se näyttää että tullaan tarvitsemaan aina 6kk välein uusi piikki.
Eli koronoarokorus muuttuisi vähän kuin säännöllisesti flunssarokotukseksi.
Hyvin moni ei ota mitään SÄÄNNÖLLISTÄ flunssarokotusta eikä halua siirtyä näin ollen mihinkään SÄÄNNÖLLISEEN koronarokotussysyeemiinkään - olivatpa ne saman tyyppisiä rokotuksia tai eivät (sanotaan ettei koronaa voi verrata mihinkään flunssaan).
Mistä me edes tiedetään riittääkö 2 ne rokotetta vallan hyvin mutta lääkeyhtiö haluaa tuloja loppuelämän eli SÄÄNNÖLLISTÄ rokotetta vaaditaan/suositellaan/lupaa haetaan.
Mitään flunssarokotusta ei ole olemassakaan, se on influenssarokotus. Jos et ymmärrä flunssan ja influenssan eroa, kannattaa pitäytyä kokonaan kommentoimasta mitään lääketieteeseen liittyvää.
Tällaiset besserwisserit voi painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
Sun kaltaisia ei tarvita - missään. Ei täällä eikä livessä.
Olit varmasti ainut, joka ei "ymmärtänyt" viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee tästä? Ei riitä 2 rokotetta vaan on otettava 3. Eikä riitä sekään, loputon suo... Ihmiset haluavat tietää tarvitaanko todella 3, ja sen jälkeen baana on auki eli todennäköisesti tulee nro: 4, 5, 6...
Tämä.
Ihmiset eivät on toista annosta jos tarvitaan kolmaskin koska se näyttää että tullaan tarvitsemaan aina 6kk välein uusi piikki.
Hyvin moni ei ota mitään SÄÄNNÖLLISTÄ flunssarokotusta eikä halua siirtyä näin ollen mihinkään SÄÄNNÖLLISEEN koronarokotussysyeemiinkään - olivatpa ne saman tyyppisiä rokotuksia tai eivät (sanotaan ettei koronaa voi verrata mihinkään flunssaan).
Mistä me edes tiedetään riittääkö 2 ne rokotetta vallan hyvin mutta lääkeyhtiö haluaa tuloja loppuelämän eli SÄÄNNÖLLISTÄ rokotetta vaaditaan/suositellaan/lupaa haetaan.
Mitään flunssarokotusta ei ole olemassakaan, se on influenssarokotus. Jos et ymmärrä flunssan ja influenssan eroa, kannattaa pitäytyä kokonaan kommentoimasta mitään lääketieteeseen liittyvää.
Kati änkyrä suuttui kun tajusi ettei 2 piikkiä riitäkään.
Heh
Oletko kän nissä, kän ni ää liö?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Kai sen voi netissäkin muuttaa eikä tarvi soittaa
Niin minä tein heti kun tuli aika jolloin en pääse
Netissä voi muuttaa ja heti jos eisovi. Törkeet ne jotka ei ilmoita mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kati änkyrä suuttui kun tajusi ettei 2 piikkiä riitäkään.
Heh
Oletko kän nissä, kän ni ää liö?
Ohis
On noloa, kun lainaat ja kommentoit samaa kommenttia monta kertaa. Sen tunnistaa siitä, että jätät rivien väliin tyhjän rivin. Tästä voi myös päätellä ikäsi ja sen, ettei älylaitteiden käyttäminen ja netiketti ole sinulle kovin luontevaa.
Mikä siinä on ettei piikkiään voi hakea ajallaan? On kansalaisvelvollisuus auttaa kaikintavoin koronan torjunnassa. Lomat voi pitää sitten parin vuoden päästä kun korona on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.
Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.
Älä säkään hakeudu sairaalahoitoon kun siitä piikistä oireita tulee.
Itse olisin halunnut saada tehosterokotuksen aikaa aikaistettua muutamalla päivällä. Eipä ollut vapaita aikoja, vasta kahden viikon päähän varatusta ajasta sain uuden ajan. Jos kerta ihmiset näitä nyt niin urakalla peruu ja siirtelee, niin miten voi olla ettei vapaita aikoja ollut koko heinäkuulle 🤔 ja kun itse asun kaupungissa, joka kuuluu monen eri kaupungin muodostamaan sairaanhoitopiiriin, en ymmärrä miksi en voisi käydä hakemassa rokotusta jossain toisessa kaupungissa. Mieheni oli kyllä saanut varattua 1. rokotuksen toiseen kaupunkiin…
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa terveydenhuollossa on tämä outo tapa varailla aikoja kysymättä asiakkaalta. Silloin tulee näitä peruutuksia. Antaisivat ihmisten itse varata aikansa ja myös mahdollisuuden peruuttaa ajat netissä niin ei olisi mitään ongelmaa.
Joten terveydenhuollon itse huonoilla toimintatavoilla aiheutettu ongelma, joteb turha syyttää asiakasta.
Ja höpö höpö. Mulla oli eka rokotus huhtikuussa, rokottaja kysyi, sopiiko mulle toinen rokotus eka heinäkuuta. Siis kysyi. Mä tiesin kesä suunnitelmat ja mulle kävi tarjottu aika. Olisi ollut mahdollisuus toiseen ajankohtaan. Elämän hallinta nolla näillä valittajilla, pitäisi maksattaa täysi hinta, mikä se onkaan, jos nämä kiukkuilijat yrittää myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Tällaiset besserwisserit voi painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa.
Sun kaltaisia ei tarvita - missään. Ei täällä eikä livessä.
Olit varmasti ainut, joka ei "ymmärtänyt" viestiä.
Jos haluat jakaa lääketieteellisiä neuvoja, on perusteltua käyttää termejä oikein. Toisaalta, onhan se aina hyvä varoitusmerkki muille siitä, ettet todellakaan tiedä mistä puhut, jos jo perustermit ovat hakusessa.
Vähän sama kuin puhuisi polkupyörästä, kun tarkoittaa autoa. Ovathan ne molemmat liikennevälineitä ja niissä on pyörät, mutta muuten aika hvtin eri asioita.
No jo on kumma. Ensin tyritään rokotukset niin että ne myöhästyvät reilusti, ja sitten ollaan hoo moilasena kun ihmisille ei kesäaikaan käykään juuri se tietty annettu aika. Ei kai hullukaan peru koko mökkilomaansa (tai aja tunteja edestakaisin) minkään rokotteen takia.
Toisaalta toki ärsyttää itseänikin. En ole vielä saanut ensimmäistäkään rokotetta. Menee varmaan syksyyn, ja sitten saavat kyllä jo pitää tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lampaat piikitätte itseenne kokeellisia pistoksia, vale-epidemia ei silti tule loppumaan.
Sinä joka et välitä terveydestäsi rokotteen vertaa niin lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon jos saat koronan. Älä ole lammas vaan yski himassas ilman apua silloinkin.
Samoin sitten sinä joka otat vapaaehtoisen, kokeellisen rokotteen, tietoisena että sitä se on, lupaa ettet hakeudu sairaalahoitoon sinäkään jos saat piikistä (tai toisesta tai kolmannesta joka sekin tulee) vakavia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoitaja, joka seisoo tyhjänpanttina, kun aikansa varanneet eivät saavu paikalle. Eivät edes peru aikojaan. Monessa maassa ihmiset kiljuen juoksisivat paikalle, jos rokotteita olisi tarjolla. Hävetkää!
Miksi ei ole järjestelmää johon voisi ilmoittautua kakkospiikille aikaisemmin jos porukka kerta jättää tulematta.
Sanopas se! Itse sain opiskelupaikan Turusta, orientaatioviikko alkaa 16.8. eli siis muutan elokuun alussa. Tällä hetkellä asun Helsingissä ja tehosterokotusaikani pitäisi olla 26.8., mutta en voi siirtää aikaa netissä, koska aikoja ei ole kuin sen 12 vko:n jälkeen saatavilla. Joudun siis kuormittamaan terveydenhuoltoa soittelemalla ajan siirrosta eli aikaistamisesta tai sitten mikäli ihme käy, saan jotenkin ajan Turkuun.
Haluan kantaa yhteiskuntavastuuni ja onhan se rokotus mukava 30-vuotisetappi kohti normaalia elämää. :)
Sinne tulee kyllä lisää varattavissa aikoja myöhemmin, voi kokeilla useamman kerran.
Minulle ojennettiin rokotuksen jälkeen lappu, jossa seuraava aika oli kirjattuna. Mitään sen sopivuudesta ei kysytty. Keskellä työpäivää näyttää olevan. Toivottavasti rokotusaika sopii pomollekin!
Vierailija kirjoitti:
Joillain paikkakunnilla on toimittu niin järjettömän typerästi, että on vain annettu se toinen aika kysymättä sopiiko se. Jos valinnanvaraa ei ole yhtään, ei kannata ihmetellä, miksi perutaan.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttävää, ettei esim. minulle ensimmäistä rokoteaikaa varatessani ilmoitettu, että varaan samalla toisen rokotuskerran ajan.
Varasin ajan 1. rokotukseen netissä, valitsin itselleni sopivan ajan kyllä, ja menin varaamallani ajalla piikitettäväksi. Vasta siellä kouraani iskettiin paperi, jossa kerrottiin, että tehosteaika on sitten tasan tarkkaan kolmen kuukauden päästä, ja että asiasta ei voi neuvotella.
Luulin kyllä varanneeni vain yhden ajan, kun missään ei ollut kerrottu, että varaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa terveydenhuollossa on tämä outo tapa varailla aikoja kysymättä asiakkaalta. Silloin tulee näitä peruutuksia. Antaisivat ihmisten itse varata aikansa ja myös mahdollisuuden peruuttaa ajat netissä niin ei olisi mitään ongelmaa.
Joten terveydenhuollon itse huonoilla toimintatavoilla aiheutettu ongelma, joteb turha syyttää asiakasta.
Ja höpö höpö. Mulla oli eka rokotus huhtikuussa, rokottaja kysyi, sopiiko mulle toinen rokotus eka heinäkuuta. Siis kysyi. Mä tiesin kesä suunnitelmat ja mulle kävi tarjottu aika. Olisi ollut mahdollisuus toiseen ajankohtaan. Elämän hallinta nolla näillä valittajilla, pitäisi maksattaa täysi hinta, mikä se onkaan, jos nämä kiukkuilijat yrittää myöhemmin.
Ei sitten ilmeisesti mieleesi mahdu, että eri kunnissa voi olla erilaiset käytännöt?
Ei minulta ainakaan rokottaja mitään kysellyt, sopiiko se toinen kerta milloin. Antoi ajan ja määräsi silloin tulemaan, ja kun ihmettelin, mahtaako se sopia, sanoi että ei sitä muuttaakaan voi.
Ihmiset on viisastuneet eikä ota riskiä kokeellisesta piikistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten ilmeisesti mieleesi mahdu, että eri kunnissa voi olla erilaiset käytännöt?
Ei minulta ainakaan rokottaja mitään kysellyt, sopiiko se toinen kerta milloin. Antoi ajan ja määräsi silloin tulemaan, ja kun ihmettelin, mahtaako se sopia, sanoi että ei sitä muuttaakaan voi.
Hän lie tiesi sut ongelmalliseksi ja siksi sanoi ettei muuttaa voi.
Otin ekan rokotteen Tampereella ja sitten muutin yllättäen toiseen kaupunkiin tässä aikojen välissä. Uskon että saan ongelmitta rokotteen Tampereella, tehostepäivän varasin vapaaksi heti ekan rokotuksen yhteydessä. Arvelen että minusta on vähiten vaivaa kun menen rokotettavaksi samaan kaupunkiin jossa minulle on se aika alunperin tehosteeseen annettu ja jossa se rokote on minulle jo varattuna.
Lukutaito voisi auttaa ainakin sinua.